Keskustelut
-
0 5
Kirjatoukka
Onkohan kukaan teistä lukenut Linda Olssonin kirjan "Laulaisin sinulle lempeitä lauluja" ihana kirja kahden aivan erilaisen naisen ystävyydestä. Ja jos kaipaa jännitystä niin on Stieg Larssonin kolme kirjaa. Ja vielä vähän vanhempia kirjoja on Corinne Hofmanin kolme kirjaa jotka kertovat hänen e...
-
0 103
Turhimmat (harvoin käytetyt) ruoanlaittovehkeeni
Raclette parila, aikamoinen käryttäjä Kuparinen fondue pata, kaunis on Kananmunaleikkuri, lakki irtoaa veitselläkin Tässä muutama aluksi...
-
0 18
Viimeinen ateria, mitä haluat tarjottavan!
Niin, että mitä? En oikein tiedä itsekään. En ainakaan hernekeittoa!:D Pitää miettiä.(:P)
-
0 203
Mitä Lidlistä?
[url=http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,14537]Entinen[/url] ketju ei enää nouse, tässä siis uusi. [quote=isabella][quote Mailo]Mainostavat uudessa lehdessään, että hinnat laskivat jo nyt! Siirsimme alv-alennuksen jo nyt suoraan kaikkiin hintoihimme! Alkaako ne muissa kaupoi...
-
0 30
SUOLAISTA VAI MAKEAA...
Hei vaan kaikille! Pistetään uusi ketju... Siis suolaista vai makeaa??? Minä itse selvästi SUOLAISTA tyyppiä! :) Ihan ruokaruoka -fani ja suolaiset leivonnaiset. Makean syönti on aika vähissä. Ja tuo pöytälaatikkokin on aika suolaisella puolella. Mites teillä? :) :)
-
0 11
lettukestit.
Noniin, tähän saakka päästiin neuvoja kysymättä. Täällä kirjoittelee siis ihminen, joka ei yhtään tykkää letuista, siksi olen päässyt tähän ikään taiteenlajista sen enempää ymmärtämättä. Nyt on kuitenkin hinku tehdä porkkanalettuja jäätelön ja lakkahillon kanssa. Aloitin kaivamalla varaston uumen...
-
0 73
Haku auki Suomen sokerin leivontatiimi
Heps! Pistän vielä täälläkin erikseen viestin, jos kaikki eivät olisi huomanneet tuossa oikeassa laidassa liikkuvaa mainosta. Eli Suomen sokeri järjestää kotikokkilaisille leivontatiimin, johon valitaan 8-10 osallistujaa. Keskiössä ovat tummat sokerit! Tarkemmin pääsee lukemaan ja osallistuma...
-
0 27
Muuttuuko sinun suosikkiruokasi?
Osui ent. finfoodin eli siis nykyisen ruokatiedon sivuilla tiedote* , jonka mukaan suomalaisten suosikkiruuat ovat pysyneet suht ennallaan. Suosikkiruokien lista oli seuraava: - Lihapullat - Pihvi / leike - Paistettu kala - Pizza - Makaronilaatikko - Jauhelihakastike - Uunikala - Lämpim...
-
0 12
Kikherneiden käsittelystä
Hei! Sarjassamme meiltä palautelomakkeen kautta kysyttyä, mutta johon emme suoraan osaa vastata eli turvaudumme taas fiksumpien apuun :) "Minua kiinnostaisi tietää onko joku soseuttanut liotetut kikherneet raakana monitoimikoneella ja laittanut hummusta muuten ohjeen mukaan? Maunko takia kikhern...
-
0 6
Olisiko kenelläkään ohejtta jauhelihakastike lasagneen?
siis ei siihen perinteiseen vaan sellaiseen missä on ruskea kastike.. reseptiä ei löydy mistään:(
-
0 17
Vaaralliset viljat?
Onko kukaan lukenut kirjaa "Vaaralliset viljat" (kirj. James & Ron Braly & Hoggan). Lainasin juur kirjastosta ja on vielä kesken... tuntuu olevan ihan asiaakin, mutta jotenkin tuntuu myös liioittelulta. Vai onko se tuo amerikkalainen tyyli kirjoittaa asioista? Kun on nyt näitä karppikeskustelujak...
-
0 707
Karppauskokemuksia
Hei, Tämä ketju on ajateltu heille jotka ovat VHH ruokavaliolla ja haluavat jutella kokemuksistaan ja kysellä vinkkejä. Tässä on toinen ketju jos haluaa kyseenalaistaa tai ihmetellä ruokavalion terveellisyyttä. http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,5,119187,121212#msg-121212...
-
0 11
Vinkkejä rippijuhliin
Minulla on 4 viikon päästä rippijuhlat, itse asiassa kahdet. Kotona pidettäviin tulee yht. noin 16 ihmistä ja mummulassa pidettäviin 15-25. Eli tarvisin ruoka ajatuksia, mitä tulisi muistaa ja mitä välttää. Ja jos olet ollut tai järjestänyt rippijuhlat, niin mitä tekisit toisin? Kaikki apu ...
-
0 23
Mistä mausteesta Sinä, tai perheesi tykkää?
Minä tykkään ylihyvästi tästä Worershiren saucesta, minä en nyt ihan varmana muista, mutta minun mielestä täältä Tapiolta sain vinkin, että tämä on hyvää. Minä syön tätä melkein kaiken kanssa. Lihan, kalan, makkaran, pitsan ym. tää on mun mielestä hyvä juttu. Sitten mun mies, hän tykkää Ar...
-
0 4
Miksi nimimerkkisi on se mikä on?
Minä en ole mikään Piia, mutta voin kertoa hoidin yhtä lasta, ei ollut mun oma, olin niin nuori kehtaan sanoa, en uskaltanut ottaa vastuuta, hän oli Piia, tykkäsin, mutta, kun olin niin nuori, en uskaltanut lähteä äidiksi. Mutta olen ajatellut häntä paljon. tässä tämä, miksi olen piia. H...
-
0 42
kaasu vai sähkö
olempa tässä koittanu keksiä kumpiko on käyttäjien mielestä parempi kaasu vai säkö ? ite tykkään kyllä paistella pihvit sun muut kaasulla kun lämpö on tasaisempi ja tehoa riittää. sähkössäkin on puolensa kun ajattelee että kerros taloon ei niin vaan kaasuja vedellä :) pullolla itekkin pulj...
-
0 4
Ruokien kuvat.
Jos teillä ihmiset on reseptikokoelmaani sopivia kuvia ottaisin mielelläni vastaan niitä.Koska olen urani aikana ollut kovinkin laiska ottamaan kuvia enkä ole siin mikään taitava.Ja enhän voinut tietää että viellä joskus kirjoittelisin tallaisessa Kotikokki.netissä.Olenkin jo saanut muutamilta ys...
-
0 12
Tillinkukka
Tuo tilli kukkii niin iloisesti, mihin sitä käyttäisin?
-
0 11
Onko jollain reseptiä
venäläiseen piparjuuritomaattilisukkeelle?
-
0 62
Reseptien kopiointi!
Haluaisin mielipiteitä reseptien kopioinnista ja niiden laittamisesta tänne kotikokkien sivuille omalla nimellä ilmoittamatta alkuperää. Olen ahkera reseptien katsoja ja etsijä. Ilmeisesti muistinikin on aika hyvä, koska huomaan hyvin pian ohjeesta olenko nähnyt sen aikaisemmin jossain muussa p...
-
0 5
Vietätkö tarpeeksi aikaa perheesi kanssa?
Elikkäs tämmöistä mietittiin iltasanomissa tänään. Rupesin miettimään asiaa ja tunsin pienen piston omassatunnossani. Pyrimme joka päivä syömään yhdessä ja nuorimmalle lukemaan iltasadun. Arkisissa askareissa kaikki yleensä tekevät oman osansa mutta riittääkö se.
-
0 33
Hanki elämä!
Oletteko tyytyväisiä elämäänne, vai voisiko sittenkin...?
-
0 16
Lasagnen valmistus etukäteen
En löytänyt vastausta haulla, joten kysynkin, voinko "koota" lasagnen edellisenä päivänä ja pistää uuniin vasta seuraavana päivänä? Käytössä "kovat" lasagnelevyt, ei tuorelvyt.
-
0 43
muka kunnon jauhelihaa...
SNELLMAN mainostaa että tämä on sitä "kunnon "jauhelihaa.. ainakin paistettaessa siitä lähtee ihan tajuttomasti nestettä. 400 gr rasiasta irtosi 0.3dl lientä, kokeili sitten tammisen niin siitä ei lähtenyt juuri mitään. että mikä olis oikeesti KUNNON jauhelihaa???
-
0 46
Jos kenet haluaisin tavata?
(:P)Jos kenet halusin tavata, HÄN oli Eeva Kv, ja hänet kans tapasin, vein yhden valkoisen ruusun, mielipiteeni mukaan, siis. Ihana ihminen, haluaisin joskus vaasan torilla tavata muulloinkin häntä, kun vain ilmoittaisi, koska on tulossa? Mutta: että ketä haluaisin tavata, totta kai, Jersell...
-
0 40
Kynttiläaika alkoi, ihanaa!
Olen aivan sekopäinen kynttilä ihminen. Odotan koko kesän, koska voi laittaa ulos lyhtyyn kynttilöitä ja koska voi sisällä alkaa polttaa kynttilöitä. Nyt se aika on alkanut, eli on tarpeeksi pimeää, jotta ne näyttävät ja tuntuvat hyvältä. Ostin Ikeasta kesällä jo ison kasan erilaisia tuoksuky...
-
0 1
hilloilua
väänsin omppuhilloa ja mustikkahilloa tossa aikani kuluksi. omppuhillo on ihanaa lettujen ja kerman kaa ja kääriksen välissä nami jos olis niin ahkera et kävis viel kerää muutaman puolukan niin sit saa jo riittää tää hilloilu tält erää (:P)
-
0 2
Mikä se on?
Kylvin keväällä jotain papuja enkä tietenkään enää muista mitä ovat... Eli isoja ja punaisia läikkiä palkoissa. Eivät ole härkäpapuja tai ruusupapuja? Pensaat ovat samanlaisia kuin vihreän pensaspavun. Tietäisiköhän joku?
-
0 1
Luomu kauraa
Ajattelin teettää omista jyvistä hiutaleita, kunhan saan kuivatuksi. Säilyttäminen on tietty ongelma, jos liian paljon hamstraa... Kauanko ja missä lämpötilassa parhaiten säilyvät?
-
0 8
Sportin valkosipulikeitto
Kesällä lounastaessani Järvenpään Sport's Academyssä sain taivaallisen hyvää valkosipulikeittoa. Tarjoilija ei suostunu paljastamaan ohjeesta muuta kuin että on leipäpohjainen keitto... Oisko jollain tämänkaltaista ohjetta jossain arkistojen kätköissä?