Keskustelut
-
0 1
Luomu kauraa
Ajattelin teettää omista jyvistä hiutaleita, kunhan saan kuivatuksi. Säilyttäminen on tietty ongelma, jos liian paljon hamstraa... Kauanko ja missä lämpötilassa parhaiten säilyvät?
-
0 8
Sportin valkosipulikeitto
Kesällä lounastaessani Järvenpään Sport's Academyssä sain taivaallisen hyvää valkosipulikeittoa. Tarjoilija ei suostunu paljastamaan ohjeesta muuta kuin että on leipäpohjainen keitto... Oisko jollain tämänkaltaista ohjetta jossain arkistojen kätköissä?
-
0 11
Hapasilakka
Asun ruotsissa ja olen oppinut syömään hapansilakkaa ja tykkään siintä nykyään.Siihen kuuluu monenlaista muuta mukaan,riippuen hapansilakka juhlista. Minä en ole ollut mukana niissä misä nautitaan alkohoolia. Se on kyllä monille tärkeä osa juhlia.Minulla on Hyvä Kokki keittokirja ja siinä on rese...
-
0 15
Keith Floyd
:( R.I.P Jatti jalkeensa hienot reseptit ja viihdyttavimmat TV-sarjat :-)
-
1 15
SIENIKUIVURI
-Ostin sienikuivurin,kun halvalla sain B)-.Myös marja +ym,ym.Kerran kokeilin kaupan herkkusieniin ohjeen mukaan.Hyvin onnistui.:-) -Vaan mitä mä sillä muuta teen :S -Kaikki kommentit,ohjeet ja kokemukset+muut asiaan liittyvät asialliset kommentit tervetulleita.;) ARU
-
0 6
MARJA-ARONIAN MARJAT
Odottelen tässä kuumeisesti räkättiparvea tontillemme kyläilemään. Oikeasti oikein odotan ja toivon niitä tulemaksi! Ongelma on nim koristemarja - aronian marjat? Itse en ole niistä osannut mitään valmistaa. Edellinen omistaja kuulemma teki viiniä. Olisko kenelläkään hyvää vinkkiä mitä niistä ma...
-
0 10
Myyrät puutarhassa/kasvimaalla
Kävin eilen innoissani nostamassa perunoita kasvimaalla. Sain sitten todeta, että myyrät ovat vierailleet siellä. Joka toisesta perunasta oli pureskeltu pieni pala, joistakin vähän enemmänkin.. Joten perunasato jäi vajaaseen puoleen oletetusta. Onko kellään mitään hyviä niksejä myyrien torjumisee...
-
0 17
Kenellä eniten viestejä?
Olen seuraillut kavereiden viestimääriä ja huomasin, että jollain on yli 8000 viestiä, kukahan mahtaa olla viesti kuningas tai kuningatar? Itse olin ylpeänä kun pääsin yli 1000kpl, on siihenkin saanut kirjoittaa paljon asiaa.
-
0 48
Kenen reseptit kolahtaa?
Tiettyjen kokikokkien reseptit tuntuu usein sellaisilta mitä haluaa ehdottomasti kokeilla. Jokaisella meillä tietysti omien mieltymysten mukaisesti. Laskeskelin hieman omia kopioituja reseptejä ja huomasin että vaikka melkoista monimuotoisuutta sieltäkin kotikokkien nimissä (48) löytyi, niin kak...
-
0 44
Millainen juusto olet.
Kävin Valion sivuilla kokeilemassa, testiä millainen juusto olet? (Etsin itseasiassa ohjeita sieltä. Tein testin.8-)) Minä olen kevytjuusto. Etsikää oma juustonne, hih.
-
3 49
Muskottipähkinä
Luin muutama vuosi sitten jonkun ihanan hömppäkirjan Italialaisen miehen ja Amerikkalaisen naisen romanssista (nimeä tai tekijää en muista). Siinä kuvailtiin jotenkin ihanasti ruokien ainesosia ja puhuttiin jälleen kerran muskottipähkinän hyvää oloa tuottavasta ainesosasta. Testasin teoriaa minun...
-
0 36
Koska viimeksi kävit tanssimassa?
Ääk`, mun ukko ei sitten millään, tai viisi vuotta sitten ja vain Anne Mattilan takia, ääk`?, oon mustasukkainen. Ja yksi nainen meinas viedä fväkisin mun mieheni, sanoi vain mulle: "Ja sinä meet vain sitten pois siitä. Mies vain nauraa tossa vierellä! Ja hyvää tanssi-iltaa Teille kaikille...
-
0 400
Karppaajia??
En tiedä onko tällaista ketjua ollut täällä niin ajattelin kuitenkin aloittaa kyseisestä aiheesta. Eli onko kukaan karpannut ts. ollut tällä Atkinsin dieetillä?Tai onko tällä hetkellä? Olisi kiva saada kohtalotovereita ja vaihtaa ajatuksia kyseisestä aiheesta kun itse aloitin karppauksen 5 päiv...
-
0 106
Etsintäkuulutus!
Mulla on ollut jonkin aikaa hakusessa teen haudutustikku. En edes tiedä onko tuo sille oikea nimitys... Olen vain nähnyt tuotteen ja tahtoo!!! Eli kyseessä on teräksinen putki jonne voi laittaa irtoteen (toisessa päässä on aukko, jossa verkko tms) ja tämä putki sitten kuppiin kuuman veden kera. ...
-
0 24
Luomu Vuohenjuustoa Lapista!
Uskomattoman hyvää ja vielä parempaa kun on luomua ja puhtaasta Lapista. Tuote on Luolamaan Luomu vuohenjuusto jota valmistetaan Sodankylässä, Petkulan kylässä. Ainoa luomu vuohenjuustoa valmistava yritys koko Suomessa, tiettävästi. Tuotteita saa H:kissä ainakin citymarketeista, hallista ja st...
-
0 43
Perunamuusi
Joko kesäisistä potuista olette muusia tehneet ? Vanhoja pottuja ei löydy mistään.
-
0 14
minkä leffan katsoit viimeeksi ?
http://www.nordiskfilm.fi/valkokangas/minisite.php?id=2036 SUOSITTELEN ! (tu)(tu)(tu)
-
0 6
Huitsin hyvät Vietnam, Thai,Japani..mausteet
Olen niiìin innostunut, esim: Mirin-japanilainen riisiviini ruuanlaittoon. Voi, että voi olla ihanan makuinen, Mirin seasoning Olen laittanut sitä nyt riisiin ja vaikka minne sopivaksi olen keksinyt, minun rannikko ruotsalainen mieskin on ihan ihastuksissaan mausta. En olisi uskonut miten lemp...
-
0 98
Ekoteko
Nyt kokeilen uutta ekotekoa, Pyrin jo ostamaan luomua joka kauppareissulla edes yhden asian. Ja seuraavaksi pesen pyykkini 30 ja 40 asteessa. Ennen se oli 40 ja 60 Katoin pätkän tanskalaista hiilijalanjälki ohjelmaa. Ja siinä pesivät 20 asteessa??!! Ja äiti väitti, että puhdasta tulee. Eilen...
-
0 49
Syödään yhdessä
Onko tuttu tv ohjelma? Siinä porukka menee syömään vuorotellen toistensa kotiin ja arvostelevat sitten ruuan. Palkinto on sitte voittajalle. alkuruoka , pääruoka ja jälkiruoka Mitä sinä tarjoaisit jos olisit ko. ohjelmassa?
-
0 15
Sopivia luokituksia?? Kerro mielipiteesi ja vaikuta :)
Heps! Olemme tekemässä pientä omaan keittiöön liittyvää ominaisuutta, joihin tarvitsemme pienä luokitteluapua :) Käytännössä siis mitä omassa keittiössä voisi löytyä ja miten ne voi luokitella. Pohjana olemme ajatelleet tälläistä jakoa: * Keittiön yleisilme * Kätevä keittiöväline * Kodink...
-
0 6
EURO SHOPPER
Tälläkin joitakin hyviä.. Nyt ostin Rusina-pähkinäsekoituksen Aivan ihana, ei kaipaa edes suolapähkinöitä sekaan, kun on niin maukas. rusinaa, mantelia, maapähkinää ja cashewia
-
0 42
mitä pidätte kotikokista
itse tulin tänne vasta viime vuonna ja on ollut kiva saada pysyviä ystäviä
-
0 1
talvetus
onkos kukaan talvettanut pelakuuta tahi kärhöä parvekkeella? niin kun ajattelin yrittää ja jos jollain on vinkkei kui onnistuu nii kertokoon ihmeessä. joskus kauan sitten yritin pelakuuta mutta ei se enää lähteny ja nyt naapurin papalla on viimevuotinen pelakuu kukkinut aivan mahdottomasti, sii...
-
0 102
Nettikaupat
Minä en uskalla pahemmin ostella nettikaupoista ilman jonkun suosittelua. Niin nyt kehun muille tällasta http://www.mikromaja.fi/faces/home.jsp Ostettiin tuolta toinen telkkari talouteen. Hinta oli edullisin ja palvelu todella hyvää. Tuotetta ei ollutkaan varastossa, niin sieltä ilmoitetti...
-
0 10
Alennetun ruoan poisto kaupoista
Tänään radiossa kuulin, että tulevaisuudessa ei välttämättä enää myytäisikään ruokakaupoissa pian vanhaksi meneviä ruokia/tuotteita alennettuun hintaan, koska elintarvikevirasto pohtisi, että alennettuihin tuotteisiinkin pitäisi tarkkaan laittaa tuotteen kilohinnat ja hinta, minkä verran tuote ma...
-
0 6
oli hyvä säkä
rukous auttoi ,vaikka en oo uskovainen .Selvisin säikähdyksellä . siitä saan kiittää anoppiani joka on mun edunvalvoja mun kännykän saldoraja esti tapahtuneen.
-
0 3
Ohjeita keskustelun muotoiluihin yms
Lisäsin tietoa-sivulle linkityksen MiksaVsa:n hyvään ohjeeseen keskustelujen muotoiluista yms. Toisin sanoen, seuravan kerran kun mietityttää miten jokin muotoilu tapahtui tai joku kysyy apua, niin kannatta kurkata itse tai vinkata toista kurkkaamaan tietoa-sivulle. Linkitys ohjeisiin löytyy o...
-
0 17
BATAATTI purpura tai violetti
APUA... Maricelta tuli hieno ohje bataatista lisäkkeeksi. Ihan pikku juttu vain... Olen aina (todella harvoin käytän bataattia) käyttänyt oranssia bataattia - en tiennytkään, et on muunkin värisiä??? Löytyykö siis Suomen "normi"kaupasta muitakin värejä? Maku on erilainen eriväreissä???...
-
0 22
Värit.
Mitkä ovat ihanimmat värinne? Vaikka kokkauksessa tai muuten, vaikka puketumisessa.:-)