Keskustelut
-
0 13
Sairaalaruoka
Sairaalaruoka on sen verran kamalaa, että se sopii mainiosti "Ulkona keittiöstä" otsikon alle. Minulla ei hirveästi ole kokemuksia sairaaloiden "gurmee" puolesta. Mitä nyt Suomessa armeija-aikainen flunssa (ei H1N1 8-)), ammoin leikattu umpisuoli ja nyt autokolarin vuoksi täällä Hollannissa. ...
-
0 1
hyvää illanjatkoa
teille
-
0 43
varokaa kännykkä huijareita
minä jouduin tänään kännykkäuhriksi rikosilmoituksen teimme jo
-
0 63
Hiukset suojaan keittiössä!
Olen kovasti ihmetellyt kun katselen noita kokkiohjelmia sekä Suomen tv:stä että ulkomaisia vastaavia, kellään ei ole päähinettä vaikka valmistetaan ruokaa. Olen luullut ja luulen vieläkin, että terveysviranomaiset vaatisivat päähineen käyttöä ruuanvalmistus tilanteissa. Puhun siis ammattilaisist...
-
0 2
Speltti paahtoleipä
Ostin kaupasta ihan kokeilumielessä speltistä tehdyn paahtiksen ja sekös oli maukasta. Tekijä taisi olla Fazer, en ole ihan varma, aika hinnakas, mutta tavattoman hyvää. Maistuu ihan sellaisenaankin mutta paahdettuna parasta. Olen nyt ihastunut tuohon spelttiin kovasti ja aina olen ollut po...
-
0 3
Valio ja suomalainen maito
Kipaisin eilen ennen töitä vielä lähikauppaan ostaakseni kahvimaidon. Nyt tässä kahvitellessa laitoin merkille mitä Valio on painattanut tölkkinsä kylkeen: "Tämä on SUOMALAISTA maitoa." Valio "Maito on suomalaisen maaseudun elinehto. Valinnallasi on merkitystä.Kiitos kun valitsit suomala...
-
0 19
Kakun hyydyttäminen
Ongelmana olisi että moinen kakku ei pysy kasassa: http://www.lahikauppa.fi/fi/melehti/reseptit/?id=19812 Voiko tuossa tehdä jotain väärin? Montako liivatelehteä olisi järkevä laittaa, että tuo alkaisi pysyä kasassa eikä olisi kuin sulanutta jäätelöä? Mielestäni kakussa on liikaa sukla...
-
0 3
Kasvi- ja sienivärjäys.
Harrastetteko värjäämistä? Värjäämällä saa kauniita luonnonvärisiä lankoja. Väreissä löytyy vaaleasta tummaan, sinistäkin löytyy. Vähän sotkuista ja tuoksuvaa, mutta lopputulos on kaunis.
-
0 7
Sokeriton syyskuu?
Olen ihan uusi täällä. Onko joku jo testannut Sokeriton.fi -palvelua? Laittakaahan kommentteja! Toisessa ketjussa kysyttiin "Miten taltutat makeanhimon". Jokin sokeriton vaihtoehto voisi kai olla mahdollinen? Nyt minä lähden etsimään sokerittomia reseptejä - wiuh... :)
-
0 7
diabetes+proteiinirajoitus
Heti tunnustan, että haeskelen apua koulutehtävään: Pitää valmistaa ruokakokonaisuus eli lämmin ruoka, salaatti, leipä + jälkiruoka 2.tyypin diabetestä sairastavalle. Hänellä myös munuaisten vajaatoimintaa, jonka vuoksi proteiinirajoitus 40g/vrk. Olen ajatellut tehdä jotain hyvää kasvisruokaa, m...
-
0 2
Tomaatti
Nyt on bropleema miten säilöä tomaattia.Jotain muuta kun kastikepohjaa tai chytneytä.Säilytys tilat kylmässä minimissä.
-
0 2
Millä korvaan?
Eikös luumu löysennä mahaa... Mulla se löysentää ihan liikaa, eli en kait ole ihan allerginen, mutta yliherkkä?... Haluaisin kuitenkin joskus jotain siihen suuntaan, joten millä korvata?
-
0 12
Käteinen vai kortti?
tänä korttien aikakautena ..polleena ostoksieni kanssa pakkamassa jo citymarketin kassalla..myyjätär kehasee että tämä kortti EI kelpaa...mitenniin ei KELPAA?..ja naama jo vaihtanut väriä.No EI kelpaa, mennyt vanhaksi, just tänään. Samassa muistin pankin lähettämän kirjeen että uusi korttini oli...
-
1 3
Teflon astiat
Miten on ? Voiko pinnaltaan rikkoutunutta teflon kattilaa enää käyttää?
-
0 76
Ruoan tähteet
Itseäni on vuosia kiinnostanut kuluttaminen ruuassa. Eli, heittävätkö ihmiset kuinkakin paljon ylijäänyttä ruokaa roskiin? Tässä en nyt niinkään tarkoita vanhaa, pilaantunutta ruokaa, vaan ruokaa, joka olisi vielä syötävää, mutta sitä jää yli, niin heitetään roskiin. Ja samoin se, että heität...
-
0 2
kuorellinen maapähkinä
Olisko jollain neuvoja maapähkinöiden kuorimiseen. Kaltattu on jo.
-
0 36
nigella
katsoitteko nigella-expressiä viimeksi? hän teki ihanan tuntuista suklaamoussea jossa oli pohjana vaahtokarkkeja =) himputti kun meni määrät ohi...
-
0 49
Ystävä
Välillä on niin vakavia aiheita, kiinnostaako ketään tälläinen ketju : Millainen on ystävä? Askarten lomassa pientä höpötystä, voisin aloittaa: Ystävä on, sellainen johon voi luottaa, joka ei heti puukota selkään kun kun sen kääntää.
-
0 2
Villihanhea painekattilassa
Nyt syysaikaan , kun metsästys on käynnissä ja muutenkin. Vanhankin villihanhen saa tunnissa painekattilassa maukkaaksi ja hyväksi.Ei enää tiiliskiveä..Varovaisuutta vaan ,ettei avaa ,ennen kuin paine on mennyt pois testaamalla. Hanhea painekattilassa ( villihanhille,ei kaupasta ostetuille)....
-
0 2
KIITOS!
Palailin eilen puolentoista kuukauden jalkeen lomilta ja oli niin pirusti peukkuja ja kommenteja etten millaan ehdi kaikkiin vastata:) KIITOS siis kaikille ihanista kommenteista!!! Iloista syksynjatkoa kotikokeille!:)
-
0 58
Rainbow-tuotesarja
Laitetaans ketju Rainbowillekin kun on Pirkallekin. Mulla oli ahaa elämyksiä tänään kun kävin Prismassa. Harvemmin käyn kun on kauempana. Mutta; maustamaton ja rasvaton (eikä lisättyä sokeria) jugurtti 1,29/l. Maistaa en vielä ehtiny, mut aika hinnan ero esim Ingmannin vastaavaan, saati sitt...
-
0 4
YÖJUTUT
Monesti herään yöllä, kuuntelen ehkä radiota, monestikin. Herännyt mielessäni kysymys, miksi parhaimmat jutut tulee radiosta yöllä. Eikö ne kestä päivänvaloa, vai mitä: Esim. Kenia on loppujen lopuksi suuri kaupunki, siellä on paljon slummi-alueita, mutta, mutta, noh`, hyötyy niistä jotkut...
-
1 50
Vinkki voisilmäpulliin
Jokaisella on varmaan kokemusta siitä että se voi ja sokeri valuu pullista uunissa pellille suurimmaks osaks. Sekoittakaa kupissa pehmeä voi ja tomusokeria(tai tavallista sokeria) tasaiseksi tahnaksi. Laittakaa sen jälkee kuppi pakastimeen. Kun tahna on jäässä niin siitä veitsellä tai lusikalla k...
-
0 8
CouchSurfing eli sohvasurffaus
Siis mikä ihmeen couchsurfing (sohvasurffaus)? "Couchsurfing on internetissä toimiva vieraanvaraisuusjärjestö, jonka tarkoituksena on tarjota paitsi mahdollisuus ilmaiseen majapaikkaan matkalla ollessa, myös kulttuurivaihtoa uusien tuttavuuksien muodossa." (www.couchsurfing.org) Löytyykö k...
-
0 97
Osaako miehenne laittaa ruokaa?
Mun kihlattu ei osaa laittaa ruokaa ( tai no paitsi keittää perunoita ja lämmittää ruokia..) ja hän on 19 vuotias ja täyttää kohta 20. Olen miehelleni sanonut,että alettais yhdessä opetella laittamaan ruokaa ettei se voi koko ikäänsä syödä mikroruokia ja ties miten paljon niissä on suolaa ( mun ...
-
1 2
Soijamaidon käyttö
Terveydellisistä syistä olen siirtynyt soijamaitoon. Joku varmaan tietää, voiko maitoon esim. keittää puuroja, voiko sitä käyttää makaroonilaatikkoon, leivontaan tms. Kaupassa olen monenlaisia soijamaitoja; ostanko Pirkkaa vai saksalaista? Mihin se ei sovellu? Odotan kiitollisena vastauksianne....
-
0 61
Mikä pasta on paras salaattiin?
Elikkä olisi tarkoitus tehdä lauantaisiin häihimme iltapalalle pastasalaatti (mm. ) ja nyt mietin mikä pasta olisi paras. Salaattia tehdään n.60:lle ja Tittiditiin Miljonäärilesken pastasalaatti on pohjana salaatille, mutta siinä on siis nauhapastaa ja me taidamme käyttää jotain muuta. Eli, m...
-
0 4
Aijaa kuvapalvelu?
Ei avaudu enaa koko Aijaa, onkohan tilapaista, vai pitaisiko keksia uusi kuvapalvelupaikka?
-
0 19
Itkevät tarrat
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/08/938197
-
0 6
Mitä muuta pöytään?
Ehdottakaa mitä tarjota bruchetan lisäksi iltapalapöydässä. Itse ajattelin, että ainakin coctail tikkuja joissa olisi lammasta,vuohenjuustoa,tomaattia ja jälkirruuaksi valkosuklaatuorejuusto kakkua. Syöjiä on tulossa n.150 hlö