Keskustelut
-
0 2058
Meillä leivottua
Eli uusi ketju samasta aiheesta jatkuu... http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,12718,page=132
-
0 18
Artpad-piirrustuksia
Osaatteko piirtää ArtPadilla mitään? Itse en osaa kauheasti, mutta se on silti hauskaa :>> Ja jos joku ei tiedä, mikä on ArtPad, niin se on sellainen juttu missä voi tehdä kaikkea piirrustuksia ja sitten niihin kaikkiin piirustuksiin saa linkin, jonka voi sitten näyttää kaverille. Linkki ar...
-
7 8
Mihin sillinliemiä voi käyttää?
Ostan kallista vESTA- silliä, koska se on kaikkein parasta, kilohintaanhan on lisätty myös liemi. Onko joku huomannut mihin sillin liemiä voi käyttää?
-
0 9
Surullista
Olin kasitiellä, kaksi autoa toörmäs yhteen, kauhea pamahdus, eikä sillä hyvä, vielä kaks autoo törmäs siihen, pysähdyimme ja mies joka oli paikalla tuli täristen, hän ei ainakaan voi soittaa mihinkäään, oli shoissa. Arvanneettekko kuinkas minä, joka näen niin vähän. Kaks autoo vielä törmäs tähä...
-
0 71
Laktoosittomien kamala hinta?
mä olen pitkän aikaa seurannut laktoosittomien tuotteiden hintakehitystä ja ylöspäin kiipee kokoajan vauhdilla. Mikähän siinä laktoosittoman tuotteen valmistusprosessissa on niin kallista että se pistää tuotteet tuplahintaiseksi verrattuna ns tavalliseen. Aluksi näin ei ollut mutta tällä hetkel...
-
0 62
Kevät kääryleet
Oulun kauppahallissa myydään "kevät"kääryleitä. Kasvis, lohi, poro... Hiton hyviä, eikä maksa paljon: Kuutisen euroa/neljä kpl. Myyjä lupasi kertoa reseptin seuraavalla kerralla, jos tärppää laitan tänne kokkareisiin. :-)
-
1 4
Wanhankosken luomu-ruisleipä
Perinteinen, juurella tehty. :-)
-
0 24
Avokado
Tuo jännä hedelmä.. vai onko se vihannes. Mikä lie? Silti se kiinnostaa.. Olisiko kenelläkään mitään ideaa miten avokadon voi syödä. En ole koskaan ostanut sellaista mutta nyt tekisi mieli kokeilla. Mihin kaikkeen sitä voi käyttää? En edes tiedä onko tämä oikea keskustelun aloitus tänne mutta...
-
0 173
Pöljäosasto
Ja pöljä kysymys Niinisalosta! Miten viesteihin lisätään kuvia? Terveisin nimim "SmilingP dissconnecting people"
-
0 8
Soijatuotteet
Haluaisin tietää, että onko soijafileitä saatavissa tavallisista ruokakaupoista??? Miehelläni on jokin aika sitten todettu kihti ja soijapaloista, rouheesta ja suikaleista olen tehnytkin ruokia ja ovat onnistuneet ihan hyvin, mutta haluaisin kokeilla myös noita soijafileitä kun Kotikokissakin...
-
0 12
Metsästys
Noh`, kait ihmettelette miksi nainen kirjoittaa metsästyksestä, mutta miksi en voi. Hienoja juttuja, mun äitillä aikoinaan oli 11 henkinen perhe, isä Hermanni, oikeastaan Johan Herman asui siellä Ylivieskassa ja oli paljon metsää, maatakin, kova oli yrittämään, täytyikin oli paljon huollettava...
-
0 21
Kotikokki päivittyy (18.8. aamupäivä)
Hei! Päivittelemme Kotikokin sen uuteen versioon nyt aamupäivän aikana, hetkellisesti voi esiintyä vikoja yms., kaikista kuulemme mieluusti heti päivityksen jälkeen täällä!
-
0 223
Mita luonnonvaraisia elaimia olette nahneet (lintujen ja perhosten lisaksi)?
Olen kuullut, etta Suomessa ovat ilvekset ja karhut lisaantyneet, mutta nakyyko niita missaan? Entas majavia, supikoiria tai saukkoja? Janiksia, rusakoita, kauriita tai villisikoja? Entas muissa maissa asuvat, mita elaimia te olette nahneet? Kiinnostaisi kovasti nain ulkosuomalaisena...
-
0 0
Internetti - Vaarallinen kommunikaatori...
Internetti on oiva paikka hakea nopeasti tietoa, mutta sen kautta levittyy myös nopeasti tietoa, mitä emme välttämättä halunneet kaiken kansan kuultavaksi. Internetti ei unohda mitään - Ei sanaa, eikä kuvaa... Kiinassa on meneillään ilmiö, joka on käytännössä jo kaikkialla havaittavissa - [url...
-
1 7
MM-Yleisurheilu.
Tänään se sitten alkoi penkkiurheilun unelma MM-yleisurheilu Berlinissä!
-
0 24
Sipuli 0,10 /kg ja tuorekurkku 0,79 /kg
Tokmannin Maxissa, Kajaanissa. Mitähän niistä nyt loihtisi (tu) Sipulit tuotu Hollannista, vaan haitanneko tuo mittään.
-
0 87
Jatka TARINAA kolmella sanalla
Aloitetaan uusi Italian idealla. Olipa kerran köyhä
-
0 5
50 000 000 reseptikatselua
on jo kohta pulkassa, olis kiva tietää kuka sen tasaluvun katselun pokkaa ja kenen resepti : )
-
0 11
Raparperi
Hei. Kaipaisin vinkkejä/ohjeita raparperille.Muuta kun mehut,hillot ja leivonnaiset. Olisko ehkä jotain lisuketta lihalle tai vinkkiä miten käyttää ruuassa.Olisin kiitollinen. :S
-
0 13
violetti luumuja
voisko joku kertoo mitä voi tehdä minun luumuille niitä on niin älyttömästi oksat vain katkeaa kun ei jaksa kantaa
-
0 49
Mitä löytyy kellaristasi tai kylmiöstäsi elokuussa
Kun tuossa kysyttiin, että mitä löytyy puutarhasta elokuussa niin kysytäänpä nyt sitten mitä löytyykään kellarista tai kylmiöstä. Eli kuinka ahkeria olette säilömään vihanneksia, marjoja jne. Itselläni on kellarissa tällä hetkellä syksyn ja talven varalle: 2*0,75 l mustaherukka-valkoherukk...
-
0 42
Risella-puuroriisi
Olisin ostanut tänään keittiööni Risellapuuroriisiä, mutta jätin kauppaan. Odotin oikeastaan jo tätä. Nyt kun ovat huomanneet, että köyhä kansa syö puuroja, niin olipa pakkauskoko saanut kissahduksen. Otti niin päähän, että en ostanut riisin riisiä. Oishan siellä ollut kunnon kilon pa...
-
5 12
Kuinka valmistan mustikkamehua?
Voiko Mehu-Maijalla valmistaa mustikoista mehua? Pitääkö marjat huuhtoa ja sitten sokeroida sitä ennen? Marjat olen kerännyt poimurilla. Valmiin mehun pakastan. Kiitos mahdollisista vastauksista
-
1 61
Neuvoja kurkkusalaatin tekoon!
Kertokaapa pitääkö etikka keittää ennen kuin lisään siihen raastetun avomaakurkun,sipulin,sokerin,suolan, sinappijauheen ja tillin vai sekoitanko vain kaikki aineet yhteen ja purkitan???
-
0 3
KOTIMAISET KALASÄILYKKEET
Parasta aikoihin ! Puruveden särkeä tomaattikastikkeessa, valmistaja: Laukkasen Kala, Kesälahti. Kalastajan kojun Muikkuja tomaattikastikkeessa, Valmistaja: Ovaskala oy, Savonlinna. Ei voi makua edes verrata ulkoa tuotuihin sardiineihin tai tonnikalasäilykkeisiin ! On meillä Suomessa hyvää ka...
-
0 0
Suklaan ja sokerin kanssa leipominen
Hei! Olen keittiössä aika vihreä, leipomisessa melkein täysin neitsyt, mutta olen tässä miettinyt pitkäänkin eräänlaisien karkkien valmistusta. Koska olen kuitenkin niin "nyyppä" keittiössä, en ole varma onko se suinkaan mahdollista edes. Jos jollakulla siis on tiedossa, että tätä on tehty ennenk...
-
0 139
Jatka kolmella sanalla
Tämä on siis sellanen tarina jossa jatketaan kaverin kirjottamaa kolmella sanalla. Maistijaisia tarinasta esim täällä: http://koululainen.fi/kerhot/koti-ja-vapaa-aika/kirjat-ja-sarjakuvat/aku-on-mahtava/keskustelu/t4614 Tässä tulee aloitus: En ollut koskaan... (ehkä erikoinen alku mutta k...
-
0 15
Mistä kaikesta teette HYYTELÖÄ?
(:P)Niin, mistä teette? Olen nyt niin innostunut HYYTELÖISTÄ. Siinä ei ole marjojen kuoria, ei siemeniä, siistin sileetä. Eilen tein punaisestaviinimarjasta ja se onnistui täydellisesti. Miehen kanssa nautittiin sitten tosi myöhään grillitassuja ja tätä hyytelöä. Ai`, että oli hyvää j...
-
0 5
Omaa uutta perunaa pakkaseen
Olen nuorempana pakastanut omaa uutta perunaa, mutta en nyt oikein tahdo muistaa keitinkö puolikypsäksi, ja hieman keitinlientä mukaan, jäähdytys ja pakkaseen. Ilmeisesti pääasia, että solutoiminta pysähtyy, mutta onko täällä tästä asiasta kiinnostuneita? ja joka tekee niin. Ainakin lunten...
-
0 49
Rauhanturvaajat?!!
Mieheni on seurannut tiiviisti afganistanin tilannetta. ja varoittanut minua jo, että kohta läheisille lähetetään kirje kiristyneistä oloista, koska päättäjät on jo eka kerran tunnustanut urhien todellisen määrän näissä joukoissa. No nythän se tuli. Onko seuraavana Suomalainen uhri??!! Kirje...