Keskustelut
-
0 7
Padamazz
Onkos täällä kukaan kuullut pienistä meksikolaisista(?!) piirasista nimeltä padamazz? Edesmennyt kummitätini näitä joskus valmisti, kun olin pieni. Mulla on kyllä ainesosaluettelo, mutta en yhtään muista, että uppopaistettiinko öljyssä vai miten... jospa joku teistä olisi tietoinen? Oli nimittä...
-
0 24
Suppilovahveo
Mitähän suppiksista tekis kun pakkasessa niitä viel reilusti vaikka joka ruokaan niitä koittanut laittaakkin. Ehkä johonkin piirakkaan.?
-
0 18
Omat sivut!
Re: Kasvien maailma Kirjoitti: Rokka Viestejä: 2292 Päiväys: 23.05.2009 13.59 Olispa joskus aikaa tehdä tällaiset sivut: http://villipiha.blogspot.com/ Kasvien lisäksi mukana on MUSIIKKIA! Ja hauska hiirtä jahtaava kissa. 8-) J...
-
0 0
Satakunta senaatintorilla kesäkuussa
Satakunta esittäytyy 4-6.6 2009 senaatintorilla. Siellä on tietoa, käsitöitä, ruokia yms. Tutustukaa tarjontaan netissä. Ainakin yksi kotikokki on esittelemässä tuotteitaan nimittäin lampetra fluviatilis maistattaa ja myy nahkiaisia.
-
0 12
Fasika
Pengoin tuossa just maustehyllyjä ja löysin sieltä semmoista maustetta kuin Fasika, elikäs olisko jollain minkäänlaista tietoa kyseisestä mausteesta? Pussi oli täynnä kaikenmaailman ihme koukeroita joista ei mun aivoilla saanut mitään selvää, ainut mikä valkes oli että mauste on etiopialaine...
-
0 5
Tangomarkkinat heinäkuussa, lapn herkkuja tarjolla!
Heippa kaikki tangohullut suomalaiset! Tänä kesänä tangomarkkinoilla voi sitten maistella "poromiehen suudelmaa" livenä. Siellä esittäytyy uusi, Lapista tuleva gourmetkokit yrittäjäpariskunta. Heillä on omat sivutkin täällä netissä. www.gourmetkokit.fi käykääpä tutustumassa. "Poromiehen su...
-
0 13
lotto voitto on syntynyt suomeen
Jos voittaisit 40 000 euroa niin mihin käyttäisit sen? Minä matkustaisin italiaan,ostaisin digikameran ja loput laittaisin talteen pahanpäivän varalle.:-)
-
3 21
(kermaviili)kastike kalalle/kalapuikoille?
Minkähänlainen on se kouluissa tai esim. (yliopiston) ruokaloissa kalapuikkojen kanssa tarjottavan kastikkeen resepti?? Se on nimittäin hyvää! :-)
-
0 1
Kilpailu
Kun en millään löynny täältä sitä kilpailuketjua, (muutenki jotai outoo kun kommentit ei vaihu ja suositukset on samat kuin eileen.) aloitan uudesta. Fiksummat voi sit yhdistää tän alkuperäseen ketjuun. Ostin Igor-purkin ja siinä näkyy olevan kilpailu joka kuukaudelle ja täs kuussa teemana on...
-
0 43
Siiderit
Kun on jo ketjut oluelle, viinille ja kahville ja teelle, miksei sitten siiderille. Eli, palstalaisten siiderimieltymyksiä kyselisin. Meneekö kaupan vai Alkon, suomalainen vai britti, Kopparberg vai Ecuson... Mihin tarkoitukseen, missä? Meillä on tultu viime aikoina Ecuson -uskoon, eli tuota k...
-
0 0
TALI-IHANTALAAN !
10-12.7.09 reipas retki taistelupaikoille ! Ilmottautumiset viimeistään. 1.6 !!!!! Matkareitti: Kouvola-Hamina-Vaalimaa-Viipuri- Ihantala. B)-
-
0 75
Mitä JOS
Eero ja pojat pistää pillit pussiin joku päivä? Miten kotikokille käy? Jääkö edes reseptit selattavaksi? Edes julkiset? Tuli mieleen kun aamulla sain vain erroria kun yritin kotikokkiin (huoltokatkos) Periaatteessa olen kirjottanu tänne reseptejä omia lapsiakin ajatellen. Mutta mitä sitt...
-
0 11
Kotikokissa käyttökatko ke 20.5. aamulla (15-30min)
Päivitämme keskiviikkoaamuna hieman kotikokin palvelimia, tavoitteena on nopeuttaa kotikokin toimimista. Päivitysoperaatiosta johtuen kotikokissa on keskiviikkoaamuna käyttökatko, jonka kesto on ennalta arvioiden n. 15 minuutista puoleen tuntiin. Päivitys pyritään aloittamaan klo 8.00.
-
0 79
Rippijuhlat tulossa ...
Rippijuhlat ovat edessä heinäkuussa ... teemana on puutarhajuhlat. Ajattelin käyttää mahdollisimman paljon tuoreita suomalaisia kasviksia & vihanneksia, yrttejä omasta pihasta - ja painottaa muutenkin kotimaista / lähiruokaa. Keräilin alustavasti reseptejä menun teemaan liittyen - htt...
-
0 7
Sairausloman jälkeen töihin!
Pitkä sairausloma on takana päin ja työt alkavat huomenna. Olen ollut 3 kk sairauslomalla olkapäävaivan takia ja huomenna alkaa sitten työt. menen kokeilemaan josko käsi kestäisi vai pitääkö alkaa suunnitella leikkaushoitoa olkapäähän. Jännittää mennä töihin, on uusi pomo ja kaikkea muutakin ...
-
0 50
Grillauksesta
Ei nouse tuo vanha ketju esille ,olisko liian vanha? Ei muuta kuin aloitetaan uusi ketju sitten, kuten Eero joskus sanoikin, että vois aloittaa, tässätapauksessa, kun tämä grillaus nyt on niin ajankohtaista ja suosittua. Eli oliko Se Milan kysymys, siellä vanhassa viimeinen, että mitä uusia jut...
-
0 44
Uudenlainen "pippurimylly"
Näin mtv3 ruokala ohjelmassa uudenlaisen pippurimyllyn, sellainen purkki, jossa on pohjalla kuula ja pippurit laitetaan sinne ja heilutellaan niin kuin baarimestarit sheikkaa juomia. Oli tosi kaunista rouhetta ja tuoretta. Näytti tosi iisiltä hommalta. Onko kellään kokemusta moisesta ja minkäh...
-
0 3096
ILON AIHEET!
Olen iloinen, kun saimme hankittua eilen sellaisen maan myllääjän, siis mikä se nyt on JYRSIJÄN. Nyt voimme vähemmällä vaivalla laittaa uuttapottua ja sipulia kasvamaan. (:P)Ja mieskin on kiinnostunut, yksin kun en siinäkään pärjää!(:P)
-
0 28
Kotikokin paras apuri?
Mikä on teidän kokkailujenne salaisuus? Mitä keittiövälineitä ilman ette tule toimeen (lukuunottamatta perusuunia, yms.)? Mistä on ollut eniten hyötyä? Onko se esimerkiksi kaulin, munakello tai mummon vanha keittokirja? Leivoskelin tuossa juuri ja ajattelin, että itselleni ainakin Tupperwaren ...
-
0 77
Nimimerkki
Mielenkiintoisia nimimerkkejä täällä, mistä olette keksineet ne? :-)
-
0 17
Tosi luomusatoa kun on paljon matoa?
Mulla on taalla Australiassa ongelma jauhokoisien kanssa, avaamattomasta ruskeasta riisipakkauksesta (raakariisi?) loytyi toukkia ja kun kaupassa katsoin seuraavaksi niin siellakin pusseissa oli koisan rihmoja. Sitten nain paahtamattomassa muslissa samoja ja terveyskaupasta ostetuissa jauhoissa m...
-
0 32
Parhaita Vitsejä!!!
Ja mielellään ruuanlaittoon liittyviä. Voi toki olla muitakin.
-
0 1
Niksejä Ruuan Laittoon
Joo niksejä kaikenlaiseen ruuanlaittoon. Esim. itse tein jauhelihapihvejä, niin leikkasin ovaalin muotoisesta salaatti purkin yläreunasta n. 1,5cm paksun viipaleen, johon ladoin jauhelihan lusikalla. Niistä tuli kuin kaupasta ostetun näköisiä ja kotona tehdyn makuisia.
-
0 9
Voiko jauhelihaa pakastaa, jos...?
se on jo kerran pakkasessa ollut ja nyt sen ensin paistaisin ja laittaisin takasin pakkaseen? Kärsiikö maku/koostumus siitä? Yleensähän on se sääntö että mitään ei pitäisi pakastaa uuestaan. Ja en oikein ole varmas asiasta. Ei vielä niin paljoa kokemusta, että osaisin sanoa. En halua pilata jauh...
-
0 0
Alentako alvin laskeminen ruuan hintaa?
Tästä on keskultelua melkein joka mediassa.Jollakin tavalla tuntuu ettei laske.Silloinkin kun mentiin EU:hun,markoissa puhuttiin että nyt hinnat halpenee.Mutta miten kävi?Onko palkat ja maatalouatuottajien hinnat nousseet samassa suhteessa ruuan ja muiden tuottajien hinnat samassa suhteessa?Silti...
-
0 4
Paistoöljy?
Omistan friteeraus keittimen. Mikähän öljy/rasva olisi hyvä ranskalaisten paistoon? Olen käyttänyt aiemmin friteerausöljyä ja pakastepussi ranskalaisia. mut ei niistä niin hyviä tullut kuin grillillä. Voi toki vika olla muussakin kuin öljyssä! "Kokissa"
-
0 35
hyviä laihdutus vinkkejä kaipaisin
painon pudotus ei meinaa onnistua ja olis kiva jos joku olis samanlaisessa tilanteessa ja osaisi auttaa.
-
0 3
Kuka on keittotaituri? Apua kaivataan...
Ajattelin tehdä äitienpäivälounaan alkuruoaksi keiton kukkakaalista. Söin kerran ravintolassa (ravintola Os, Kuopio) jotain aivan uskomattoman maukasta kukkakaalikeittoa, en tiedä, mikä teki mausta niin taivaallisen. Huomiseksi muina aineksina olis tarjolla ainakin sipulia, valkosipulia, kasvis-r...
-
0 90
kaikki suklaa fanit tänne
Aion ruveta suklaa leipuriksi. Mitä suklaa herkku vinkkejä teillä olisi?
-
0 8
Kiitos Kokkikaverit !
Kiitän näin yhtä aikaa kaikkia kokkikavereitani, jotka ovat minulle antaneet palautetta ja kiitoksia viime päivinä noista kakku resepteistäni, niitä on tullut aivan mahdottomasti. Olen niin riemuissani, kun olen oppinut laittamaan kuvia, onhan se niin, että kuvan kanssa kakku vasta on kakku. ...