Keskustelut
-
0 24
Hyvää äitienpäivää kotikokkiäideille.
Toivottelen jo näin etukätteen hyvää äitienpäivää kaikille kotikokin äideille ja tuleville myöskin.t.Tarja.Pitäkäähän mukavat äitienpäivät.:-)
-
0 11
bebe
haluaisin tehdä itse bebe-leivoksia mutta mitä se välissä oleva juttu on? kaupan bebet ovat aivan ihania juuri sen takia.joskus olen kuullut että se olisi cremevoita mutta mistä sitä saa?
-
0 11
Ovatko pöytälaatikkosi resepti jo jossain keittokirjassa? Se selviää nyt!
Pöytälaatikon yläpuolelle on nyt ilmestynyt uusi "alasvetovalikko". Sen avulla pitäisi helposti nähdä, onko joku resepti vielä keittokirjojen ulkopuolella tai mitkä reseptit olivatkaan missä keittokirjassa. Toivottavasti tästä on apua kirjojen kasaamisessa!
-
0 9
ME ITSEOIKEUTETUT KOKIT
"Sinä olet ruuan laitossa itseoikeutettu"! Näin sanoi "vanha poika" koulukaverini 30v takaa,kun kahvilla käytiin. Ollessamme 20-30v hän naureskeli minulle,kun kokkasin."Ravintolat on sitävarten,ettei tarvitse itseään ressata" Nyt hän yli 50v poikamies ei osaa edes perunoita itselleen keitt...
-
0 386
Kamerat!
Meitä kiehtoo uuden, hyvän kameran ostaminen. Onko kellään kokemusta, kamerasta Canon, eos 1000D 18- 55kit? Anttilassa 499, oliskohan se hyvä? Tai mikä kamera olis hyvä yleensä, on niiin paljon valinnanvaraa, ja hintaluokka pitäisi olla tuota luokkaa, niin ajateltiin. Sitten olis canon, 299,...
-
0 17
Fluffy
Onko kukaan kokeillut tehdä Flora Vispikermalla, onnistuuko jos sitä lämmittää että saan suklaan sulamaan?
-
0 41
Avoin kirje Masotolle
Sinä tunnet Italian (Rooman) hyvin ja muistaakseni olit hyvin tyytyväinen Berlusconin uudelleen valinnasta. Mikä siinä miehessä viehättää? Suomalaisena olen saanut hänestä HYVIN vastenmielisen kuvan: Ökyrikas aivoton rikollinen, joka pakoilee syytteitä pääministerin viran taakse! Eikä hänen mahd...
-
0 9
Oppia ikä kaikki!
Nyt se sitten on tapahtunut, miekin opin lisäämään kuvia ja olen niin ylpiä ittestäni. Lisäsin kaikki kuvat, joita olen ottanut niistä ruuista, joita olen taltioinut pöytälaatikkooni. Kyllä ihminen voi olla iloinen, kun oppii jotain uutta. Huippu tunne! Tältä varmaan pikku lapsesta tuntuu, kun...
-
1 63
Siivous.
Onko mitään ihmeainetta millä uunin voi puhdistaa helposti? Joskus uuni jää"käryämään" seuraavan kuumennuksen ajan pesuaineelle, vai olenko pyyhkinyt huolettomasti puhdistusaineen pois. (Olisiko mitään luonnonmukaista konstia pestä uuni sisältäpäin...):-)
-
0 6
kastike
Olen ulkomailla ja paikalliset poperot eivat maita.Haluaisin tehda kastiketta mutta kermaa ei saa.Voinko kayttaa maitoa missa on 8.7% rasvaa?? P.S. Armikin oli taala.
-
0 12
Talkooruokaa?
Viikonloppuna talkoot tulossa ja ruokkia pitäisi noin 10 aikuista. Olen luvannut tarjota ruoan ja työnilon! Ajattelin laittaa ruoaksi hernekeittoa, koska siitä saa helpolla yhdelle kasvisversion. Lisäksi sen voi laittaa aamusta hautumaan eikä nyt ole niin pilkun päälle mihin aikaan syödään. Vaan ...
-
0 3
Kotigastronomi tuotteet
Eli onko joku kokeillut? Itse olen jonkin verran käyttänyt. Osasta tykännyt osasta en. Esim. Dippikastikejauheista hyviä mielestäni ovat *valkosipuli *taco *aurinkotomaatti *cheddar Herkkua on myös paellapata sekä kasvispata spagetilla. kuivarouheista tomaatirouhe, porkkanarohe ja ...
-
0 14
Solmion solmiminen
Kun on juhlat alkamassa, ukko tulee keittiöön ja pyytää solmimaan solmion. Tässä ohjeita: http://www.youtube.com/watch?v=uj0vF-NK-aY
-
0 2
Jere Nieminen: Herne rokkaa; herneruokakirja
Suosittelen lämpimästi! Lainatkaa kirjastosta tai ostakaa, jos on varaa! Ilmestynyt viime vuonna, joten kirjaa varmaan vielä löytyy kaupoistakin. Innostunut ja innovatiivinen! Hyvin perusteltu, miksi käyttää hernettä, ja mahtavia reseptejä. Ihan uusia käyttötapoja kuivatuille, tuoreille ja pak...
-
0 40
Äitienpäiväksi?
Hei, elikkä olisiko kenelläkään takataskussa jotain kivaa reseptiä äitienpäiväksi? Haluaisin kokata jotain erikoisempaa/suomalaista, koska olen vaihto-oppilaana Saksassa ja asun isäntäperheessä, joten siinä tulisi sitten hieman suomeakin mainostettua :)
-
0 7
Zone
Onkos täällä kukaan kokeillu Zonea? Kuuluukos se vähähiilarisiin vai mihin? Siinä kuiteski käsittääkseni syödään 40% hiilaria ja rasvaa 30 ja proteiinia 30 Pitää vissiin mennä käymään kirjastossa..
-
0 66
Jäätelöä!
Se on sitten kesä alkanut ,vissiin ,kun jäätelöauto, kutsuu tuolla nurkalla! Mikä jäätelö maistuu? Vai maistuuko yleensä mikään? Hyviä uutuuksia! Joskus tykkäsin, sitruuna Viennettasta, sitä ei enää varmaan saa, kun ei mistään löydy!!! Talvella ,en syö jäätelöä, mutta kesällä kyllä, ja aloit...
-
0 21
TÖRKYÄ
Jokainen vois hoitaa omat paskansa: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/05/870382
-
0 4
Punanahka?
Kuinkas kävi, paloiko iho vapun tienoilla? Minulla ainakin taisi kärähtää.
-
0 13
Ihanat ystävät täällä.
Minun teki niin kovasti mieli soittaa jollekin täältä, hänelle jonka olen tuntenut. Noh`soitin, en edes kaikilta saanut numeroa, tunsin jopa olevani rikollinen. Ensimmäinen ihana ihana ihminen oli Fasaani, puhuin hänen kanssaan, hieno ihminen, todella, aivan samanlainen, kun olin ajatellut...
-
0 1
Paistopaperi
Olipa mainio vinkki Serlalta: paista kala (ja vihannekset) pannulla paistopaperin päällä - ei rasvaa, ei käryä, ei pannunpesua!
-
0 22
Onko kukaan kokeillu / syönyt??
Näin jossain ruokaohjelmassa liloja perunoita,Niin et perunan malto oli lilaa. Tekivät muussia niistä ja se oli aika hurjan väristä. Onko kellään kokemuksia asiasta ihan livenä??...ovat muistaakseni jauhoista lajia.
-
0 16
se ihana violetti vihannes
munakoiso on suurta herkkuani ja nyt kaipaisin reseptejä tai muita vinkkejä sen valmistukseen, mussaka onnistuu mutta vaihelu ois poikaa:P
-
0 1
mitä kokkasit tänään?
Eli normaali kyselyketju. Mitä olet tänään kokannut? Itse olen kokannut colapirtelön. (:P)
-
0 37
Rakkautta on...
... vauva joka repii tukasta ja kun kieltaa niin antaa limasen pusun:)
-
0 1
Hauskaa vappua kotikokkilaisille ja ylläpidolle
Hyvää vappua kailille kotikokkilaisille ja ylläpidolle.Nautitaan vapusta ja toivotaan että ilmat suosivat meitä jotta saisimme nauttia ulkona olostakin.Hyvää vappua kaikille.Tarja.:-)
-
0 32
Wheat berry?
http://www.recipetips.com/glossary-term/t--35118/wheat-berry.asp Onko suomessa vastaavaa? Siis vehnän ydin ilman kuorta?? osaisko joku tän selittää ja onko kokemuksia?
-
0 39
Vappua.
Oikein hyvää Vappua kaikille Kotikokki.net käyttäjille ja ennen kaikkea kaikille kokkikavereilleni.TR:Jarsel.
-
0 18
Millaista lenkkimakkaraa yleensä grillaatte tai laitatte uuniin?
Melkein ainoa lenkki, jota käytän on Metrimakkara. Myöskin broilerilenkkiä laitan joskus lihasoppaan. Ajattelin grillata näitä makkaroita vappuaattona. Toivottavasti sopivat siihenkin tarkoitukseen.
-
0 1
Kotikokkien remonnttikokki.
Kaikki remonttikokit tänne. Sain juuri asenettua antiikkisen wc- kyltin , wc;n oveen, toivottavasti pysyy..8-):-)