Keskustelut
-
0 26
Lammas
Pääsiäinen on mennyt, mutta lammasta voi käyttää ympäri vuoden! :-) Vinkkejä lampaalla (karitsalla) herkutteluun tai kokemuksiin siitä TÄNNE. Allekirjoittaneella on luomulammastila, kysyntä ei kohtaa tarjontaa. :( Siispä turvauduin Uusi-Seelantilaisiin keritsijöihin, kuten te Uusi-Seelantilais...
-
0 33
Vappuruokia
Mitähän kannattaisi vappuna tarjoilla? Haluaisin jotain vähän jännittävämpää kuin simaa,munkkeja ja tippaleipiä.. :)
-
0 3
SUURI KIITOS KAIKILLE !
Kiitos kaikille kun olette katsoneet mun munkkireseptiä ja tehnyt niin paljon ja peukkuja tullu ! ! !!!Kiitos .JA OIKEEN RAILAKASTA VAPPUA KAIKILLE KOKKILAISILLE Terveisin:Mika http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/13931/Mikan%20maukkaat%20munkit
-
0 20
Terveisia afrikasta
Hei, Olen asustellut jo aikani Keniassa ja kaikessa tassa jokapaivaisessa sahellyksessa huomasin kaipaavani kovasti kokkaamista ja eritoten kotimaisia ruokia. Keittioon kun miehilla ei taalla ole juurikaan asiaa niin olenkin sujuvasti unohtanut jopa ihan perusresepteja. Tanaan halusin kuitenkin...
-
0 104
Nähdään Helsingissä!
Tavattaisko Helsingissä? Onko kiinnostusta? Touko/kesäkuussa. Kuitenkin ennen kuin ihmisten lomat alkavat.
-
0 29
Jippis hukassa?
Mihin on kadonnut Jippiksen reseptit? Onko hän pakannu kimpsut ja lähteny? Mistähän on kyse, tietääkö kukaan?
-
0 125
MM-Jääkiekko.
Tänään se alkaa!Muistakaahan kaikki MM-jääkiekosta kinnostuneet varata mukavaa naposteltavaa ja juomaa kun katselette omassa kisakatsomossa MM-kiekkoa.Minä olen innokas jääkiekon ystävä ja siksipä huomenna minun kisakatsomossa olen jo laittanut napostelut ja juomat valmiksi itseäni ja ystäviäni ...
-
0 1
Teemat
Tulin vaan kiitteleen, kun tuo Vapputeemasivukin on niin kiva!
-
0 4
Allergiat
Aloitin tähän uuden foorumin noille allergiakeskusteluille aivan siksi, että jos joku tuntemattomampi eksyy näille sivuille ja haluaa lukea oliivi-ja rypsiöljystä, hänen ei tarvitsisi kahlata läpi off topicia kaiken maailman muista kuin rypsiöjyallergioista.
-
0 31
reisussa löytynyt hyvä ruoka-ravintola
Käväsin kevättä vastaaottamassa Fuengirolassa. Menyt (3-ruokalajia) oli halpoja monissa paikoissa alkaen 7,95 ja aamupekonit 1,95. Mutta jo 60-luvulla perustettu ravintola La Langusta (Los Boliches) ehdoton gourmet tason paikkakin tarjosi taivaallisen hyvän 3-ruokalajin menyyn 17 eurolla. Alk...
-
0 36
-50% broilerifileen käsittely
En löytänyt keskustelusta vinkkejä siihen, miten käsitellä -50% ostetut päiväystuotteet. Jos sellainen keskustelu on jo olemassa, niin tämä voidaan poistaa. Anyway, ostin tälle päiväykselle broilerin filesuikaleita -50%, mutta en aio syödä niitä vielä edes huomenna. Miten käsittelette tällais...
-
0 22
Edullisia raaka-aineita
Sivuaa tuota "Eurolla ateria neljälle" -ketjua ja varmasti tästä on ollut aiemminkin puhetta (mailoo!!!:), mutta silti olisi kiva kerätä edullisia raaka-aineita yhteen ketjuun ja myös sellaisia edullisempia vaihtoehtoja, joita voi käyttää kalliiden raaka-aineiden sijaan. Kaikenlaisia ideoita siis...
-
0 10
Viilin valmistuksesta...
Tiedan etta tasta on ollut useampaan otteeseen puhetta mutta mietittiin Maricen kanssa tata eli miten viilin valmistuksen saa kayntiin jos ei ole viilia tai muuta... Mulla ei ole piimaakaan taalla... Auttakaa!
-
3 28
Lihaliemikuutio ja kalorit
Heips! Osaisikohan kukaan auttaa minua seuraavan kysymyksen kanssa: Lihaliemikuutiopaketissa kerrotaan että energiasisältö on 280kcal / 100g. Yksi lihaliemikuutio pitäisi sekoittaa puoleen litraan vettä ohjeen mukaan. Onko tuossa puolessa litrassa lihaliemilitkua ~1400kcal energiaa? Kuulostasi...
-
0 85
Luonto ravintoaittana
Kohta alkaa aika jolloin luonnosta voi kerätä ilmaiseksi kaikenlaista syötävää. Hyvinä vuosina luonnonkasveista on merkittävää apua ruokapöytään. Miten paljon käytätte luonnon antimia hyväksenne?
-
0 8
Haluatko maksaa takuulappu NAUTAAN(1,88E)?
(:P) Päivän lehdessä mielenkiintoni herättänyt kirjoitus, jonka tässä nyt kokonaisuudessaan: Kuluttajat haluavat enemmän tietoa lihan turvallisuudesta. Kuluttajat maksaisivat lihanpalastaan enemmän, jos laadusta voisi mennä takuuseen. Kuluttajat maksaisivat enemmän naudanlihasta jos heille...
-
0 107
Eurolla ateria neljälle?
Jäin miettimään tuota noin euron päivällistä neljälle. Esim. 6 kananmunaa ja perunaa sillä taitaa saada. (Kananmunien kohdalla pitäisi tosin tinkiä eettisistä arvoistaan). Ihan hyvä peruspohja esim. uuniperunamunakkaalle... Jos on jauhoja kotona, niin voisi leipoa leipää lisukkeeksi... Nälkä läht...
-
0 6
Tonnikala
Ylläpidolle! yritin hakea ruokaohjeita tonnikalan valmistukseen. Kaikki? löytämäni koskivat purkitettua tonnikalaa. Jos näin ei ole, haluaisin tietää miten löytää, eli mitä hakua tulee käyttää, jotta saisin ohjeita tuoreelle tai pakastetulle tonnikalalle.
-
0 56
Pieni muotoinen kysely!
Oletko kiinnostunut ajatuksesta, jos sinulla olisi 10-15 euroa käytettävissä päivän ruokaa varten? - - - - - - Olen suunnittelen ja toteutan luovuudella 10-15 euroa ruokaostoksista joka päivä jonkun maukkaan aterian. Jos kiinnostaa niin omia ideoita raaka-aineiden suhteen saa lähettää tä...
-
0 16
Hapankaali
Selailin tuossa reseptejä ja tulipa mieleeni, etten ole koskaan maistanut saatikka syönyt hapankaalia. Ehdotapa hapankaalista reseptiä, jota voisin kokeilla alkajaisiksi.
-
0 136
Kesän odotusta
(:P) Kauppoihin on tullut jo varhaisperunat.Tässä kesää odotellessa on niihin tyytyminen. Olisko hyviä lisukkeita että sais jotain makuakin.
-
0 21
Maitorahkan tilalle?
Mita suosittelette maitorahkan tilalle kun sita ei taalta saa? Hapankermaa, jogurttia, piimaa, raejuustoa ja rigottaa loytyy, saisko naista jostain yhdistelemalla samankaltaista? Meinaan, jos joku on jo kokeillut, niin ei tarvitsisi itse yrityksen ja erehdyksen kautta oppia...
-
0 6
Rex-kakku
Kuka muistaa 50-60 lukujen Rex-kakun. Ruotsissa sitä kutsuttiin nimellä Radiokaka, mutta amerikasta se oli kotoisin. Fazer paistoi rex-keksejä jotka olivat juuri sopivan ohuita ja suorakaiteen muotoisia. Paketin kyljessä oli ohje, kookosrasvaa, suklaata jne. Muistan että näitä keksejä sai vielä 8...
-
0 0
Paivan vitsi
Miten saa kuusi ihmista mahtumaan tosi pieneen autoon? -Yhdella on Matti kukkarossa, toisella Erickson taskussa ja kolmannella Yrjo sylissa.
-
0 159
Paivan sananlasku
Nalka lahtee syomalla, akka lahtee juomalla
-
0 0
Ennakkovaroitus, näillä näkymin torstaina 16.4. voi olla pieniä katkoja
heips! Lisäillään näillä näkymin torstaina 16.4. eli ylihuomenna hieman lisälevyjä Kotikokkiin, tästä voi aiheutua mahdollisesti pieniä katkoja. Pyritään kuitenkin minimoimaan, luonnollisesti :-), aiheutuva haitta. Aikataulu on hieman elävä eli päivä voi vielä muuttua, mutta näillä näkymin si...
-
0 31
Pinkkejä , suolaisia suupaloja juhliin?
Miun synttärit lähestyvät uhkaavaa vauhtia, ja vietän niitä parin viikon kuluttua. Teemaksi valitsin "prinsessan" synttärit, ja haluan kaikkien tarjottavien olevan pinkkejä. Etsin reseptejä ja vinkkejä pinkki-valko-mustiin SUOLAISIIN naposteltaviin, suupaloihin. Tiedätkö hyvän reseptin pinkkii...
-
1 11
Jauhojen siivilöinti
Hei Leivon paljon ja jopa ihan onnistuneesti, mutta yksi ehkä hölmökin juttu on mulle edelleen arvoitus. Eli siis miten saatte fiksusti siivilöityä jauhot esim. piirakkataikinaan ilman että niitä on pitkin pöytiä? Kykenettekö samalla siivilöimään ja sekoittamaan taikinaa vai siivilöittekö osan k...
-
1 3
Kinkkupastasalaatti 30 hengelle?
Hei taas, teen hääjuhlaamme tämän Attematen kinkkupastasalaatin. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/75907/Kinkkupastasalaattia Tässä ohjeessa annostus on 8 hengelle, mutta mitä luulette, kun teen tätä 30 hengelle lisukesalaatiksi, niin moninkertaisen määrän teen. Ajattelisin, että jos te...
-
0 10
Ajatelmia vuodenajoista-hauskaa ja vähemmän
Useat pääsiäiset muistan loskaisena - suoranaisesti pääsiäiskokot jotka olivat pelloilla, minne ei ilman kumikenkiä menty - kylmä hanki hipoi mutaantunutta saappaan vartta. Huh`eiks`hienoa. Mutta sitten pääsiäisen aikoihin myös pyykki alkoi kuivua niin mukavasti myös ulkona. Tästä olen jo...