Keskustelut
-
0 8
Kompostointi?
mökillä yritän epätoivoisesti kompostoida ja aina jotain ihmeellistä muka tapahtuu..normaali pihanperän lehtikompostit voi loistavasti mutta se biojäte komposti... Nyt se pitäisi "herättää"! olisko kenelläkään vinkkejä? Kiitollisena vastaanotetaan kaikki..
-
0 15
Matalat piirakkavuoat
Mistähän mahtaisi löytää piirakka/torttuvuokia missä olisi syvennys..? Olen yrittänyt etsiä niitä toivottomasti.
-
0 21
Axa pastakisan - tulosten julkistaminen myös tässä ketjussa
Hei! Axa pastakisassa äänestäminen loppui eilen, ja laskemme äänet ja sitä myötä voittajan sekä arvomme kaikkien äänestäineiden keskestä onnekkaan tämän päivän aikana. Tämän jälkeen voittaja julkaistaan sekä Axa:n Kotikokki-sivuilla http://www.kotikokki.net/kampanjat/axa/ ja tässä ketjussa!...
-
0 13
Chilikastikkeet
Tulisen ruoan ystävänä haluaisin kysellä, mitä chilikastikkeita palstan kirjoittajat käyttävät? Lisäksi... Koska Suomen valikoimat ovat tunnetusti kehnot, otan myös vastaan chilikastikkeenhankintavinkkejä. Nettipalvelut, erikoiskaupat ja vaikka reseptit kelpaavat. Perustabasco ei tähän taloute...
-
0 18
Kaakao
(Kokeilin hakua ja kun aiheesta ei löytynyt omaa viestiketjua niin rohkenin aloittaa uuden.) Näyttää siltä, että mun ainoa oikea paheeni keittiössä onkin oikeastaan mulle eduksi, jos tutkimuksiin on uskominen. Kohtuullisella [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaakao]kaakaon[/url] käytöllä kun...
-
0 9
Tunti pimeydessä tänään 20.30-21-30
Muistakaahan kaikki kokkikaverit sammuttaa kaikki sähkövehkeenne tänä iltana tunniksi. Jos se ei onnistu ihan kokonaan niin vähentäminenkin auttaa. Itse aion istua kynttilän valossa ja tunnelmoida. Nyt ainakin jokainen joka haluaa voi vaikutta omalla pienellä osuudellaan maailman energia kul...
-
0 4
Axa-pasta
Minähän siis koekäytin tuota uutta kuitupitoista Axa-pastaa. Innostuin ajatuksesta, että "terveellisempi" pasta maistuisi yhtä hyvältä kuin hyvä durumpasta. Tässä tuntemuksiani: Se ei maistunut, kuten luvattiinkin kai, näiltä täysjyväpastoilta, joissa on, ainakin minun mielestäni, joihinkin p...
-
0 4
Sian kylkipaloista?
Sain papaltani sian kylkipaloja, enkä ole ikinä niistä tehnyt mitään. Oisko kenelläkään hyviä neuvoja mitenkä valmistaa nuo hyvännäköiset kylkipalat?
-
0 30
Nopea lisäke
Voipi olla FAQ , mutta ... Joskus pitäisi nopeasti saada lapselle ruokaa, kalapuikot ja dugetit ovatkin lapselle ihan "juharuokaa" , mutta ihan paljaaltaan niitä ei viitsisi tarjota. Jopa valmismuusin keitto tuntuu työläältä - mikä olisi siis Nopea ja Helppo lisäke esim. kalapuikkojen kera? Kanan...
-
0 22
Vaikuttiko kuluttajakäyttäytymiseen?
Me emme mitään ihan vauhkoja, mutta kun äskenkin leivoin, en vain enää munan lisäämisen jälkeen maistellut taikinaa. Mies kun tuli kaupasta oli ostanut jauhelihaa, sanoi vain todeten, että se on sitten nautaa. Niin, onko vaikuttanut nämä kohut tavanomaisiin tottumuksiin? Kypsennys sinänsä...
-
0 2
punainen pitkä peruna
hei voisko joku kertoa mikä on se peruna suomeksi joka on vaaleanpunainen pitkän mallinen olen nähnyt siitä ohjeita täällä mutta en muista sen nimeä pitäis saada sellanen sose keitto mikä on mixattu sen nimi on ruotsiksi sötpotatis
-
0 8
Etniset kaupat
Eli useimmiten maahanmuuttajien pitämiä pieniä elintarvikekauppoja. Mitä ostatte? Entäs hintataso? Mä tapaan ostaa linssit ja pavut... ovat paljon halvempia ku muualla. Fetaa, oliiveja, mausteita... Viimeksi ostimme tällaisia nuudeleita: [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=3876175.jpg...
-
0 29
Hakua uudistettu!
Heippa vaan! Uudistimme kotikokin hakukäyttöliittymää hieman. Lisäksi toimme hakutulosten joukkoon suoraan näkyviin mm. kuinka paljon kommenttia tai peukkoa ko. resepti on saanut ja milloin se on kotikokkiin tallennettu. Kertokaa jos törmäätte johonkin hassuuksiin, niin korjaamme pois kiusaama...
-
0 32
eväsvinkkejä junaan ja koluun/töihin
Elikkäs nyt kaipaisi kipeästi vinkkejä mitä ottaa mukaan kouluun, töihin ja junaan evääksi. Päivä saattaa olla sellainen että olen koulussa 8-16 ja sen jälkeen junaan neljäksi tunniksi. Ok, koulussa voi syödä lämpimän ruoan, mutta entäpä junamatkalle. Köyhä opiskelija ei mielellään junan ravintol...
-
0 30
Mikä kaveriksi hirvenlihakäristykselle + potuille
Häämenua yritän kehitellä, mutta pääni ei enää toimi. Mikä teidän mielestänne sopii hirvenlihakäristykselle kaveriksi? Yhtenä ruokana on siis käristystä ja todennäköisesti perunoita, mutta sopisiko hirven kaveriksi lohi, kana vai muu liha? Vai tarvitaanko kaveria? Jos keskitynkin enemmän lisäk...
-
0 3
Pikaviesteihin tulossa nopeutusta
heippa! Väliaikatietona, olemme tosiaan tutkailleet miten saisimme osalla käyttäjistä ilmenneen pikaviestien hitausongelman "taklattua". Nyt olemme löytäneet yhden tavan, jonka pitäisi auttaa ainakin useimmissa tapauksissa. Saanemme tämän piakkoin valmiiksi, parhaassa tapauksessa jo tänään :)...
-
0 8015
Meillä syödään tänään?
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/79287/Kaalilaatikko Meillä tätä, suuri satsi, että jäisi huomiseksikin, vaan taitaa mennä kaikki kerralla, on hyvää! Lorautin siirappia vielä rihmana päälle, sinne tänne.
-
0 130
Runon päivä
Tässä yksi runo laulettuna: http://www.sonicfactory.fi/juhaknaappila/Nyt.aif Ps. Sivun avautumiseen menee 10-20 min. Älkää välittäkö rumpujen "kolinasta", pitää pikkasen hioa. Loppusoolo on hyvä, vaikka itse sanonkin! :-)
-
0 2
Moottorikelkalla tunturiin!
Nyt on pakko vähän elvistellä! Olen lähdössä tunturiretkelle. Tiedossa on matka moottorikelkalla n. 7kg eräkämpälle, jossa odottaa kodassa herkkuateria käristystä, puikuloita, snapseja ja hyvää seuraa. Yövymme laavussa untuvapusseissa ja mikä parasta aurinko paistaa täydeltä terältä,-6 astetta...
-
0 5
Hauskoja/mieleen jääneitä keskusteluja
Itsellä tulee mieleen esim. ketjut: http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,63654 ja http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,7,63327 , http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,7,73121,page=3
-
0 100
Pääsiäis pöytään olkaa hyvä!
Kevättä kohti kovasti mennään ja meillä ainakin suunnitellaan jo kovasti Pääsiäistä. Mitä tarjoillaan, onko herkut muuttunut vai perinteisetkö on mielessä? Minä ajattelin kokeilla Yrttilammasta, en eläissä ole tehnyt lampaasta ,kuin Lammaskaalia. Vinkkejä otetaan vastaa ja uusia ihanuuksia! N...
-
0 1035
mitä luit viimeksi?
minä lukaisin Shauna Reidin dieettityön huimat seikkailut. vauhdikkaasti kirjoitettu ja viihdyttävä, sopii myös muille kuin laihiksessa oleville (tu)
-
0 4
Minna Canthin leivokset
Tietäksiköhän kukaan Canthin nimikkoleivosten reseptiä? Olen koettanut etsiskellä sitä jo jokusen tovin, tuloksetta. Ainoastaan maustekakkuja löytyy, muttei leivosten ohjetta! Joku konditoria on aikoinaan valmistanut (ja valmistaa vieläkin?) noita "reheviä" ja herkullisia leivoksia.. Tässäpä...
-
0 8
Päivän sää.
Meillä on ihan kesä jo tullut,mittarissa oli päivällä auringossa siis +7 lämmintä.Ihana aurinkoinen päivä,vein pyykitkin ulos kuivuun.Saas nähdä onko huomena yhtä kaunista.Vieläkin paistaa aurinko mutta nyt on jo laskenut lämpö niin että näkyy nyt olevan -0,2.
-
0 39
Hieronta
Onko kokemuksia, jos niin minkälaisia?
-
0 4
Erikoiset salaatit
Lueskelin tuossa koulun ruokalistaa ja siellä on ensi viikolla muutama aika eriskummallinen yhdistelmä: Kukkakaali-vesimelonisalaatti ja punakaali-pikkelssisalaatti. Hmm... Kyllä itsekin olen koko ajan yrittänyt keksiä vaihtelua salaatteihin, mutta nämä vaativat jo aika paljon mielikuvitusta... ...
-
0 3
Tyhmiä kyselen...
Eli mietin tuossa, kun tein mailon ohjeella sipsejä ja siitä jäi ylimäärästä öljyä pellille(kun hieman liioittelin :P). Niin ajattelin että eikö sen voisi käyttää uudelleen, kun laittaa jääkaappiin? Eihän se meni pahaksi tai mitään? En keksinyt kyllä syytä että miksei vois, mutta ajattelin kysyä ...
-
0 33
Hiusten leikkuu...
Tulipa tossa mieleen kun leikkasin tukkaani että olenpa aika etevä... Ei vaan. Tai siis olen tietty. Eli leikkaan omat hiukseni noin joka toinen kerta ja sitten oikein kampaajalle. Miehen ja poikien hiukset olen leikannut aina. Poikia ei ole koskaan viety parturiin ja vanhin poikakin joka ...
-
0 14
Mahdollisimman terveelliset vohvelit?
Heissan. Rakastan tehdä arkiaamuisin amerikkalaisia pannareita itselleni, lähtee maanantaitkin helpommin käyntiin.. Pannareihin minulla on aivan loistava resepti, johon ei siis tule valkoista sokeria tai vehnäjauhoja, ainaostaan 1 rkl margariinia ja siirappia, ja jauhot on terveellisempiä graham-...
-
1 75
Lapsuuden herkut...
[quote=Lynx][quote Teya][quote piia58] Ois pitänyt hakea niitä jäätelöveneitä ja ennenvanhaisia pipparnakkeleita! [/quote] Jännä..kun minä puhun piparnakkeleista niin kukaan ei ymmärrä. Pitää sanoa Puffetti tai keksijäätelö... Piparnakkeleita ne oli kun minä olin pieni :) Toinen on sitso..[/quot...