Keskustelut
-
0 152
Kotitekoista ihon-, hiusten- YM..kauneudeksi?
Minä tässä luin yhtä kirjaa, ja sain inspiksen kokeilla mainittua hiuksiini, noh`tämmöinen hullu kun oon. Sekoitin kiehuvaan veteen hunajaa teelusikallisia ja sitten omenaviinietikkaa, ja sampoo pesun jälkeen kulautin annoksen tukkaani. Föönasin haalealla ohjeen mukaan tuuletellen latvast...
-
0 1
Tallinnaan ostamaan ruokaa ja ehkä muutakin... :)
Huomasin, että Viking Linellä on ilmaisia päivämatkoja klubilaisille arkisin Tallinnaan. Tuli mieleen, että sehän olisi kuin vain hieman pidennetty kauppareissu, jos ei siis halua lähteä hurvittelemaan sen kummemmin. Perillä 4 tuntia, matkat yhteensä 5 tuntia. Lähtö Helsingistä klo 11.30 ja t...
-
0 1
Löytyykö kotikokkien joukosta myös alan ammattilaisia?
Itse kun alaa opsikelen, niin kiinnostaisi tietää löytyykö kotikokkilaisista kokkeja tai muita keittiöalan ammattilaisia tai muuten ruokahommissa työskenteleviä ihmisiä? Musta pitäisi siis tulla kevään aikana suurtalouskokki ja ravintolakokin paperitkin on lähitulevaisuuden suunnitelmissa. Ra...
-
0 23
Ketjap Manis
Makea soijakastike. Olen aina tykännyt soijakastikkeesta. Mutta jostain ihme syystä se on ruvennut tökkimään. En enää yhtään pidä sen mausta ruuassa. Ja lapset ei ole oikein koskaan pitäneet. Ostin sitten tuota ko. kastiketta ja olen aivan ihastunut. Olen jo parissa ruuassa korvannut sillä soi...
-
0 2
Jauhopöly ongelmana
Hei! (En löytänyt vanhaa aihetta) Olen jo pidempään painiskellut leipoessa jauhopölyongelman kanssa. Minulla on herkkä atooppinen iho ja leipoessa ja sen jälkeen varsinkin kaulaa alkaa kutittaa pirusti. ihotautilääkärin kanssa tulimme tulokseen, että syy on todennäköisesti jauhopölyssä. Ole...
-
0 14
Lidlistä Kieku-munat !
Kieku vapaan kanan munat 6 kpl rasia nyt tosi edullisesti 0,85 ekeä rasia, hyvät päiväykset rasioissa. Uskon, että on valtakunnallinen tarjous, joten kaikki kanojen ystävät joukolla ostoksille ja häkkikanan munat boikottiin!!!!!!!!!!!!!!
-
0 4
Blå Band
Olen hurahtanut noihin Blå Band tuotteisiin.Esim.suklaamousse.valkosuklaamousse ym.Silloin kun yllättää makean nälkä niin laitan ilta kahville sellaista.Seuraavan kerran kun teen täytekakun tai teen köyhiäritareita niin kokeilen miten passaa.Ainut vikahan niissä on,ovat aika hinnakkaita mutta eih...
-
0 39
Oikea hiiva vastaan kuivahiiva
Olen tässä miettinyt, että kumpi oikein on se joka kohoaa nopeammin esim. pullaa tehdessä? Olen aina kättänyt vain kuivahiivaa niin en tiiä tuosta oikeasta hiivasta oikein mitään. :) Kiitos neuvoista ja etukäteen!
-
0 7
Mistä ostaa ruisrouhetta Hesasta?
Onko joku löytänyt pääkaupunkiseudulta kaupasta ruisrouhetta? Olen isoista ruokamarketeista turhaan sitä etsinyt.
-
0 16
Retikka?
Tietaako kukaan miten kayttaa retikkaa? Asutaan Australiassa ja mies laittoi kasvamaan , nyt sita tulee kamalasti. Se maistuu vahan retiisilta, mutta on paljon vahvempi. Laitoin sita suolakurkkuihin mausteeksi kun sen maku oli niin lahella piparjuurta, jota nyt ei loytynyt kaupasta. Tulos oli ...
-
0 2022
Assosiaatioketju
Tuli mieleeni, että tällainenkin voisi olla hauska. Tuo jompikumpi-ketjuhan on jo klassikko. Eli kun kirjoitin tuolla toisessa ketjussa, että minulle tulee sanasta "seitan" mieleen sulttaani, niin siitä voisi seuraava jatkaa, mitä hänelle tulee sulttaanista mieleen. Jos joku on katsonut e...
-
0 12
valkosipulin käsittely
miksi tv-kokit näyttävät huonoa esimerkkiä ja tilvasevat valkosipulinkynnen eteerisetöljyt leikkuulautaan mihin jäi puristin,viipalointi,tehosekoittimella öljyyn murskaaminen.
-
0 16
Millä taltutatte makeanhimon?
Ite olen ainakin huomannut, että joskus (usein) tekee ihan hirmuisesti mieli makeaa. Toki pään sisässähän se makeanhimo pääasiassa on, ja siitä voisi päästä eroonkin toivottavasti! Antakaahan parhaat vinkkinne millä pääsee ylenmäärisestä herkkujen syömisestä eroon? :) Terveisin Epätoivoinen h...
-
0 7
Käyvätkö yhteen: karitsa ja vuohenjuusto
Ostin karitsan jauhelihaa, ja suunnittelen tekeväni niistä pyöryköitä. Sopiiko karitsan makuun vuohenjuusto, kun houkuttais tehdä joku vuohenjuustokastike tms. siihen kaveriksi? Kummankaan mausta ei ole kokemusta, siksi kyselen...
-
0 38
Puoli kiloa päivässä
Syöttekö päivittäin suositusten mukaisesti kasviksia puolisen kiloa päivässä? Meillä yritystä riittää, mutta määrä vaatii päivittäisiä ponnisteluja. :) Lautasen pinta-alasta yli puolet valtaa salaatti. Perunaa on korvattu mm. erilaisilla kaaleilla (kukka, ruusu, parsa). Rehuja on aina useampaa...
-
0 149
Mikä paras uni/nukkumislääke.
Millä uni tulee, näin suora kysymys. :-) Onko se iltapala, tyynyt, ym...:-)
-
0 7
Tuore-, täysmehut ja nektarit.
Olen tykännyt aina esim. appelsiinimehuista, mutta en ole ajatellut asiaa, muuta kuin nyt, että mikä on oikeastaan sellaista "oikeeta", "mahdollisimman alkuperäistä, siis "aitoa". Se laittoi ajattelemaan, kun olen huomannut mahani tulevan kipeäksi, joistakin merkeistä. Tarkastellessani mak...
-
0 40
YLLÄPIDOLLE
Ylläpito, JOTKUT osallistujat, kuten mm. (Maisis123356 http://www.kotikokki.net/kayttajat/Maisis123456/ ) tai , ( http://www.kotikokki.net/kayttajat/=::Jenni::=/ ) =::Jenni::= eivät näytä olevan 16 - 18 +, joten liittymissääntöihin tämä olisi hyvä liittää. JUTUT, kun eivät aina ole sen "ai...
-
0 27
Mitä tulee nyt tv:stä:
Ajattelin, että tämän otsakkeen alle voitais laittaa itselle mielenkiintoinen ohjelma, joka halutaan vinkata toisillekin. Tai jos ohjelma oikein ärsyttää, niin sekin tänne vaan. (nyt ainakin 1:llä (td), pitää lähteää selailemaan tulisko jotakin parempaa)
-
0 22
Sanahelinää
Miksiköhän kotikokkinaiset eivät ymmärrä sanojen syntyperää ja niiden monimuotoisia (kuten naiset) merkityksiä ? Toisaalta, onhan se ymmärrettävissä raamattua lukien, tai kalevalaa seuraten. Myöskin työehtosopimuksetkin kertovat omaa kieltään.
-
0 54
8.3.on naistenpäivä.
Toivotan jo näin etukätteen kaikille kotikokkilaisille naisille hyvää naistenpäivää,toivotaan että puolisot meitä passais silloin ja hemmottelis.;):-)
-
0 132
Kotikokki-reseptit Iltalehdessä :)
Tännekin tiedoksi ettei mene vahingossa ohitse; eli huomenna lauantaina 7.3. ilmestyisi se Iltalehti, johon Iltalehti poimi (ja kysyttiin tietenkin vielä ennen lehteen menoa tekijöiltä luvat :)) muutamia reseptejä kaikkien Kotikokkien käyttäjien äänestämien reseptien joukosta. Jos aihe kiinnostaa...
-
0 6
LOST!! Naposteltavaa..
Mitä ihmnettä söisin , kun vihdoin alkaa Lost.. En nyt osaa edes päättää haluanko makeaa vai suolaista. Olen miettiny [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/83660/Keisarin%20morsiammen%20leip%C3%A4]Keisarin morsiammen leipää[/url] Tai jotain makeaa... Aika loppuu kohta kesken..
-
0 21
George Foreman-grilli
Euromarketissa Turussa eilen näin just sellaisen pöytägrillin jota olen haaveillut. En millään löydä kuvaa siitä mutta tämä oli lähellä sitä: http://www.georgeforeman.co.uk/Compact_Bun_Warmer_Grill_qp_38.html Tarjouksessa 35 euroa... Taidan mennä perjantaina kun on illalla aikaa ostamaan s...
-
0 36
Maapähkinälevite
Olen viime aikoina intoutunut syömään pähkinöitä - niistähän saa runsaasti hyvänlaatuista rasvaa ja proteiineja ja maistuvatkin namille. Nyt löysin Lidlista nannaa maapähkinälevitettä, jossa oli 93% maapähkinää, sit kasviöljyä ja -rasvaa sekä 0,25% natriumia. Energiaa jotain 630kcal/100g, mu...
-
0 19
Rooibos -teen ystäviä
Olin juonut jo runsaan vuoden verran rooibos teetä, koska pidän sen mausta.(:P) Nyt viimein tsekkasin googlesta - sen koostumusta ja terveys vaikutuksia... ja ilokseni huomasin, että sehän vasta onkin terveellinen juoma - antioksidantti ja auttaa moneen - unettomuuteen, allergioihin, vatsakramp...
-
0 1
huoltokatko tänän 00.00-01.00
Tässä hyvissä ajoin varoitus :) Eli tunnin kuluttua kotikokki menee noin tunnin verraksi huoltokatkolle, jolloin pätkmistä voi tapahtua enemmänkin - silloin ei kannata siis hirveästi sisältöä tuottaa!
-
0 7
Päivän sitaatit.
Mitä, jos laitetaan tänne päivän sitaatit. 1. The world is grazy. But at least it`s getting regular analysis.
-
0 2
Makusiirapit
Tunnetteko uudenlaisia makusiirappeja? Lehdessä oli ohjeita Ylläksen Pihvikeisarin valmistamista siirapeista. Esim. Maarian tuoksuheinäsiirappi.
-
0 41
Pakaste tonnikalapihvit
Söin eka kerran elämässäni pakastettuja tonnikalapihvejä ja olivat aivan hurjan hyviä Aiemmin olen syönyt kyllä tuoreesta tonnikalasta tehtyjä pihvejä lomareissulla Madeiralla ja hyviä olivat nekin. Ostimme pakastepihvit Alepan (nimi muistaakseni Femer) pakastealtaasta, sulatimme ja paistoimm...