Keskustelut
-
0 0
Höyrysuihkukaappi
Onko jollakin höyrysuihkukaappi? Ja millaisia kokemuksia sen käytöstä? Minulle tulee ensi viikolla sellainen. Olen odottanut aika pitkään. Onneksi maltoin jo alussa hieman vetkutella, koska sain alkuperäisiä mietteitäni paremman, hieman leveämmän. Nyt hieman jännittää, että onko se sellain...
-
0 193
Houkutteleva hedelmä
Mistä hedelmästä tykkäät? Itse tykkään klementiinistä, nyt näistä espanjalaisista. Ja kiiwistä.(:P) Jos yöllä jotenkin huono olla kun herää kesken unien syön klementiinin, jo olo paranee mukavasti! Ja banaanin pitää olla: -Chiquita, (vai miten se nyt kirjoitetaan). Muu banaani ei mais...
-
0 33
Kokemuksia takkaleivinuuneista?
Meillä on talon saneeraus käynnistymässä ja uuden keittiön alta pitäisi nyt siirtää huonosti vetävä leivinuuni (rv. 1980) ruokailuhuoneen puolelle, avotakan paikalle. Käytännössä siis etsitään tilalle hyvää takka-leivinuunia, jossa voi polttaa puita myös leivinuunissa. Kaipaisinkin kokemuksia...
-
1 2
Papujen säilyvyys
Kauankohan keitetyt pavut mahtavat säilyä? Keitin niitä vähän liikaa niin iskin ne sit jääkaappiin ja suolavettä vähän päälle. Keskiviikkona tein ne. Voikohan niitä vielä huomenna syödä? :-D
-
0 6
Työaika
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article203111.ece Mitäköhän sitä tekisi työajan suhteen ? ::o::o::o
-
0 183
Kilot kurissa
TERVEYSUUTISISSA oli alla oleva artikkeli. Harmittaa, kun en osannut siirtää linkkiä tähän, vaan jouduin kopioimaan tekstin. Joka tapauksessa uskon tuohon tutkimukseen, koska itse kävelen viikottain melko paljon koirani kanssa ja vastapainoksi voin syödä mitä haluan, koska pysyn samoissa mitois...
-
0 9
Torttupohjan valkoinen päällinen
Hei! Löytyyköhän tätä kautta vinkkiä sellaiseen aiheeseen, että mitäköhän edesmennyt isoäitini käytti tavallisen matalan torttuvuoan pinnan päällisenä, kun se oli valkoista ja kuitenkin sellaista helposti leikattavaa. Se ei ollut pelkkä tomusokerikuorrutus, vaan päällä taisi olla jotain vanili...
-
0 10
vesivahinko
onko kokemuksia meillä sattu tänään aika pahat vahinkot vessan pyttyyn menevä vesiputki siis räjähti jos voi sanoa ja siinähän oli vettä pari minuuttia ja vettä oli jo lattia täynnä ja alko valuun ulos ja minä yksin kotona eikä tietoo mistään eikä siis paniikissa tajunnu mitään yritin juosta kel...
-
0 7
Intiaanisokeri
Intiaanisokeria Turun Länsikeskuksen Citymarketissa kaksi 500 gramman pussia eurolla! Muutamia ohjeitakin täältä löysin mutta eikös sitä voi käyttää maistellen tavallisen sokerin sijaan vaikka missä?
-
1 15
briochin ohje..
Onko kellään ohjetta,, tuon ihanan pullan ohjetta kaipailen.. eli briochi,, pullamainen.. ei kumminkaan pulla :),, vähän kuin muffini.. taikinaa.. rusinaa.. ja jotain muuta hyvää sisältää
-
0 103
Mailon tiedustelupalvelu
Olisko mitään ideaa yrittää jallittaa toi meidän Mailo pitämään sellaista omaa tiedustelupalvelunurkkaa täällä Kotikokissa? Että vois kysyä ihan mitä vaan. Kun esimerkiksi autosta meni lämmityslaite rikki niin mistä kannattaa hakea varaosa... Tai mitä mieltä mä olin viime vuonna valmismar...
-
0 62
Omegat
Siirrymme täältä http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,6,71392,79750,page=7#msg-79750 [kuningaskuluttaja.yle.fi] Sekä omega-3 että -6 ovat meille hyödyksi, mutta tärkeää on missä suhteessa toisiinsa me näitä omegoita saamme. Jos kutosta on liikaa, estää se kolmosen hyviä vaikutuks...
-
0 25
Paljon Onnea vaan...
Kohota, nosta, hinkkaa ja hankaa; kyllä on naisen elämä rankkaa. Veltostuu vatsa ja roikkuu rinta, eikä sileä ole enää reidenkään pinta. Alkaa vaivata tanttatauti, unohda se ja elämästä nauti! Höyrytä, haudo ja itseäs helli, kylvetä, kuori ja yrteissä kelli. Pääsee näin valloilleen kehon...
-
0 5
Teräspintojen puhdistukseen...
Löysin eilen uutuuden teräs ja kromipintojen puhdistukseen.Se on Henkelin Sidol niminen puolen litran harmaa suihkepullo.Sillä kun vähän suihkauttaa jääkaapin ovea ja pyyhkii sitten keittiöpaperilla,niin johan sormenjäljet lähtee ilman hinkkausta ja hankausta ja kirkasta tulee.Liesituulettimen ku...
-
0 32
Kiroilu työpaikoilla!
Olen jo kauan halunnut ottaa asian puheeksi, mutta nyt on pakko saada purkautua. Onko muilla tällaisia ongelmia työpaikalla, vai puhutaanko teidän taloissa aina kauniisti? Itse olen vaihtanut ammattia noin 5 vuotta sitten ja tämä on minulle uutta tässä uudessa työyhteisössä. Varsinkin nuoret ...
-
0 35
mitä ruokalehtiä teille tulee ?
Gourmet tuli, ei ilmesty kai enää (suomen kuvalehden mukana). MAKU lehden tilaus päättyi vuodenvaihteessa.
-
0 3
KUVAT
KUVALLISET RESEPIIT KIINNOSTTAA.. ne on aiakin tehty.... muita voi suoltaa mistä vain solkenaan.....
-
0 52
Lynx,Mailo,Wt,muori,Masotto ym...
Olen seurannut pitkään teidän keskusteluja ja uskaltatunut vasta äskön puhumaan.Täällä on niin paljon ihmisiä jotka vaan haluaa riitaa ja päteä.että jään ainakin hetkeksi vaan taka alalle... Mun mielestä on todella ikävää että jotkut provosoi muita,käsittääkseni tämän sivuston on tarkoitus jaka...
-
0 78
Kurjat kuppilat
Sattuiko kukaan katsomaan Kurjien kuppiloiden uuden kauden ensimmäistä osaa? Oli kyllä niin käsittämättömän surkea kokki ja ravintola ohjelmassa, että ihme, kun sai olla edes olemassa??!
-
6 3
Amerikkalaiset ruokamitat ja uuninlämmöt
Aina välillä löytää ulkolaisia ruokaohjeita joissa on " väärät" mitat. Sain taulukon näistä muutettuna suomen mitoiksi, toivottavasti auttaa muitakin. Paino: 1/4 ounce=7g 1/2 ounce=14g 1 ounce= 28g 4 ounces ( 1/4 pound )= 115g 8 uunces ( 1/2 pound )= 225g 16 ounces ( 1 pound )= 450g 40 ounces ( 2...
-
0 93
millanen leipäkone olis hyvä?
Suunnittelen täs leipäkoneen ostoa, mutta niitäkin on aika laaja kokoelma erilaisia. Joten mulla meni kyl peukalo keskelle kämmentä tämän homman kans, että minkä merkkisen ja millasen se kannattis hommata... Jotenka olisko jollain kokemusta näistä leipäkoneista, tai nähny jossain testiä, mikä ol...
-
0 162
Hauskat mukanaan vievät pelit
:-) Mikä peli vie mukanaan? Mitä mieluusti pelaatte, kesällä,talvella, kotona? Minulla tämä ketju ajatus tuli mieleen kun jossain lapsuuskuvassa näin pelattavan: Koronaa! En sitä ole muistanut vuosikymmeniin. Onko nuoremmille tuttu vai ihan outo? Se oliskin ihan kivaa vaihteeksi kokeilla. Meillä ...
-
0 7
Säilykkeet
Kysyisin tässä ihan ensimmäiseksi sellaista asiaa mistä en koskaan ole ollut varma. Eli mitä mieltä ollaan noista kastikkeista esim. Chilipastakastike ja tälläiset ja majoneesi, kinkkupasta.Kuinka kauan ne säilyy avattuna jääkaapissa kun ei monessakaan ole sitä kerrottu kyljessä? :S Kerrotaan myö...
-
0 44
Roskisdyykkarit
Jos muistan oiken, niin yhdessä ketjusussa hiljattain sivuttiin juuri tätä teemaa...Roskisdyykkaria jne. Mutta, katso filmi ja mieti nostettakoon aihe esille ns. laman kynnyksellä ja kysyttäköön, onko meillä tosiaankin varaa tällaiseen? http://www.youtube.com/watch?v=PWROOeLg8FY&feature=rela...
-
0 76
Perinneruoat
Joka maakunnassa on omat ruoat jotka kuvastavat sen alueen tuotteita. Ne ovat pysyneet vuosien varrella samanlaatuisina. Esim. Satakunnassa, missä asun on juhlissa omat vankat ruoat. Niitä ei ole mitkään muotivirtaukset eikä matkailu ole muuttanut. Kun matkailen muualla Suomessa saa erilaisia m...
-
0 0
Maailman suurin tukku - Rungis, Pariisi
Mielestäni Pariisin suurtukku Rungis on ehdoton paikka kaikille "Foodeille" eli ruokaa / raaka - aineita rakastaville, koska se on myös maailman suurin tukku... aikainen ylösnousu, matka ja muukin vaivan on unohdettu "Temppeliin" astuttaessa... http://www.youtube.com/watch?v=Oarc__zVdMQ&featu...
-
0 4
Eläinkokemuksia.
Tänään "silitin" ruskeasulkaista kanaa ensimmäistä kertaa elämässäni. Ihanaa! Sympatiaa oli se, että minä valkoisen keppini kanssa. Ja siellä oli sokea kana, joka oli saanut turvapaikan, koska muut nokittelivat hänt. Kukko oli 8-v ja kuulemma "panee" heti ensimmäistä kanaa joka herää. Ihme...
-
1 36
Pizzatäytteet
Mitkä on teidän lempitäytteitä pizzassa? Entä mitkä on niitä erikoisempia täytteitä mitä olette maistaneet, nähneet? Meillä tehdään yleensä kasvispainoitteisia pizzoja, pizzeriasta tilaan usein kanapizzaa. Ja erilaiset juustot on tosi ihania pizzassa.. nam (:P) Vähän erikoisempia, mutta tosi hy...
-
0 6
Granaattiomena
Kertokaa viisaammat, mikä osa granaattiomenasta syödään...
-
0 5
Mielenkiintoisia Messuja Maailmalla
[color=#FF6600][b]AMBIENTE[/b][/color] 13. - 17.02.2009 Frankfurt am Main, Saksa Suomenkielinen pdf http://www.messefrankfurt.fi/ambiente09_nettikirje.pdf FutoMaki