Keskustelut
-
0 9
Kilpailu
http://www.tiesydameen.fi/kotikokki
-
0 21
Kondensoitu maito
Kaappeja siivotessa löysin sinne unohtuneen maitotiivistepurkin. Keitin siitä toffeeta kääretortun väliin. Tosi hyvää jos kaipaa jotakin makeaa.
-
0 56
Mistä kaupasta löytyy oikeaa kanelia?
Olisi kiva tietää, en ole nähnyt ns. tavallisissa marketeissa... http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/12/767206
-
0 1
Luomu-charolaisliha
Tilasin Bosgårdin kartanosta 15 kg luomu-charolaislihaa. Paketissa oli puolet samana aamuna jauhettua jauhelihaa, toinen puoli vakuumi pakattuja kulmapaistia, palapaistia, ulkopaistia, sisäpaistia, ulkofilettä. Onko hyviä ohjeita?
-
0 1
Piparkakkukisa - taloja voi nyt myös kommentoida!
Heips! Tämä oli vähän pöhköä, ettemme ehtineet heti kisan julkistamisen aluksi mahdollistaa piparkakkutalojen ja -luomusten kommentointia, mutta nyt sekin on mahdollista suoraan eri talojen yhteyteen. Voi ja on varmasti myös tervetullutta siis kehaista ihan suoraan talon yhteyteen tai vaikka k...
-
0 21
SpinWine
Pääsin tällä viikolla maistamaan punaviinejä joista toinen lasillinen valutettiin tämän SpinWine- spiraalin läpi ja toinen suoraan pullosta. Ero oli ällistyttävä vaikka en mikään viiniasiantuntija olekaan ja kaiken lisäksi olin ihan hirmu skeptinen... SpinWine pyöristi punaviinin maun he...
-
0 0
WEKE-KATISKA ONKO KOKEMUSTA?
-Olen kalastanut wekellä elokuusta lähtien huonolla menestyksellä. -Onko muilla kokemusta?
-
0 20
kasvissärä/juuressärä
Hei, tietääkö kukaan miten tätä särää valmistetaan? Söin pikkujoulussa ja oli erityisen hyvää. Aika isoja lohkoja punajuurta ja mitä muuta lienee ollutkin...
-
0 78
Kuka tykkää lipeäkalasta!
Me tykätään tosipaljon! Ja tietty valkokastikkeella.ym.:P
-
0 1
Joulun jännitystä.
Tapahtuu jotain ihanaa, mutta onnellinen voi kertoa itse. :-)
-
0 19
Liivatteen korvaaminen, millä?
Heps taasen! Välittelen lisää kysymyksiä tänne keskustelualueelle fiksumpien ratkaistavaksi :) Muistelisin, että tästäkin on ollut muutamaan otteeseen puhetta, mutta mikä olikaan ratkaisu? Ja alla kysymys: "Olen pulassa ,mitä minä voi käyttää liivatelehden tilalla kun perheessä on vegetaari"...
-
0 33
Silliä joulupöytään....
Minulla on iso purkki matjesfileitä odottamassa *jalostusta* Reseptejä löytyy pilvin pimein reseptihausta,mutta mikä on se oikea,maailman paras? Metsänvartijalla näytti olevan pari kivan kuuloista ja listan alussa oli Suviannen mukava ohje.Onko kukaan kokeillut? Siis kaikki sillin ystävät,olen...
-
0 11
Tiikerikakku
Sain kerran työkaverilta todella hyvän tiikerikakun ohjeen, mutta en löydä sitä nyt mistään ::o Sen muistan, että siihen tuli paljon voita, perunajauhoja ja vettä. Kakusta tulee iso, mehevä ja tiivis - siis ihan mielettömän hyvä ! Sattuisko keneltäkään löytymään sen suuntaista ohjetta ???...
-
0 7
Netti/Tikku,tms.
Käytettekö ns "nettitikkua", kannettavassa tietsarissa?. Mikä on paras liittymä?
-
0 214
Jouluruuat
Ajattelin, että tänä vuonna tekisin vaan tuuvingin joululaatikoksi. No pikku hiljaa lapset ovat tilanneet niitä laatikoita...minä haluan porkkanalaatikkoa, mulle pitää tehdä lanttulaatikkoa ja tänään 15v sanos, että kai nyt sitten teet sitä maksalaatikkoa?:) Ei puutu tilauksista kuin se hämäläine...
-
1 20
mitä riisiä porkkanalaatikkoon?
Alan tässä tekeen porkkanalaatikkoa. Monessa reseptissä sihen laitetaan puuroriisiä. Jostaki kuiten oon lukenu, et voi käyttää ohrasuurimoitaki. Oisko vinkkejä, mitä kannattis laittaa? No ehkä tämäki on silti makuasia...
-
0 16
Kokkikaupassa hurmioitunut!
Kävin lomallani H:kissa ja kokkipuodissa. Olihan se taivat tällaiselle maalais mummolle. Olen kauan haaveillut silikonista kattilan kantta ja roiskesuojaa paistinpannulle. Ostin molemmat ja käyttänyt nyt niitä reilun viikon. Kattilakansi on huippu, kertaakaan ei ole enää kiehunut mikään yli ja hö...
-
2 12
Syömällä solakaksi
Toivo Rautavaaran kirjassa oli aikoja sitten ohje miten voi laihtua nälkää näkemättä. Sen nimi oli katabolinen ruokavalio. Laitan tähän yhden päivän ruokalistan. Aamiainen 1. n.250g tuoreita hedelmiä tai marjoja (esim. appelsiini,omena tai 2 tomaattia ja puoli sitruunaa tai vaihtoehtoisesti 1...
-
0 2
Becel Olive
Kevyt kasvisrasvalevite, mukana Oliivia. Ei hassumman makuista. (tu)
-
0 22
Ystäväkokki (mielipide kysely).
Mitä mieltä olet? Minä ajattelen näin: en oikein mielelläni listaa ystäväkseni henkilöpersoonia täältä, joista on tullut kokkikaveripyyntö, ja ei kerro mitään itsestään. Ei ainoatakaan reseptiä, ei kerro mistäpäin on. Ei kerro ikää, ei sukupuolta, ei vastaa siis. Onko epäystävällistä poista...
-
0 20
BROILERISUIKALEET
Käytättekö ? Minä, jos suikaleita käytän, ne on maustamattomia, mutta kyllä parhaa suikaleet saa, kun itse suikaloi ! (tu)(tu)(tu) TÄSSÄ ILTALEHDEN JUTTU: "Tiedätkö, mitä broilerisuikaleet sisältävät? 8.12.2008 10:37 Marinoidut broilerisuikaleet ovat kaikkea muuta kuin kokolihaa. Pakk...
-
0 53
PULLOVESI
tässä kaikille ajattelemisen aihetta: http://www.pullovesi.fi/ kannattaa katsoa video kokonaan ! (tu)(tu)(tu)
-
0 1
Pikaviesteistä
Heps! Teimme pientä säätöä sekä lisäsimme pikaviestien vastaamisen, luetuksi kuittaamisen ja poistamisen yhteyteen nyt sellaiset pienet pyörivät "pympyrät", jotka näyttävät milloin kone laskeskelee viestien lähettämiseen yms. liittyviä asioita. Joillakinhan oli ollut hieman ongelmia saada aina vä...
-
0 41
K-marketin grillatun broilerin mausteet?
Saimme ylläpitoon seuraavanlaisen kyselyn, itse en osaa auttaa, mutta jos jollain on parempaa tietoa, niin apua varmasti otetaan mielellään vastaan: "Onko kellän tietoa miten K-marketissa myynnissä oleva valmiiksi grillattu broileri on maustettu. Kysyin sitä Saarioisilta, mutta ei suostuttu ne...
-
0 16
Tietoa
Tietoa-otsakkeen alta löytyy Amerikan mitat mutta sinne sopisi lisätä esimerkiksi Uuvan: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/100838/Paljonko%20on%20paljon%20%3F Ja tänään aloitettu keskustelu munan korvikkeesta Lynxin: http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,74850,7485...
-
6 6
Kananmunan korvaus
Minulta kyseltiin tällasta ja laitan nyt tänne mitä löysin Kananmunan korvaaminen ruuanvalmistuksessa Kananmuna on toiminnallisilta ominaisuuksiltaan monipuolinen elintarvike, jota ei voi täysin korvata millään toisella yksittäisellä tuotteella. Kuohkeuttavana ja sitovana aineena se mm. paranta...
-
0 12
Ortoreksia
Selailin äskettäin Akuutin sivuja yhtä työjuttua varten. Sivustossa tuli vastaan jos jonkinlaista ruokaan ja ruoanlaittoon suoraan tai välillisesti liittyvää, muun muassa tämä: http://yle.fi/akuutti/arkisto2002/261102_e.htm Alkoi vain tuntua siltä, että kyllä syöminen on muuttunut nykyihmisel...
-
0 54
mitä perunan, viljan, riisin ja maissin tilalle...
Olen siirtynyt ravintopuolella Antti Heikkilän opetuslapseksi. Ajattelen, luulen ja arvelen että en ole ainut. Olin sitä ennen 9 pillerin mies. Nyt vain selkäkipulääke. Nyt olis mukava saada vinkkejä, mitä joulupöytään lohen, hirvipaistin, kinkun, siianmädin ja muikkujen lisukkeeksi...? nimim. ...
-
0 10
Lihan alkuperä
Minulle ainakin tärkeä tietää syönkö melamiinisikaa, hullua nautaa vai lintuinfluenssan saatuttamaa broireria. Lihan alkuperällä on väliä, ei niinkään sillä missä se on jalostettu. Enkä sano tätä tuottajana vaan kuluttajana.
-
0 37
Maustesekoitukset
Mikä olisi paras tapa jauhaa mausteet jos haluaa tehdä maustesekoitukset itse kokonaisista mausteista? Tein garam masalaa ja kuvittelin että sauva- sekoittimessa olevassa lisäosassa menee jauhoksi mutta neinei... valurautamorttelissa sain hiertää pienissä erissä jotta siitä tuli jokseenkin tasais...