Keskustelut
-
0 36
JOULURAUHA
Toivotan tänne kotikokin keskusteluun Joulurauhaa! Itse yritän sitä myös vaalia :-) Rokka
-
0 18
digi digi
Makuuhuoneeseen pitäisi nyt ostaa telkkari. Haluan TV:n ja mahdollisuuden tallentaa toista kanavaa. Kaikki tv ovat jo kuitenki digitv:tä. Ostanko silti tallentavan digiboxin.. Pakko kai se on.. ei kait se muuten onnistu?? Ärsyttää suunnattomasti. Ennen kytki vhs ja pystyi nauhottaa. Nyt pitää...
-
0 2
Piparitalon sijaan muuta jouluksi
Minä olen juuri tehnyt piparitaikinan. Huomenna teen taikinasta talon sijaan pick upin, reen... pojanpojille... pakkoko se on aina tehdä piparitalo! mielikuvitusta kehiin piparitalon sijaan! Kyllä piparitaikinasta pystyy tekemään muutakin, jos vaan viitsii kaavat tehdä.
-
0 39
Rigoletto
Verdin ooppera ja liput tänään klo. 19:00. Kiitos Tainan,... jolla on Kattila kontollaan... FutoMaki
-
0 228
Luomu
Aloitin tästäkin oman ketjun kun meinasin heti rönsyillä kasvissyöjä ketjuun... Elikkäs, meidän kauppaan oli ilmestynyt LUOMUmakkaraa!! Ja hintakin oli sama kuin HKn sinisellä. Ostin paketin, muttei olla vielä maistettu. Tulin vain jakamaan tämän tiedon, kun olen niin ylpeä itsestäni, etten...
-
0 86
Kasvissyöjät
Laitoin uuden ketjun, ettei [url=http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,6,71392,page=4]Kunnon ruokaa[/url]- ketju mene ihan kasvispainotteiseksi. Eli yllä olevan linkin takaa löytyy mm. ovo-lakto-vegaaneista, fregaaneista ja siis soijasuikaleesta, rouheesta ym. Priimassa oli j...
-
0 17
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
Kaikille!:-) Aura
-
0 81
PIZERIAN PIZZAT
LUKEKAAPA TÄMÄ: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/17055 kilpailu on kovaa, täälläkin 5 pizzeriaa ja pikkukaupunki. Tarjouksella jotkut myy 5 kaikki pizzat ! toisilla 6. Normaalihinnat 6-13 täytteistä riippuen. Meikä tekee itse (tu)(tu)(tu) htt...
-
0 8
Joululoma
Moi. Kysyisin miten aiotte viettää joulu loman? Aioitteko kenties perheen kesken vaiko sukulaisille viettämään joulua?
-
0 12
20 000 resepti on...
Hahhaa, tällä kertaa muistin kuin muistinkin viimein kaivaa esille 20 000 reseptin, uskomatonta mutta totta! Muutaman hassun kerran tämä on jo ehtinyt unohtua, sama pää kesät talvet. Mutta sen pitemmittä puheitta, kotikokin 20 000 resepti on *pärinää* Mona81:n [url=http://www.kotikokki.net/res...
-
0 722
Aamupala
Tämä aamu alkoi lasillisella riisimaitoa, puolikkaalla banaanilla ja kahdella Elovena/puolukka keksillä. Entäs teillä?
-
0 9
Lammasta jouluksi
Tervehdys. Tänä vuonna on tarkoitus "uhmata" perinteitä, ja tehdä vaihtelun vuoksi joulupöytään lammasta. Olisiko arvon kotikokeilla tarjota hyviä vinkkejä, kuinka valmistaa hyvä lammas joka käy myös jouluun? Kiitoksia vastanneille.
-
0 6
Uunikalalle hyvä kuorrute
No niin, nyt sitten esiin hyviä lisukkeita kalan päälle. Tekisi mieli kokeilla jotain uutta, ei aina vain smetanaa ja tilliä (hyvää kyllä sekin.) Purjosta? Täytyykö laittaa kermaa smetanan sijaan? Kiitos.
-
0 12
Leivinuunissa
Meillä on uudessa kodissa leivinuuni, joka on ollut edellisellä omistajalla ahkerassa käytössä. Jottei uunin päällä asuva kotitonttu vihastu, pitää nyt alkaa orientoitua perinteisiin ruuanvalmistusmetodeihin. Mutta kun en ole ikinä tehnyt mitään leivinuunissa! Minkälaisia astioita leivinuun...
-
0 75
Hukkuuko muilla keittiövekottimia?
Kun meillä välillä kaikki on jotenkin väärässä paikassa:) Lapset kun tyhjäävät astianpesukonetta, niin osa kapistuksista on melkein tiellä tiettymällä. Ite kun pesen käsin, niin meneevät kyllä paikoilleen. (kirjoittajan kommentti;)) Oon miettinyt, että onkohan tyttölapsilla ja poikalapsilla jo...
-
0 30
Kaurapuuroa keittäessä...
onko kuinkakin moni aikoinaan sylkenyt kaunoja pois puurostaan? En tarkota semmosta mieliala kaunaa:)
-
0 10
Tanssimatto
Tytöt haluaisivat jouluksi, onko kokemuksia? http://shop.ubergames.fi/index.php Hintahaitari on 54-700 euroa, enkä ole varma sis. kallein pelkän maton? Hyvä alusta on kuulemma kova. :-)
-
0 11
Kulinaristisiä taipumuksia:ko
Monta kertaa olen miettinyt,millainen on tosi kulinaristi(:P).Itse aikoinaa "muailmo"kierressellessä ja katsellessa miten ja mistä aineista paikalliset kokit taikoivat hyvän näköisiä annoksia.Arabimaissa ja Iisrailissa ruokailin aina kun oli mahdollista ns.katukeittiöissä,missä tehtiin paljon par...
-
0 2
itsennäisyyspäivän juhla-ateria
onko vinkkejä juhla-ateriaksi? kiitäen, Triinu:S
-
0 7
Mennään hiljaa markkinoille
kun aamu sarastaa.... Tänään niitä Lahden Joulumarkkinoita! Pakolliset ostot ovat markkinarinkelit lapsille ja Mynttisen piirakat! Taikinatiinua etsin itselle juulilahjaksi, kun oon niin kovin kyllästynyt tohon ruisleipäjuuren pakastamiseen ja taikina-astian pesuun. On muuten sen sellasta k...
-
0 60
Jatkot
Täällä taas! :)o
-
0 2
Juuri leiväntekoon
Katsoiko kukaan sunnuntain Strömsötä? Siellä oli ruotsalainen kokki, joka tekee juuren rusinoista!!! http://svenska.yle.fi/matochfritid/matartikel.php?id=2414
-
0 119
Joulun odotuksen pikku perinteitä?
Mitäs te touhuatte joulua odotellessanne? Meillä on tällanen ny ainakin muodostonu perinteeksi. Joka päivä laitetaan kakkumuottiin vesi ja pakkaseen. Aloitetaan siis 1. adventtina. Ja niin sitte 1. joulukuuta nostetaan jäälyhty ulos ja sytytetään tuikku kun on pimeää. Ja samantien uusi lyhty j...
-
0 8
Kinkun paisto kaasu-uunissa???
Moi Kaikille!! Onko kenelläkään mitään tietoa miten paistan joulukinkun kaasu-uunissa? Pohjoiseen pitäisi jouluksi suunnata ja siellä on vain kaasu-uuni. Hieman hirvittää tämä uusi ruuanlaittokokemus, joten apuja vastaanotetaan. Lämmintä joulun odotusta kaikille!! T: Kokkiäiti...
-
0 2
Makuaisti
Onkohan miehen ja naisen makuaisteissa eroja? Tuntuu vain joskus siltä, että joku ruoka/juoma maistuu paremmin tietylle sukupuolelle. :-)
-
0 17
Mä haluun keitettyä kinkkua
:X Morjesta porukat. Aika vierähtänyt takan muurauksessa ja laatoitushommissa ja ihan hävettää, että en ole jaksanut seurustella. Nyt kuitenkin alkoi tekemään mieli keitettyä joulukinkkua. Ihan ku olis joku muistikuva, että oon kersana syönyt sellasta, siis lähes 70vuotta sitten. Siis miten toimi...
-
0 20
Joulukortit
:-) Laitatteko kortteja ystäville ja sukulaislle vielä? Teettekö itse vai ostokortitko on mielessä? Itselläni näyttää ikävä kyllä joka vuosi kortit vähentyvä jostain syystä. Laitan kyllä muutaman vielä! Ostan kaupasta kortit.:-)
-
0 0
Joulu2008
Ensimmäisen adventin kunniaksi herättelen keskustelun joulumenuista. Menettekö ihan perinteen mukaan vai onko pöytä kokonaan modernisoitu? Mikä on juolupöytänne hitti? Itse kehittelin jouluruokailuun uuden systeemin. Aatonaattona nautitaan runsas kalapöytä saaristolaistyyliin. Aatto alkaa peri...
-
0 67
Mitä toivot joululahjaksi ITSELLESI?
Toivon karaokelaite:D:D:D!!!
-
0 12
Cola-juomat
http://www.youtube.com/watch?v=SkELRp4wKPs&feature=related Nam!:D