Keskustelut
-
0 5
Miten saa kuohkean leivityksen leikkeeseen?
Moi. Kööpenhaminassa on ravintola nimeltää St. Petersburg. Sen Wienerschnitzel on kutakuinkin paras leike mitä olen maailmalla syönyt. Leivitys on kuohkea ja kupruileva. Onko hyvää vinkkiä, miten tuo tehdään? Normaaliohjein se on kullä hyvä mutta "lattana".
-
0 7
Ensimmäinen Adventti ja Hoosianna!
Kuuluuko kenellekään joulun ajan perinteisiin mennä ensimmäisenä adventtina kirkkoon kuuntelemaan ja laulamaan Hoosiannaa? Minulle se kuuluu jo lapsuudesta asti ja siitä perinteestä en halua luopua. Sitten kirkonmenojen jälkeen kotiin ja halkokynttilään yksi kynttilä. Seuraavana pyhänä toinen j...
-
0 23
Käyttekö Lidlissä?
Käyttekö ostoksilla Lidlissä? Mnä teen aika usein lauantaiaamuna siten, että menen ostoslistan kanssa ensiksi Lidliin ja ostan, mitä siellä on.Sen jälkeen menen "oikeaan" kauppaan. Lidliss ä on paljolti samoja (suomalaisia) tuotteita kuin muissakin kaupoissa ja uskon hinnan olevan kohdallaan. Min...
-
0 22
Luomu jälkiuunileipä
Hyvää Oululaiselta: 100 % täysjyväruista käytetystä viljasta, leivottu aitoon taikinajuureen (tu)
-
0 2
Veropörssi
Miksiköhän näitä tietoja julkaistaan?:S Tulee vaan pahalle päälle, kun huomaa ettei samasta työstä makseta samaa palkkaa! :( Lisäksi toiset voivat nostaa tulonsa pääomatulona, josta ei veroja paljoa maksella! (td) EU:n maataloustuetkin siellä nykyään näkyvät,:X onneksi ei kansalliset tuet!:D...
-
0 71
Yleiskone hajosi
Vanha, hyvinpalvellut yleiskone hajosi. Varaosia ei enää saa. Aion pyytää itselleni uuden joululahjaksi, voitteko suositella merkkiä/mallia. Hyvä ja halpa.
-
0 133
Piparkakkutalokisa LIVE
Noniin, nyt on piparkakkutalokisa avattu! Ensimmäisenä voi mennä ihailemaan meidän isoa taloa (se ei tietenkään osallistu palkintojen tavoitteluun) ja sitten toivottaisiin mahdollisimman pian luonnollisesti muita taloja sen seuraksi ettei sen tarvitsisi ihan yksin siellä seisoskella =) Ja mist...
-
0 8
Mistä paellapannu puutarhajuhliin??
Hei,tietääkö kukaan mistä voisin ostaa/kuka tekee omaksi suuren paellapannun puutarhajuhliin (omlla polttimolla)??
-
0 3
Ruoka-aiheisia kilpailuja
Amarula-likööristä jälkiruokia ja leivonnaisia: http://www.maku.fi/amarula/
-
0 51
Evääksi metsään
Mitä syödä metsäretkellä tai sitten metsätöissä (niin kuin minulla)? Pelkällä kahvilla ja pullalla ei joka päivä jaksa. Ja makkarakin öklöttää!:P
-
0 23
Puhelin liittymien kilpailuttaminen
Katselin tässä teille pakettia ja tällaisen havaitsin seuraavan parhaaksi: Liittymä 1: 800min./50sms - 34,80/kk Liittymä 2: 100min./100sms - 11,80/kk Liittymä 3: 200min./50sms - 17,80/kk Liittymä 4: 50min./50sms - 7,80/kk Liittymät yhteensä: 72,20/kk pakettien ylimenevät puhelut 0,...
-
0 21
Munaisia ohjeita
Minulla rupee olemaan omia munia jo välillä yli tarpeen. Joten jos jollain on kivoja munaisia ohjeita niin voi laittaa vihjettä. Ihan laidasta laitaan käy. Olen tunkenu niitä ny leipäänkin joka kerta ja silti meinaa kertyä liikaa. Munakasrulla on mulla suunnitelmissa. Se on hyvää joten en oik...
-
0 13
Jouluteema
Olipas ihania reseptejä tuolla teemassa. melkeen tulee jo tunnelmiin. En kyllä aio ennen ku avataan eka luukku!!!!!!!
-
0 13
Juomat ruokien ja elokuvan kanssa
Meillä on perjantaina taas Arvottomat-ilta. Menemme ensin Alkoon ostamaan kossua, sahtia, calvadosta ja viskiä. Ruokakaupasta haemme vanhan leivän ja vissyä. Kotona varustamme sohvapöydän pulloilla ja leivällä. Eteiseen laitamme roskapussin. Sitten elokuvan edetessä teemme samoin kuin si...
-
0 2
Kenttäkeitin
28. ja 29. päivä Kenttäkeitin Torniossa K-Market Ykkösen pihassa. Perjantaina hernekeittoa ja Lauantaina riisipuuro tarjoilu. Kannattaa tulla kauempaakin syömään, tai ainakin sillon jos on matkalla Ikeaan...
-
0 8
Miten saan kalkkunanrintafileestä hyvää 50-vuotispäivällisille
:S Olisiko jollain hyvä ohje kalkkunanritafileen valmistuksesta. Olisi tarkoitus tehdä hyvä pääruoka 50-vuotispäivällisille kalkkunasta(:P) Jälkiruoka ehdotus olisi myös kivaa.
-
0 39
MISTÄ KALASTA PARAS KEITTO?
(td)(tu):-):( Syksyn kalastuksen ja monen eri keiton jälkeen meidänkään 3henkisessä perheessä äänet ei mennyt tasan.Entä teillä?
-
0 3
Mitä voi pakastaa?
Voiko tomaattikastikkeen pakastaa? Kysymys on siis itsekeitetystä tomaattikastikkeesta.
-
0 118
Maistuvin glögi?
Kertokaahan kokemuksianne glögeistä, juotteko,teettekö itse,ostatteko Alkosta vai miten?? Markkinoilla näkyy olevan kymmeniä erilaisia, mikä paras? Alkon uusi mustikkaglögi sininen pullo ja vahva glögi valkea pullo. Haluttaisi ostaa molemmat ja niin varmaan teenkin. Onko kukaan jo ehtinyt m...
-
0 10
Tallinnasta
En löytänyt sitä vanhaa ketjua, jossa oli puhetta siitä, mitä tuoda Tallinnasta... Huomenna piipahdan siellä, joten olisiko viime hetken vinkkejä? Mitä ruokaa ostatte sieltä, jos ostatte? Yksi savujuusto on mun lemppari (en nyt muista nimeä, mutta muistan, kun näen...) Majoneesia monet kehuva...
-
0 8
Joulukortit.
Lähetättekö joulukortin postissa, vai sähköisenä?. Itse olen joulukorttien lähettäjä
-
0 156
Bloggari teidän keittiössänne?
Kenen keittiössä näkyy ruokablogien inspiroima jälki? Onko kenties teillä jollain ruoka-aiheinen blogi tai seuraako joku jonkun blogia ahkerasti? Ja mitä mieltä olette tästä aiheesta?
-
0 151
Jouluvalot..... valosaastetta???
Nyt ne ovat taas tulleet lähes joka talon pihaan. Olen aivan allerginen niille..eikö mikään laki kiellä niitä? En tiedä mitään karmeampaa kuin valoletku parvekkeen kaiteen ympärillä ja se vilkkuu ja vaihtaa väriä 10 sekunnin välein. Kaikki sateenkaaren värit vuorotellen. Se näkyy kilometrie...
-
1 18
Myllärin ruisleipäaines
Raaskin viimein ostaa pussin ja alkaa testailemaan mitä syntyy. Tein vuokaleipää, ja musta tuntuu, ettei se oikein noussut, lopputulos jäi vähän lik´laskuseks. Hiivaa laitoin kuitenkin vähän reilumminkin kun ohjeessa. Onko vinkkejä, miten onnistuis seuraavalla kerralla vähän paremmin? Koitin malt...
-
0 13
Meillä leivottua.
Tekasin tossa kaneliässiä jo jouluksi.Tein 2xannoksen.Tuli semmoset 100kpl.Keskiviikkona taas leipoo jotain,niin ei tuu kiirettä.Hyvä aloittaa jo aikasten joululeivonnaistenki teko.:-)
-
1 11
Mikrokuituiset kodin tekstiilit...
Olen höynähtänyt ostamaan mikrokuitu pussilakanoita...upeat värit ja design...iholla inhottavan nihkeä...ei kukaan halua nukkua moisissa. Ostin innoissani myös mikrokuitu *frotee* pyyhkeitä mökille,koska ajattelin,että kuivuvat nopeasti...eivät ime kosteutta ollenkaan,pitää vain tupsutella pyyhke...
-
0 6
Neljä pikkuista jälkiruokaa
Työkaveri tarjoaa itsenäisyyspäivänä ystävilleen ruokaa ja haluaisi valmistaa jälkiruoaksi jossakin syömänsä jälkkärin jossa oli yhdellä lautasella neljä pientä erilaista jälkiruokaa. Mietimme tovin mitä ne vois olla? Ja mitkä sopisi yhteen? Yksi voisi olla juustojuttu. Ehdotuksia?...
-
0 6
Tää lähti nyt!
Eli viettämään mukavaa lauantaita miähen ja kahden lapsen kanssa. Voipi olla, ettei loppu vuodesta enää kerkeä muutenkaan kotikokkeilla. KIIRE,KIIRE,KIIRE. Kurkkailen kyllä väillä tänne. Ja onhan miulla vielä kesälomaa joulukuun eka viikko! Virtuaalissa koitan olla mukana sillon 2. päivä. S...
-
0 15
Ruokaa!
Moi! (:D
-
0 236
Kunnon ruokaa ;)
Teya, katttelin ikivanhoja ketjuja tästä kunnonruuasta, Mutta aloitan ny kuiteski uuden. Kun nyt kaipailisin nimenomaan vinkkiä soijaSUIKALEELLE! Löysin tällasen neuvon Tenhiltä: Laitan kattilan pohjalle soijasuikaleet ja riittävästi mutta en liikaa vettä. Maustan turvotusveden kunnolla. Ja...