Keskustelut
-
0 31
Lastenlapset!
Olemme nyt saaneet nauttia omista lastenlapsistamme muutaman päivän ja onpa ollut ihanaa ja kasvattavaa. Yhden tyttäremme kaksoset kohta 6v ovat olleet luonamme ja olemme nauttineet heistä koko sydämellä. he tulivat lentäen kahdestaan ja se on ollut todella upea kokemus. Lapset ovat aivan erilai...
-
0 16
Vanhan posliinilautasen restaurointi
Tämä nyt ei liity suoranaisesti ruoalaittoon kuin korkeintaan pienen mutkan kautta:D Vanhin systerini löysi rempan yhteydessä vintiltään jotain vanhoja astioita. Joukossa oli yksi keinuhevosella koristettu puurolautanen minkä minä olen saanut kummilahjaksi joskus konttausikäisenä. Miten lienee...
-
0 14
Mikro kakku ?????????
:S Löytyisikö keltään ohjetta kuinka tehdään kakku mikrossa ???????:S
-
0 5
Keskustelualue oli hetken rikki
Kotikokin keskustelualue oli jonkin aikaa toimimaton tänään keskiviikkona. Parantelimme mainosjärjestelmäämme, jotta saisimme sivustoon lisää nopeutta ja foorumi hajosi tässä yhteydessä. Pahoittelut häiriöstä.
-
0 42
Oltermanni & Rypsi
Sisältää pehmeää kasvisrasvaa.(tu) Laktoositon. Lähiruokaa!(tu)
-
0 6
Elovena täysjyvämuro
Sis. 70 % täysjyväkauraa.(tu)(td) Miksei 100 % :D Meillä meni paketti parissa päivässä, siis hyvää!(tu) Hinta vaan on hirvee: Kolme ja risat!(td)
-
0 6
Grillihiilet Tuvassa...
Tuparit alkavat lähestyä ja yksi idea on pörrännyt päässäni jo useamman päivän... Hiiligrilli seisovassa pöydässä ja sisällä???? Ajattelin polttaa hiilet ulkona, kun tuli sammuu, tuon hiilloksen sisälle ja sitten vieraat voivat grillata (rajoitetun ajan) pieniä vartaita hiilloksella... Onko ke...
-
0 67
Piparitaikina...teetkö itse vai ostatko valmiina?
Pipariaika lähestyy ja olen mietiskellyt, onko kotikokeissa kaikki niin ahkeria ja oman arvon tuntevia, että tekevät taikinan itse? Itse kuulun tuohon luusereiden joukkoon. Olen jo vuosia ostanut taikinan kaupan pakastealtaasta. Myllyn Paras on valintani ja tuoksu on sama kuin omatekemässä ja ma...
-
0 1
sauvasekoitin
nyt olisi siis metsästyksessä sauvasekoitin en viitsi uutena ostaa kun tarvitaan nytten joulun aikaan sitä ihmisten ruokiin ja sen jälkeen se siirtyy koiramme kasvissoseiden tekoon ja ne siis sisältävät naudan vatsalaukkua ymm... niin en enää käytä omiin ruokiimme sitä:) pistäkää ihmeessä yksityi...
-
0 15
Miten täytät cannelonit ?
Mieheni Pete teki tänään canneloneja... ja rupesi kehittelemään laitetta, jolla täyttö sujuisi kätevämmin kuin pikkulusikalla. Kun juttelimme aiheesta, tuli mieleen, että kotikokeilla saattaa olla aiheesta kokemusta. Siis löytyisikö teiltä vinkkejä / ideoita cannalonien täyttämiseen ?...
-
0 85
Mihin käytät pestoa?
Lueskelin juuri Etiketti -lehdestä (3/2008) vinkkejä, miten käyttää pestoa... * Levitä esipaistetun patongin väliin, lisää vuohenjuustoa ja paista. * Lisää keitettyihin pikuuperunoihin pestoa, anna marinoitua jääkaapissa 2 -3 tuntia. * Tee sämpyläpuusteja. Levitä pesto ohueksi kaulitulle sä...
-
0 73
Hirvipeijaiset
Kävin tänään syömässä hirvisoppaa peijaisissa. Onko muilla paikkakunnilla vastaavia pippaloita? [url=http://www.mysmiley.net/free-mad-smileys.php][img]http://img2.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0037.gif[/img][/url]
-
0 13
Eero poissa tämän viikon, kysymykset yms...
Heippa hei! olen reissussa tämän arkiviikon, ja olen aika huonosti sähköpostin ja netin ääressä. Jos tulee jotain kysymyksiä, pulmia, toimimattomuuksia yms. niin parhaiten palaute ja viestit kulkevat joko palautelomakkeen kautta (löytyy tietoa-sivulta), kysyä täällä keskustelualueella tai sitten ...
-
0 29
Missä "loukussa" olette.
Minä olen kahden puhelimen loukussa. Kokoajan pitää ihmetellä, missä soi, ja kuka soittaa.8-)
-
7 6
Kysymys linssiamatööriltä...
... eli onko väärin, kun unohdin huuhdella linssit ennen kuin tein niistä keittoa? Onko niissä jotain myrkkyä tms. jos ei huuhtele? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-
0 8
mikroaaltouuni
Haluaisin uusia vinkkejä mikron käytössä. Nyt tulee etupäässä käytettyä sulatukseen ja lämmitykseen. Lämpimiä voileipiä ja metvurstisipsejä tulee joskus tehtyä. Sipulin pehmennän myös lihapullataikinaan. Kertokaa lisää vinkkejä.
-
0 92
Mikä on paras pulla?
Miusta paras pulla on ehdottomasti korvapuusti, ja sen jälkeen ne solmulle laitetut.
-
0 11
livekalaa
Miten valmistetaan livekalaa ja mitä sen seuraksi
-
0 15
Lengrad cowboys?
Onko kotikokeista ketään menossa kattoon/kuuntelemaan Ideaparkkiin? Mie oon, kun ovat kotokaupungistani kotoisin.
-
0 154
Apua ruokalahjoissa
Kaverilla on parin päivän päästä syntymäpäivät ja haluaisin antaa ruokalahjan, eli jotain leivonnaisia (keksejä yms.). Ongelmana vain on, että kotoa ei löydy sopivaa ohjetta (jotain uutta) ja kun vastaan netistä tulee kokeilemisen arvoiselta kuulostava ohje, se sisältää maitoa, pähkinää tai sukla...
-
0 25
20.11 Lastenoikeuksien päivä
Järjestän silloin kokouksen johon on kutsuttu Mannerheimin lastensuojeluliitto, eri kylien kyläyhdistyksen johtoa ja OAJ:n paikallisosasto. Jos saatais yhteinen lausunto lasten oikeudesta laadukkaaseen perusopetukseen.
-
0 119
Jooga
Ansaitsee oikeastaan oman ketjun! Pitkän työpäivän jälkeen 1.5 tuntia joogaa, ja elämä hymyilee taas. :-)
-
1 27
Kauppojen aukioloajat.
Mitä mieltä oletette kaikkien kauppojen sunnuntai aukiolo-asiasta?
-
0 78
Onko ollut flunssaa?
Onko flunssaa "ilmassa"? Minulla ainakin aivastuttaa ja nenä "tuhisee"8-). Oletteko ottaneet rokotteen?
-
3 49
Suurtalousohjeet
Ihan eilen tänne ensimmäisen kerran rekisteröityneenä innostuin sitten minäkin kirjoittelemaan. ;) Olisiko kenelläkään linkkiä tms, josta saisin ongittua vähän isommallekin porukalle ruokaohjeita ? Paras olisi sellainen, josta löytyisi ihan perusohjeita, joita sitten saisi muunneltua väkimäärän ...
-
0 147
TULOSSA: Piparkakkutalokisa
Heippa! Pienenä maistiaisennakkovaroituksena, tänä jouluna kotikokkiin tulee piparkakkutalokisa, ja se aukeaa lähiaikoina (ei vielä ensi viikolla, mutta..). Toivomme tietenkin laajaa osallistumista ja haastaamme teidä kaikki mukaan! Eli kaikki suunnittelemaan ja toteuttamaan omaa taloa :-) ...
-
0 85
Lemmikkieläinten ruuat
Teetkö itse lemmikillesi ruuat? Onko kellään täällä keittokirjaa koiralle tai kissalle valmistettavista ruuista? (kävin etsiskelemässä, vaan en löytänyt) Onko soveliasta yleensäkään laittaa tänne leimmikkieläimille valmistettavien ruokien ohjeita? (mitä mieltä?)
-
0 24
Kuidukas
Kolmen viljan leseseos, tätä kun lisäsin sämpylätaikinaan pari desiä ja juustoraastetta desin verran niin tuli maistuvia sämpylöitä.(tu)
-
0 15
Apua pyykkiongelmaan?
Moikka kaikki Kotikokkilaiset! Pesin vahingossa ihanan kauniin kiiltävänmustan silkkitoppini koneessa, ja siitä hävisi kiilto! Tulisiko kellekään mitään mieleen, miten sen silkinhohdon saisi takaisin? Vai onko peli menetetty ja ainoa kohtaloni lähteä Italiaan ostamaan uusi samanlainen? :) Kiit...
-
0 10
KitchenAid meni rikki
Oloni on keittiössä tällä hetkellä kovin orpo, sillä jouduin lähettämään kumppanini huoltoon. Monitoimikone jumitti kesken perunan viipaloinnin ja sanoi räks poks. Onko muilla ollut ongelmia kyseisen merkin kanssa? Sain sen lahjaksi vuosi sitten ja täytyy sanoa, että nyt harkitsisin toisen ke...