Keskustelut
-
0 52
En ole koskaan valmistanut...
En ole koskaan valmistanut veripalttua. Vaikka varmasti se olisi ihan hyvää. Mitä te ette ole koskaan kokanneet?
-
0 93
En ole koskaan maistanut...
En ole koskaan maistanut ostereita. Ei ole ollut tilaisuutta. Mitä te ette ole maistaneet?
-
0 13
Mitä ja mistä Tallinnassa kannattaa ostaa?
Hei, moni kotikokkilainen on näköjään käynyt lähiaikoina Tallinnassa. Ajattelinpa minäkin taas vaihteeksi piipahtaa siellä ja tällä kertaa tehdä myös ostoksia! Yleensä vain nautin Tallinnan tunnelmasta, nähtävyyksistä ja museoista ja ostan laivalta vähän kilisevää kotiin. Mutta jos tällä ke...
-
0 62
Edullista kotiruokaa?
Hei kaikki! Olen innokas kotikokki ja haluaisin kuulla teiltä muilta edullisia ruokaideoita. Meillä on miehen kanssa tavoitteena pienetää ruokalaskua, mutta kuitenkin syödä joka päivä illallista. Vinkkejä?
-
0 2
maustekutsut!!
Heippa! Olen pari kertaa jo järjestänyt maustekutsut, ja nyt haluaisin tehdä tämän hiukan suuremmalle ja kokkaamisesta innostuneelle porukalle!! Tarjolla on maistiasia, arvontaa, tuotetietoa, reseptivinkkejä, sekä tietysti mahdollisuus tilata (harvinaisiakin) tuotteita! Asun itse Pohjois-Helsi...
-
0 153
Virtuaalipikkujoulu.
Voisiko ylläpito järjestää virtuaalipikkujolun, kaikille Kotikokkilaisille!?:-)
-
0 32
halloween.
Olisko jollakin hyviä vinkkejä halloveeniin,kun meillä lapset haluais että jotain kivaa tehtäs ruuaksi.Herkkuihin onkin jo vinkkejä kovasti.Kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaan.:-)
-
0 5
Kotipikkujoulut kokaten
Moi Kotikokkilaiset, oisko hyviä vinkkejä illanviettoon, jossa 6-7 ihmistä häslää keittiössä..siis lähinnä ruokalajeja, jotka ei vaadi supertaitoja (intoa on enemmän kuin älyä) ja liikaa aikaa, kaikki naisia (=kasvis/kanalinjaa) ja siinä samalla on viinilasi toisessa kädessä, joten.. Etukäteen k...
-
0 0
Porkkanamafia
http://porkkanamafia.wordpress.com/
-
0 97
Laadukasta lihaa käyttötarkoituksen mukaa.
Usein kuulee kun ihmiset valittavat lihasta että se on sitkeätä.Ja kuinka sittä ei tullut odotusten mukaista. Mutta kannataisi hieman tutustua ruhon osiin ja mitä niistä saa silloin herkullisesta ruosta saa vieläkin herkullisenpaa.eivätkä rahasi mene hukaan.Minä laitankin nyt muutaman esim. grill...
-
0 25
Kekriruokia
Kaiken tämän halloween-hösäyksen keskellä ajattelin viettää kekriä ystävien kanssa. Mitähän ruokaa sitä laittaisi? Ennen vanhaan kuulemma syötiin lammasta, vaan se on niin tyyristä... Satokauden päättymistähän sitä juhlitaan, joten varmaan jotain juureksista... Niin, ja perinteen mukaanhan lei...
-
0 6
Kysymys.
Hei, Kysymys on mielestäni erittäin typerä mutta äitini on sitä mieltä että kaikki taikina ja leivottava tulee vatkata tehosekoittimella. Mielestäni kaikkia taikinoita ei kuulu vatkata, monissa taikinoissahan kananmunan rakennen ei saisi rikkoutua, olenko oikeassa? -Mika
-
0 0
kinnusen vehnäjauhot
Ostin Kinnusen vehnäjauhoja , 2kg:n pussi, keltainen. Utajärveltä toimii mylly. Jauhot ovat tuoreita ja tekevät sämpylöistä ja pullista todella hyviä. Kannattaa kokeilla.
-
0 1
Voileipiä Välimeren (?) tapaan
Löytyisiköhän täältä apua...??... kun ihastuin muutama vuosi sitten Kouvolassa ehkä parin vuoden ajan olleen voileipäbaarin Ciabattoihin. Niissä oli suussasulavan hyvää tonnikalatäytettä ja nyt yritän metsastää , tai keksiä itse resptiä. Baaria piti joltain välimeren saarelta oleva pariskunta, Ma...
-
0 4
Notkeutta elämään...
Tässä notkeutta elämään - eli HARJOITTELU TEKEE MESTARIN... http://www.youtube.com/watch?v=fCAIkJNpFgM&feature=related FutoMaki
-
0 26
Apteekin salmiakki
20 gramman pussi. Nam! (tu)
-
0 4
11/11 Tampereella
Olen 11/11 Tampereella ja olisi kiva mahdollisesti tavata Kotikokkilaisia synnyinkaupungissani? Kuka on kiinnostunut, voi laittaa ajatuksiaan tähän tai lähettää minulle suoraan yksityisviestiä. FutoMaki
-
0 44
KotiKokkilaisten Pikkujoulut Helsingissä
KotiKokkilaisten Pikkujoulut Helsingissä... Tähän ajatuksia ja ehdotuksia ajasta ja / tai paikasta? FutoMaki
-
0 14
Kotikokkilaisten Pikkujoulut Lahdessa
Kotikokkilaisten Pikkujoulut Lahdessa... Onko ajatuksia, ehdotuksia päivämäärästä tai / ja paikasta? FutoMaki
-
0 5
Tahtoo marmelaatia!!
En muista olenko kysellyt jo aikaisemmin...kun on vaivana tämä nuoruusiän amaryllis vaimikäseoli... olisko kellään ohjetta ihanaan perinteiseen appelsiinimarmelaatiin???Tai kirsikkamarmelaatiin tai ihan mihin vain marmelaatiin....taimihinsenytoli...:P
-
0 10
Ruokablogit
Tuo lisäys ruokablogeista on kiva juttu (tu) Hieman kyllä nauratti tämä http://kulinarist.vuodatus.net/blog/1605479 Tiirailin kuvaa, että onko siinä villahousukakku tai jotain vastaavaa, mutta ehdat villahousuthan ne (:D Jäin sit miettimään, että onko ne niinkuin päivän reseptit, että mene...
-
0 1
Hilloamis eksperteille kysymys, omenahillosta?!
Meinaan kokeilla joulun alla omenahillon tekoa tuoreena pakastetuista omenalohkoista hillo-marmeladisokeria käyttäen. Haluaisin maustaa hillon jouluisesti kanelila ja inkiväärillä. Ajattelin, että olisikohan paras käyttää tuoretta inkivääriä, jonka raastaisin omenoitten sekaan ja kanelitankoa...
-
0 2
Neitsytmatka Kansallisteatteriin
Tänään menen elämäni ensimmäistä kertaa Kansallisteatteriin! Aatella, että tähän ikään jo kerinnyt ja tettereissa noin 10-15 kertaa vuodessa käynyt. Odotukset ovat korkealla. Jukka Puotila show on esitys. Sitä Tauno Paloakin voisi käydä katsomassa:)
-
0 10
soijasta maistuvia ruokia?
olen ihan ekakertalainen käyttämään soijarouhetta, tarvitsisin ihan käytännön vinkkejä miten se saadaan esim. lapsille ujutettua ruokaan niin ettei ne huomaakaan.
-
0 18
Talvea odotellessa
:( venonen jo talviteloillensa nostettuna, haikein mielin jätän jäähyväiset jo aikaa sitten pois muuttaneille nokikanaperheille. vielä kerran sytytän nuotion kallion kupeeseen ja nautin raikkaasta syyspäivästä. rannat on autioituneet. Ensi viikolla on luvattu jo lunta.. taas uusi vuodenaika pian ...
-
0 23
Inkivääri
http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkiv%C3%A4%C3%A4ri Liekkö inkivääri syynä, että tänä syksynä ei ole flunssa iskenyt, vaikka töissäkin ympärillä pärskitään ja köhitään.. Jo hyvin alkanut flunssa loppui "kesken" kun aloin syömään inkivääriä. Sain vinkin ja olen myös raastanut sitä tuoreeltaan teen...
-
0 13
Suomalaisen kalan ja kalastajan puolesta
Perjantaikokki Petri Holmen aloitti taas adressin hyvän asian puolesta. Hän ajaa nimenomaan kalastajan asiaa, mutta kotikokille on tärkeää myös saada kotimaista kalaa :) Petrihän aloitti sen kampanjan marinoimattoman lihankin puolesta, Toivottavasti tällä adressilla on yhtä suuri kannatus! Lisät...
-
0 36
Oletteko äänestänyt jo ?
Minä äänestin ennakkoon, kun olen itse vaaleissa toimitsijana B)- Sunnuntaina sitten vaan kaikki ääni antamaan, jollekkin hyvälle ehdokkaalle. (puolue ei ole niin tärkeä, kuin sopiva henkilö näin kuntavaaleissa). Jos ei äänestä, turha sitten valittaa joka asiasta.... B)-
-
0 2
Alas kelaus
En pääse kelaamaan resepteissä alaspäin! Oikeesta reunasta puuttuu vierityspalkki. t. Piri
-
0 59
Sisäelimet.
Olen ihmettelyt kuinka vähän tänäpäivänä tehdään sisäelimistä ruokaa.Itse valmistan aikaajin sisäelimistä kastikkeita ja soppia.Onkohan ihmisillä ennakkoluuloja sisäelimistä?Työni puolesta olen reissanut muutaman kerran maapallon ympäri.Ja voinen vakuuttaa että esim Italiassa ja Ranskassa huippur...