Keskustelut
-
0 182
Taas uusi koulu ammuskelu!
Ja vielä kauhajoella josta olen lähtöisin, josta tunnen tosi paljon ihmisiä ja siellä on paljon kavereita. Kamalalta tuntuu odottaa jos kohta tulee jostain ilmoitus että jollekkin kaverille on käynyt huonosti :( Tv 1 tulee ylimääräinen uutislähetys klo 12. En ymmärrä tuollaisia ihmisiä, p...
-
0 126
Mausteita joka lähtöön...
Olen tänään tehnyt oikean urotyön...siivosin nimittäin maustekaappini.Se olikin ollut mullin,mallin niin,että en löytänyt sieltä mitään. Nyt on kaikki järjestyksessä ja tekemässäni listassa,johon merkkasin jokaisen mausteen,joka nyt laatikossani lojuu,on 54 eri maustetta-tai sekoitusta.Aloin täs...
-
0 10
Saarioisilta..
...tällainen uutuus http://www.saarioinen.fi/index~id~90124B321BBE4CB9BA5BF3F955C192AD.asp#?layout=07etu Kaupassa maistatettiin ja ei ollut tomaatti-mozzarella pahaa. Iso plussa, että kuori oli rapsakka, eikä ollenkaan "pullamainen". Johtui varmaan spelttijauhoista. Siitäköhän lie hintakin.....
-
0 51
Hurmaava tumma
Pandan Hurmaava tumma on ainut tumma, joka ei maistu tummalle!(:D
-
0 54
Makean elämän loppu!
Miten päästä eroon makean himosta? Aina tekee mieli suklaata, keksejä ja muuta "roskaruokaa". En välttämättä halua laihtua (sekään ei pahaa tee), vaan syödä terveellisesti! :-)
-
0 57
Mainoskatko
Mikä mainos on jäänyt mielee, hyvässä tai pahassa? Mulla tulee mieleen tämä: http://www.youtube.com/watch?v=pMmTq5p6ohs&feature=related
-
0 4
Löytyykö keltään Rex-kakun ohjetta ??
Olisin todella kiitollinen jos saisin vanhan ohjeen haltuuni. Mummini ja äitini tekivät aina Rex-kakkua kun olin pieni ja nyt haluaisin kokeilla vieläkö se maistuu yhtä ihanalta kun silloin ennen. Sen mustan, että siihen tulee keksejä ja sitä ei paisteta vaan kootaan kekseistä, kaakaosta ja rasv...
-
0 1
APUA - Kotikokin herkkukirja vuodelta 1962
Eli ostin divarista ko. kirjan, mutta jossain vaiheessa on koira tai joku muu vintiö päässyt teoksella leikkimään, ja kirjasta puuttuu sivulehti 73-74. Jos joku teistä omistaa myös ko. teoksen, joka on siis vanhaa "kodin neuvokki" -sarjaa, olisitko niin IHANA ja kertoisit mistä ihanista ohjeista ...
-
0 13
Lämmin ja väljähtynyt
olut on pahaa. Neuvo. älä istu Kotikokin ääressä kahta tuntia yhden oluen kera. Vähintäänkin kannattaa kääntää luvut toisinpäin. Ja luulenpa että kannattaa vielä kohottaa ne olutluvut potenssiin kolme. Jos vain potenssia löytyy.
-
0 30
Tortillavinkkejä
Teemme tänään pojan kanssa yhdessä tortilloja. Vinkkejä? Poika toivoi jauhelihaa, maissia ja riisiä (?) täytteeksi. Itse haluan ehdottomasti cuacamolea (tehty), Igoria, jalopenoja, salaattia, tomaattia, cheddarjuustoa, nyt ainakin. Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta, kun teen näitä kotona i...
-
0 13
Vielä leipäjuuresta
Ostin tänään Järvi-Suomen Herkun hiivatonta täysjyvävehnäleipää seka kauraleipää. Siinä vasta leipiä! Ajattelin kokeilla juuren ottamista noista molemmista, jos siten saisin jatkossa itse tehtyä hiivatonta "vaaleaa" leipää... Mutta miten kannattaisi toimia? Pakastaa leipäpalanen? Liottaa lei...
-
0 3
Kiihkeetä ruuanlaittoa!
Onko kukaan muu huomannut samaa... Tässä kun nyt näpyköin tätä tekstiä tietokonepöydällä...siis kone pöydällä, en minä:D, niin tässä vieressä lojuu digikamera tällä kertaa purettuna..välillä starttivalmiina ja KAPUSTA!!!! Siis oikeesti keittiöstä on kantautunut tähän kapusta. Oon kyllä aikauhee...
-
0 134
Mitkä ovat ns. paheenne?
Toisille ne paheet ovat kahvi, tupakka jne, entä itsellesi? Minun omaani ei kauaa tarvi miettiä, sillä se on -ehdottomasti- suklaa! :? Miksi sen pitää olla niin taivaallisen hyvää, ja miksi sen pitää samalla olla niin lihottavaa? Minusta on väärin että kaikki mikä maistuu hyvältä, tuntuu ol...
-
0 13
Onko kukaan ehtinyt kokeilemaan?
http://www.raisiogroup.com/www/page/Taysjyvavehnajauho Eli on tullut uusi täysjyvävehnäjauho, jonka mainostetaan sopivan hyvin leivontaan... Minä en ole törmännyt tuotteeseen vielä. Onko joku muu ehtinyt kokeilla?
-
4 16
Marjojen kuivaaminen.
Haluaisin kuivata marjoja, mutta olen saanut aikaiseksi vain tosi kuivia käppänöitä, vaikka vähensin kuivurissa olo aikaa. Onkos joku kuivaillut ja miten niistä saisi vähän samanlaisia kuin kaupan kuivatut karpalot. Kiitoksia avusta jo etukäteen
-
0 1
MESTARIKOKKI ohjelma?
olen yrittänyt ymmärtää tätä uutta kokkikilpailua mut ei mee jakelun?Mitä ne hakee?Mikä on voitto jos joku voittaa?annoksia tehdään ja arvostellaan, ( nämä 2 kokkia joita en tunnista)mutta millä silmällä?aineksia annetaan kovasti, viimeeksi karitsaa, ja jos sen tekee omalla tyylillä esim karjalai...
-
0 41
Uusi pieni kotikokki joukossamme
Francesco syntyi 11/09/2008 kello 10.26:) Kaikki hyvin, eilen paastiin kotiutumaan. Kiitos kaikille pikaviesteista ja kannustuksesta:) Vastailen ymmarrettavasti ajan kanssa... Kylla osaa pieni mies juoksuttaa;) P.S: On se kylla maailman suloisin!!!
-
0 35
Via-valmisateriat
Jos joskus joudutte turvautumaan valmisaterioihin, suosittelen Via-aterioita! Ne ovat Jyrki Sukulan yhdessä ravitsemusasiantuntijoiden kanssa suunnittelemia mikrovalmiita aterioita. Ovat saaneet Sydänmerkin ja tulivat valituiksi vuoden 2008 Tähtituotteeksi. Vähän suolaa, terveellisiä rasvoja jne....
-
0 58
Soijarouheesta...
Mitä eroja soijarouheissa on?? Niitä kun näytti olevan vaaleeta ja tummaa. Ostin tummaa Soyappétit merkkistä säkin. Käyttövinkkejä??? Mistä ruoasta kannattaa kokeilu aloittaa, ettei takkua kokeilut alkuunsa??? Mistä etin reseptit? Teyan laatikosta? 8-)
-
0 5
Maapähkinävoi
Kokemuksia olisin kysellyt! Olen katsellut kaupassa useampaan otteeseen kyseistä tuotetta mutta en ole uskaltanut ottaa mukaan. Maapähkinät kyllä maistuu mutta ajatus niiden makuisesta levitteestä leivän päällä on jotenkin vieras. Kertokaa ihmeessä mielipiteitänne!!!
-
0 1
Syö aamulla kuin ruhtinas...illalla kuin kerjäläinen
Syön aamuisin puuroo, mustikoita, leipää, juustoo, salaattii, kurkkuu, jugurttii ja kahvia - mutta myös iltaisn syön paljon kaikenlaista tarpeetonta ja vähemmän terveellistä, vaikk´ei ole kysymys nälästä. Onko minulla kohtalotovereita?:S
-
0 3
Kotikokki reseptikortin mokkakakun ohje?
Oisko jollain tallessa keräilylaatikossa olleiden reseptikorttien ohje mokkakakkuun? Kakkupohja oli tiikerikakkutyyppinen ja sen päälle tehtiin mokkakuorrutus, nam! Maku vain parani yön yli jääkaapissa. Ohje on kadonnut ja haluaisin taas tehdä tuota nostalgista lapsuuteni kakkua valmistujaisii...
-
0 5
Ruska sekä maassa että puissa!
Ajelimme tänään pitkän päivän upeassa Lapin ruskassa Lokan tekoaltaan maatossa. Monet ruskat olen nähnyt, mutta nyt näytti todella upealta. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja kaikki värit loistivat sekä lehdissä että maassa. Puolukan, kaarnikan ja mustikan varvut, vaivaiskoivut ja pih...
-
0 187
Etsin reseptiä....
Etsin keksi reseptiä, jossa ei tarvita koneellista vatkaamista. Useassa selaamassani reseptissä piti vaahdottaa. Nyt ihan puuhaarukalla sekoittelu pitäisi riittää. Ja taikina ilman maitoa. Itselläni tuli mieleen kaurakeksit, mutta jos joku keksii jotain muuta, otan ehdotukset mielelläni vastaan...
-
0 35
S vai K ?
S- ja K-ketjut löytyvät kaikkialta Suomesta,(tu) toisin kuin esim. Stockmann tai Lidl. Toivon asiallisia mielipiteitä keskittämisen eduista/haitoista jompaan kumpaan. :-)
-
0 3
Flavonoidit
Uskotko flavonoidien vaikuttavan myönteisesti terveyteesi? Tottahan se on;)
-
0 14
6 ateriaa 4 hengelle 20 eurolla
Ensimmäinen kirjoitukseni tällä palstalla alkaa köyhäillen. Se on tosin ihan arkipäiväämme, mutta nyt tilanne on normaalia huonompi ja rahat ovat finaalissa ennen meitä ja perhe (4hlö) pitäisi syöttää viikonlopun yli 20 eurolla ja omat ideani ovat todella vähissä. Aamupuuro tarpeet löytyvät. L...
-
0 2
Aftat ja ruoka
Meillä on neidillä tosi pahoja aftoja tullut nyt infektiokierteen aikana. Suuhygienisti puhui ruokavalion vaikutuksesta aftojen syntyyn. Kertokaa viisaat onko siinä perää? Voinko ruokavaliolla vaikuttaa aftojen syntyyn, vaikka aftat on viruksen aiheuttamia? Kiitollisena -k-
-
0 5
Viini on viisasten juoma, mutta
Mitä muuta sana VIINI tarkoittaa? Ei saa googlata:D
-
0 9
Talvinen yrtti-ikkuna
Nyt olisi ikkunalaudalla tilaa. Tomaatti on tehnyt hedelmänsä ja sato korjattu. Mitä ikkunalle nyt? Yrttejä olen ajatellut. Basilikaa, oreganoa jne jne Tilli, persilja, ruohosipuli eivät ole menestyneet, viitsinkö laittaa tänä talvena? Vai onko jotain vinkkejä miten nämä saadaan viihtymä...