Keskustelut
-
0 5
Suolakeksien säilytys ilman pehmentymistä
Heitänpä taas kysymyksen isommalle joukolle kun minulta kysyttiin enkä osannut suoraa vastausta! Kysymys kuululu näin: "missä juustolla päällystetyt suolakeksit säilyisivät parhaiten? Ts. siten, etteivät pehmenisi." Itse ehdottelin jääkaappia ja kelmutettua lautasta..
-
1 40
Suolasienet
Tässä ei taas oma pää riitä ... Kaipailisin sitä perinteistä suolasienten ohjetta. Sitä ohjetta, jolla mummo teki suolasi sieniä kellaariin karmeat määrät ja niitä sieniä sitten liotettiin/huuhdeltiin tai jotain ennen käyttöä. Valitettavasti mummoltani en voi reseptiä kysyä ja muutkaan suvun nai...
-
0 13
Yksinkertainen, kevyt omppupiirakka
Osaako joku antaa linkin ym. piirakkaan tai kirjoittaa reseptin minulle. Keveydellä tarkoitan sitä, että sokerin ja rasvan suhde muihin aineisiin ei ole kohtuuton ja että ainekset ovat yksinkertaiset, koska mökkikaapeissa on vain jauhoja, kauraryynejä, sokeria, flooramargariiniä, piimää, maitoo, ...
-
0 5
Urheiluherkkuja.
Nyt kun alkaa suomessa ns. talviurheilu, mitä urheiluherkkuja (urheilufanit) laittavat, kisakatsomoon.:-)
-
0 8
Ruokaa ranskalaisille
Ajatus ihan hukassa: pitäisi keksiä ensi sunnuntaiksi viimeisen illan illallisruoka omalle väelle ja kolmelle kotiin lähtevälle ranskalaisnuorelle. Tähän mennessä illallisilla on tarjottu lohta, perunoita ja kanttarellikastiketta, broileria, kasviksia ja riisiä, makaronilaatikkoa ja salaattia...
-
0 2
Onks tää iha normaali keskustelupalsta?
lainauksii eräältä riidankylväjält Kysymys on kuudesta kotikokkilaisesta,---Sinä kuulut juuri niihin kuuteen. Se, että olet käynyt x,n profiilissa urkkimassa, olet astunut selvään ansaan ja paljastanut todellisen minäsi, kiitän sinua kohteliaasti ajatusteni vahvistamisesta - olen ja olin si...
-
0 32
säilykeliha
Ostin kesällä sikasäilykettä (joku näistä suurista valmistajista...) pikkunokareen maistoin ja loppupurkki ravunsyötiksi, siis hirveän makuista ja yhtä mössöä, niin kuin ne kaikki nykyään on ! Vaan Löysinpä sellaista lihasäilykettä, mitä se ennen muinoinkin oli ! Tuli purkillinen vedettyä melkei...
-
0 70
Onko joukossamme baristaa?
Haluaisin ohjeita latten valmistukseen - ihan papujen jauhamisesta, uuttamisesta jne.... Siis kotioloissa tapahtuvasta toiminnasta.:P
-
0 91
Fazerin uutuus..
..suklaa ::o (tu) Ompi kuulema Omaria ja Fazerin sinistä (:P)(:P)(:P)(:P) Lienee turha kertoa mitä mieltä olen tästä uutuudesta....en ole kyllä vielä maistanut. Odotan namipäivää (:P)
-
0 27
Aronia opastusta
Mökillä kasvaa pieni aroniapensas ja olenkin tässä innolla katsellut reseptejä muilta. Onko olemassa erilaisia aroniapuskia, myrkyllisiä ja myrkyttömiä? Ystävättäreni kehoitti ottamaan selvää kumpaa lajia tämä olisi?? Help
-
22 15
Kiertoilmauunin käyttö
Kyselen kokemuksianne kiertoilmauunin käytöstä? Tiedän, ettei sillä voi tai kanna;)ta paistaa hiivaleivonnaisia kuten esim. pullaa. Entä kuivakakkuja, piirakoita tai esim. makaroonilaatikkoa? Ja vielä, millä kannattimella, jos vertaa perinteiseen uuniin? Kokemusenne ovat tervetulleita;)
-
0 5
Liesituuletin
Olen naapuroston ainut kotiäiti ja leipoja. Ruokaakin teen ainoana alusta asti. Minun yksi ilo on nostaa leipomukset lieskarin alle jäähtymään ja levittää taivaallista tuoksua ympäristöön. Ja viedä ulos leikkiville naapurinlapsillekkin maistiainen. Minulla on selvästi joku Home staying Mom sy...
-
0 12
Missä Kesäkurpitsa?
mulla on kompostissa kasvanut upea kesäkurpitsa pensas..mut ei yhtään kesäkurpitsaa!! Onks muille käynyt tänä vuonna näin? Ei niin mitään!!!!!HÖH!
-
0 4
omaan reseptiin kuvan lisäys tekstarilla
En löytäny paikkaa missä se kuva sinne saadaan. Joten klikkasin sieltä ehdota kuvaa. Siis joutuuko ylläpito tarkistaa nyt kuvan vaikka lähetin sen omaan reseptiin. Miten se kuva oikeasti laitetaan omaan reseptiin?
-
0 64
Joulu lähestyy--mitä voisi tehdä jo nyt??
Mie olen koko sielustani jouluihminen ja aina tähän aikaan syksyä, kun illat pimenee alan suunnitella joulua ja lahjoja rakkaimmilleni. Syys iltoina syntyy ihan huomaamatta villasukkia ja lapasia lastenlapsille ja lapsille. Miksei niitä voi tehdä ystävillekin, aina käypää tavaraa ja mieluisia ...
-
0 6
Pähkinät sun muut
Ihan simona alkoi himottaa pähkinät mennä viikolla. Pyöräilin City-Markettiin, siellä oli punnittavissa kilohintaan erilaisia pähkinöitä. 10,95 kilo. Niitä sitten pussillisen kaappasin. Mitä yleensä maksaa pähkinät? Cashew, maapähkinä, saksan... mitä niitä onkaan. Laareissa oli myös kuivatt...
-
0 15
Perheketju.
:-) Voisiko ylläpito laittaa, vaikka, jonkinlaisen ketjun missä ihmiset keskustelevat perhe-, lapsi- asioistaan.
-
0 15
Auttakee!!!
Mailon iki-ihana, mehevän muheva tonnikalapiirakka. (tu) Jos ei löydy kermaviiliä, ni mikäs vois olla korvaavana??? Nimim. :S
-
0 158
Stockmann
Palvelu on erinomaista: Taskussa ei tarvi olla kuin kymppi ja olo on kuin kuninkaalla. Herkkuosastolta löytyy kaikenlaista kivaa, jopa kympillä. [url=http://www.mysmiley.net/free-scared-smileys.php][img]http://www.mysmiley.net/imgs/smile/rolleye/rolleye0011.gif[/img][/url]
-
0 80
Taitoluistelun ystäviä?
Sattuuko täällä olemaan yhtään taitoluistelufania? Runsas kuukausi ja pääsemme nauttimaan luistelusta Vantaalla! (tu) Puhumattakaan EM-kisoista Helsingissä tammikuussa, mutta sinne on kyllä julmetun kalliit liput:( Edelliset EM-kisat Helsingissä olivat vielä jotenkin siedettävissä hinnoissa ...
-
0 1
Erikois ruoka valio
8-)Epätoivoinen kysyy"onko jollakin ideoita allergia ruokavaliosta?antakaa vinkkejä maidottomalle ja munatomalle jälkkäreitä?esim,rahka pohjaisia ja lettuja joita ei valmisteta munaan
-
0 23
Hevosenjauheliha
Ostimme paikallisesta kauppahallista hevosenjauhelihaa (karkeasti jauhettua). Nyt kiinnostaa sitten tämän jauhellihan käyttö. Käytänkö ihan naudanjauhelihan tapaan? Lisäänkö esim. sikajauhelihaa sekaan? Toiminko samallatavalla kuin esim. hirven kanssa? vai käytänkö ihan itsekseen? Kiitos etu...
-
1 68
Puutarhuri
Tämä liittyy keittiöön (sadon puolesta) ja puutarhaan kysymykseni puolesta. Kirsikkapuu, luumupuu, karviainen, viinimarjapensaat, omenapuut. Nämä mm. tarvitsevat joskus jonkinlaista hoitoa. Mitkä leikataan syksyllä, mitkä keväällä? Miten? Miksi? Millä? ... ;) Entäs sitten pensasruusut (näin ohim...
-
0 11
Mestarikokki
Jakso 1. UUSI SARJA ALKAA! 32 kilpailijaa karsiutui satojen hakijoiden joukosta kilpailemaan mestarikokin tittelistä. Tänään neljä ensimmäistä taitoihinsa uskovaa ruokaharrastajaa yrittävät läpäistä ammattikokkien armottoman seulan. Kisassa mitataan niin kilpailijoiden luovuutta, paineensietokyky...
-
0 65
Omituiset herkut
Yksi omituinen herkkuni on kylmä lenkkimakkara. En syö makkaraa kovinkaan paljon, kesällä joskus grillattuna, mutta aina silloin tällöin minun on ihan pakko saada pätkä kylmää lenkkiä! Ei se sitten edes maistu niin kauhean hyvältä, mutta:S P.S. "Omituisella" tarkoitin sellaista, mikä jotenkin ...
-
0 18
KUVAT
Voiko keskusteluihin saada liitettyä kuvia. Nythän ne täytyy ladata aijaan kautta, mikä sinänsä ei ole ongelma. Mutta, kun kuvat katoavat bittiavaruuteen hyvinkin nopeasti! Esim. keittiön sisustamisessa yksi kuva on tuhat sanaa, ja kun lukee ketjua paikalla on pelkkä kysymysmerkki!
-
0 75
"Entisten nuorten musiikki-kerho".
Moi! Toivon entisten nuorten, eli 70-luvun ja jälk. kerhoo tänne! Aloitukseksi voin sanoa, että tykkään rehellisesti sanottuna: Kake Rndelista, ....ja muustakin, mutta mistä te tykkäätte ja mitä muistoja! :D(:P)
-
0 15
Evähiä aivoille ja ruumiillekin
Huomaan nyt syöväni ihan liikaa leipää, kun opinnot alkoivat taas viime viikolla. Se vain jotenkin on helpoin "eväs" mukaan otettavaksi, varsinkin kun luennot, harjoittelut jne. ovat eri paikoissa eikä esim. jääkaappia tai mikroa ole aina välttämättä käytettävissä... Tänään keitin kattilalli...
-
0 48
Pullasorsat!!
Hei, katsokaapas mihin törmäsin kun rallattelin muilla foorumeilla! Tässäpä kakkuohje jota voi harkita jos ei Mies vie roskia pyydettäessä ;) http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/102528.shtml
-
0 3
Kysymys säilykkeistä
Minulla on mökillä kaapeissani aika paljon säilykkeitä...tonnikalaa,tomaattimurskaa sun muuta. Päivämäärältään vielä syötävässä kunnossa,mutta jo pari kertaa talvehtineena.Tarkoittaa sitä,että ovat olleet jo monissa pakkasissa lämmöttömässa mökissä. Kysymykseni onkin,että haittaako mahdollinen ...