Keskustelut
-
0 63
Hedelmiä / K-supermarketit
Nyt on pakko mainostaa: K-supermarketeissa hedelmiä 1 euro/kg 1.-3.9. Noita tempauksia on ollut pari kertaa aiemminkin ja hedelmävalikoima on ollut varsin laaja. Oiva tilaisuus tutustua eksoottisempiinkin hedelmiin edullisesti! (:D
-
0 16
Sipulin laatuluokitus
Heip, sellaista asiaa olen tässä viime aikoina ihmetellyt ruokakaupassa, että jotakuinkin kaikki sipulit ovat aina kakkoslaatua, kun käytännössä kaikki muut kasvikset, hedelmät, marjat ovat aina ykköslaatua. Ja kuitenkin kyse on ruuanlaittoon täydellisesti sopivista, näteistä ja useimmiten vie...
-
0 49
Keittokirjasta poistaminen
Tässä aamuvirkkuna siistin keittokirjojani. Osa resepteistä on vedetty pois julkisista. Joten kun aukaisen reseptin kirjassani saan tyhjää. Kun sitten yritin poistaa näitä reseptejä, niin huomaan sen hyvin vaikeaksi kun reseptit eivät ole siinä järjestyksessä poisto listalla kuin keittokirjassa...
-
3 7
Kuinka säilytän etikkaa?
Heipä hei. Olen hyvinkin vahvasti aloittelija, ja kun kokkikuume on vallannut sydämeni ja keittiöni, törmään vähän väliä hassuihin pikkuongelmiin... Kuten nyt pikkupäätäni mietityttää kovasti se, kuinka erilaiset etikat tulee säilyttää? Ne kestää pitkään, vaikka niitä aika usein kastikkeisiin j...
-
0 181
Pirkka tuotesarja
Löysin Pirkka tuotesarjasta itselleni mieluisaa rukiista pähkinä juguttia, se on acidofilus-bifidus tuote, 90 kcal. Maku ihanan pähkinäinen ja koostumus rouskuvan rouheinen. Nyt ostin kokeeksi myös maustamatonta ja kiiwi-karviais jugurttia. Hintakaan ei ollut paha, 400g pakkaus 85centtiä.
-
0 83
Saman henkilön rekisteröityminen eri nimellä
Näyttää siltä, että muutamat ihmiset ovat täällä eri nimimerkeillä. Onko se käytännössä mahdollista, vai kierretäänkö sitä esim. aviopuolison tai ystävän sähköpostiosoitta käyttäen? Eihän siinä muuten mitään, mutta kun on surullista seurata samojen henkilöiden riitelyä!:( Ehdottaisin jalkapallosä...
-
0 28
Korppujauhoa
Olin tänä viikonloppuna mukana auttamassa häätalkoissa. Siinä väsättiin metritolkulla voileipäkakkua ja joku sata voileipää loppuillan hiukopaloiksi. Tuosta kaikesta jäi tähteelle valtava kasa leivistä leikattua kuorta. Minä olin jo kaatamassa roskikseen koko isoa saavillista näitä leivän kuor...
-
0 3
Sievät sienet purkkiin
Haluaisin purkittaa sieniä ilman etikkaa. Olen löytänyt vain etikkaa sisältäviä ohjeita.
-
1 18
Venäläiset suolakurkut
Onko joku tehnyt suolakurkkuja? Ei siis maustekurkkuja, joissa on usein esim. sokeria... http://www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet/mummin-suolakurkut Kuinkahan tärkeä ainesosa nuo mustaherukan lehdet ovat? Niitä kun ei ole...
-
0 13
Miksei yksityisviestiä voi ilmoittaa ylläpidolle??!!
Sain ihmeellisen hyökkäävän yksityisviestin. Yleensä foorumeilla voi yksäritkin ilmoittaa helposti ylläpidolle. Miten täällä tulee toimia? Voisiko jonkun henkilön sulkea pois tms. En haluaisi toiste tuollaista niin tutun provosoivaa viestiä. Melkein kuin tuntisin henkilön... Mutta nimi ei ole t...
-
0 8
Ihanat silakat rannalta pois
Kypsyvätkö silakat pelkällä suolalla ja sitruunalla? Kun minusta melkein kaikki silakkasäilykkeet ovat liian etikkaisia? Eli jos tekisin esim. valkosipulisilakoita muuten tavallisten reseptien mukaan, mutta jättäisin tai ainakin puolittaisin etikan määrän ja korvaisin sen sitruunalla/limellä? ...
-
0 3
Etikkaliemi säilömiseen.
Syötiin ravintolassa ja salaatti pöydässä oli säilöttyjä paprikasuikaleita. Olen näitä ostanut kaupasta,mutta nämä oli suolaisempia (lue parempia). Etikkaliemi ohjeissa on pääsääntöisesti käytetty sokeria. Voisikohan sokerin korvata suolalla osin tai kokonaan? Onkos kukaan testannu?...
-
0 35
Työvälineiden säilytys
Tämä ei varmaan ole paras tapa: [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2632065.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00941/2632065.t.jpg[/IMG][/URL]
-
0 3
Ystävämme, "sinappi"!
No`oh ostin ns. makuasiana tunnettuna asiana; sinapin, : rajoitteisena (näkö) pyysin myyjää valitsemaan mielenkiitoiseksi tulleena: Dijon, sinappina mulle: Noh`myyjä valitsi Lidlistä Dijon Mustard, noo`h`oottaa nenään ja pyörtyy:?mutta mikä on sitten teitin sinappi, josta todella tykkäätte, Mai...
-
0 14
Taas munasta!
Intohimoisena munaruokien ystävänä olen tietysti suuresti mieltynyt munakokkeliin. Itse olen tottunut valmistamaan sen kerroskattilassa ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Paistinpannulla tehdystä en niinkään pidä. Kysyisin nyt, onko kenelläkään tietoa miten hotelliaamiaiseen kuul...
-
0 62
Koristeita
Meinasin laittaa ja löytää tähän koristeluvinkkejä ja -juttuja. Esim miten saa kivoja suklaa suikaleita kakun koristeeksi, tai .. tai.. 8-) jne. ;)
-
0 16
pari kysymystä
Hei teille kaikille ! Osaakohan kukaan vastata, miksi nykyään "keitetään kauhoja,lusikoita ym joilla sekoitetaan ruokaa". Minulle opettiin jo lapsena että sekoitusväline on laitettava vierelle varatulle asetille tms ? Toiseksi nykyään ei kukaan näytä "herättelevän" hiivaa = tuore hiiva sekoitet...
-
0 16
Leivinuuni kausi kohta alkaa
Innostuin laittaa tän alulle kun Marin kanssa puhuimme laatikkoruuista. Ei malttas odottaa, kun saa taas leivinuunin lämpimäksi ja laatikoita hautumaan. Karjalanpaisti tulee ekana mieleen ja kaipaan niin lanttulaatikkoa että taidan kehittää siitä jonkun EIjouluversion. Katselin täällä jo esi...
-
0 6
Reseptien tulostus
Onko mahdollista toteuttaa joku 'reseptien tulostusversio' namiskuukkeli, jossa respti olisi otsikkoineen, raaka-aineineen ja ohjeineen? Nyt kun olen tulostanut joitain resptejä, niin tulostussivuja on ollut lähes kummenkunta riippuen reseptikommenttien määrästä. Vai onkohan sellainen ominaisu...
-
0 23
Painekattila
Hei kaikille(:P). Hommasin AMC:n painekattilan, koska kuulin sen olevan ylivertainen aromien, vitamiinien ja hiveaineiden säilyttäjä. Jostain kuitenkin luin, että ainakin vitamiinit tuhoutuvat sen kovassa kuumuudessa. Pitääkö paikkansa? Valmistan paljon riistaa ja siinä se ilmeisesti puoltaa paik...
-
0 5
Spinnyn kuorrute kotileipurille?
Uusi herkku näyttää ihanalta, mutta lapsiperheen ruokabudjetti kaatuu äkkiä, jos alkaa ostelemaan kolmen euron leivoksia koko perheelle. Kotikokin muistista löytyy kyllä napakka pullataikina ja rasvainen kanelitäyte, mutta mitenkähän sitä kuorrutteen tekisi? Ideoita? Katumainoksessa lukee P...
-
0 24
Allt om Mat
Lueskeletteko ruotsalaisia ruokalehtiä? Olen katsellut kirjastossa ja netissä. Jopa saksalaisia vaikka saksan kieleni perustuu peruskouluoppiin. Mutta ne kuvat ja ruuat!! Miksi ne näyttää niin ihanilta ja eksoottisemmalta kuin kotimaisissa. Laitan linkin ihanaan lohi pinaatti lasagneen... Tu...
-
0 52
Mille tuotemerkille olette uskollisia ?
ketsuppi: Heinz Chiliketsuppi: Del Monte, lasipullo, en vain ole aikoihin täällä kaupoissa nähnyt, on todella täyteläinen, eikä liian väkevä, mutta voimakas. sopii hyvin ruokiin aineosiksi... Levite: Oivariini Rööki: veroton LM Pesupulveri: Tend Maito: valion luomu kevyt (ruokiin täysmaitoa)...
-
0 31
Löytyskö pika-apua
Aattelin valmistella huomista varten possunfilepihvit pannulla niin että ruskistan pihveistä vain pinnat, jäähdytän ja laitan aamulla vasta pataan. Eli en jaksaisi yötämyöten odottaa että valmistuvat padassa (slow cookerissa) mureiksi. Voiko näin tehdä maun tai rakenteen tms. kärsimättä?...
-
0 2
Maaseutu autioituu!
Kyläkoulumme on tänä syksynä taas lakkautuslistalla.[url=http://www.mysmiley.net][img]http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sad/sad0047.gif[/img][/url] Viime vuonna selvisimme, valitettavasti toinen koulu suljettiin. Neljä-viisi nuorta perhettä on vuoden aikana muuttanut kylälle, mutta se ei näytä ...
-
0 22
Paljonko on vaivan palkka?
Työkaverini haluaa tilata minulta kakkuja viikonlopun synttärikelmuihin. Sovimme alustavasti, marenkikausta, suklaakakusta ja sitten kolmas olis jokin "perinteisempi". Raaka- aineet laskutan tietenkin, mutta kuinka paljon on vaivan palkka. Minähän voisin ne ihan ilman sitäkin tehdä ;)
-
0 19
Asiakaspalvelusta
PALVELUYRITYKSEN HUONEENTAULU Asiakas on kaikkein tärkein ihminen missä tahansa yrityksessä. Hän ei ole riippuvainen meistä, vaan me olemme riippuvaisia hänestä. Asiakas ei keskeytä työtämme, vaan on sen tarkoitus. Me emme palvellessamme tee hänelle palvelusta, vaan työtämme. Asiakas...
-
0 284
Treffit Kaakonkulmalla
kiinnostaisko ketään treffata täälläpäin jossain; kotka, hamina, kouvola???(:P)(tu)
-
0 12
Arvoituksia ja aivojumppaa
Laitoin sitten tällaisen, jotta voi miettiä päänsä puhki ajankuluksi. :D Ensimmäinen sääntö! Älä lunttaa vastausta ennenkuin olet tosiaan yrittänyt. Muuten menee pohja arvoitukselta. Vastaus on piilotettu viestiin valkoisella tekstin värillä ja paljastuu, kun maalaat hiirellä vastauksen pää...
-
0 57
Koottuja ohjeita viestien kirjoittamiseen
Ajattelin koota tähän ohjeita erilaisten jippojen lisäämiseen viestiin, kun niitä aika-ajoin kysellään. Varsinkin uusille kotikokkilaisille oiva apu. (tu) Keskustelut ja viestit vaativat normaalin kirjoituksen lisäksi Tageja, alku- ja loppukomentoja, joilla määritellään niiden välissä olevien ...