Keskustelut
-
0 18
Auttakkee
Muuttavatko vihreät linssit aina värinsä keitettäessä ruskeiksi vai onko minulla jotain mennyt pieleen? Huomenna olen tarjoamassa marinotuja linssejä enkä nyt haluaisi jotain kummallista tarjota... :S
-
0 15
ONNEA HEVERKKO:)
Luin just yksilta vauvasivuilta joissa ollaan pyoritty Heverkon kanssa, etta pikku-prinsessa on syntynyt!!! Sylintaydelta onnea pikkuiselle ja vanhemmille:) Perassa tullaan, hitaasti mutta varmasti;)
-
1 49
Erittäin edullista vierasruokaa
Viikonloppuna tulee paljon ruokavieraita (tai paljon ja paljon, meitä on 9 syöjää, se ei Lynxille olisi paljon :) )ja rahaa on hyvin vähän. Mitä ehdottaisitte tarjottavaksi? Olen ostanut aiemmin pakkaseen alennuksesta vähän lihaa grillattavaksi eli täyttäviä lisukeideoita kaipaisin. ;) Niin ja j...
-
0 179
Koekeittiö
Olen niin innostunut näistä ohrasuurimoista ja ruisryyneistä. Löysin jokuaika sitten kaupasta rikottuja ruisryynejä. Nyt löytyi tuottajalta sivutkin joten pääsi vähän lukemaan niistä. Eli nämä on suurimoita. Nyt kokeilen tehdä riisipuuron ohjeella ruispuuroa. Luulisi olevan superterveellisempi...
-
0 20
Eero reissussa, vikailmot yms. tänne tai..
Mopsan kaikki :) Lähden reissuun ihan näillä sekunneilla ja palaan sitten heinäkuun toisella viikolla - tällä aikaa pikaviesteillä ei kovin hyvin tavoita. Joten jos eteen tulee toimimattomuuksia tai jotain muuta huomiota vaativaa, niin lähettäkää viestiä tälle alueelle tai palautelomakkeen kau...
-
0 179
Ruoanlaiton ja elämisen eettiset valinnat
Löysin tällaisen sivuston. Ajattelin linkittää, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.eettinenvalinta.fi/index.phtml
-
0 5
Pirkka Raparperisose
Aamulla kattelin "Mitä tänään syötäisiin" ja Aki Wahlman käytti letuntäytteeksi mulle aivan uutta tuotetta Pirkka raparperisose. On pakattu niin kuin hernesoppa ennen, sellaseen muovituubiin.. Mitäs tästä vois keksiä, onko valmiita reseptejä, ideoita, kokemuksia tuotteesta??? Kiitos jo etu...
-
0 11
LOMA:D
Huomenna se sitten alkaa, nimittäin loma!(tu) Olenkin ihan raatona raatamisesta, joten mukava hetki huilata. Pitäkää hauskaa linjoilla kokkikamut (ja tehän pidätte)! Viikon päästä "nähdään"!:-) http://www.youtube.com/watch?v=E_qX9fZVkDs
-
0 59
Kotikokit Turussa
Tänään Kalevan vinkkilaatikossa on huomisen päivän jutuista otsikko:"Kokit söivät vessassa". No pehvalleen meni, eihän me mitään siellä syöty, juotiin vaan. Mutta huomisessa lehdessä on sitten Iisakin kirkon pienoismalli. Tiedän, että kuvissa ovat vain WT ja MilaK sekä yksi ruoka-annos. Toimit...
-
0 103
LAMA!
KOHTA KULISSIT ROMAHTAA: Kaksi-kolmekymppiset ajelee yli 50 tonnin autoilla ja talolainaa on vähintään miljoona mummoa! Energian hinta hipoo pilviä (venäläisetkin nostaa kaasun hintaa 30 %). Yhden laman olen kokenut, ja aivan samat merkit on nyt ilmassa!(td)
-
0 240
Maitolitra 2E elokuussa?
Niin, minun suuresti arvostama suomalaisen lehmän maidon litrahintaa povaillaan radiouutisissa nousevaksi elokuussa 2E. Vuonna 1983 tiesin mihin suomalaisen maidon tuotanto ajetaan. Ei tarvinnut olla edes ennustaja!:S
-
0 0
palvelimen uudelleenkäynnistyksestä pieni katkos
Hepsan, käynnistimme palvelimen huoltopäivityksen vuoksi uudestaan 11.45, mutta palvelin ei halunnut asettua ihan suoraan suitsiinsa, joten katkos venyi vähän suunniteltua pidemmäksi. Käytännössä tämä tarkoitti noin 20-30 minuuttia. Nyt huoltotoimepiden on kuitenkin suoritettu, ja tuloksien...
-
0 83
Onko kotikokki muuttanut kokkailuasi?
Mietin yks päivä että minuun on vaikuttanut kotikokki paljon. Olen ensinnäkin löytänyt ihan uusia reseptejä jotka maistuu itselle tai koko perheelle. Panostan myös ruuan ulkonäköön enemmän ja jopa kattauksiin. Olen kokeillut uusia mausteita ja aineksia. RM sanoo ja lapset että ruoka on moni...
-
2 25
Mesiangervo/koivunlehti jalkakylpy! Kaikille mielensä pahoittaneille!
Hemmotelkaapa kaikki työn raskaan raatajat itseänne ilmaisella, hurmaavan tuoksuisella jalkakylvyllä. Siinä unohtuu kaikki pahat ajatukset ja elämä näyttää taas paljon valoisammalle. Ensin vähän vaivan näköä, eli kerää iso kimppu mesiangervon kukkia ja lehtiä sekä koivun lehtiä ja upota ne saavii...
-
3 214
Luonnonmukaista lääkitystä
Löysin taas erilaisia ohjeita kotikonsti-lääkitykseen.:)o Ennenvanhaan kun maaaseudullakaan ei lääkäri ollut lähellä ja kuitenkin sairastettiin oli turvauduttava omiin troppeihin.:-) Minun mummuni oli sellainen vanhan-ajan kansanparantaja jonka kuppaus saunaan tuli porukkaa pitkienkin matkojen...
-
0 36
Hanaviinipakkauksen uusi elämä!
Vinkki teille joilla on jäänyt juhannuksesta tyhjiä 2-4l pahvisia viinipakkauksia. Ottakaa se folioinen viinipussi hanoineen talteen, huuhdelkaa ja siinä on mahottoman hyvä vesisäiliö valmiina. Itse vein sellaisen jo toissa kesänä mökille WC:n ulkoseinään käsienpesuautomaatiksi. Parilla naulall...
-
0 33
FutoMaki kiittää kaikkia....
Rakkaat Kotikokkilaiset, haluan kiittää kaikkia Kotikokkilaisia viimeisestä 8 kuukaudesta. On ollut suuri ilo ja valitettavasti myös viime aikoina suuri suru olla mukana palstoilla. Olette ahkerasti lukeneet reseptejäni - 85 200 kertaa, eli yli 10 000 kertaa kuukaudessa, joka on paljon tä...
-
0 4
Missä Perun Marsu?
Minulla o nyt rivissä vesimyyriä ja yksi kyy ja pari kissanpoikaa ja oravaa, mutta marsuohje uupuu! Piru kun en ollu kopioinu sitä pöytälaatikkoon.. Pitää vissiin soveltaa itse.. Miten olisi vaan aurinkokuivattua kun täällä on niin kaunis ilmakin!!??
-
0 7
HYVÄÄ JUHANNUSTA !
-TOIVOTTAA KAIKILLE ARUN "POPPOO"
-
0 52
Juhannustaikoja:
Löytyykö lemmenloitsuja?;)
-
0 30
Liha
Nyt saisitte tyrkyttää niitä grillikylki ohjeitanne. Mulla odottaa sellainen jääkaapissa. Ja taidan paistaa sen uunissa, koska juhannussäästä ei tiedä, saako silloin edes grilliä syttymään. Joten uuniin kai huomenna. Toinen kysymys: Mitä on porsaan [b]grillifilee[/b]? (jätin vielä kauppaan) ...
-
0 97
reseptikuvat
Kertokaa tyhmälle, miten saa reseptikuvat näkyville, silleen rautalangasta vääntäen, että minäkin osaan... Meillä pitäisi olla digikamera, mutta ainakin on kaksi kamerakännykkää (poikien). Onnistuvatko kännykällä otetut kuvat ja mitä ihmettä minä sitten teen, jos minulla on kamerassa/kännykäss...
-
0 4
Ihmeellinen on maailma!
Mahtaakohan kukaan muistaa, kuinka linkittämässäni Paskaäidin päiväkirjassa yhdessä keskustelussa mietittiin, voisiko lohen kypsentää astianpesukoneessa? http://paskamutsi.vuodatus.net/blog/496821#comments Entä muistaakohan kukaan, kun suosittelin tiettyä kirnuvoita tuolla yhdessä ketjussa,...
-
0 23
Riemukasta Juhannusta Kaikille!
On paljon helpompi toivottaa riemukasta,maistuvaa, herkullista ja nautittavaa Juhannusta KAIKILLE näin kerta heitolla. Olisi ollut todella työlästä ruveta toivottelemaan jokaiselle erikseen, joten hiukan persoonaton tapa mutta menkööt. Taidankin pitää nyt taukoa tietokoneen kanssa, mutta na...
-
0 81
Jatka säkeistöllä :)
Ykkönen yksin on paras, sekä verraton tik, tak, tikitak, kello tikittää paikalleen ei koskaan jää.
-
0 7
Herkkuja tomaatista
Tomaattiherkkuja oli jossain ketjussa, mutta en muista missä... Joten, jos joku haluaa vielä laittaa vinkkejä, niin kiitos!
-
0 29
Ihana puutarha!
Äsken tuli ihana puutarhaohjelma ykköseltä: "Puutarhan lumoissa", jossa joku brittileidi antoi vinkkejä puutarhan (tai oikeastaan kasvimaan) perustamiseen. Mulla on haaveena kasvihuone ja iso kasa vanhoja ikkunoita siihen tehtävään odottamassa. :) Kasvimaankin haluan ja maa-artisokka odottelee po...
-
0 236
Hyvä ostos, suosittelen! (Poutun ulkofilepihvit)
Possun ulkofilepihvit, marinoitu, 1kg , POUTTU. Tästä olen iloinen, oikein kätevää sekä isolle, että pienelle perheelle. Useita marinoituja ulkofileleikkeitä, marinadi aika mukavan makuista. Jos kysymyksessä pieni perhe, niin tästä minäkin teen useamman kerran ateriakokonaisuuksia vaihde...
-
0 77
Berusconi-pizza
Jos laiskottaa...http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1544352 ...aina voi tilata.(tu)
-
0 30
Lidlin tumma suklaa
Lidlissä on Ecuador merkkistä 70%:sta tummaa suklaata, 125 gramman levy, hinta 1,69 . Tänään huomasin että uutuutena (ainakin meidän Lidliin) on tullut vadelmarouheella maustettu tumma suklaa, jossa myös kaakaota 70%. Ei hassumman makuista, hiukan makeampaa kuin tuo pelkkä suklaa, kaloreita ...