Keskustelut
-
0 0
Cons.Ques. Murcia al
Viiniharjattu lampaan juusto. Mahottoman hyvää ja sopii maitoallergikolle! Saatavana ainakin Stockmannin herkkuosastolta.:-)
-
0 120
Pelien kuningas!
Ainakin, jos "kuninkuus" mitataan harrastajien ja katsojien määrässä! Minähän en mitään urheilusta ymmärrä, mutta jalkapallo on minusta kuin shakkia!(tu) Voittaako Hollanti, Espanja vai joku muu?
-
0 46
Ruokapöydässä kuultua
Tulipas mieleen kun meidän isä ainakin tokaisee hauskasti joskus ruokapöydässä että sanotaanko muissakin ruokapöydissä kivoja juttuja syömisen lomassa? Mun isä sanoi kylässä ollessamme (hävetti muuten hiukan): "On se kumma kun kylässä maistuu huonompikin!" Tai "Parempi hetki hävetä kuin ...
-
1 4
Riisikeitin käyttöön
Tervehdys! Ihastelin jokin aika sitten tuttavani riisikeitintä ja sillä keitettyä maukasta riisiä. Kuinka ollakaan, nyt sellainen seistä jököttää omassakin keittiössäni, juuri illalla pakkauksesta purettuna. Sillä voi siis KEITTÄÄ RIISIÄ ja HÖYRYTTÄÄ KASVIKSIA mutta mihin kaikkeen muuhun riisik...
-
0 420
Turkkilainen jugurtti
Minä tykästyin tähän. Kestää kuumentamistakin, joten on monikäyttöistä. Oon kokeillut tehdä siitä jauhelihakastikettakin. Harmi vaan kun ei pakkauksessa sanota paljonko siinä on tyydyttynyttä rasvaa, rasva% on 10, mutta toisaalta eipä siinä pitäis kai olla kovetettua rasvaa niinkuin ruokakermoiss...
-
1 124
Hauskoja kirjoja!
Mitä kirjoja lukiessanne olette nauraneet ÄÄNEEN? Tuli tämä mieleen, kun mietin tuota Jeevesiä, ja muistin nauraneeni ääneen sitä lukiessani. Toinen, mikä tulee mieleen on semmoinen kuin "Hyvää Enklantia". http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9525613054 Luin sitä kerran raskaana olles...
-
0 245
Mitä herkkuja meinaatte juhannussa tehä ja syyä,ja mitenkä viettää juhannusta.
:-)Meillä on ollut tapana juhannussa että päivää ennen juhannusta keitän punaisen heran eli juhannusjuuston.Mieheni hakee sitten juhannuskoivut,jotka laitamma ovan etteen.Sitten on sauna,ja vitsat kuuluu sinne tietty.Eihän se olis mikkään juhannus-sauna ilman saunavitsoja:-)Sitten grillaamma herk...
-
0 43
Jeevesin legendaarinen krapulajuoma
ja sen teko nähdään tänään TV1:llä klo 18.30!!! Ihanaa, kun näyttävät taas uusintana tuon sarjan. (tu) Jo se tunnusmusiikki on niin oiva ja saa hyvälle tuulelle, puhumattakaan hyvistä näyttelijöistä, upeasti toteutetusta miljööstä ja tunnelmasta. Oikeaa stressinkarkotusta tiedossa! (tu)(tu)...
-
1 9
Paras grillimarinaadi
Nyt grillisesongin alussa olen taas kerran etsinyt sitä perfektiä marinaadia,kaikenmaailman sivustot ovat pullollaan,mutta silti istun koneella sormi suussa.Mikä on se helppo marinaadi,jossa ei ole kahtaakymmentäviittä eri ainetta,eikä ole liian hapan.Ei siis liikaa sitruunaa tai etikkaa.Eikä sai...
-
0 18
Vakuutukset
Kävipä hassusti pikkusiskolleni joka ei kuunnellut isosiskonsa viisaita neuvoja: Hänpä tsättäili jossain tylsässä foorumissa iltasella kun vapaatakin oli... Sattuipa sitten niin että siinä keskustelujen tiimellyksessä häneltä sattui kaatumaan kokonainen lasillinen valkoviiniä läppärin pääll...
-
0 34
SISÄELIMET
Arvostan ja pidan vanhan tyylin ruoanlaitosta...eli kaikki "mahdollinen" kaytetaan. Laitatteko ruokaa sisaelimista ja jos, niin mika maistuu? Miten hyvin Suomessa on saatavilla sisaelimia...ostaako niita kukaan? Taalla Englannissa niita onneksi viela saa lihakauppiailta ja marketeistakin....
-
0 3
Huhtasienet
Löysin tänään elämäni ensimmäiset huhtasienet :-) . Kaipailen nyt vinkkejä niiden valmistukseen. t. Piri
-
0 25
Ruotsalaisia ruokavinkkejä ??
Juhannusjuhlat lähestyvät ... tällä kertaa perinteisen seurueemme (20 aikuista + 20 lasta ...) aterioinnin teemoiksi valittu ovat keskiaika & Ruotsi ... ::o (:D (:D Keskiajan menusta vastaa keskiaikaseuran aktivisti, joten se puoli on hoidossa. :)o :)o :)o Mutta mitä hauskuuksia voisi ...
-
0 5
Elokuvafestarit Sodankylässä!
Moikka kokkikaverit, onko kukaan tulossa tai menossa festereille "pyssykylään"?? Itse olen varsinainen leffafriikki ja nämä juhlat kuuluvat minun kesään, tosin usein olen ollut töissä, mutta silti ehdin käydä katsomassa kuvia. Yöttömän yön ehdottomasti upein ja antoisin tapahtuma ja omaleimais...
-
0 134
Kotikokkien kirpputori
Meiltä monelta löytyy hyväkuntoisia tavaroita, joita ei enää itse tarvitse! Eiköhän panna kiertoon(:P): Tässä voi ilmoittaa ja yksityisesti sitten sopia, vai mitäs sanotte?
-
0 31
Stressi
Jokainen on enemmän tai vähemmän stressaantunut(td): Pitää olla "yhtäaikaa" monessa paikkaa, on NIIN monta tekemätöntä työtä jne. Itse yritän lieventää stressiä joogaamalla ja musiikkia kuuntelemalla. Mitä konsteja muilla kotikokeilta löytyy stressintorjuntaan?:-)
-
0 28
Linkitä reseptistä reseptiin!
Tadaaa! Reseptien linkittäminen toistensa kanssa onnistuu vihdoin :) Oman reseptin voi siis linkittää työkalun avulla esimerkiksi muihin samantapaisiin resepteihin tai kyseisen ruokaohjeen kanssa muuten vain hyvin yhteen sopiviin ohjeisiin. Esimerkin voi käydä katsomassa cola-pirtelöstä, jonk...
-
0 34
Kotikokki ja kustannusosakeyhtiö Iltalehti yhteistyöhön
Hei kaikki, jännittäviä uutisia! Meillä on ollut alusta asti selkeä tavoite tehdä Kotikokista kaikkein paras ja kaunein ruoanlaittoon liittyvä palvelu ikinä - ja mielestämme olemme edenneet kohti tavoitetta ominaisuuksien osalta vähintäänkin kohtalaisesti. Vaikka Kotikokin on jo löytänyt valla...
-
0 17
Töihin eväät?
Suositteletko valmistamaan lounaseväät jo illalla valmiiksi vai vasta aamulla? 8-) t. Piri
-
0 1933
Jotain vikaa
Yritän peukuttaa Freeseian raparperihilloketta. Siinä on 0 ja kun peukutan on yhtäkkiä 19. Ja kun otan reseptin esille haun kautta on siinä taas 0!!!
-
0 153
Hyönteisen pisto
Pääsi tyttöä ampiainen pistämään. Kauhee huuto ja itku. Sain rauhoittumaan ja laitettiin kylmää rättiä. Ei helpottanut. Hain sitten pihalta ratamonlehden pesin ja vähän puristelin ja laitoin piston päälle ja märkä rätti vielä siihen. En tiedä oliko psykologinen vaikutus vai mikä, mutta heti r...
-
0 43
Kesä ja jäätelöt!
Mitä on kesä ilman jäätelöä! Joten tänne arvosteluja ja mielipiteitä kyseisistä herkuista. Tykkään itse yleisesti, jos sanotaan vähän enemmänkin kuin "hyvää" tai "pahaa". Minkälainen koostumus? Miksi hyvää, miksi huonoa, mikä sytytti, mikä ei? Kenelle sopisi? Mihin tilanteeseen? Onko hintansa vää...
-
0 4
Lidlin Kreikkalaiset antipastit
Chilipaprikoita, vihreitä pepperoneja, herkkusieniä, tulisia punaisia pepperoneja (kaikki juustotäytteellä), näihin jää koukkuun.(tu)
-
0 800
off topic
Mitäs mieltä olette tästä luomukeinoja käyttävästä lääkäristä.. Missäs hän toimii kun ajattelin passittaa isoäidin sinne. Isoäiti lupasi vaatia samaa kohtelua kuin muutkin ja koko helahoidon imuineen ja puristeluineen. Olisipa kiva tietää että kuuluko ko. "normaali" tutkimus myös 70 kymppiste...
-
0 26
hakua viilattu - kertokaa jos virheitä!
Viilasimme hakua hieman tehokkaammaksi, jonka pitäisi näkyä myös ehkä pienenä nopeutuksena hakutulosten saapumisessa ja toivottavasti myös tulosten relevanttiudessa. Pääasiallinen vaikutus on kuitenkin konepellin alla, vanha haku kävi monesti hieman liian kuumana. Koitimme testata haun mahdol...
-
0 44
Korvasieni ja sienien myrkyllisyys!!!
Korvasienelle annetaan todella hyvät ohjeet sienien saatamiseksi kaikkien meidän herkkuiksi! Olen itsekin normaali, sienien kuluttaja,,, noo ehkä niistä enemmänkin tykkään. Resptejä varmaan löytyisi, jos niistä edes uskaltaisi kirjoittaa?! Noi ryöppäysohjeet korvasienelle on tiedossa ja keitänp...
-
0 15
Mustikka Takaisin
Mustikka tuumasi minulle että pitää paussin foorumista. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Mustikka on saatava foorumille takaisin. Joten eiköhän laiteta niin pitkä peukkuketju tähän että meidän KokkailevaRunoilian sydän leppyy, eikä malta meitä jättää. Mustikka! Elä anna minkään syyn sua nuj...
-
0 62
Närästääkö?
Leikkaus on yksi vaihtoehto (mutta ei riskitön8-)), lääkehoito toinen (kallis, eikä aina tehoa:X). Löytyykö kotikonsteja närästyksen hoitoon/vähemmän närästästäviä ruokia? Kahvi, suklaa ja mausteiset ruuat eivät ainakaan sovi!:(
-
0 76
Parhaat oliivit?
Mistä oliiveista tykkäätte eniten? Mun mielestä parhaita on ne peltiseen säilyketölkkiin pakatut Linda kreikkalaiset oliivit. Vihreät ja mustat.
-
0 33
Keittö(historia)keksinnöt.
Haarukan on keksinyt Leonardo da Vinci.