Keskustelut
-
0 26
Oliverin Pannu
[quote=Mustikka]Mustikka söi tämän annoksen: [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2135771.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00014/2135771.t.jpg[/IMG][/URL] ja miehelle tämmöisiä. On se ihana tämä Jamie Oliverin pannu :) [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2135714.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/i...
-
0 40
Pääskysjuhla
Meillä on huomenna kotiintulojuhla! Pääskyset saapuivat tontilla olevaan vanhaan talliin. Meidän perheelle se on aina ilon hetki kun ensimmäiset pääskyset saapuu ja kun huomasimme täällä ihan pesät on lapset kovasti odottaneet lintuja! Vihdoin tulivat ja huomenna on lasten tekemää voileipäk...
-
0 5
A hard day's night!
Taas on työpäivä takana ja viikonloppu voi alkaa!(tu) http://www.youtube.com/watch?v=ShrdKHeAel0 Onko suunnitelmia illalle/viikonlopuksi? Itse aion ottaa mahd. rennosti!B)-
-
0 5
Rafaellon lasagnen ohje haussa (ravintelissa toistakymmentä vuotta sitten käytetty)
Hei kaikki! Sain ao. sähköpostin, ja kun en itse osaa vastata, niin jos jollain muulla olisi parempaa tietoa tai hyviä ehdotuksia, niin antaa palaa! [quote] Olisin kysynyt Lasagnesta jota söin toistakymmentä vuotta sitten pienessä ravintolassa Hakaniemessä (Rafaello). Lasgne oli tehty pie...
-
0 20
Keskittäminen, kannattaako?
S-ketju ja If sitten yhtyivät ja Tapiola jäi rannalle! Harmittaa, kun tili on OP:ssä, ruoka S-marketissa ja vakuutukset Tapiolassa. Jotta saa täydet bonukset pitäisi keskittää, vai onko kilpailuttaminen/ tarjousten perässä juokseminen fiksumpaa?:S
-
0 10
Cornwallin piirakka ohje
Minulla on historiaa ja suht alkuperäisen täytteen ohje. Mutta ei itse piirakanpohjan ohjetta. Ohjeessa sanotaan vain että murutaikinaa. Piirakkaan tulee täytteeksi raakaa lihaa ja perunaa ja pala lanttua. ja ne tehdään kuin suljetut karjalanpiirakat. Onko kellään neuvoa sellaista suolaisen pii...
-
1 70
Mitä tänään ruuaksi? Uusi ominaisuus :)
Meillä syödään tänään.. -ketjun lisäksi ruoka-ajatuksia löytyy nyt toisestakin paikasta, Teimme tuolle ketjulle täydentävän ominaisuuden etenkin foorumia vähemmän käyttäville (mutta myös muille!). Tämä "mitä tänään ruuaksi"-ominaisuuds ehdottaa siis kotikokkien eli teidän :) reseptien joukosta oh...
-
1 17
Juustoportin kirnuvoi
Tämä ei nyt sovi säästämisteemaan, mutta joskus kun haluatte herkutella esim. uusilla perunoilla hyvän voin kera, kokeilkaa kirnuvoita. Se on kalliimpaa ja myyntiaikakin on lyhyempi, mutta onneksi pakettikin on pienempikokoinen. Toisaalta kirnuvoi on niin paljon parempaa kuin "tavallinen" voi, et...
-
0 21
geeli tms??
osaako kukaan sanoa, mistä löytäisin semmosta geeliä tms. millä voi "kirjottaa/piirtää" esim. kakun päälle? Semmosta niinku kovettuvaa, jota vois tuubista puristaa. Siis onkohan semmosta edes? (:D Visio olis tämä: prinsessa-kakku, johon sit "piirtäisin" jotain tyyliteltyjä kukkia tms. Valmistu...
-
0 55
Etsii..
..suolaisten keksien ohjetta. Suositelkaa, pliis (olen niin laiska hakemaan) sellaisia jotka teille on passanneet parhaiten. Ja tietty mahd. vähärasvaisia. Sellaista Tuc- keksin tyylistä haen...
-
0 129
VIIMEINEN ATERIA..
..mitäs söisit?
-
0 32
Taas neuvoa kysyisin...
Liottelen juuri ohrasuurimoita kun ajattelin uskaltautua keittämään niistä puuroa huomen aamulla::o...oisko viimehetken vinkkejä miten tulee maukas puuro...riittääkö puolen tunnin keittoaika yms...tiedän että ohjeet on ryynipaketin kyljessä mutta kysyn silti jos jollain on jotain niistä poikkeava...
-
0 1921
Tänään ei harmita.
Laitetaan kaikki ILOISET asiat, tähän ketjuun!
-
0 4
Kotikokin sisäänkirjautumisista - ongelmia?
Heips vaan! Muutamia tapauksia, joissa Kotikokki on heittänyt kirjautumisen jälkeen ulos, on kaikesta korjaamisestamme huolimatta vielä ollut joillain käyttäjillä. Saimme kuitenkin tänään valmiiksi ja myös sivuille toimimaan seuraavan muokkauksen/korjausyrityksen ärsykkeeseen, joten jos lä...
-
0 34
Jauhopuurot velliä?
Onkos kukaan muu huomannu tällaista ilmiötä että kun teet isomman määrän esim ruispuuroa tai ruispuolukkapuuroa jauhoista niin jauhoja pitää laittaa enemmän suhteessa kuin vettä. Tein pussin kyljestä tänään talkkunaruisjauho puuroa. Laitoin kaksinkertaisen määrän vettä ja jauhoja. Molempia jauho...
-
0 34
siis voi vitsit
johtuukohan tämä nyt minusta vai minun uudesta kakkuvuoasta vai uunista.... Ei paistunut kakku uunissa ja repesikin kivasti. Harmittaa... kakkuvuoka siis uusi ja vähän sellaisen valuraudan näköinen hökötys, merkkiä en muista.... Mikä lie, mutta en kokeile enää tehdä.
-
0 5
Millä voisi korvata creme fraicin...
vai mikä se nyt olikaan :D Niin kun niitä ei taida laktoosittomana löytyä.
-
0 3
kertokaas voiko
lihapiirakoita paistaa muuten kuin rasvakeittimessä? Jos paistais uunissa?
-
0 15
SLOW COOKER
SLOW COOKER Fitney kysaisi ohjeita slow cookeria varten ja laitankin vastauksen tanne keskustelupalstalle, jos jollain muulla on myos tarvetta ko. resepteille :) Slow cookerissa voi valmistaa kaikkea mahdollista pataruokaa, mutta ehka lammonsaato on helpompaa taman laitteen avulla? En tieda...
-
0 1
KOIVUNMAHLASTA
:-)Mun resepteistä on koivunmahla siirappia katsottu aika paljon. -Kiinnostaisi oletteko säilöneet ja kuinka on säilynyt. -Tästä on puhuttu ennenkin,mutta mulla on 10l pakkasessa enkä ole vielä maistanut. -Netistä löytyy ohjeita,mutta haluasin kuulla teidän kokemuksia.Jo etukäteen kiittäen ARU...
-
0 24
Joko kevätsiivous on alkanut??
Oletteko rakkaat kokkiystävät intohimo siivoojia ja kaappien kuuraajia. Mulla alkaa taas piinaviikot, kun kuuntelen korvat punaisena työkavereiden urotekoja. Kaikki ikkunat 2 kertaa vuodessa ja muu huusholli ympäri useimminkin, puhumattakaan saunasta ja muista tiloista. Aina tulee syyllinen olo...
-
0 31
Ruuanlaittoa lomamatkalla..
Kun ootte ulkomailla lomamatkalla niin laitatteko siellä ruokaa ja jos niin mitä, millaista ruokaa laitatte? Me ollaan lähdössä vajaa parin viikon päästä lomalle Turkkiin ja 5-henkinen perhe ymmärrettävästi laittaa osan ruuista hotellissa. Viimeksi kun oltiin reissussa Teneriffalla niin kei...
-
0 4940
Maailman ärsytykset tänne oli se sitten mikä vaan
Tänään minua ärsyttää se kun en päässy aamukävelylle. Nukuimme pommiin ja olen tässä netin ohessa leiponut illan pizzapohjia monta tuntia ja leetankin.. Nyt olis aikaa vaan väsyttää. Olis vaan pitäny mennä ja jättää leipomist myöhemmälle. Ja TUULEE ja ollut kauhee pakkas yö. Ilma on oikeestaan ...
-
0 9
EIPÄS, JUUPAS!
Nyt alkaa olla mittari täynnä tätä jatkuvaa nahistelua(td): Eeron tarralappu ei näytä menneen perille... On olemassa koiraihmisiä/kissaihmisiä, joku pitää ruotsinkielestä (joku ei). Onko siitä pakko ruveta NAHISTELEMAAN?:S Mielipide pitää saada tuoda julki, vaikka se poikkeaisikin "yleisestä linj...
-
0 449
Mitäs teitillä on harrastuksia ?
(:D Heippa , olis kiva tietää mitä "kaikki muut" harrastavat vapaa aikoinaan ? Itse harrastan käsitöitä , koirien trimmausta näyttelykuntoon sekä koiranäyttelyitä tietty . Asunto autolla liikkumista ja vähän puutarhatöitäkin tässä kotisalla. Olis kiva saada jatkoa tähän , ja kuulla (nähdä) uut...
-
0 59
Silloin, kun ei kerkee..pikaruokaa..
Mitä valmisruokaa valitset kiireeseen? (:P) Iloinen yllätys, Kokkikartanolta (Snellman): Wieninleike ja muusi. Tämä on mielestäni kivan oloinen annos! Kun vertaa.....
-
0 16
Mitä mieltä salaattilingosta?
Toin tullessani vuosi sitten ameriikoista salaattilingon ja olen ollut enempi kuin tyytyväinen ostokseeni. En ollut käyttänyt sellaista ennen ja ihastuin heti. Meidän perheessä syödään paljon salaatteja ja nyt vielä enemmän. Käytän linkoa kyllä muuhunkin esim. katkarapujen, simpukoiden, pakastev...
-
0 23
Grillimakkara tarjonta tänä kesänä!
Kesä alkaa ja kaupat alkavat olla täynnä eri valmistajien makkara uutuuksia grilliin pantavaksi. Mielenkiinnolla odotan, että pääsen maistamaan ja ennen kaikkea arvostelemaan. Yhden paketin olen ostanut ja se oli HK:n Kabanossi Habanero, jossa oli chiliä ja ihan oikeasti siinä maistui chili. ...
-
0 6
kuvien laatu
On varmaan koneesta ja sen värisäädöistä kiinni miltä kuvat näyttää.... omalla koneellani kuvat ok, työkoneella värit päin p.....ttä. Toivottavasti teille näkyy paremmin, kuin tällä koneella....B)- herkullisen näköinen annos muuttuu oudon näköiseksi....
-
6 58
Suklaan sulatus
Kanssakokit armaat kertokaa mulle miten ihmeessä voin sulattaa suklaan ilman vesihaudetta kun se paakkuuntuu tai polttamatta sitä pohjaan mikroaaltouunissa, olen onnistunut siinä joka kerta8-) Poikani toivoi että tekisin hänelle suklaakakun syntymäpäiväksi ja siihen tietysti tarvitsee tehdä sukla...