Keskustelut
-
0 234
Kotiviini, sima, siideri kiljut kaikki missä pulputtaa
Onkos täällä aktiivisia kotipanioita? Itse odottelen voikukkia että voin tehdä tämän http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/62081/Voikukkaviini%20%20%2025%20litraa Kiinnostaa kovasti!
-
0 7
Knöödeliohje?
Onko kellään ohjettä knöödeleiden tekoon? Söin pari vuotta sitten itävallassa täytettyjä knöödeleitä ja ai et oli hyvää! :) Nyt just oon tekemässä pussista (...) jonka kaveri lähetti sieltä. Mut olis ihanaa saada oikea ohje! :)
-
0 6
peukut
Hei, miksi en näe kuka on peukuttanut reseptiä? Olisi mukava kiittää ja kysellä miten onnistu ja onko parannus ehdotuksia.
-
0 22
muistakaa VEROILMOITUS
hitsi ku meinasin unohtaa.. tänään laitoin postiin
-
0 9
Iltapalaa hellalla!
Elikkä tarvitsisin vinkkejä iltapalaksi. Olemme menossa kaveriporukalla mökille, jossa ei ole sähköä. Mökistä löytyy puuhella, eli ruuan pitäisi olla hellalla valmistuvaa. Paistinpannu ja kattila kyllä löytyy. :-) Ja ruoka ei saisi olla kovinkaan kallista, vaan ihan perus simppeli iltapala. T...
-
0 153
"Kieleni rajat ovat maailmani rajat."
Siirretäänpä tämä kieli- ja murrekeskustelu omalle osastolle. Otsikko on totta, siis faktaa. Mitä rikkaampi kielitaito, moninaisempi sanavarasto ihmisellä on, sen enemmän hän ymmärtää maailman menoa. Kieli on ajattelun väline. Kieli on kommunikaation, sosiaalisten kontaktien solmimisen, arjen ja ...
-
0 12
Liljankukka
[quote=Teya][URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2073914.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00659/2073914.t.jpg[/IMG][/URL] Ok, rakkaat kokkitoverit. Tässä liljan ensimmäinen vaihe. Eli olen metallilangan taivuttanut muotin ympärille (saa samankokoisia) ja kierittänyt kiinni päät. Enempään en tä...
-
0 99
Katsooko kukaan MM jääkiekkoa?
Mie olen aivan jääkiekkofani. Kaikki illat menevät tv:n ääressä ja eilinenhän oli aivan hirviän jännä. Kyllä suomi-pojat olivat hyviä ja tarjoavat meille viihdettä koko rahan eestä. Kaikesta miekään en pidä, meni vähän överiksi tuo tappeleminen pojilla ja siihen pitäs saada tiukemmat säännöt....
-
0 2
Mummon romonta/ puolukka-piimä juoma
MUMMON ROMONTA ??? Onko kellekään muulle tuttu tällainen juoma sekoitus? Oma mummoni, joka eli Viipurissa ennen sotia, teki aina aamuisin itselleen juomaa, johon tuli lasillinen jääkylmää piimää ja siihen lisättiin 3-4 rkl. sokeroituja puolukoita, sekoitettiin voimakkaasti. Siis tämän päiv...
-
0 2
Hillosta simaa?
Teen joka talvi saman virheen, säästellen käytän hilloja ja nyt keväällä on yllinkyllin jälellä!!:X Ottaa päähän jo tämä piheys... Nyt mietin että jos on hillosokeria käyttänyt niin voikohan siitä tehdä simaa? Estääkö se pektiini käymisprosessin? Onkos kemistiä paikalla :) Mietin että jos sen...
-
0 0
Sokko-treffeillä ruuan kanssa!
Ilokseni aamulla totesin, että ostamani uusi tuorekurkku jopa tuoksui tuorekurkulle ja maistui! Ajattelin, että mitä tapahtunut? No, se on varmaan "kotimaista" jo, totesi puoliso. Onko muut tehneet jotain kivoja havaintoja ruuasta! Kohta voi jopa saada kotimaisia uusia pottuja, ja joskus la...
-
0 17
Tingittekö alennuksia vai tyydyttääkö hinta?
Olen kauppiaiden painajainen, aina tinkimässä löysät pois! Löytyykö muita jotka harrastavat samaa puuhaa?;)
-
0 26
Mistä raparperia?
Heippa kaikki. En tiedä, että onko tämä nyt ihan outo kysymys, mutta olen miettinyt tässä kuumeisesti, että mistä voisin saada yksivuotiselle kasvimaalleeni raparperintaimen kasvamaan. Jos on ketään joka Tampereella asustelee ja kasvattaa pihallaan raparperia, niin olisin hirmuisen kiitollinen jo...
-
0 16
Puhdistusvinkkejä
Sain näin aamutuimaan kaadettua n. desin vadelmien mehua parvekkeen puulaudoille. Onko teillä kotikokkilaisilla antaa jotakin tehokasta ja järeää puhdistuskeinoa roiskeiden poistoon? Yleispuhdistusaine ei tehoa, eikä kova hankaus.
-
0 9
Alpro soya light
Rasvaa 1,2 %, kalsiumia, B2, B6, B9, B12, C, E -vitamiieja sisältävä soijamaito. Olen muutaman kerran ostanut ja minusta se on hyvää. Oletteko käyttäneet sitä mitenkään muuten, kuin juomana? (esim. leivontaan) t. Piri
-
0 4
Tähtiä reseptissä
Luin Fitneyn profiilia kun hän oli vaihtanut kuvaa ja huomasin hänen antavan tähitä sen mukaan mitä perhe tykkää! Kävin heti kurkkii tähti saldoa. Minusta tämä oli huippu idea!! Onkos sinulla joku systeemi? Esim. yhtä monta tähteä kuin perheessä jäseniä vai miten?
-
0 39
Sisäfileen hinta.
Ruokien hintojen noustua on hyvä avata keskustelu, missä olette nähneet lihatiskillä kalleimman kilohinnan käsittelemättömästä yleisestä lihasta. Itse tein ensimmäisen ostamattajättämispäätöksen, kun huomasin K-supermarketissa, että naudan sisäfile (suomalainen) maksoi 49,90 kilolta. Joko ...
-
0 32
Fresita mansikkakuohari Alkosta
Aivan ihanakuohari, aitoa mansikkaa juoman seassa- on todellinen Äitienpäivän aamun juhlistaja. Lasillinen tätä ja tuoreita mansikoita sekä paahtoleivän palasia. Runsaasti haleja ja suukkoja siitä se päivä alkaa.
-
0 109
Mistä luvut, mistä et?
En välttämättä tarvi papuja, enkä vesisänkyä:D Tietokoneesta en enää luovu ja kipeetä ottais, jos joku veis mun vesihaudekattilan.
-
0 10
Äitienpäivää vietämme 11.5
:-)Kaikille kotikokin äideille oikein hyvää äitienpäivää,toivotaan että nuo miespuolet meille kahveet keittää pyhänä:-) Sänkyyn meillä ei kyllä kahveja tuua mutta muuten ne on keitetty ja pöytä laitettu nätiksi,ja sitten tulleet mua onnitteleen ja kahville käskemään:-)
-
0 2
Resepti hukassa
Tunnistaako kukaan tätä kakkua: Philadephia juustoa, tummaa suklaata siinä oli ainakin. Muistaakseni ehkä terästetty. Valmistus hyydyttämällä, pohja keksimurskasta. Se minkä muitsan parhaiten ohjeesta oli se, että valmis kakku koristeltiin piirtämällä pintaan ympyränmuotoon pienempiä ympyröitä ja...
-
0 20
Vadelmaviinietikka Soleil -Ranskalainen Herkkukauppa Turku
Löysin mielestäni parhaimman viinietikan aikoihin. Vadelmaviinietikan, pieni pullo ja aivan ihana tuoksu ja maku. Ripaus tätä ja oliiviöljyä ja salaatti ei juuri muuta tarvitse. Kokeilemisen arvoinen löytö. Moulin des Costières vadelmaviinietikka lukee pullon kyljessä.
-
0 25
Mikä on mukavinta kodissanne?
Niin, mikä on mukavinta kodissanne?, itse pidän tästä "tietsari eteisestä" toimii myös kirjastona, keiitö on ihana, isot ikkunat ja; lemppari
-
0 14
Barilla Pasta plus
Laitan tämän ihan omaan ketjuunsa, koska en tiedä, saako täällä mitään mainostaa? Tämä on sitten helppo poistaa nopeasti... Mutta oletteko huomanneet tämän uudehkon pastan? Makukin on minusta hyvä, toisin kuin joissain ruis- ym. pastoissa... http://www.barilla.fi/tiedote_pastaplus-1.html ...
-
0 70
Terävät veitset...
Vein juuri japanilaisveitseni teroitettavaksi,koska en yksinkertaisesti uskalla itse alkaa teroitushommaan.Pelkään veitsieni menevän pilalle. Entäs te muut kotikokit,millä konstein teidän veitset saadaan teräviksi?
-
0 190
Säälin saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita!
Oletteko panneet merkille ihmisten käyttäymisessä mielenkiintoisen seikan: Jos selittää jostain epäonnistumisesta, saa monesti tyytyväisen virneen toisen kasvoille.::o Annahan olla, kun esim. kertoo ostaneensa uuden auton, saa toisen naaman peruslukemille!:D
-
0 580
Säästövinkkejä
Kaikkea ei todellakaan saa ilmaiseksi, mutta jaettaisiinko säästövinkkejä? Leivästähän on ollutkin jo puhetta: siinä kyllä säästää, jos itse leipoo! Mutta mitä muuta? Minä kun olen katsonut kuitteja, niin kalliita ovat mm. leivänpäälliskinkut, juustot, liha/kala, kaikki juomat... Minä pystyn s...
-
0 13
Katsoiko kukaan 5.5 Yle Teemalta Roskaruokailijat vieroitushoidossa?
Eli kyseisessä ohjelmassa valmistivat possuwokkia. Kiinnostaisi mitä ne laittoivat siihen marinadiin (possua varten), muistaakseni siihen tuli ainakin raastettua inkivääriä ( siitä puristettiin "mehut"), chiliä, valkosipulia, soijaa ym. Sitten possunsuikaleet sekoitettiin marinadiin ja paistettii...
-
0 19
Mikä maistuu sairaana?
Niin eli täällä nyt hirmuinen räkis ja keuhkonkappaleita yskitään, kaikki mitä suuhun laittaa maistuu suunnilleen sahajauhoilta:(.Olisko ehdotuksia sairaalle noiden syömisten suhteen? Mitä itse syötte kun sairastatte? Onko konsteja tukkoisen olon helpottamiseksi, kaikki muu voi ehkä mennä mutta e...
-
0 10
Ilmaista ruokaa
Tuolla toisessa ketjussa oli jo puhetta nokkosesta http://www.yrttitarha.com/kanta/nokkonen/ mutta on hyvä muistaa voikukkakin, jota myös saa ilmaiseksi :) http://www.yrttitarha.com/kanta/voikukka/ Melkein ilmaista on myös krassi: sen siemenet eivät paljon maksa ja kasvi on nopeakasvu...