Keskustelut
-
18 44
Sienten maustaminen?
Ehdota sienille tai sieniruokien paras tai parhaat maustevinkit. t. Piri
-
0 49
Reseptien haku
Jostain syystä ei oikein ota onnistuakseen vaikka laitan mitä hakuehtoja...Missähän on vika??
-
7 9
kuivahiivan ja oikean hiivan suhde
Heips vaan :) Minulle tuli tälläinen kysely, johon en vähemmän (juuri ollenkaan) leipovana vasta. Eli osaisiko joku kertoa, että jos kuivahiivan sijaan käyttää oikeaa hiivaa, niin mikä on suhde eli kuinka paljon oikeaa hiivaa laitetaan?
-
0 18
Mitkä tuotteet ostat luomutuotettuina tai FairTradena?
Yritän parhaani mukaan ostaa Luomu- ja Reilu kauppa -merkittyjä tuotteita. Etenkin vehnäjauhot ja kaurahiutaleet olen jo pidemmän aikaa ostanut luonnonmukaisesti viljeltyinä, koska niiden kohdalla hintaero tehotuotettuun ei ole suuri. Reilun kaupan tuotteista olen ostanut lähinnä quinoaa...
-
0 7
Kirsikoista
Mun suuri "salainen" pahe :Don kirsikoiden ahmiminen aina kesäisin ja nyt olisinkin kaivannut hiukan vaihtelua ihan pelkkien kirsikoiden ahmimisen sijaan, elikkä voisin popsia vaikka kirsikkatorttua tms. olisiko teillä autuaat kanssakokkaajat herkullisia ehdotuksia mitä noihin kirsikoihin tulee.....
-
0 32
järjestystä..
Mä saatan olla ainut, jota häiritseen keskustelujen väärään paikkaan laittaminen... :( mut miten näitä keskustelualueita voisi enemmän korostaa, et asiat olisivat oikeissa lokeroissaan? tai voiksiko yleensäkään? kun ei edes kuumalinja pysy korjaus ja paranteluehdotuksia varten.. Olenkohan mä ...
-
0 19
Mukavia ruokapaikkoja eri puolella Suomea?
Ajattelin, että olisi mukava kuulla vinkkejä ja kokemuksia hyvistä, erilaisista ja tietenkin loistavista ruokapaikoista eri puolelta Suomea näin talvi/hiihtolomien alkaessa. Kertokaapa omista kokemuksistanne niin sieltä voisi sitten poimia paikkoja omaa lomaa suunnitellessa. Suomi on laaja maa...
-
0 1
kaverille kutsu
lähetän kaverille kutsun . olisi mukava jos tulisi tästä ilmoitus vaikka pikaviesteihin (yksityisenä) siis jos liittyy kotikokkeihin ! 8-)
-
0 77
MAITOHAPPOBAKTEERIT
näkyi olevan jääkaapissa joillakin actimelii. Mi käytän ab tai bifilos piimaa ja jugurttia, sama vaikutus, mutta 100 kertaa halvempaa ! eikä tule sitä tuhotonta muovipurkki vuorta, joka tehdään vielä öljystä, ja ilmasto sen kun lämpenee... Luulen että tämä actimel on taas niitten bisnesmiesten...
-
0 35
Mitä löytyy teidän kuivavarastostanne? Onko tarpeeksi hätätilanteisiin?
Olen utelias 8-) Mitä mahtavat kaappinne kätkeä. Pärjäättekö tilapäisen ulkonaliikkumiskiellon ajan säilykkeillänne ja kuinka pitkään luulette, että muonat riittäisivät, jos olisi tarvis?
-
0 93
Jääkaapista löytyy...
...eli galluppia tyyliin "ruoka-Pirkka kyselee julkimoilta" :D Kysymyshän kuuluu: Mitä jääkaapistasi löytyy aina?? Vois samantien vastata kysymykseen, että jos perustaisit ravintolan, millainen se olisi? Mulla löytyy aina hedelmiä ja kasviksia. Yleensä omenaa ja paprikaa. Rahkaa, maust...
-
0 20
Mistähän lähtis nälkä?
Olis ihan kiva syyä peruskotiruokaa ilman et tuntus siltä et pitäs vetää aivan kohtuuttomia määriä ettei jäis nälkä. ja sit ku viimestään tunnin kahen päästä nälkä on taas aivan hirvee ni neuvokaa mitä välipaloja vois syyä mitkä täyttäs mut ei nyt tietenkään sisältäs hirveesti kaloreita. kiitti....
-
0 301
kokkaavatko puolisonne?
Tulipa vaan tämä mieleen kun mieheni tuolla paistelee mulle (noh, Meille..) pippuripihviä. Syödään kohta mun nimppari -kynttilä-illallinen. Vähän luksusta semmonen nykyään... ;) Harvemmin hän kyllä kokkaa mutta kun sen tekee niin tekee hartaudella..... (:P) Että jos tarkoitus on syödä vaikka k...
-
0 24
Raastaminen helpommaksi?
Moi! Mahtaisiko raadilla olla apuvälinevinkkejä raastamisen helpottamiseksi? Perinteinen raastinrauta huushollista löytyy, mutta sen pääasiallinen käyttäjä (itse) on hieman kyllästynyt raapimaan sormensa verille joka toinen kerta jotain raastaessaan. :) Raasteita syötäisiin meidän ruokapöy...
-
0 0
arvosteluja yms.
http://www.royalravintolat.com/fi/index.asp http://www.ravintolaopas.net/fi/ http://www.vapaa-aikavirasto.com/ravintolat/ http://www.kebabille.com/ http://www.tuotoi.net/heli/fi_1_3.htm http://www.city.fi/lehti/area.php?area=ravintolat http://www.viisitahtea.fi/content/blogcategory/134/96/ ...
-
0 2
Apua kastikkeen tekoon
Osaisiko joku auttaa? Olen syönyt ravintolassa lämmintä kanaherkkua, jossa on paahtoleivällä kanafile, ananas, kastike ja paholaisenhilloa. Saan huomenna kaveriltani tuota paholaisenhilloa ja haluaisin tehdä noita hyviä (tu) leipiä. Mutta miten tekisin tuon kastikkeen? ::o(olen siis onneton kasti...
-
0 4
Linkitys reseptistä reseptiin?
:D... onkohan tuo mahdollista linkittää reseptistä toiseen reseptiin (omiin tai muiden)? Yritin linkittää MB:n uppomunat oman Nasi Gorengin kanssa, mutta se ei onnistunut reseptissä itsessään, eikä kommentissa. Onkohan tuota olemassa, vai enkö taas yksinkertaisesti osannut käyttää moista toiminto...
-
0 37
Välipala
Kun on koti äitinä niin pitää keksiä noin 4-5 ateriaa päivässä! Päivälliset on aikasen helppoja loppujen lopuksi varsinkin kun surffailee täällä. Mutta välipalat! Kertokaa omia välipaloja ja varsinkin lapsille sopivia. Ei mitään herkku vaan tavallisia arkivälipaloja. Terveellisyys on hyvä lis...
-
0 86
Kauneushoitola keittionkaapissa
Annikaali puhui tuolla kahvijuomat ketjussa kuinka pannujauhatus kahvin voi kayttaa ihonkuorinta"voiteena" ja ajattelin aloittaa aiheesta ketjun:) Mita kauneusvinkkeja kullakin on suoraan jaakaapista tai keittionkaapista? Mulla on muutamia. Olin kerran ostamassa kalliita kasvojenkuorintavoi...
-
0 1
SUOSITTELE KAVERILLE
eikö tämä osio voisi olla vaikkapa etusivulla ? nyt vaikea ko. kohtaa löytää.
-
1 23
Mitä kebab-lihasta?
Pakastimessa olis pari pakettia kebablastuja, ongelmana vaan on se etten keksi niille käyttöä. Kotikokistakin löysin vaan pari ohjetta. Oisko ideoita?
-
0 41
Virhe sivulla
Valitettavasti jokaisen pikaviesti "kuittaa luetuksi" tai "vastaa" nämä sivut ilmoittaa "virhe sivulla". Kun päivitän sivun, niin kaikki menee normaaliin tapaan. Mikä vika, suksi ei luista (vaan eihän ole luntakaan..)?, FutoMaki...B)-
-
0 129
KUVALLISET/KUVATTOMAT
Voisikohan tuon "uudet reseptit" muuttaa siihen vanhaan malliin...elikka kuvattomat ja kuvalliset erikseen? Nayttaa silta nykyaan, etta porukat vain suoltaa resepteja...ja olisi mukava saada enemman niita kuvallisia:Staa nayttaa menevan enemman "keittokirjan kopioinniksi" ja vielapa aakkosjarjest...
-
0 4
KONDENSOITU MAITO
Onko tuttu tuote ? Se on pakattu säilykepurkkeihin, eli maitoa josta on haihdutettu vesi pois. On sellaista jäykkää ja makeaa, käyttävät Venäjällä teen ja kahvin seassa.... Jenkkilässä se on yleinen tuote myös. Siitä saa herkullista kinuskikastiketta, kun keittää purkkia (avaamatonta) vedessä ...
-
0 30
RUUNEBERGIN TORTTUVUOKA
Haikon kartanossa oli niitä myynnissä, siis sellaisia alumiinisia metalliputken pätkiä, mitä leipomotkin käyttää. (taikina sisään ja pellille leivinpaperin päälle paistumaan). Ne Haikon muotit oli sikakalliita (td) Minä ostin metallifirmasta alumiiniputken, sahasin siitä sopivan korkuisia pätki...
-
0 5
VIOLA
Muistaako kukaan sitä perinteistä Viola sulatejuustoa ? Valiolta kysyin, sanoivat että heiltä ei enää perinteistä löydy (ei ole kysyntää ????) :S Tämä nykyinen Valion Viola on entinen Hovi tuorejuusto (td) (siis ei se Hovi huonoa ole, mutta väärän nimen käyttö). Alkuperäistä Violaa (tu) saa Venäj...
-
0 57
ehdotus
mitä mieltä ? olisiko tälläinen keskustelu alue paikallaan, kun Hyvät ruokapaikat. Jossain on ollut näitä "vertailu juttuja", mutta niissä on yleensä haukuttu ruokaa ja paikkoja. Mutta ihan tälläinen kirjoittajien parhaat ruokapaikka vinkit ?
-
0 38
Raskaus ja kasvisruoka?
Onko vauvallisia tai "lapsellisia", siis ihmisiä joilla on kokemusta kasvisruokavaliosta raskauden aikana? Avokkini sanoo että vaikka väkisin syöttää mulle raskausaikana lihaa kun ei usko kasvisravinnolla pärjäävän. Ite uskon monipuolisen kasvisruokavalion olevan riittävä. Käytän kuitenkin mait...
-
0 226
Seuraava pyhä tai juhla?
Kirjoitellaanko tähän mikäs se on seuraava juhla mihin keksiä ja kehittää sitä perheen ruokaperinnettä. Käsittääkseni on tulossa laskiainen ja ruuneberin päivä. Minä en edes tiedä kumpana päivänä sitä pitäisi muistaa sunnuntaina vai tiistaina! Kertokaa jos joku jotain vanhoista tavoista ti...
-
0 112
Soijarouhe hyvää oikein tehtynä!
Aloitin oman ketjun että kaikki kokeilusta kiinnostuneet hoksaa. Kiitos teille vegaanit ja muut Teya, Enila, katatonia ja ketä kaikkia olikin kannustamassa kokeiluun ja antamassa ohjeita! Tänään luin eka kerran soijarouheen ohjeen loppuun ja huomasin että sitä pitää maustaa ja keittää 5 min. ...