Keskustelut
-
0 25
Nyt odotettu uutuus Braunilta.
Tuota olen etsinyt jokapaikasta, eli olen kaivannut sähköistä ihan ihka erillistä konetta millä voi tehdä raastetta. Ettei tarvitsisi koko yleiskone hökötystä ottaa pöydälle lepäilemään.:D Braun Multiquick Culinary MR 6550 M FP -pikasekoitinsetti. Esittelyssä sanotaan: Monipuolinen, nopea ja...
-
0 3
peukkuja
Voiko ohjeita etsiä peukkujen perusteella? Että esim. ekaksi tulisi ohje jossa on eniten peukkuja..?
-
0 8
Hedelmä kaakun ohje kadoksissa!!!!!
Sain muutama vuosi sitten aivan ihanan hedelmäkaakun ohjeen ja nyt en löydä sitä mistään. Se oli leikattu jostain lehdestä.:S Tässä kaikki mitä muistan siitä ohjeesta. Hedelmät laitettiin päivää ennen rommiin likoamaan.:)o Keltuaiset ja valkuaiset vatkattiin erikseen. Siinä kaikki. Aika isotö...
-
0 18
Pippurin hinta, huh...
Maustepippurin hinta kultaa. :X Ostin tänään 12g/pussi hinta:0,59E. Aika mukavan muhkea kilohinta. Pitää vissiin syventyä pippurin viljelyyn?
-
0 11
ALKURUOKA VAI JÄLKIRUOKA
syödäänkö teillä alku-tai jälkiruokia, vai molempia?(:P) meillä syödään harvemmin alkuruokia, lapset kun pitävät jälkiruuista enemmin!
-
0 9
Intiaanisokeri, paljon terveellisempää?
Tutustuisin paremmin Intiaanisokeriin, kun luin, kuinka paljon terveellisempää se on.(:P) En ole vielä katsonut kaupanhyllyiltä, millaisissa annoksissa sitä on saatavilla. Koska tuossa esitteessä puhuttiin vain niin suuresta määrästä kuin 4kg "säästökoko"? Aivan hämmästyin, kun luin sen sisäl...
-
0 7
Silikonivuokaongelma
Nyt mullakin on sellanen kovasti kehuttu silikonivuoka. Mutta, mutta........... kakusta tuli lättänä! Kyllä se vähän kohosi muttei samalla tavalla kun vanhanaikaisessa. Ohje oli sama jne... Onkos tähän nyt olemassa joku kikka kolmonen vai pitääkö silloin laittaa enempi leivinjauhetta?
-
0 46
lapsi nirsoilee..
Minun nelivuotias on tähän asti ollut tosi reipas ruokien suhteen ja lähes kaikki on kelvannu... Nyt viimeset pari viikkoa on nyppiny ja kyselly ja vaatii tuoteselostuksen joka ruuasta... Ja tietenkin kolmivuotias matkii.. Jopa yksivuotias rupesi nosteleen ruokaa pöydälle kun poika päätti kerät...
-
0 1439
Mitäs mikittimiä teiltä löytyy?
En tarkoita sähköisiä vaan mekaanisia ja käsikäyttöisiä!! Munanleikkurin raastimen ja kuorimaveitsen lisäksi rakastan kaikkia pikku vekottimia ja apulaisia!! Lempparini on alligaattori! sitä en vaihtais pois! Sitten mansikan ja tomaatin kannan poistaja! Omenan siivutin!! Ruoto pihdit (Mail...
-
0 48
Miten kahvin juonti loppuu?
Otsikko on ehkä vähän turhankin raflaava, mutta miten olette pystyneet joko vähentämään tai lopettamaan kahvin juonnin? Lopetin itse viime vuoden vaihteessa tupakoinnin, ja nyt olisi seuraavana tavoitteena saada hiukan vähennettyä runsasta kahvinjuontia. Välillä kun sille päälle sattuu, tulee juo...
-
0 5
Hapankaali
Tuolla jo puhuttiin hapankaalista niin ajattelin aloittaa oman ketjun kun juuri eilen surffailin netissä aiheesta. Onko kukaan tehnyt itse hapankaalia? Minä sain sen käsityksen että olisi hyvä olla se oikea hapatus ruukku, mutta lasiastiassakin onnistuu. Toinen suositteli vesilukollista muovias...
-
0 3
Mikä olisi aprikoositortun/piirakan resepti?
Sain töissä ihanaa peltipiirakkaa, joka oli vaaleanruskeaa (kaneli?fariinisokeri?) ja päällä oli kuivattuja aprikooseja sekä raesokeria. Mikä voisi olla tällaisen piirakan pohjana? Joku piimä+sooda yhdistelmä? Apua, se oli NIIIIN hyvää :-)
-
0 2
Juhlien keskipisteeksi..
Jos sinulla on tulossa juhlat, suuret tai pienet ja haluat kakkuasi koristamaan uniikin marsipaanikoristeen niin ota minuun yhteyttä, teen kakkukoristeita harrastemielessä ja voin tehdä sinun kakkuusi koristeen josta vieraat puhuvat vielä pitkään juhlien jälkeenkin. Ota minuun yhteyttä juhlatar@g...
-
0 32
onko pihlajissa marjoja?
Minä huomasin vasta eilen ettei meidän pihlajissa ole yhtään ei siis ainuttakaan marjaa!!! Kaivelin vanhoja reseptejä ja innostuin pihlajanmarja hyytelöstä... Vaan eipä onnistunu,,, Taitaa tulla lunta sitten aivan kauheesti!
-
0 896
Kuinka usein harrastatte liikuntaa, ja minkätyyppisiä lajeja?
Minä käyn nyrkkeilemässä kolmesti viikossa, kerran viikkoon body balance ja kerran sali. :) eli yhteensä viisi kertaa. Kiinnostaisi tietää, että millaista liikuntaa muut kokkailusta innostuneet harrastavat.
-
0 22
Olis hiukan kysyttävää..
Miten saan linkitettyä reseptin esim johonkin keskusteluun??Monilla on niitä ollut mutta itse olen kyllä niin tampio etten älyä miten se homma hoidetaan8-)
-
0 12
auringonkukan siemenet
Hei! Minulla olisin tällainen aloittelijan ongelma: haluaisin tehdä paahdettuja auringonkukansiemeniä, mutta mistä niitä löytää? Käynkö ostamassa linnuille tarkoitetun siemenpussin? :S
-
0 35
Omenainen ongelma!
Äiti toi kaksi kassillista omenia! Ajattelin että kun flunssa helpottaa teen ainakin sosetta ja hilloa.. Myös ajattelin kokeilla hyytelöä.. Mehua mulla jo onkin. Mutta onko mitään muuta?? Voiko esim raastetta pakastaa että vois myöhemmin keitellä puuroja.. Kertokaa jos teillä on jotain ideoita!...
-
0 5
uusi erilainen lohi
olettekos törmännyt kaupan kalatiskillä semmoiseen uutuuteen kuin kultaloheen ,minä törmäsin tänään ja tietty ostin myös. on erikoisen värinen, kullan keltainen ja kaupassa kerrottiin että maku on miedompi kuin tavallisella lohella ,maistuu kuulemma enemmän nieriältä eli on miedompi kuin lohi.jo...
-
0 91
miksi niin vastenmielistä........
tein purkki kalaa ja tietysti kun en raskinut heittää kahta kalan palaa pois ,niin yksi purkki vuoti yli. ja sitä öljyä oli uunin pohjalla ja se uunin siivoaminen ,miksi se voi olla niin vastenmielistä , onko muilla joku keittiö työ mikä todella "tökkii" minulla se on uunin siivous,vaikka se on ...
-
0 302
Suolan käyttö
Suola kerää nestettä kroppaan, kohottaa verenpainetta jne.... Ei siis ole terveellistä liiaksi käytettynä. Yleensä käytetään aivan liian paljon suolaa.Monet lisäävät suolaa ruokaan edes ensin maistamatta tarvitaanko sitä :? Mielestäni esimerkiksi makeat kiisselit eivät todellakaan tarvitse suola...
-
0 27
Yhdys sanat ruoka ohjeiden otsikoissa ;)
Vaikka itsekään en edes pilkkusääntöjä osaa, niin välillä harmittaa pientä sisäistä kielipoliisiani tämä yhdyssanojen vähittäinen katoaminen suomenkielestä. Niillä on kuitenkin paljon käyttökelpoisuutta. Etenkin ruokaohjeiden otsikot ovat välillä ihan hepreaa jos kaikki sanat on kirjoitettu eriks...
-
4 8
Resepti hukassa.
Äiti muori teki täällä päin sanottua punsaa,siihen tuli maksaa,sydäntä,keuhkoa,raavaslihaa ja sitten muuta en muista.Kaikki ainekset isoon pataan ja kiehumaan.Hyytymiseen ei käytetty(muistaakseni)sian päätä tai sorkkia vaan vasikan lihaa.Voisiko joku auttaa kun muori vei reseptin mukanaan hautaa....
-
0 2
Täytekakkujen kuorrutteista
Moi! Kyselisin onko teillä ideoita korvaamaan perinteinen kermavaahtokuorrutus täytekakussa? Tekemällä kiilteen täytekakun päälle auttaa jo vähän asiaa, jottei kuorrutus ole pelkkää kermavaahtoa, mutta onko muita ideoita?
-
0 13
ruokafestarit
.
-
7 8
Kiertoilmauuni...?
Keväällä keittiöremontin myötä vanha uuni meni muiden kodinkonevanhusten kanssa vaihtoon. Uuden värkin mukana tuli myös [b][u]kiertoilmaominaisuus[/b][/u]. Vaikka olen lukenut valmistajan käsikirjan ajatuksen kanssa ja ilman:D, useampaankin kertaan, niin olen edelleen "äimän käkenä". Oppaassa (AE...
-
0 3
Ei sitten millaan
.
-
0 6
Nyt kaipaisin neuvoja .....
Eli gluteenittomasta valiosta olisi kysymys... 1. Voiko kaikki leivontareseptit muuntaa gluteenittomiksi vaihtamalla jauhot gluteenittomiksi? 2. Milloin lisätään psylliumia, sokerijuurikaskuitua/hiutaleita yms??? 3. Vehnätärkkelys?? On paljon mm. jäätelöissä huomasin.. 4. Niksejä onni...
-
0 304
Kotikokin muutto, kertokaa jos vikoja!
Hei! Muutimme kotikokin hieman järeämmälle palvelimelle ja samalla korjailimme jonnin verran vikoja. Muuttamiset ovat kuitenkin aina aika isoja operaatioita, joten jotain pieniä vikoja on saattanut hyvinkin jäädä kummittelemaan - pudotelkaa tänne tai suoraan pikaviesteillä / palautelomakkeelle...
-
0 12
Muffinssien muhkeus?
Millä ihmeen konstilla leipomojen muffinssit saadaan kohotettua niin upean suuriksi ja muhkeiksi? Kun itse teen muffinsseja, ne ovat "kauniin" lässähtäneitä. Tietääkö kukaan tätä suurta salaisuutta?