Keskustelut
-
0 7
kokkikavereita!
Lisättiin muun touhuamisen ohella paljon toivottu ominaisuus: kokkikaverit-sivulla näkee nyt onko kokkikaveri ollut kuluvan päivän aikana paikalla - tai peräti paraikaa - toivottavasti pidätte :) Kokkikaverit sivulta pääsette myös määrittämään, miten haluatte näkyä. Oletuksena on, että näytte...
-
5 1
Kaalia painekattilalla
Hei, osaisiko joku sanoa kauanko kaalia kypsyttää painekattilalla? Haluaisin tehdä kaalipataa tai kaalilaatikkoa, joihin löytyy ihan hyviä ohjeita täältä, mutta haluaisin käyttää hyödykseni painekattilaa.
-
0 28
Ongelmia
Eräs uutuus toiminnoista taisi olla että kun oli lukenut viestiketjun se itsekseen muuttui kuitatuksi? Nyt se ei toimi, ainakaan se ei toimi minulla. Eikä mikään muukaan "kuittaaminen" toimi. Vaikka klikkaan mistä, niin ei ketju eikä koko aluekaan muutu luetuksi, vaan ohjelma väittää ede...
-
0 12
Keltavalmuska
Minulla on joka syksy takuuvarma keltavalmuskapaikka. Nytkin on ämpärillinen valmuskoita odottamassa käsittelyä. Ne työntävät lakkinsa hiekkaisesta maasta, joten niiden puhdistaminen on työlästä. "Kuorin" ne, huuhtelen, kiehautan ja pakastan. Jostakin olen lukenut, että keltavalmuska saattaisi ol...
-
0 46
Makeutusaineet!
Minä haluaisin jättää sokerin pois esim. kahvista tai teestä. Onko makeutusaine hyvä keksintö siinä? Kertokaa kokomuksia.
-
0 3
Laihduttaminen!
Kertokaa hyvät ihmiset miten saan kilot tippumaan. On ainakin 10 kg tullut lisää 1/2 v. aikana. Vatsa on pahin kohta johon on kertynyt. Vastatkaa tosi nopeasti, että pääsen kokoeilemaan.
-
0 6
Mistä löytäisin JELLO-aineksia?
Oikeastaan tarvitsisin Jello-pudding Pistaasi version. Olen yrittänyt netistä katsella mistä saisin sitä suomessa mutta ei vain tahdo löytyä mistään. Tietäisikö kukaan esim. netti kauppaa ulkomailta mistä saisin tilattua? Hesassa on WTC-rakennuksessa on yksi kauppa mutta epäilen että juuri tuota ...
-
0 303
Kevennetty syksy?
Hei, kaikki ! Olisiko täällä joku joka olisi valmis aloittamaan kanssani KEVENNETYN SYKSYN? Voitaisiin jakaa tuntemuksiamme. Ja kertoa hieman päivän ruoka-aineista. Itse aloitin omalla täällä olevalla. "kevennetyllä päivällä". Puolisokin osallistuu käyttämällä runsaasti salaattia aina h...
-
0 4
Apua maitojauheen kanssa...
eli oon tekemässä lasagnea semmosesta valmislaatikosta. Ohjeessa lukkee että 4dl maitoa. ja ajattelin käyttää maitojauhetta, mutta maitojauhe paketissa lukee että ruuan valmistuksessa lisättävä valmiiseen ruokaan pieneen nestemäärään sekoittaen. Onko kukaan käyttäny maitojauhetta jo Maidoksi teh...
-
0 2
Maissin säilöntä...?
Jos joku on säilönyt tuoretta maissia niin olisin kiinnostunut kokemuksista. Siis tapoja...pakasteeseen vai muuten? Miten esikypsytetään? Lähinnä haluaisin tietoa kokonaisten tähkien säilömisestä mutta toki kaikki muutkin ideat ovat tervetulleita.
-
0 14
Juustot
Rakastan juustoja.. Jääkaapistani löytyy yleensä perinteiset: edam, emmental, mozzarella, aurajuusto, parmesan sekä (yhtenä ei ihan joka päivä) vuohenjuusto. Musta-pekka sekä muut erikoisjuustot ovat "silloin tällöin herkkuja" minulle. "Makustelu" juustoilla on nautinto, mutta kun tiettyihin ma...
-
0 8462
Meillä syödään tänään...
Voitaisiin laittaa vinkki-linkki siihen mitä ruokaa tehdään tänään. Käytäisiin katsomassa mitä toiset valmistavat ja saattaisi löytyä helposti itselle mieluinen ohje. Esim. Tänään 1.9.07 meillä valmistetaan Porsaan uunipataa http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/17454/Porsaan%20uunipata%20(...
-
0 330
mikä olut maistuu?
Oluenjuontini on uhkaavasti jähmettynyt kaavoihin, nyt pitäisi uudistua. Kolmoskaljan lisäksi/sijaan on tullut viimeajat lähinnä maisteltua pilsner urquelia, joka toki hyvää on. Kaipaisinkin silti omakohtaisia suosituksia eri olutmerkeistä mitä kannattaisi maistella: lähes rajauksetta - eli su...
-
0 25
30 v. bileet - teemana Halloween??
Morjens! Nyt aivonystyrät koetukselle ja ideoita halloween bileisiin?? Tarjottavien ei tarvitse olla välttämättä teemaan liittyviä. Aikuisille tarkoitettu. Koristeluideoita saa myös laittaa.. Onko kenelläkään kokemusta hiilihappojäästä?? Mistä sitä vois ostaa?? Kiitoksia!!:S:D...
-
0 7
hiivan valkoinen ruokavalio
...elikkäs ensin, olen takaisin!!! :) sitten: olen viikon viettänyt hiivatonta, valkoisen sokeritonta ja 90% vehnätöntä viikkoa ja olo on mitä mainioin. onko muut kokeilleet? nyt tulee viikonloppu ja tekee mieli jotain nannaa :) vehnättömiä, hiivattomia ja sokerittomia herkkuvinkkejä kaipa...
-
0 5
blaaaaaah...
.
-
0 39
Kierrätystä
Aattelin kysellä että miten on teillä muilla kierrätyksen laita kotona? Itse kierrätän lähes kaiken minkä pystyn, varsinkin jätepaperin, muovin, metallin, lasin ja ne biojätteet. Ja kun kerrostalossa asuu ja pihalta löytyy kierrätyspiste niin ei kovin hankalaa ole : ) Harmillisen usein kuulee e...
-
0 3
uusi
Nyt junnaa kaksi uusi tekstiä keskustelupalstalla otsikon vieressä, vaikka ne on luettu ja yritetty myös merkata alue luetuksi.. meidän keittiössä; ruokaa painekattilalla ja apua ja vinkkejä osiossa painekattilaruokaa. Niin siis ainakin täällä 8-)
-
0 3
Painakettilaruokaa
Ohjeita ja kypsymisaikoja tuntuu olevan mahdoton löytää, onko kenelläkään tietoa mistä saisi lisäohjeita? Kuten esim. Kauanko riisipuuroa keitetään/haudutetaan? Hernekeitto-ohje? Lihan valmistus? Jne, mitä tahansa ohjeita kiitos.
-
0 3
Ruokaa painekattilalla
Ohjeita ja kypsymisaikoja tuntuu olevan mahdoton löytää, onko kenelläkään tietoa mistä saisi lisäohjeita? Kuten esim. Kauanko riisipuuroa keitetään/haudutetaan? Hernekeitto-ohje? Lihan valmistus? Jne, mitä tahansa ohjeita kiitos.
-
1 12
Mitä söisin tänään? (uudessa kodissa)
Hei Muutan pian omaan asuntoon ja mietin aina, jos en tiedä "mitä söisin tänään?" Minulla on valintaongelma melkein joka tilanteessa. Olisiko teillä apua. Reseptin ei saisi olla liian vaikea. =)
-
0 77
Onnellisuuden resepti?
Ota oma itsesi Kuori itskkyytesi ja itsesäälisi Poista katkeruuden ja kateuden siemenet Karsi kaikki ennakkoluulosi Lisää: vankka usko, että elämä on elämisen arvoista Sekoita joukkoon :ajatus siitä, että olet joku Makeuta: rakkaudella ja rehellisyydellä Koristele: huumorilla ja optimism...
-
0 1
"Paras/turhin" keittiömööpeli?
Minun keittiössäni on kaikki kaapit ja laatikot täynnä kaikkea mahdollista; mutta eipä tule käytettyä kuitenkaan kaikkea... omasta mielestäni paras keittiöväline on hyvä puukko, monitoimikone ja kasari :) niitä käytän päivittäin turhimmat (mikä on hieman valitettavaa) on voileipärauta ja vohve...
-
0 17
Juhlitteko Venetzialaisia-huvilakauden päättäjäiset?
:)oHei, kaikille! Ja hyvää tänään vietettävi Venetzialais-illanviettoja. Vai kuinka on, meillä täällä Oravaisissa, tässä Länsi-rannikolla vietetään tänäiltana Venetzialaisia eli huvilakauden päättymistä. Viettoon kuuluu runsas rakettien ampuminen, ravut, coctail-palat, ja muut suolapalat, ill...
-
0 4
Kotikokki epäonnistui..
Mitä tehdä kuivakakusta, josta ei tullut kaunista? :( Tein kuivakakun ekaa kertaa silikonivuokaan. Liekö ollut taikinassa vai vuoassa vika...? Ei ainakaan tekijässä.. ;) Pohja jäi kiinni kumotessa ja kakusta tuli ruma, eikä mikään kuorrutus sitä enää pelasta. Hyvää se on, mutta turhan paljon s...
-
0 1
Kotijuusto
:S Mikä meni pieleen? Tein kotijuustoa ja siitä tuli kova matala kakku. Maku hyvä, mutta koostumus kaukana pehmeästä. Oikea eko-frisbii.... Laitoin 3 l täysmaitoa ja kuten ohjeessa sanottiin vajaa ruokalusikallinen juustojuoksutinta. Onko se tuo juoksutin, sillä aiemmin olen onnistunut piimän ...
-
0 16
Flunssa ruoka...
Eli minklälaista ruokaa te syötte sairaana? mulla ainakin vaihtuu moneste flunssassa keitto painotteiseksi ruuaksi.. vaikka eij olisikaan kurkku kipua:D
-
0 24
Kotiruokien suosio kasvaa, sanovat
Kauppalehdessä oli lyhyt artikkeli kotiruoan suosion kasvusta eineksiin verrattuna. http://www.kauppalehti.fi/4/0x13001907ac/uutiset/stt/juttu.jsp?selected=kotimaa&oid=37284084&request_ahaa_info=true Oletteko huomanneet ilmiötä, vai onko kyseessä taas yksi uusi hömppätutkimus?
-
0 15
On ilmoja pidellyt...
Huh. Moniko koki tänään 22.8 uudellamaalla ukkosrintaman. Sellaista rytinää en ole kokenut varmaan ikinä. Pari kertaa salama löi niin lähelle, että ikkunat helisivät kunnolla. Asian teki mielenkiintoiseksi myös se, että aika moni nettisivusto putosi maailmankartalta koska sähköt menivät poi...
-
0 8
Sitruunamelissa
Saisinko vinkkejä mihin käyttäisin sitruunamelissaa, kun se niin kauheesti rehottaa. Porkkanapihveihin se sopi ainakin oikein hyvin. t. Piri