Keskustelut
-
0 48Miten kahvin juonti loppuu?
Otsikko on ehkä vähän turhankin raflaava, mutta miten olette pystyneet joko vähentämään tai lopettamaan kahvin juonnin? Lopetin itse viime vuoden vaihteessa tupakoinnin, ja nyt olisi seuraavana tavoitteena saada hiukan vähennettyä runsasta kahvinjuontia. Välillä kun sille päälle sattuu, tulee juo...
-
0 5
Hapankaali
Tuolla jo puhuttiin hapankaalista niin ajattelin aloittaa oman ketjun kun juuri eilen surffailin netissä aiheesta. Onko kukaan tehnyt itse hapankaalia? Minä sain sen käsityksen että olisi hyvä olla se oikea hapatus ruukku, mutta lasiastiassakin onnistuu. Toinen suositteli vesilukollista muovias...
-
0 3
Mikä olisi aprikoositortun/piirakan resepti?
Sain töissä ihanaa peltipiirakkaa, joka oli vaaleanruskeaa (kaneli?fariinisokeri?) ja päällä oli kuivattuja aprikooseja sekä raesokeria. Mikä voisi olla tällaisen piirakan pohjana? Joku piimä+sooda yhdistelmä? Apua, se oli NIIIIN hyvää :-)
-
0 2
Juhlien keskipisteeksi..
Jos sinulla on tulossa juhlat, suuret tai pienet ja haluat kakkuasi koristamaan uniikin marsipaanikoristeen niin ota minuun yhteyttä, teen kakkukoristeita harrastemielessä ja voin tehdä sinun kakkuusi koristeen josta vieraat puhuvat vielä pitkään juhlien jälkeenkin. Ota minuun yhteyttä juhlatar@g...
-
0 32
onko pihlajissa marjoja?
Minä huomasin vasta eilen ettei meidän pihlajissa ole yhtään ei siis ainuttakaan marjaa!!! Kaivelin vanhoja reseptejä ja innostuin pihlajanmarja hyytelöstä... Vaan eipä onnistunu,,, Taitaa tulla lunta sitten aivan kauheesti!
-
0 896
Kuinka usein harrastatte liikuntaa, ja minkätyyppisiä lajeja?
Minä käyn nyrkkeilemässä kolmesti viikossa, kerran viikkoon body balance ja kerran sali. :) eli yhteensä viisi kertaa. Kiinnostaisi tietää, että millaista liikuntaa muut kokkailusta innostuneet harrastavat.
-
0 22
Olis hiukan kysyttävää..
Miten saan linkitettyä reseptin esim johonkin keskusteluun??Monilla on niitä ollut mutta itse olen kyllä niin tampio etten älyä miten se homma hoidetaan8-)
-
0 12
auringonkukan siemenet
Hei! Minulla olisin tällainen aloittelijan ongelma: haluaisin tehdä paahdettuja auringonkukansiemeniä, mutta mistä niitä löytää? Käynkö ostamassa linnuille tarkoitetun siemenpussin? :S
-
0 35
Omenainen ongelma!
Äiti toi kaksi kassillista omenia! Ajattelin että kun flunssa helpottaa teen ainakin sosetta ja hilloa.. Myös ajattelin kokeilla hyytelöä.. Mehua mulla jo onkin. Mutta onko mitään muuta?? Voiko esim raastetta pakastaa että vois myöhemmin keitellä puuroja.. Kertokaa jos teillä on jotain ideoita!...
-
0 5
uusi erilainen lohi
olettekos törmännyt kaupan kalatiskillä semmoiseen uutuuteen kuin kultaloheen ,minä törmäsin tänään ja tietty ostin myös. on erikoisen värinen, kullan keltainen ja kaupassa kerrottiin että maku on miedompi kuin tavallisella lohella ,maistuu kuulemma enemmän nieriältä eli on miedompi kuin lohi.jo...
-
0 91
miksi niin vastenmielistä........
tein purkki kalaa ja tietysti kun en raskinut heittää kahta kalan palaa pois ,niin yksi purkki vuoti yli. ja sitä öljyä oli uunin pohjalla ja se uunin siivoaminen ,miksi se voi olla niin vastenmielistä , onko muilla joku keittiö työ mikä todella "tökkii" minulla se on uunin siivous,vaikka se on ...
-
0 302Suolan käyttö
Suola kerää nestettä kroppaan, kohottaa verenpainetta jne.... Ei siis ole terveellistä liiaksi käytettynä. Yleensä käytetään aivan liian paljon suolaa.Monet lisäävät suolaa ruokaan edes ensin maistamatta tarvitaanko sitä :? Mielestäni esimerkiksi makeat kiisselit eivät todellakaan tarvitse suola...
-
0 27
Yhdys sanat ruoka ohjeiden otsikoissa ;)
Vaikka itsekään en edes pilkkusääntöjä osaa, niin välillä harmittaa pientä sisäistä kielipoliisiani tämä yhdyssanojen vähittäinen katoaminen suomenkielestä. Niillä on kuitenkin paljon käyttökelpoisuutta. Etenkin ruokaohjeiden otsikot ovat välillä ihan hepreaa jos kaikki sanat on kirjoitettu eriks...
-
4 8
Resepti hukassa.
Äiti muori teki täällä päin sanottua punsaa,siihen tuli maksaa,sydäntä,keuhkoa,raavaslihaa ja sitten muuta en muista.Kaikki ainekset isoon pataan ja kiehumaan.Hyytymiseen ei käytetty(muistaakseni)sian päätä tai sorkkia vaan vasikan lihaa.Voisiko joku auttaa kun muori vei reseptin mukanaan hautaa....
-
0 2
Täytekakkujen kuorrutteista
Moi! Kyselisin onko teillä ideoita korvaamaan perinteinen kermavaahtokuorrutus täytekakussa? Tekemällä kiilteen täytekakun päälle auttaa jo vähän asiaa, jottei kuorrutus ole pelkkää kermavaahtoa, mutta onko muita ideoita?
-
0 13
ruokafestarit
.
-
7 8Kiertoilmauuni...?
Keväällä keittiöremontin myötä vanha uuni meni muiden kodinkonevanhusten kanssa vaihtoon. Uuden värkin mukana tuli myös [b][u]kiertoilmaominaisuus[/b][/u]. Vaikka olen lukenut valmistajan käsikirjan ajatuksen kanssa ja ilman:D, useampaankin kertaan, niin olen edelleen "äimän käkenä". Oppaassa (AE...
-
0 3
Ei sitten millaan
.
-
0 6
Nyt kaipaisin neuvoja .....
Eli gluteenittomasta valiosta olisi kysymys... 1. Voiko kaikki leivontareseptit muuntaa gluteenittomiksi vaihtamalla jauhot gluteenittomiksi? 2. Milloin lisätään psylliumia, sokerijuurikaskuitua/hiutaleita yms??? 3. Vehnätärkkelys?? On paljon mm. jäätelöissä huomasin.. 4. Niksejä onni...
-
0 304Kotikokin muutto, kertokaa jos vikoja!
Hei! Muutimme kotikokin hieman järeämmälle palvelimelle ja samalla korjailimme jonnin verran vikoja. Muuttamiset ovat kuitenkin aina aika isoja operaatioita, joten jotain pieniä vikoja on saattanut hyvinkin jäädä kummittelemaan - pudotelkaa tänne tai suoraan pikaviesteillä / palautelomakkeelle...
-
0 12
Muffinssien muhkeus?
Millä ihmeen konstilla leipomojen muffinssit saadaan kohotettua niin upean suuriksi ja muhkeiksi? Kun itse teen muffinsseja, ne ovat "kauniin" lässähtäneitä. Tietääkö kukaan tätä suurta salaisuutta?
-
0 7kokkikavereita!
Lisättiin muun touhuamisen ohella paljon toivottu ominaisuus: kokkikaverit-sivulla näkee nyt onko kokkikaveri ollut kuluvan päivän aikana paikalla - tai peräti paraikaa - toivottavasti pidätte :) Kokkikaverit sivulta pääsette myös määrittämään, miten haluatte näkyä. Oletuksena on, että näytte...
-
5 1
Kaalia painekattilalla
Hei, osaisiko joku sanoa kauanko kaalia kypsyttää painekattilalla? Haluaisin tehdä kaalipataa tai kaalilaatikkoa, joihin löytyy ihan hyviä ohjeita täältä, mutta haluaisin käyttää hyödykseni painekattilaa.
-
0 28Ongelmia
Eräs uutuus toiminnoista taisi olla että kun oli lukenut viestiketjun se itsekseen muuttui kuitatuksi? Nyt se ei toimi, ainakaan se ei toimi minulla. Eikä mikään muukaan "kuittaaminen" toimi. Vaikka klikkaan mistä, niin ei ketju eikä koko aluekaan muutu luetuksi, vaan ohjelma väittää ede...
-
0 12
Keltavalmuska
Minulla on joka syksy takuuvarma keltavalmuskapaikka. Nytkin on ämpärillinen valmuskoita odottamassa käsittelyä. Ne työntävät lakkinsa hiekkaisesta maasta, joten niiden puhdistaminen on työlästä. "Kuorin" ne, huuhtelen, kiehautan ja pakastan. Jostakin olen lukenut, että keltavalmuska saattaisi ol...
-
0 46
Makeutusaineet!
Minä haluaisin jättää sokerin pois esim. kahvista tai teestä. Onko makeutusaine hyvä keksintö siinä? Kertokaa kokomuksia.
-
0 3
Laihduttaminen!
Kertokaa hyvät ihmiset miten saan kilot tippumaan. On ainakin 10 kg tullut lisää 1/2 v. aikana. Vatsa on pahin kohta johon on kertynyt. Vastatkaa tosi nopeasti, että pääsen kokoeilemaan.
-
0 6
Mistä löytäisin JELLO-aineksia?
Oikeastaan tarvitsisin Jello-pudding Pistaasi version. Olen yrittänyt netistä katsella mistä saisin sitä suomessa mutta ei vain tahdo löytyä mistään. Tietäisikö kukaan esim. netti kauppaa ulkomailta mistä saisin tilattua? Hesassa on WTC-rakennuksessa on yksi kauppa mutta epäilen että juuri tuota ...
-
0 303
Kevennetty syksy?
Hei, kaikki ! Olisiko täällä joku joka olisi valmis aloittamaan kanssani KEVENNETYN SYKSYN? Voitaisiin jakaa tuntemuksiamme. Ja kertoa hieman päivän ruoka-aineista. Itse aloitin omalla täällä olevalla. "kevennetyllä päivällä". Puolisokin osallistuu käyttämällä runsaasti salaattia aina h...
-
0 4
Apua maitojauheen kanssa...
eli oon tekemässä lasagnea semmosesta valmislaatikosta. Ohjeessa lukkee että 4dl maitoa. ja ajattelin käyttää maitojauhetta, mutta maitojauhe paketissa lukee että ruuan valmistuksessa lisättävä valmiiseen ruokaan pieneen nestemäärään sekoittaen. Onko kukaan käyttäny maitojauhetta jo Maidoksi teh...