Hedelmistä huonekasveja

AIMATO
Oletko koskaan kokeillut kasvattaa huonekasveja hedelmien siemenistä? Toiset onnistuvat ja toiset ei. Kerro kokemuksistasi.
https://puutarha.net/artikkelit/123/huonekasvi_hedelmasta.htm

28.2.2017

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Bettan
Kakarana laitettiin viinirypäleen siemenet ruukkuun ja siitä ne lähti kovalla vauhdilla kasvamaan, peittivät keittiön ikkunan melkein. Ei silloin tajuttu että olis pitänyt leikata sen vartta aikaisemmin niin siitä ei ehkä olisi tullut niin pitkä ja hujo. Nykyään leikkelen ahkeraan...m.m. kasvin jonka nimeä en edes osaa kirjoittaa oikein..kuva tule kukkineen leikkauksen jälkeen !
Kommenttiin on liitetty 1 kuva.
3.4.2018

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Taskuvenus
Nyt ollaan jännän äärellä. Sitruunapuu on kasvanut ihan järjettömästi ja vaihdettiin eilen se uuteen isompaan ruukkuun. Huomasin että on todella paljon tämmöisiä nuppuja- tuleeko kukkia, tuleeko.....SITRUUNOITA?? Nyt peukut ja varpaat ristiin ettei ota kyttyrää ruukkusiirrosta vaan kehittäisi mulle omia sitruunoita ♥ Tukikepit oli pakko myös kehittää, tuo puu on nyt 95cm korkea, alkaa mietityttää minne se oikein sopii kun noin isoksi pöyhähti. Näin ne jotkut kokeilut vaan menevät!
3.4.2018

AIMATO
Tämäkin on siemenestä kasvatettu. Ei tosin ole minun kylvämäni.
27.4.2017

FutoMaki
Avokado ja ananas ovat huikeimmat kokeillut -80 luvulla... sittemmin ei ole ollut -
26.3.2017

AIMATO
Minulla on aikaisemmin ollut sitrushedelmistä kasvatettuja kasveja mutta ne ovat kärsineet lukuisista muutoista ja ne on pitänyt hävittää. Nyt olen laittanut sitruunan, mandariinin ja appelsiinin siemeniä purkkeihin. Odotellaan itääkö.
Tuttavalla on iso kahvipensas, monta vuotta vanha. Vie tilaa kolmanneksen olohuoneesta. On kukkinut ja tehnyt marjojakin.
Kerran yrittivät tehdä niistä kahvia mutta eivät tykänneet.
Yritän saada kokeiluun perunan oliiveja muistuttavia kukkamukuloita. Olisi mielenkiintoista saada uusia perunoita kokonaan siemenistä kasvatettuna.
Perunan siemenkasvatus on samanlaista kuin tomaatin kasvatus siemenestä. Murskaus, kuivatus ja kylvö helmikuussa.
Kommenttiin on liitetty 2 kuvaa.
6.3.2017