Maailman paras.....
Mitä sillä yritetään kertoa, mikä sen funktio on, verrataanko sitä johonkin huonompaan vai miksi??
Itse en periaattesta halua edes kokeilla ohjetta joka on jo valmiiksi maailman paras.
Herättääkö tämä keskustelua vai aiheuttaako tämäkin asia vain "riitelyä" ja pahaa mieltä?
18.4.2013
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
Maailman parhaan lisäksi paljon käytössä...
Vanhan ajan, perinteinen, paras, mummon, jne...
Näitähän riittää -> joskus nimikin vetoaa ;)
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Itse ainakin pyrin kertomaan aina jo nimessä, mistä on kyse.
Aikoinaan joku instanssi testasi nämä valmislihapullat ja mummon lihapullat voittivat sillä, että niissä oli vähiten lihaa. Mitä lie tämäkin osoittaa?
Mummo raukat ovat joutuneet syyttä suotta mainoskikkailun uhreiksi.
Oman Mummini ruuanlaittotaidot ovat kyllä mahtavat, etten sanoisi Maailman Parhaat!
Mut, olen maistellu kyllä pitkin hampain, kun on ollut tarjolla. Ja mielestäni maistamistani oma respani on vieläkin paras(tu)
Poikasille leivoin aikoinaan pari peltiä kerralla ja laskivat palaset, montako saapi syödä?
Ps. Nuorin poikanen meni vast muutama päivä sitten kihloihin :-) ja kun kyselin hänelt, et mitähän hommaisin heille kihlajaislahjaksi? Poika sanoi, et ei nyt tule mitään mieleen, eikä me mitään tarvita. Mut, voisit leipoo meille mokkapaloja, kun J.... ei ole koskaan maistanu sun tekemiä mokkapaloja.
Mun mokkapan olen saanut naapuriltani, sillon kun pojat oli pikkusii :-)
Joidenkin muiden mielestä taas se ei ole. Makuasioista ei kannata kiistellä.
Moni kakku päältä kaunis jne.
Toinen pitää oman mummonsa plätyistä eniten koska ei oo paremmasta tietoa. Mut eihän siinä mitään.
Olen kerran mennyt halpaan ja tehnyt tällaista " maailman parasta" reseptiä.Petyin kyllä pahasti (:P) mutta en mennyt kitiseen että mun makunystyrät vaan ei jymmärrä että mikä tässä nyt oli se maailman paras juttu???
Sitten on nämä maailmankansalaiset joiden mielestä mikään muu kuin heidän tekemät reseptit ovat ainoita ja just oikeita.Ja ei tämä ole alkuperäinen tai aito. Hohhoijaa!!oikeesti!B)-
Reseptihausta vain on ehkä vaikeampi löytää, kun varsinaisen nimen eteen laitetaan sepustuksia?
Tulokset, osumia: 68
paljon on maailman parasta!
Sarkkua komppaan, tietysti me tykataan siita, mihin ollaan totuttu. Aidin lihapullat sun muut ovat parasta mita tiedetaan.
Mutta maailma on isompi kuin aidin lihapullat, minustakin tuntuu tyhmalta nimeta ruoka maailman parhaaksi, aika pieni maailma, jos luulee oman tekeleensa olevan MAAILMAN parhaan. Kokeilkaa seuraavaksi LINNUNRADAN paras tai UNIVERSUMIN paras.
PatrikSelinin kanssa samaa mielta, pitaahan reseptin nimen kertoa enemman sisallosta kuin tunnepitoisesta kiintymisesta lapsuuden mieltymyksiin.
Se mikä on toiselle paras, toislle taas ei. Niitä makuasioita;).
Olen muutaman reseptini ninemennyt etuliitteellä mamman....
Siksi, että olen halunnut kunnioittaa alkuperäistä tekijää ja myös perinteistä, kotona opittua valmistustapaa. Monikin haluaa laittaa ohjeitaan muistiin itseään varten, mutta laittaa myös julkiseksi.
minna, niinhan se on tietenkin, mutta ala nyt sita aaneen sano!
Komppaan. : D
Mutta täytyy muistaa, että leivontaan ja ruoanlaittoon riittää, että on tarpeeksi hyvä. Ei tartte olla maailman paras. Vähän niinkuin vanhemmuudessakin.
Mites olis "Riittävän hyvät letut" tai "Peruspannari" taikka "tarpeeksi hyvä kääretorttu"?
Täytyy hämmentää, ettei pala pohjaan. : )
Niin siis muokkaan vielä ja lisään, että kukin nimetköön ohjeensa tarpeitansa vastaaviksi. Joskus se saattaa kuitenkin herättää hilpeyttä (ansaitustikin) muussa maailmassa.
Ruokaohjeet ovat vielä niin subjektiivisia kokemuksia, ettei niiden parhaimmuutta voi edes kunnolla mitata millään luotettavalla asteikolla, joten 'maailman parhaita' ei voi edes kuriositeettina ränkätä mihinkään, vaikka tahtoisi.
:D
Mutta "rittävän hyvät" ja "tarpeeksi hyvä" on ihan liian pliisua, kun kysymyksessä on ihan ilmeisesti reseptin kirjoittajan mielestä *aatanan hyvät esim. pannarit :D
Minun pointti on juuri tuossa, jotta "maailman paras" on vain lapsekas ilmaisu ruoan mausta...eikä varmasti minkään varsinaisen maailmanlaajuisen tutkimuksen tuotos. Ihan höperöä ruikuttamista eto nimestä :D
Keskittykää vaikka noihin todellisiin vääryyksiin, kuten kuvien laittomiin kopiointeihin! Minua ainakin riepoo ja risoo ne aivan mahdottomasti.
"Minua on hauskuuttanut ja ihmetyttänyt lukiessani reseptejä tuo reseptien nimeen liitetty maailman paras. On maailman paras pannari, lettutaikina, pasta, piirakka ja ties mikä...
Mitä sillä yritetään kertoa, mikä sen funktio on, verrataanko sitä johonkin huonompaan vai miksi??
Itse en periaattesta halua edes kokeilla ohjetta joka on jo valmiiksi maailman paras.
Herättääkö tämä keskustelua vai aiheuttaako tämäkin asia vain "riitelyä" ja pahaa mieltä?"
Tämä on keskustelun herättämistä meissä kaikissa.Mielipiteiden vaihtoa.Ei mielestäni ruikuttamista Minna.
Mitä tarkoitat että : "Keskittykää vaikka noihin todellisiin vääryyksiin, kuten kuvien laittomiin kopiointeihin! Minua ainakin riepoo ja risoo ne aivan mahdottomasti." : Mitä tarkoitat tällä ? Miksi sinua risoo laittomat kopioinnit? Missä olet sellaista nähnyt? Oletko ilmonnut ylläpidolle?
Minä en ole sellaista täällä nähnyt tai olen ihan sokea.
Miksi maailman paras on "lapsekas ilmaisu"? miksi se Ei saisi olla vaikkapa lapsekas ilmaisu jos joku niin haluaa että hänen reseptissään niin lukee? Kukas meistä on se tuomari täällä joka sanoo missä muodossa pitää reseptit omalle sivuilleen laittaa?
Aino oikea, tai oikea Roomassa tehty tai ainoa oikea karjalanpaisti joka on tehty Oulussa??Maailman parasta jokatapauksessa.Ihan sama
Resepteistä löytyy paljon kuvia, jotka on kopioitu suoraan kirjoista, lehdistä ja jopa kotikokkikavereilta. Niistä on ilmoitettu ylläpidolle.
Lapsekas ilmaisu saa olla, sitähän minä tässä ajankin takaa. Lue kommenttini tarkemmin, niin hoksaat :-) Ja samoin olen nimenomaan sitä mieltä, että reseptinsä jokainen pitäisi saada vapaasti nimetä. No ilman painokelvotonta tekstiä kuitenkin.
älä pidä minua tyhmänä.Eipä vihjailuissas ole mitään hoksaamistakaan.
älä pidä minua tyhmänä.Eipä vihjailuissas ole mitään hoksaamistakaan.[/quote]En pidä sinua tyhmänä, kun en sinua edes tunne. Saatathan olla tyhmä, tai sitten viisas...who knows. Sinun älykkyysosamääräsi ei ole minun huolenaiheeni. Kysymyshän on kuitenkin vain reseptien nimeämisestä.
Ilmeisesti täällä on joidenkin välillä jotain kismaa, olenko oikeassa?
Makuasiathan on jokaisen omia mieltymyksiä ja mielipiteensä saa toki jokainen tuoda julki mutta jos tuo jatkuu jatkuvana toisen nälvimisellä ja kommentoimalla joka ikisestä asiasta, eips mun mielestäni kuulu ruuanlaittoon mitenkään.
Ruuanlaitto on hauskaa vaikka välillä on pohjaanpalaneen padan jynsäys ottaa pannuun.
Ensi vaikutelmani sivustosta on; hyviä reseptejä ja toteutus mutta ilmapiiri tuohtunut, kireä ja "oma resepti on paras" meininki.
Näitä kaikenlaisien "maailman parhaitten" reseptejä tutkailen ihan mielenkiinnosta.Siinä huomaa useinkin, ettei yhden paras ole välttämättä paras kaikille, varsinkaan minullekaan.
Ainoa oikea-reseptit jätän kyllä omaan arvoonsa. Nekin kyllä aineksiltaan tutkin ja usein mietin, mistä kokki on saanut tämän "jumalallisen" yksinoikeuden nimetä reseptinsä näin.
Mutta kuitenkin sanoisin, että nimetköön kukin ohjeensa makunsa mukaan.Ei se minua häiritse.Makuja on niin monia ja sehän näillä saiteilla onkin mielenkiintoista.
Annamme kaikkien kukkien kukkia ihan rauhassa, toivottelemme uudet kokit sydämellisesti tervetulleiksi ja keskustelemme edelleenkin asioista, ei se haittaa, vaikka välillä jotkut jutut kiihdyttävät toisia enemmän kuin toisia.
Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin, eikä kaikista sanomisista pidä vetää heti hernettä nenään.
Tuo kuvien kopsaaminen on kyllä ihan P...a homma ja sellaiset pitäisi heti huomatessaan jokaisen ilmoittaa ylläpidolle.
(tu)