AVH eli Aivoverenkiertohäiriö

Skeppo
Noin vuosi siten se tapahtui: 7.5.2011 elämäni muuttui lopullisesti.

Sain elämäni vaikeimman koettelemuksen.

Miksi kirjoitan nyt on se että sekin päivä oli sekin lauantai. Kohta tulee vuosi täyteen.

Piti kymmeneksi töihin vaan sinne minä en ikinä pääsyt vaan ambulanssi haki kl.05.30. Tuo aamu on hämärän peitossa ja ikuisiksi ajoiksi kadonnut mielestäni ja seuraava hetki tajunnassani on kun muru tuli katsoman minua sairaalaan yhdentoista aikaan.

Sain AIVOINFARKTIN. Tuon vitsauksen minkä ei pitänyt minua edes koskea. Enhän minä edes kuulu mihinkään riskiryhmään; ei sukurasitetta, ei ongelmia verenpaineen tai kolesterolin kansa, ei kamalasti ylipainoa, ei diabetesta, koskaan en ole edes tupakoinut eli ei yhtään mitään miksi se olisi pitänyt tule juuri minulle.

Viikon oli huono olo jo vaivannut. Pahalainen flunssa vainen. Oli näköhäiriöitä vaan eihän mulla aikaa olut lääkärin mennä.

Toivoisin täydestä sydämestäni että sinä joka tätä luet tunnistaisit oireet ja menet lääkäärin ajoissa. Minulle se liuotushoito ei ehtinyt ajoissa koska olin niin tyhmä etten menyt lääkäriin. Koska tälläistä vitsausta en toivoisi kenelekkään.

Ajatele tilanne että joudut aloittamaan kaiken alusta. Joudut opettelemaan kävelemisen ja syömisen, jopa vaatteiden pukemisen päällesi.
Tätä on elämäni. Uudelleen opettelua. Minä opin pikkuhiljaa. Pyörätuolista olen sinnikkästi opetellut kävelemään nelipiste ja yksipistekepin kanssa. Ja nyt opettelen kävelemään ilman keppiä.

Mutta en minä ole katkera siltikään. Minä rakastan elämää ja olen onnellinen että minulla oli onni jäädä eloon. Minulla oli onni että rakkaani soitti ambulanssin 7.5.2011 kl. 05.05 ja pelasti henkeni. Ole sinäkin viisas ja soita apua tarpeeksi ajoissa.

ELIKKÄ:

1. Pyydä rakastasi HYMYILEMÄÄN.

2. Pyydä rakastasi NOSTAMAAN MOLEMMAT

KÄTENSÄ ILMAAN.

3. Pyydä rakastasi SANOMAAN YKSINKERTAINEN

LAUSE (yhtäjaksoinen) (esimerkiksi “Tänään

paistaa aurinko”)

Jos hänellä on vaikeuksia jossakin näistä kolmesta

tehtävästä, kutsu heti lääkäri ja ambulanssi (soita 112) ja

kuvaa oireet.

Muista että oireisiin saattaa liittyä näköhäiriöitä! Kuten esim. näkee kahtena!

Älä viivyttele! Soita se ambulanssi!

Muista! Älä ajattele KOSKAAN ettei tämä voi sattua minulle! Sillä tämä ei valikoi...se voi tulla meille jokaiselle!

SE SATTUI MINULLE!!!!!!!

ja se voi sattua myös sinulle!

Tämä ei todellakaan ole vain vanhusten tauti!

5.5.2012

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit