ÄRSYTTÄÄ: Luomu-lihansyöjä-karpin raivoa

Zulda
Joskus täällä oli erikseen ärsytys-osio, mutta nyt ärsyttää, kun en sitäkäään löydä! :S Siispä tökkään viestin tähän.

Olen tuossa n. 6 kk sitten aloittanut jonkinasteisen karppauksen, mutta ongelmaksi on muodostunut se, että olen myös luomu-syöpöttelijä. Näin siis ei tarjontaa ole kovinkaan paljon tarvittavista tuotteista. Jo ennen karppaustakin havaitsin, että pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei lihatuotteissa löydy kuin jauhelihaa (hyvä että edes sitä). Tosin tietty jos asuu tarpeeksi kaukana "maalla", niin voi saada vaikka naapurista lähiluomua, mutta jos asuu juuri ikävästi välimaastossa.

Näillä sivuilla on paljon puhuttu siitä, kuinka kuluttajat voivat vaikuttaa tarjontaan, mutta ei siinä paljon yhden kuluttajan sana paina, jos tehtaista vaan syydetään kauppoihin pakattuja tehopekoneita yms. ja suurin osa niitä kuitenkin ostaa. Meillä tosiaan ei löydy edes kanaa luomuna kuin jostain 160 km päästä, huh huh, tulee kallis tipunen.

Karppausta olen harrastanut oman hyvinvointini vuoksi, eli olen vähentänyt hiilareita, mutta täytynee vissiin sitten tuon luomu-aatteen vuoksi siirtyä täysin vain kasviksiin, ja unohtaa ne lihat, vaikka niitä olen syönyt ahneesti koko ikäni.

Kunhan marisin, en oleta kenenkään tälle mitään voivan, mutta ärsyttää nuo puheet kuinka muka yksittäinen kuluttaja voisi valinnoillaan vaikuttaa. Ja pöh sanon minä.

.... "Kyllä minä niin kovin mieleni pahoitin"... kuten Antti Litja kuuluisasti sanoo :-)

6.7.2011

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit