Avoin ideaketju - mitä sinä kaipaisit Kotikokkiin?
Jos saisit aivan vapaat kädet, mitä haluaisit nähdä Kotikokissa tapahtuvan seuraavaksi? Vastaus saa olla jokin uusi ominaisuus, vanhan virittäminen (miten?) tai sitten jotain ihan muuta :)
29.6.2011
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Katso reseptikokoelmat. Sieltä löytyy vaikka kuinka paljon monenlaisia ohjeita esim kohdasta L.
Dansk,kyllä pystyy poistaa ressuja.mene pöytälaatikkoon ja alapuolella on siellä lukee,että poista reseptit lopullisesti,siihen ruksi ja kliks..Ensin ruksit ne ressut,jotka haluat poistaa :)..
<http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/394758/Pippuriporsas%2C%20gl%2C%20l/>
Jos jollakin on kysyttävää, niin onnistuuhan tuo pikaviestilläkin.
Alan olla pikku hiljaa aika kypsä = olen ilmeisesti keittänyt itseäni tarpeeksi! ;)
Minä käyn täällä sivustolla aika harvoin nykyisin, joten kaikkien vähäisten reseptieni piilottaminen tai poistaminen ei ole kummoinenkaan juttu.
Mukavaa joulun odotusta kaikille kotikokkiystäville!
Juri, tätä on itse asiassa mietitty, ts. että voisi valita. Uuden Kotikokin julkaisuversiossa mennään varmaan vielä aika pitkälti vanhalla mallilla, mutta jos tämä tuntuu ajankohtaiselta myöhemminkin, niin voisi tätä ehdottomasti miettiä lisää. Käytännössä tästä seuraa pikkaisen erikoistapauksia, esimerkiksi mitä saaduille kommenteille tapahtuu jos "vipua" väännetään edes takaisin yms. mutta kaikki on tietenkin ratkaistavissa.
Huh, kavin minakin katsomassa, hurjia.
Ilmoitin pahimmat yllapidolle minakin, jos vaikka " wisdom of the crouds" auttaisi...
Joka tapauksessa asiattomat kommentit lähtevät ihan juuri liitoon! Kiroilut yms asiattomuudet eivät todellakaan kuulu kommentteihin.
Esim Kummituksen kurpitsakeitto -> Halloween keitokirjalle
Kumppani reseptilla ei ole talenna napia.
Terveisin, Silke
En kaipaa niitä kaikkia hienouksia, ehkä se on nuorempien heiniä.
Ja mielestäni reseptisivua voisi myös parantaa hieman, esim. määrän muuttaminen olisi hienoa.
AIMATO: Mun mielestä vuoden 2006 kotikokki oli parhaimmillaan: http://web.archive.org/web/20060321142502/http://www.kotikokki.net/
En ollut vielä silloin mukana, sivut ovat vieraat. Muistaakseni tulin mukaan 2009. Siitäkin sivut ovat muuttuneet tosi monta kertaa ja ei aina paremmiksi.
Täältä ovat hävinneet mm. Tittiditii, Lynz ym jotka ylläpitivät monia keskusteluja. Ja Futokin on rauhoittunut.
Saisihan enemmän "vakavampaa" ruokakeskustelua olla. Itse olen melkein aloittanut pari keskustelua, mutta Suomessa vakavilla keskusteluilla ei ole kauheasti tilaa. Facebookin puolella aloitin leipää liittyvän keskustelun, jolloin itse väittelin, mutta muut pilkkasivat. Ja jotkut Kotikokkilaiset ovat joutuneet vihaisten viestien kohteeksi, koska sattumoisin oma näkemys erosi. Tämä ei luo hyvää ilmapiiriä oikeiden keskusteluiden aloittamiseen. Tosin työn alla on yksi juttu, jonka tulen julkaisemaan tännekin, kunhan saan uudet sivuni valmiiksi.
Ja leipätaikinan kohdalla voi tulla 20 sämpylää, mutta samasta taikinasta voi syntyä ciabattaa, patonkeja jne. Tällöin määrä vaihtelee suuresti.
Valmistusajan kohdalla pitäisi olla mahdollisuus kirjoittaa itse, koska vaniljauutteen valmistukseen menee 6 kuukautta, eli paljon enemmän kuin yli 3 tuntia.
En ollut vielä silloin mukana, sivut ovat vieraat. Muistaakseni tulin mukaan 2009. Siitäkin sivut ovat muuttuneet tosi monta kertaa ja ei aina paremmiksi.[/quote]
näin on käynyt. kehittyä pitää, mutta tietty selkeys on oltava. reseptihaussa voisi olla ruksi, jolla saisi näkyviin vain omien kokkikavereitten ohjeet, olisi varma valinta, nyt tulee paljon sellaisia ohjeita, jotka lukeman perusteella ei varmasti edes toimi.
Kun perheessä on tosi sairas henkilö, jolle ei oikein mikään ruoka enään maistu, olisi hienoa, jos olisi aihealue, josta voisi poimia vinkkejä, kun omat keinot alkaa olla loppuun kaluttuja.
Luulen että kohtalotovereita löytyy meidänkin joukosta ja hyviksi havaittuja ohjeita heillä olisi jaettavaksi.
Erikoisruokavaliot ovat yhä enenemässä määrin hallitsevia monen elämässä (sairauden vuoksi) joten täältä tulee kannatusta tälle osiolle, monta peukkua.
Alkuperainen havisi:(
Vai missasinko jotain?
Siis oman reseptin raaka-ainehaku olisi jotakin.
Aimato, tämä onkin jo mahdollista :) Eli omassa pöytälaatikossasi löytyy pöytälaatikon ylälaidasta myös tuttu "vapaasanahaku", kirjoita siihen haluamasi raaka-aine ja pöytälaatikkosi näyttää vain ko. raaka-ainetta sisältämät reseptisi!
Etnisten ruokien jaotteluja olemmekin pohtineet Erizca.
Käy vastaamassa kyselyymme reseptien uusista jaotteluista, etniset ruoat eivät ole siellä vielä mukana, mutta pohdinnassa kovasti http://digiumenterprise.com/answer/?sid=1050022&chk=BE8XY9MA
Reseptin kirjoituksesta. Tuohon valmistusaikaan kaipaisin myös enemmän valintoja. Ensimmäinen tunti mennään 15 min välein, mutta sitten hypätään yhdestä tunnista suoraan kahteen tuntiin. Esim. monien kakkujen teossa 1½ tuntia olisi lähempänä totuutta, ottaen huomioon esivalmistelut, taikinan teko ja paistoaika.
Toinen asia on tuo"Samankaltaiset", ehdottaa joskus ihan hassuja samankaltaisia. Kokeilin Oman reseptini Muikkusoppa- haulla ja samankaltaisiksi tuli ehdotuksena Mustikkasoppa:)
Kiitos :)
Tämä on mielessäni lähinnä siksi, että mietin edelleen mihin kirjaisin äitini reseptit, jotka ovat erilaisilla paperilapuilla tai kartonkilapuilla tai lehtileikkeitä.
Monet niistä tavalla tai toisella ovat jo täälläkin esillä, hannatädin piparit hyvä esimerkki. Tahtoisin ne jonnekin vain suvun ja jälkipolvien katseltavaksi/muistiin, mutta ajatuksena olisi kommenttiosoiota hyödyntää vähän toisenlaiseen viestintään. Ja sieltä niitä olisi tarvittaessa tulostettavissa vaikka vihkoseksi asti..
Hörvelö, olipas hyvä käyttötarpeen kuvaus! Tätä on mietitty ja pähkitty, ja osittain tämä liittyy osittain Kotikokin käynnissä olevaan uudistusprojektiinkin siten, että koitamme miettiä ratkaisuja mahdollisuuksien mukaan siten, että myös tälläinen olisi fiksusti tehtävissä ja tarjottavissa!
Esim. http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/ (toki kaukana täydellisyystä) on siitä erikoinen, että mm. linkin yms. isääminen on helppoa, eli valitset tekstin, klikkaa kuvaketta ja lisää linkki. Useissa muissa paikoissa; valitse teksti -> klikkaa kuvaketta -> valitse oikea kohta -> lisää = -> Lisää linkki. Kuka idiootti on tuollaisenkin systeemin kehittänyt? Ja joissakin paikoissa (kotikokki) ei näy mitään - paitsi Smleys-kohta... todella hyödyllistä....
Kuten useat meistä varmaankin tietävät, että ihmisen ilmeillä ja äänensävyllä on suuri merkitys keskustelussa - onko ihminen tosissaan, onko kyseessä ironiaa tai loukkaantuiko pieni sisäinen lapsi lopullisesti. Toki kirjoitustyylillään voi vaikuttaa todella paljon siihen miten lukija ymmärtää, mutta välillä tulee niin pahoja väärinymmärryksiä. Ja jos haluat välttää väärin ymmärryksen, jolloin tapat mahdollisen innon tekstistäsi ja olet harmaata massaa, ja tekstiä ei kukaan jaksa lukea. Itselläni joskus teksteissäni voi olla leikkisä tyyli, jolloin jotkut ymmätävät ja jotkut eivät... Voi niitä mukavia keskusteluita...
Niin kuin oma profiilikuva !
Kun ruksaan ruutuun "on kaikkien näkyvissä",siis poistan hakasen,niin tulee teksti"sinun on asetettava reseptille ryhmä,johon se parhaiten sopii".
En ymmärrä ollenkaan...
Reseptien välinen linkitys on hieman kompleksinen kysymys. Yleisesti ottaen juuri noin kun kuvailet, mutta siitä voi yhtenä ongelmana seurata linkkispämmääminen, jossa reseptin y tekijä haluaa vain saada omalle reseptilleen huomiota linkittämällä sen kaikkiin suosituimpiin resepteihin.
Zora, voisikohan olla että ko. reseptiltä puuttuu esimerkiksi kategorialuokitus eli onko se pääruoka, jälkiruoka tai jokin vastaava? Joskus aikoinaan reseptin on voinut tallettaa ilman luokituksia, mutta voi olla että nyt kun koitat tallettaa reseptin näkyvyyden muutosta ja sieltä puuttuu jokin tieto, niin "reseptikone" ei suostu tuota näkyyvyden muutosta tallentamaan.
Reseptilinkityksestä: nythän juuri on niin että käyttäjä voi linkittää vaikka jonkun suositun reseptin ilman että tämän suositun reseptin tekijä saa siitä mitään tietoa. Ainakaan itse en ole saanut tietoa vaikka tiedän että oma reseptini on linkitetty. Varmasti siis näkyy tuon ko reseptin avaamalla ja katsomalla mutta eihän kaikki käy kaikkia reseptejään kovin usein läpi? Eli mun käsittääkseni toi spämmäys onnistuu nimenomaan nyt? Voin olla väärässäkin, pitääkin oikein testata, laitan tänään jos ehdin reseptin ja linkitän siihen jonkun suositun reseptin. Sittenhän tuon näkee. ..
Olen edelleenkin sitä mieltä, että reseptihaulla on tosi vaikeaa löytää oikeaa reseptiä kun haku ei tunne reseptin alkuosaa tai loppuosaa.
Linkittämisestä, tarkoitan siis "spämmäämisellä" sitä, että esimerkiksi sinun oman reseptisi yhteydessä alkaisi yhtäkkiä näkyä ihan hurjasti erilaisia reseptejä joista et ole kuullutkaan. Ehkä tässä voisi olla jokin välimallikin eli se, että reseptin kirjoittaja saisi tiedon kun hänen reseptiinsä on linkitetty; hän voisi sitten itse päättää haluaako linkittää takaisin vai ei..
Ok, tuo spämmäys aukes nyt paremmin, oli omat rapujuhlat tuossa niin ehtinyt mitään reseptejä laittaan saati testailuja ;) Toi välimalli-ratkasu kuulostais mun korviin ainakin toimivalta, tiedä sitten miten käytännössä, täällä kun osa KKn väestä ei enää taida käydä juurikaan, miten sitten tuo toimii jos vaikka itse lopettaisin täällä käymisen vaikka reseptit ja tunnarit jne kaikki muu olisi ja joku tahtoisi mun luvan tuohon linkitykseen? Eli käytännössä jos tahdon vaikka linkittää Mailon reseptin omani yhteyteen eikä Mailo enää juuri täällä käy niin mitenkäs sitten jos hän ei vastaa tuohon pyyntöön ollenkaan? Kässätäkseni tuo linkitys onnistuisi noin vain aktiivisten kotikokkaajien resepteihin... Noh, ehkä se riittää jos linkittäjä itse on tietoinen että linkityksen kokkaajan pitää olla aktiivinen että linkki hyväksytään?
Into varmaan loppui jo v. 2010