Inspiroitunutta ruokashoppailua!

Hilda
Välillä ruokaostosten tekeminen on ärsyttävää, kun joutuu vaivaamaan päätänsä (Tässä ketjussa taustaa päänvaivaamiselle). Tänään olin jotenkin rennolla mielellä kaupassa ja onnistuin ostamaan kaikkea sellasta, mistä tuli hyvä mieli, löysin juuri sopivia tuotteita ja ah.... kesän tulon huomaa vihannesosastolla! Tällaisena hetkenä ostosten "pohtiminen" on kuin lasten leikkiä ja otsa on sileä ja hymy herkässä. Haluaisin kerätä hyvät vinkit talteen.

Kotona purin nälkäisenä ostoksia jääkaappiin ja sitten oli aika paikata kurnivaa mahaa jollain välipalalla. Olin löytänyt paikallisen leipomon ihania kaura- perunasämpylöitä, Ingmariinia ja kypsiä tomaatteja. Voi taivas! En muista millonka olisin syönyt niin hyvää RUOKAA! Siis vaikka kyse oli vain sämpylästä, mutta kun kaikki oli niin tuoretta ja laadukasta ja leipäkin vielä todella PAIKALLISEN (saman kaupunginosan) tuottajan tuote.

Olen ekstaasissa.

Itselläni se E621-koodin, aspartaamin ja valmismarinadien välttäminen on tärkeä asia. Lähiruokaa kannatan tietyssämäärin, esim. talvella ostan kyllä mieluummin espanjalaisia kurkkuja ja tomaatteja kun niiden kasvatus ei vaadi kasvihuoneiden lämmittämistä ja valaisemista kaamospakkasten keskellä. Haluaisinkin tähän ketjuun kerätä "ostoslistoja" sellaiselta kauppareissulta kun tuntuu että löysi omien arvojen mukaan juuri niitä oikeanlaisia ja laadukkaita tuotteita. Osa on tietysti vielä hakusessa, joten vinkit ovat tervetuleita.

Kaikki tälläiset omasta mielestä onnistuneet kauppakuitilta kootut ostokset ovat tervetulleita - perustelut mukaan!

Tuo esiin sisäinen, kukkakaaleja nuuhkiva laatubongari ja kirjaa tänne laatuvinkkisi ja löytösi! Miksi käytät niitä tuotteita, jota käytät? Minä esimerkiksi valkkaan margariinini sen perusteella, että en halua hydrattua (kovetettua kasvismargariinia.) Meillä on käytössä Ingamriini 75% (Siinä on voita ja kasvisöljyä, vähärasvaisemmissa kasviöljyn määrä on niin suuri että se pitää kovettaa) sekö Keiju luonnonjogurttimargariinia 60%.

[img]http://www.shriramexports.net/full-images/fresh-vegetables-816202.jpg[/img]



[img]http://becauseitreallyispersonal.files.wordpress.com/2010/09/fresh-bread3.jpg[/img]

21.5.2011

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit