CouchSurfing eli sohvasurffaus

Ville K.
Siis mikä ihmeen couchsurfing (sohvasurffaus)?

"Couchsurfing on internetissä toimiva vieraanvaraisuusjärjestö, jonka tarkoituksena on tarjota paitsi mahdollisuus ilmaiseen majapaikkaan matkalla ollessa, myös kulttuurivaihtoa uusien tuttavuuksien muodossa." (www.couchsurfing.org)

Löytyykö kotikokkien joukosta muitakin sohvasurffareita? Itse löysin tämän mainion sivuston kaverini välityksellä, joka taas oli kuullut asiasta joltain kaveriltaan joitakin kuukausia sitten. Rekisteröidyin sivustolle viime heinäkuussa ja olenkin sen jälkeen tavannut muita sohvasurffareita niin ulkomailla kuin Suomessakin. Toistaiseksi en ole itse yöpynyt kenenkään sohvasurffarin luona mutta olen päässyt isännöimään kahta vierasmaalaista surffaria. Molemmilla kerroilla kokemukseni oli niin hyvä, että aion jatkaa sohvasurffauksen parissa jatkossakin. Siirtyminen sohvasurffaukseen olikin itselleni oikeastaan erittäin luonteva valinta, koska olen kv-vastaavana tutoropiskelijana toiminut kouluumme saapuvien ulkomaalaisten vaihto-opiskelijoiden yhteyshenkilönä auttaen heitä niin käytännön asioissa kuin tutustumisessa Tornioon ja Haaparantaan sekä suomalaiseen kulttuuriin.

Suosittelen sohvasurffausta kaikille, jotka haluavat tavata uusia ihmisiä, saada kansainvälistä kokemusta ja antaa ulkomaalaisille hyvän kokemuksen Suomesta.

Lisää aiheesta:

Sohvasurffaus tuo koko maailman kotisohvalle

Couch surfing

Sohvasurffaus avaa oven vieraan kulttuurin arkeen

Ventovieraan kotiin kuin ystävä

Sohvasurffaajat - matkalla maailmassa, jossa jokainen voi olla ystävä

CouchSurfing - Participate in Creating a Better World, One Couch At A Time

28.8.2009

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit