Laktoosittomien kamala hinta?

sarkku
mä olen pitkän aikaa seurannut laktoosittomien tuotteiden hintakehitystä ja ylöspäin kiipee kokoajan vauhdilla.
Mikähän siinä laktoosittoman tuotteen valmistusprosessissa on niin kallista että se pistää tuotteet tuplahintaiseksi verrattuna ns tavalliseen.
Aluksi näin ei ollut mutta tällä hetkellä mietin 3 kertaa ennenkuin ostan laktoositonta.Laktoosipillerin ottaminen kun maksaa vaivaset 0,20 senttiä jA tupla tai triplahintaiset Valion tuotteet pöyristyttävät.

Kiskontaa minusta.

21.8.2009

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Jasmine85
Keskustelin tänään äitini kanssa näistä laktoosittomista tuotteista ja maidon käytöstä suoraan tilalta otettuna. Äitini sanoi, että ihmiset, joiden täytyy käyttää täysin laktoositonta maitoa ruokajuomana ja ruoan tekemisessä, niin voivat käyttää suoraan navetasta tuotua maitoa, se on laktoositonta! ::o

Myös minun tätini, joka silloin aikoinaan piti karjatilaa vuosikymmeniä, on sanonut tämän saman ja äitini on lukenut tämän saman asian myös jostain lehdistä!

Eli se maidon käsittely aiheuttaa sen, että ihmiset, jotka joutuvat käyttämään laktoositonta maitoa, eivät voi normi maitoa käyttää, sillä maidon käsittely poistaa tämän laktoosittomuuden maidoista!
2.9.2009

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Jasmine85
Oma äitini, veljeni ja tätini perhe on aikoinaan (yli 10 vuotta sitten) pystynyt juomaan maitoa suoraan navetasta tuotuna, eikä ole tullut mitäänongelmia heille milloinkaan. Äitini onkin sanonut, että paras maito on se, mikä tuodaan suoraan navetasta, pastöroimaton maito! :-)
24.8.2009

sarkku
Hieman huvittuneena lukaisin nopeesti ketjua ja vähän lähti poukkoilemaan aiheesta , eli hinnasta! Mut ei se mitään.
Futo maki..tunnistan itseni ..kysyn hyvin tarkkaan onko maitoa ruoassa ( aina ei eroiteta hylan ja luomun ja laktoosittoman eroja)..saatan mielelläni ottaa muussia mutta minulla on aina mukana laktoosipillereitä jolla massuni hajoitta laktoosin .Eli hyla kun ei enään mulle riitä, 1 pilleri, jos on täysmaitoiseen tehty , otan 2 pilleriä .Aina ne pilleritkään ei auta ,varsinkaan jos on kyseessä esim hapanmaito, kerma tms.

Laktoosin sieto on minulla siis jo vanhemmiten tullut melko kestämättömäksi ( järjetön ripulointi)mutta onneksi nämä jotkut pillerit vielä auttaa että voi nauttia.

eräs lääkäri kertoi että ihmisen elimistö ei ole tarkoitettu lehmänmaidon käyttöön, eli siis se että elimistö hylkii vieraan eläimen maitoa on itseasiassa ihan normaali tila.Meitä vaan ei ole tehty lehmänmaidon juojiksi alkujaan.
Mutta hyvän ravinnon lisänä maito kun on ollut ja tullut ruokavalioomme, niin osalla elimistö on sopeutunut ja toisilla ei ollenkaan.Kiinassa laktoosi- intoleranssia todetaan tietääkseni eniten.Maitoa ei olla käytetty vara-ravintona niin paljoa.
Tiedä häntä??

Hinta potuttaa silt.Voisikohan tehdä itse laktoositonta maitoa???höhö vitsi.
Toiset pystyy juomaan taas pastöroimatonta ja luomua maitoa suoraan maatilalta.Itse en ole uskaltanut koittaa.Kenelläkään kokemuksia?
24.8.2009

Teya
(:D eli asiakaspalveluala on todellakin ammatinvalinta kysymys.
En enää tunnustakaan olevani hankala asiakas kun luin nuo ;)
23.8.2009

Lynx
On kiskontaa!!!!
21.8.2009