Omistan nykyään induktiolieden, eikä ruskean kastikkeen teko onnistu. Rasva-jauhoseos kokkaroituu. Onko kenelläkään käynyt vastaavaa?Olen yrittänyt kastiketta useasti, mutta se vaan ei onnistu.
niin arvelinkin...
mulla ei ole induktiota, mut kävi kiinnostamaan. Enkä edes tee ruskeakastikettakaan, hehe
mut ruskekastikkeen perusjuttuhan on, että rasva sulatetaan ja jauho lisätään. Kokkareisuus tuo mielen rasvan määrän, (kuumuus saattaa haihduttaa noppeemin kuin oot normihellalla tottunut) eli sinuna lisäisin nokareen rasvaa siihen kokkaroituneeseen...
Olen kokeillut myös tätäkin, eikä onnistu. Olen tehnyt ruskeaa kastiketta usean kymmenen vuoden ajan, mutta nyt se ei onnistu, vaikka olen kaikkea kokeillut.
Ruskean kastikkeen voi tehdä ilman ruskistustakin (terveellisempääkin), värin saa värisoijalla (ei maistu miltään, mutta pari pisaraa antaa kastikkeelle oikean värin).
Olen tyttären luona käydessäni opetellut kokkailemaan iduktioliedellä. Ruskeaa kastiketta en kyllä ole tehnyt. Vähäisellä kokemuksella voin sanoa, että kuumenee tosi nopeasti ja alussa on opettelua löytää sopiva lämpötila, kun panulla jotain paistaa:D.
Taidan olla niin kova käyttämään siinäkin mausteita, etten hoksaa ;)
Laitan yleensä sipulia ja ihan ropsakasti mausteita... Se värisoija on mulle outo, käytän tavan soijaa.
Teya, se on vähän sama, kuin ero käytätkö kastikkeessa tuolloin voita vai margariinia! Eroa on, mutta onko se aina olennaista:D
Minä kans nykyisin kylmällä nestesuuruksella paistoliemet, joskus rasvasuuruksellakin.
Mut tosiaan, multa on kans mennyt se paahdetun jauhon makumieltymys ohi...
...marsalaviinikastike...aaaahhhhh
Ongelma on ehkä induktioliedellä juuri se
että siinä valmistettava ruoka kuumenee tosi
nopeasti eli vaatii opettelua.
Ei kai voi olla hellan vika jos kastike ei onnistu?
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
mulla ei ole induktiota, mut kävi kiinnostamaan. Enkä edes tee ruskeakastikettakaan, hehe
mut ruskekastikkeen perusjuttuhan on, että rasva sulatetaan ja jauho lisätään. Kokkareisuus tuo mielen rasvan määrän, (kuumuus saattaa haihduttaa noppeemin kuin oot normihellalla tottunut) eli sinuna lisäisin nokareen rasvaa siihen kokkaroituneeseen...
FM
niinpäniin, aaltoja täältäpäin :-)
Laitan yleensä sipulia ja ihan ropsakasti mausteita... Se värisoija on mulle outo, käytän tavan soijaa.
Minä kans nykyisin kylmällä nestesuuruksella paistoliemet, joskus rasvasuuruksellakin.
Mut tosiaan, multa on kans mennyt se paahdetun jauhon makumieltymys ohi...
...marsalaviinikastike...aaaahhhhh
että siinä valmistettava ruoka kuumenee tosi
nopeasti eli vaatii opettelua.
Ei kai voi olla hellan vika jos kastike ei onnistu?
näin minäkin tekisin...:-)
silti mikään ei voita oikeassa voissa kunnolla ruskistettuja vehnäjauhoja ( spelt) ja rauhassa antaa sen kypsyä.