Axa-pasta

Tittiditii
Minähän siis koekäytin tuota uutta kuitupitoista Axa-pastaa. Innostuin ajatuksesta, että "terveellisempi" pasta maistuisi yhtä hyvältä kuin hyvä durumpasta. Tässä tuntemuksiani:

Se ei maistunut, kuten luvattiinkin kai, näiltä täysjyväpastoilta, joissa on, ainakin minun mielestäni, joihinkin pastaruokiin liian voimakas viljan maku.

Toisaalta: tuotekehittelyssä on ilmeisesti liikaa keskitytty maun neutralisoimiseen, koska minusta varsinkaan spagetti ei maistunut oikeastaan miltään? Hyvässä pastassa on hyvä maku itsessäänkin, tästä pastasta se minusta puuttui...

Joskus nimittäin keitän spagettia ja syön sitä melkein siltään: ehkä vähän oliiviöljyä tai voita, mustapippuria tai sipulia tms. Ja hyvää on! ;) Tämä ei ollut! Ja vaikka keitin ihan normaalisti pastan suolavedessä, tuntui, ettei tämä pasta imenyt sitä sopivaa suolanmakua itseensä???

Sellaisen seikan huomasin myös, että tämä pasta kestää pakastamista tosi huonosti! Ainahan pastan koostumus kärsii pakastamisesta, mutta kyllä minä olen paljon pakastanut erilaisia pastavuokia, makaronilaatikoita jne. ja ihan syötäviä ovat olleet. Mutta tämä pasta muuttui jotenkin kummallisen jauhomaiseksi sekä koostumukseltaan että maultaan.

Joten taidanpa pitäytyä edelleenkin durumpastoissa...

Entäs muut kisalaiset: mitä piditte?

28.3.2009

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit