Kiertoilmauunin käyttö
Tiedän, ettei sillä voi tai kanna;)ta paistaa hiivaleivonnaisia kuten esim. pullaa. Entä kuivakakkuja, piirakoita tai esim. makaroonilaatikkoa? Ja vielä, millä kannattimella, jos vertaa perinteiseen uuniin?
Kokemusenne ovat tervetulleita;)
8.9.2008
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
Olen tosin käynyt kouluni viime vuosituhannella, josko se matematiikka ja sen tulkinta on sitten muuttunut?
Siitä muuten huomasin samalla, että kauanpa nuo viestit tuolla näkyvät, joissain ketjuissa on luettavissa monen vuoden takaisia juttuja.
FutoMakikin voi rauhoittua, ei ihan noin voimakkaasti tarvitse ottaa kantaa, vai mitä?
Rauhaa ja rakkautta kaikille kiertoilmauunin omistajille ja muillekin.
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
kun muistaa alentaa lämmön sopivaksi
160 astetta ja 45 min minun uunissani. Uunia en vaihtaisi pois ja jos joskus hajoaa niin uuden laitan samanmoisen.
Kuten tuossa aiemmin olen kertonut uuni on 25v vanha ja toimii kun enkeli.
Siis vuodet on tosiaankin nykyaan lyhyempia! ;)
FM
Paistan pullat ja sämpylät kaksi pellillistä kerrallaan (tu) ja käytän alinta ja keskimmäistä tasoa.
Kuivakakkuja en ole vielä ehtinyt tekemään, mutta pizzaa kaksi pellillistä kerralla (tu)
Ja laatikkoruokiakin tein kahdessa kerroksessa kun tehtailin suuremman satsin (tu)
Ja kuten Minna jo kertoikin niin "tavan" uuniin verrattuna tommoset 20 astetta vähemmän. Ajallisesti ei paljo ole mulla ollu eroa, mutta kannattaa tosiaan seurata miten se oma uuni paistaa...
Kuten huomaatte, olen ihastunut mahdollisuuteen paistaa samanaikaisesti enemmän :D
Ja toinen dimangi tieto oli, että voi paistaa laatikkoruokiakin samalla tavalla.
Mikä säästö ajassa ja rahassa.
KIITOS!
Se on Miele merkkiä ja 24v vanha ja toiminut koko ikäsä kuin enkeli. Olen ison perheen ruokahuollon hoitanut tällä uunilla ja aina on ollut huikean hyvä.
Pullat paistuu tasaisesti, leivät,piirakat ja pizzat tulevat upean värisiä ja rapea pohjaisia.
Pullia paistan 3 peltiä kerrallaan ja leipiä samoin.
Ainut huono puoli on uunin puhdistus, aika hankala homma, mutta siihenkin olen oppinut näiden vuosien aikana.
Aivan kauhulla odotan aikaa, kun se sanoo sopimuksensa irti ja joudun ostamaan uuden. Yhtä hyvää tuskin löytyy, kun lukee noita teidän kommenteja.
Yhtä vanha kuin uuni on keraaminen taso hellassa ja toimii edelleen kuin enkeli. Merkki on sama eli MIELE.
Kiitos, rakkaat kotikokkitaret, hyvistä neuvoistanne.
Tuo on se ominaisuus jota itse kaipaisin!
(Paljonkohan mä sitten leipoisin 8-))
No, töissä on ja olen tehnyt sillä mm. tänään muffinssit kahdella tasolla.
Paistaa tasaisesti ja on mielestani ehdottomasti parempi(tu)
Ainut ongelma on mielestani, etta sita joutuu kylla useammin pesemaan:( kiertoilma roiskuttelee paistorasvat ympariinsa
Sitten,kun esim.Toscan pintaan haluan väriä,laitan kierto-ilman päälle viideksi minuutiksi.
Mutta,kuten kokemuksesta tiedän,uunit käyttäytyvät aina eri lailla.
Siksi voin vain neuvoa:kokeile-ja opettele kantapään kautta.;)
Ja erillinen uuni-läpömittari on hyvä hankinta,jos ei halua ikäviä yllätyksiä.
Minun uunissa piparit kiertoilmassa kärähtää alta aikayksikon...vaikka lämpö on alennettu.Mutta Pizzat onnistuu kahdessa kerroksessa mainiosti.
Pullakin onnistuu hyvin,ellei paista liian kauan.
Mun Helkama uunini on alusta alkaen ollut melko surkea.
Pullat paistuu epätasaisesti aina tekee ne sitten tavallisella tai kiertoilmalla.
Tänään paistelin kierrolla kaalikääryleitä, mutta vaihtelin kyllä peltien paikkaa uunissa usein paiston aikana.
No ei ainakaan pala, kun saa olla aina vahtimassa ...
FutoMaki