Keittokirjasta poistaminen
Osa resepteistä on vedetty pois julkisista. Joten kun aukaisen reseptin kirjassani saan tyhjää.
Kun sitten yritin poistaa näitä reseptejä, niin huomaan sen hyvin vaikeaksi kun reseptit eivät ole siinä järjestyksessä poisto listalla kuin keittokirjassa.
On reseptejä joilla on sama nimi tai samankaltainen. Joten poistaminen on vaikeaa.
Millä idealla/logiikalla nämä reseptit ovat tässä poistolistalla.
Esin kuvat eivät päivity kirjaani. Olen sitten lisännyt kuvallisen uudestaan ja yrittänyt poistaa kuvattoman. Mutta ei helppoa kun kaikki ovat sekaisin.
2.9.2008
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
kun alaotsikoita on monta ja reseptejä paljon.
Resepti täytyy siirtää muiden alaotsikoiden alle ensin, ja sitten vähitellen alaspäin , ennen kuin sen saa oikealle paikalle.
Olisiko mahdollista voida kelata keittokirjan reseptejä oikealla, niin että reseptien lisääminen alaotsikoiden alle olisi helpompaa?
Samalla koko listan hahmottaminen olisi myös
helpompaa.
...
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Seis, stop !!!
Eipäs hurjastella, tästä tulee penaltia.
Rauhassa, ettei hiki pukkaa päälle
Eli kun järjestelet kirjaa, nappaat haluamasi reseptin hiiren vasemmalla napilla (painat sitä koko ajan) ja samalla rullaat alaspäin halaumaasi kohtaan. Kun löydät sen reseptien välin, vapautat sen hiiren vasemman "napin".
Pitäisi pysyä siinä/tipahtaa siihen.
Jos vapautat sen vasemman painikkeen välillä, se resepti karkaa takaisin sinne lajittelemattomiin, eli sit uusi yritys.
Mulla on kannettava ja ei varsinainen hiiri, mutta onnistuu normaalilla hiirelläkin, ainakin jos siinä on "scroll" siis se rulla vaimikäsenyton, jolla pyörität alaspäin ikkunssa.
Kokeilenpa heti ...
Tupla kiitos - siis (tu)(tu) :-):-)
Mä olen joutunut keksimään rullausjuttuja, kun noita reseptejä on kertynyt ;)
Nyt tuo alkaa olla siinä hiotussa kunnossa, ja lisäksi myös reseptien poistamista keittokirjasta on helpoitettu (vinkki: menkää katsomaan keittokirjaa - siis ihan siihen katso keittokirjaa näkymään).
No kun olen niin keittokirja ihminen :)
Tosi hieno. Nyt on helppo järjestellä ja poistella tarpeen mukaan.
Nettisivut paranee päivä päivältä paremmiksi kuin viinikin.
(tu)
Mutta nyt voin muokata ohjeen esim. isommaksi??!! Ja se jää siihen keittokirjaan?!
Jos näin on niin mukava juttu! Pidän siitä kun saan muutettua heti ohjeet 2-3 kertaiseksi. Ei tule lapsillakaan virheitä kun leipovat.
Mutta sanokaa ymmärsinkö oikein?
Eli miksi näin ja jos haluan kaikki kopioksi, miten se käy??
Jos ne ovat kopiota keittokirjassa, niin silloinhan ne näkyy vaikka joku myöhemmin poistaisi ne julkisista.
Mitähän olen sekoillut kun olen saanut sen Spinnyn kopiona tuonne??!!:S
No mitenkähän se on.. Ei kait siitä kukaan loukkaannu jos niitä nyt sitten muokkailee. Kait se näkyy kaikille että se on kopio.
Keittokirjahan on julkinen, niin sillä vaan, että jos nyt meen kirjotteleen sinne WTn spinnyyn oman pullataikina versioni jne niin kaippa se ei haittaa?!
Käyn nyt testaan, että sitte kun olen muokkaillu spinnyjäni niin voitte kurkistaa jos kiinnostaa
Eli tätä kirjaa rupeen tekeen muokatuilla ohjeilla..
http://www.kotikokki.net/keittokirjat/nayta/2146/
Eli WT poistin sun spinnystä EHKÄn (:D(:D
Eikö se itselle muokattu versio sitten näy muille kuin itselle????
No, sitten ei tarvi ainakaan pohtia loukkaantuko joku kun muokkaa.
Olis kiva tietää, miten tämä jää tulevaisuudessa? Ettei turhaan muokkaile.
Taitaa Eerolla olla syysflunssa, kun ei näy. Tosi kiva tulla takaisin kun täällä Lynx on puhunu itekseen sata viestiä... Poimi siitä ny oleellinen ;)
Eli logiikka toimii tällä hetkellä näin:
- Omat reseptit ovat (luonnollisesti) alkuperäisiä, niihin tehdyt muutokset näkyvät kaikille
- Muilta kopioidut reseptit tallentuvat pöytälaatikkoon kopioina
- Kopioituja reseptejä voi muokata, mutta nämä muutokset näkyvät ainoastaan itselle
Toisin sanoen, siinä vaiheessa kun katsot omassa pöytälaatikossa tai keittokirjassa muilta kopioituja reseptejä näet alkuperäisten reseptien kopiot ja niihin jälkikäteen mahdollisesti tekemäsi muutokset.
Jos katsot jonkun toisen pöytälaatikossa tai keittokirjassa reseptejä, jotka tämä toinen on kopioinut joltain muulta, sinulle näytetään kopion sijaan alkuperäinen resepti.
Luulin että vain pöytälaatikko.
Ja niissä ei näy kommentteja :(
Eli kun mulla on oma kirja muiden resepteille http://www.kotikokki.net/keittokirjat/nayta/1002/ niin ne on nyt kaikki kopio merkillä varustettuja.
Ja miten se niiden päivitys?
Jos teen kopioidun reseptin mukaan kakun ja sitä onkin muutettu sen jälkeen, kun olen sen itselleni tallentanut, niin se ei ainakaan ennen päivittynyt mun kopioon?
Prosessi menee niin, että kun kopiot toisen reseptin vaikka suoraan johonkin kirjaan, siitä tallentuu aina ensin täysi kopio omaan pöytälaatikkosi "kopioidut"-osaan. Käytännössä siis kun kopioit reseptin, vaikka kopioisit suoraan keittokirjaasi, tapahtuu sillä tavalla, että resepti kopioidaan "konepellin alla" ensin pöytälaatikkoosi ja se linkittyy sitten sieltä keittokirjaasi.
Täysi kopio otetaan sen vuoksi, että resepti pysyy tallessa vaikka alkuperäinen kirjoittaja myöhemmin sen poistaisikin sekä siksi, että voit tarvittaessa muokata / selventää sen haluamaksesi (esim. ainesosien mitat). Nämä eivät ole mahdollisia, jos täyttä kopiota siitä toisen kotikokin kiinnostavasta reseptistä ei olisi otettu. Ja kopioitu resepti ilmoitetaan juuri sillä [kopio]-merkillä.
Kopioihin ei tallenneta kommentteja, jotta mahdollinen keskustelu ei jakautuisi kahteen eri paikkaan. Tämän vuoksi kopiosta on kuitenkin aina linkki alkuperäiseen reseptiin (juuri se linkki kuvapaikan alla), jonka takaa voi käydä kurkkimassa alkuperäistä ohjetta ja kommentoida sinne. Tämä linkki vie siis ihan siihen alkuperäiseen reseptiin.
Tällä hetkellä kopioitua reseptiä ei voi valitettavasti entiseen tapaan päivittää vielä millään muulla tavalla kuin poistamalla sen pöytälaatikosta ja käymällä lisäämässä sen uudelleen. Tämä on luonnollisesti vähän turhaa ja työlästä. Pöytälaatikkoon onkin työn alla työkalu, jolla kaikki kopioidut reseptit voi aina päivittää kerralla.
Käytännössä kuitenkin aika selvältä vaikuttaa. että meidän pitää tässä pikapikaa selkeyttää noita [kopio]-reseptin sisäisiä ohjetekstejä.
Ajattelin lähinnä sitä, kun jos olis tallentanut vaikka Lynxin reseptin itselleni ja kun käytän sitä yhtä kirjaa niiden muiden resepteille, niin ennen ei niissä lukenut [kopio] kun reseptin avasi. Kyllähän minä tiedän mitkä kaikista minun resepteistä on kopioita, miksi se pitää siis olla kopio nimellä...
.. kun kerta, jos joku toinen eksyy minun kirjaani katsomaan jonkun toisen reseptiä, sille näkyy alkuperäinen...
Ja ennen kuin ne oli minun kirjassani, pystyin kommentoimaan heti sinne, oman kirjahyllyni kautta. Nyt se menee mielestäni mutkikkaammaksi. Tosin emmehän me kaikki käytä tätä sivustoa samallalailla.
.. Tai ehkä mä en ole ihan sinut tuon toisen reseptin muokkauksen kanssa, kun ne on ollut hyviä sellaisenaan.
El siinä tosiaan oli ne hyvät puolet!
Kokonaisuus muuttuu aika kompleksiseksi kun näitä kahta tapaa aletaan "lomittamaan", mutta katsotaan saisiko sen tehtyä tässä ilman että kaikki hajoaa ns. palasiksi tai keksitään jokin muu mukava ja toimiva kompromissiratkaisu :)
Tarkoitatko kuvien päivittymisellä sitä, että olet aikanaan lisännyt kirjaan kuvattoman reseptin ja olet myöhemmin lisännyt kuvan siihen, niin se ei näy kirjassa? Mutta näkyy kuitenkin reseptissä sitten kun avaat sen kirjan kautta?
Se muokkaa keittokirjaa -sivun antama reseptilista on toden totta aika kauhistus, joka olisi pitänyt siivota paremmaksi jo aikoja sitten. Tällä hetkellä lista taitaa olla niinkin tyhmässä kuin kirjaan lisäämisjärjestyksessä.
PIstinkin jo tuossa toisessa ketjussa, että meillä ihan lähiajat on aika hiupsalavimpastikkaa muutaman pellin alaisen jutun kanssa, mutta sitten pistetään nämä kuntoon! Eli jos saat noihin kysymyksiin vastattua, niin pistän kaikki korjattavat tapaukset ylös :)
esim. tässä kirjassa on yorsire pudding sellainen.
http://www.kotikokki.net/keittokirjat/nayta/1572/
Ja kuvan päivittymisellä tarkoitan jonkun toisen kokkilaisen tekemää reseptiä jossa ei ole ollut kuvaa liittäessäni sen kirjaani. Kun siihen sitten myöhemmin on lisätty tai ehdotettu kuvaa niin kuva ei näy kirjani etusivulla. Mutta reseptiä klikatessa kyllä näkyy.
Eli ihan ulkonäkösyistä olen niitä kuvattomia poistanu ja laittanu uudelleen kuvallisena.
Eli minun ongelma lähinnä oli juuri tuo muokkaa sivun epäloogisuus, kun yritän poistaa reseptiä.
Esim. pidän kokeiltavien reseptien kirjaa. Ja kun sitten vihdoin kokeilen, yritin poistella niitä kokeiltuja ja laittaa sitten toiseen keittokirjaan.
Poistaminen oli niin työlästä että siellä ne ny lojuu kaikki sekaisin :)
Mutta ei kiirettä. Hyvä vain että on do-listalla
Mm. FutoMakin Tombet Mallorca on poistettujen listalla. Mulla kopio pöytälaatikossani, mutta kirjani sivuilla (reseptiä klikatessa) se näyttää tyhjää :(
Mulla on myös kirja nimeltä Muiden kirjat http://www.kotikokki.net/keittokirjat/nayta/1002/ , jossa on testatut ja testaamattomat.
Testatuissa kaikki on kuvallisia. Jos ei jo ollut, otan kuvan ja lähetän. Hyväksyminen kestää "niin kauan" että mun ei kannata siirtää sitä testattujen listaan, ennen kuin se ilmestyy. Ja sittenkin joudun ensin poistamaan (sieltä hankalasta luettelosta) vanhan ja sitten etsimään sen uudelleen ja lisäämään.
Jos ei tule palautetta, saatan jopa unohtaa tehdä siirron, ennen kuin koko kirja on sekaisin ja testatut ilman kuvia, vaikka on testattu jne...
Kuva siis näkyy kun avaa reseptin, mutta ei jos olen tallentanut sen kirjaan, ennen kuvan ilmestymistä, eikä pöytälaatikkoon ilmesty yht`äkkiä kuvia, ellen itse poista ja lisää niitä uudelleen.
Mä olen luullut olevani ainoa, jota nuo kuvattomat reseptit kirjan testatut -osiossa häiritsee, niin en ole maininnut asiasta
Toivottavasti asiat ei tullut kahteen kertaan, kun jouduin aloittamaan alusta jo kirjoittamani pitkän rimpsun jälkeen :)
Mutta silti ärsyttävintä tällä hetkellä on yrittää poistaa jotain. Minulla on kirjassa varmaan 200 reseptiä ja kun sen muokkaa sivun aukasee niin kaikki ovatkin sekaisin... Silmissä vilisee ja siinä välissä kerkee jo joku huutaan pyyhkimään ja sen jälkeen on taas alotettava alusta.. Siis enhän mä valitä mut... ;)
Ratkaisin ongelman raakasti poistamalla lähes kaikki toisten reseptit... Paitsi ne jotka on ns. vakikäytössä. Nyt olen sit keränny uudelleen testattavia. Niitähän tulee kokoajan hirveällä vauhdilla :D(tu)
.....ja sit muistaa joskus, et sehän oli se yks mitä piti koettaa ja hakee ja hakee....8-)
Nyt ei onnistu koska kirja ei antanu lisätä toista kertaa samaa ohjetta.
Onko se hankaluus jos voisi lisätä ohjeen parikin kertaa?
Jos vaikka kone muistuttaa, että ohje jo löytyy mutta jos haluaa niin sen voisi laittaa toisenkin kerran.
Olisi vain helpompi itsellä löytää omat lempparit jos ne voi otsikoiden alle laittaa. ja kerhoon ja välipalaksi sopivat olisi mukava laittaa molempiin.
Katsos en löydä enkä muista nimiä ym. Insanityn Valkosipuli pihvejä etin vaikka mistä... Onneksi muistin tekiän!! Muuten olisi sekin herkku jääny tekemättä.
Eli oman löytämisen helpottamiseksi kyselen tätä...
Eli se kuva ei päivittyny sinne.
Mailo, Piri minulle ehdotteli samaa ja niin varmaan teenkin. Olis vaan ollu mukava jos olis saanu samaan kirjaan.
Tein nuita freesian terveellisiä muffineita ja ne ovat niin kivoja kerhossa. Ja ajattelin että joskus olisi hyvä tehdä välipalaksikin. Koululaisille valmiiksi.
Koitan kerätä kivoja kerhoruokia, ettei olis aina se hikinen voileipä...
No anyway, kiitti Eero. Ei kiirettä. Pärjätään näinkin
Täytyy käydä tsekkaa ne freesian muffinit..
Teenpä maanantain kerhoon nuita! Kiitos! :)
Se kai se ero sitten on, kuvallinen ja kuvaton on eri versioita?
Mulla just oli vahingossa kaks reseptiä tuplana samassa kirjassa... En kyl tiiä miten senkin sössin, mut poistin sitte...