Mitä valmiskastikkeita käytät?

Mashnu
ItellÄ paha tapa noi perinteiset knorrin jauheet ja joskus pastakastikkeet purkista. Ostan halvinta purkkisoossia ja jatkan sitte ite niitä sopivilla aineilla. Mites muut keittiön gurut?

23.2.2008

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

heverkko
Minä aina silloin tällöin käytän jotain pastakastikke (tomaattipohjainen) suoraan purkista, varsinkin nyt raskaana ollessa. Mutta ruskea kastike valmistuu aina itse...

Valmiskastikkeista vaniljakastike on kätevä. Sen saa nopeasti valmistettua eikä tarvitse tajuttoman kauan maidon kiehumista vahtia ja sitten sekoitella.
27.3.2008

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Cinnamoriam
Ehdottomasti Hollandaise-kastike on semmonen, jota ostan useastikkin. Ja siis nimenomaan ostan jauheena.

Vaikea kastike tehdä itse, opettajatkin talouskoulussa olivat sitä mieltä, että pussista saa aivan yhtä hyvää kastiketta kuin itse tehden ja olivat sitä mieltä, että itsekin ennemmin ostavat kuin itte alkavat tekemään.

Älyttttttttömän hyvää.
27.3.2008

annima
Knorrin viherpippurikastikejauhetta, Knorrin ruskeakastikejauhetta sekä Knorrin bearnaisekastikejauhetta. Hyväksi olemme ne todenneet.
Tosi käteviä käyttää. kattilaan vain 4dl vettä ja kiehauttaa veden, kaataa jauheen sinne, vispaa hyvin ja antaa olla levyllä vielä pari minuuttii, niin maukas kastike valmis.
kastikkeen sekaan voi sitten lisätä mitä ite tykkää. Ite ruskistan usein jauhelihaa ruskeankastikkeen joukkoon.
viherpippurikastikkeen kanssa tarjoon yleensä jauhelihapihvejä tai kasvispihvejä. Bearnaisekastikkeen kera useesti pinaattilettuja. Hyvin on meillä maistunut...(tu)(tu);)
7.3.2008

masotto
En kayta mitaan valmistuotteita saati sitten kastikkeita:)
24.2.2008

Mailo
Käytin jotain whateverblåblaa -valmiskastike pohjaa joskus (joku pippuri ja bernaise), mutta kotikokin myötä ne on saanut jäädä kauppojen hyllyille muiden ostettaviksi :D
Nykyään kai tomaattimurska on se valmiin mitä käytän.
23.2.2008