Niin mikä näitä perunoita vaivaa?
Oli kiva tehdä keittoa, kun olin 7:stä lauantaina ostetusta perunasta ajatellut tehdä jonku keiton, niin 3 lensi roskiin.
Olen törmännyt pottuyihin, jotka ovat mustia sisältä. sitä ei näy päältä ollenkaan. Ovat ihan hienon näköisiä pottuja ostettaessa, mutta kun käyt kuorimaan :?
Olen törmännyt pottuyihin, jotka ovat mustia sisältä. sitä ei näy päältä ollenkaan. Ovat ihan hienon näköisiä pottuja ostettaessa, mutta kun käyt kuorimaan :?
kun käyt kuorimaan meneekin koko kahden kilon pussi yhteen ateriakertaan kun saa aina leikata parempia osia talteen, joita ei montaa löydy. Onko tänä vuonna joku rutto perunassa vai mikä tauti se oikein on?
Todella ärsyttävää eikä kehtaa alkaa kantaa pottuja kauppaankaan takaisin. Mitä te muut teette?
Joskus monis paikois voi auttaa, kun kertoo, et on köyhäst perheest (tu) Tänää olin ostamas meidän lähi valintatalost sellerinippuu ja ne oli mun mielestä kaikki ihan liian "no" huonoja, mut kumminki. Kysyin kaupan tädilt joka oli just siivoomas vihanneksii, et eiks näin köyhän näkösen kuuluis saada täin nahistunu selleri halvemmalla, ni sain 50 % alennuksella (tu), mut sit illemmal harmitti, et olis pitäny ostaa ne kaikki, ko ei ne oikeesti niin huonoja ollu ;)
[quote Mustikka]Olen törmännyt pottuyihin, jotka ovat mustia sisältä. sitä ei näy päältä ollenkaan. Ovat ihan hienon näköisiä pottuja ostettaessa, mutta kun käyt kuorimaan :?
kun käyt kuorimaan meneekin koko kahden kilon pussi yhteen ateriakertaan kun saa aina leikata parempia osia talteen, joita ei montaa löydy. Onko tänä vuonna joku rutto perunassa vai mikä tauti se oikein on?[/quote]
Ainakin mun vanhempien perunapellosta meni kaikki perunat ruton takia tänä vuonna... yleensä on tullut koko talven perunat...
Mitä lie oli, mutta roskiinhan ne menivät.
Ärsytti, kun oli vartavasten ostanut keittoon niitä, niin ... äsh.
Ja vielä kun poikettiin kaupoilla pyöriessä ihan eri ruokakaupassa kuin normaalisti, niin eipä viitsinyt vaivautua autoillen niitä paluttamaan lähteä!
Viereiseen kauppaan olisin saattanut mennäkkin.
Kyllä niin paljon ärsytti!
Lämmittäkää se sekaan laitettava maito ja laittakaa sinne sipulilohkoja sekaan mitkä sitten siivilöidään pois. Antaa hyvän maun ja sipulininhoojatkaan ei huomaa. Muusin kanssa kuuluu olla ilman muuta soosia. Eteläpohjanmaalla ei käytetä soosia muusin kanssa. Meillä jää kyllä muusi syömättä jos ei soosia saa.
Liiterin pussimuusi on hyväksi havaittu.
Yleensä kyllä tehdään itse.
Samalla tavalla kun useimmat teistä eli
kuoritaan perunat (Kulta-lajike oli muuten hyvä),
survimella alku, täysmaitoa peräään, suolaa ja
voimariinia ja vatkaimella loput.
Mä tykkään löysästä Elvis-muusista mutta
mies tykkäisi kokkareisemmasta.(huom. konditionaali)
Yksi ystäväni laittaa äitinsä reseptin mukaan
perunamuusiin raa'an kananmunan.
Ihme suku.
Kyproslaisen keittokirjan resepteissä pottumuusiin laitetaan puolikas tai kokonainen kanaliemikuutio siinä vaiheessa, kun sitä muusataan. Aion kokeilla.
Kuorittuna keitetään, hiukan täysmaitoa ja paljon voita, suolaa maun mukaan, joskus voin lorauttaa kermaakin sekaan jos sattuu jääkaapissa olemaan ja ah kun on hyvää..
Virhe
One fine body…
Niin mikä näitä perunoita vaivaa?
Oli kiva tehdä keittoa, kun olin 7:stä lauantaina ostetusta perunasta ajatellut tehdä jonku keiton, niin 3 lensi roskiin.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/36079/Mik%C3%A4%20n%C3%A4it%C3%A4%20perunoita%20vaivaa..%3F
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
kun käyt kuorimaan meneekin koko kahden kilon pussi yhteen ateriakertaan kun saa aina leikata parempia osia talteen, joita ei montaa löydy. Onko tänä vuonna joku rutto perunassa vai mikä tauti se oikein on?
kun käyt kuorimaan meneekin koko kahden kilon pussi yhteen ateriakertaan kun saa aina leikata parempia osia talteen, joita ei montaa löydy. Onko tänä vuonna joku rutto perunassa vai mikä tauti se oikein on?[/quote]
Ainakin mun vanhempien perunapellosta meni kaikki perunat ruton takia tänä vuonna... yleensä on tullut koko talven perunat...
Ärsytti, kun oli vartavasten ostanut keittoon niitä, niin ... äsh.
Ja vielä kun poikettiin kaupoilla pyöriessä ihan eri ruokakaupassa kuin normaalisti, niin eipä viitsinyt vaivautua autoillen niitä paluttamaan lähteä!
Viereiseen kauppaan olisin saattanut mennäkkin.
Kyllä niin paljon ärsytti!
Yleensä kyllä tehdään itse.
Samalla tavalla kun useimmat teistä eli
kuoritaan perunat (Kulta-lajike oli muuten hyvä),
survimella alku, täysmaitoa peräään, suolaa ja
voimariinia ja vatkaimella loput.
Mä tykkään löysästä Elvis-muusista mutta
mies tykkäisi kokkareisemmasta.(huom. konditionaali)
Yksi ystäväni laittaa äitinsä reseptin mukaan
perunamuusiin raa'an kananmunan.
Ihme suku.
pyörähyttää ja oikiaa voita sitten
viälä täys maitua jopahan maistuu.