Lisäysideoita
Tässä siis muutaman reseptin rustailun jälkeen tulleita mietteitä
1. Reseptiryhmien jako on liian karkea. Ruuan laittaminen akselille alku-, pää- tai jälkiruoka ei aina onnistu. Esimerkiksi jos ruuan tarkoituksena on olla primo (italialainen keittiö) tai vaikka kylmä kalaruoka (ranskalainen keittiö), on mielestäni suurta vääryyttä merkitä ruuat alkuruuaksi tai muuksi tämän hetken listan mukaan. Ja toisaalta voihan salaatti olla myös pääruoka jolloin alasvetovalikosta ei voi valita sekä pääruokaa että salaattia.
2. Yhdessä reseptissä näyttää olevan mahdollista olla vain yksi kuva. Voiko olla tilanteita joissa haluaisin useamman kuvan ruoka-annokse/ista? Ainakin minulle tuli tämä heti mieleen.
Vaihdoin muuten kuvan erääseen reseptiin, mutta vanha kuva jäi reseptin kylkeen, mutta thumbnail kuva muuttui samoin jos klikkaan reseptissä olevaa kuvaa niin uuteen ikkunaan aukeaa se "oikea" uusi kuva. Tämä lienee jonkin sortin bugi.
3. Olisi kiva jos reseptissä olisi valmis paikka johon voisin laittaa ruokajuoma suosituksen. Toki tämän voi tehdä kommentti osioon, mutta jos tätä argumenttia käytetään niin sittenhän kaiken voisi kirjoittaa vapaaseen teksti kenttään :P
4. Saako nuo ärsyttävät animoidut hymiöt laitettua pois päältä? Tekevät viestin lukemisen epämiellyttäväksi kun "silmä takertuu" animoituihin hymiöihin =)
5. Miksi ylipäänsä tässä viestissä ei ole käytössä "rich text editor" ominaisuutta mutta esimerkiksi reseptin kirjoittamisessa se on käytössä? Jos ette halua käyttää phpBB:tä niin kopioikaa siitä edes hyvät ominaisuudet omaan värkkiinne =)
En nyt muuta keksi. Hyvän näköistä jälkeä olette joka tapauksessa saaneet aikaan. Näyttää ihan ammattimaiselta touhulta. Ja reseptejäkin on kivasti.
--aleksi
PS. Vielä kun saatte semmoisen virityksen koodattua jossa kotikokki.net osaa automaattisesti ehdottaa minulle mitä voisin tänään tuunailla niin olisi eri kätevää :). Kokkailemisiin.
25.7.2007
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
On hyvä että olet palannut, koska sinulta voi aina kysellä kun tulee ongelmia.
Kävi mielessäni, että oisko kotikokeissa mahdollista saada sellainen palvelu, josta voisi lähettää onnittelukortteja netin kautta. Meillähän on itse kullakin upeita ruokakuvia, joita voisi käyttää kortin aiheina.
En oikeasti tiedä onko tällainen edes mahdillista, mutta tulipa mieleen niin kyselen.
Edelleenkin, jos saisi ystävien välisen keskustelualueen suuremmaksi.
Aura, tarkoitatko siis pikaviestien kirjoituslaatikkoa?
voisko jotenkin helpottaa???
Siis, kun kirjoittaa reseptin... niin samalla voisko olla mahdollista liittää se omiin keittokirjoihin?
Tuskallista kelata koko pöytälaatikko läpi ja kirja kerrallaan erikseen liittää...
Joku ohje kun voi sopia moneen eri keittokirjaan...
Kiitos jo etukäteen! ;)
siinä valikossa lukee ensimmäisenä pöytälaatikko, sen alasvedon kun avaa, voit valita mihin sen reseptin haluat ja sitten paina lisää (sininen nappula vieressä). Voit tehdä sen useampaan kirjaan samalla periaatteella poistumatta reseptistä.
Yksi ruksi ja valinta sinne reseptiesitoriin ja olisi taas jonkinlainen järjestys tuon "pään seinään hakkaamisen" sijaan?
Reseptin kirjoittaja näkisi aina kommentit ja voi aina mahdollisuuksien mukaan vasta pikaviestillä itse kommentin antajalle. Jos kirjoittaja haluaa, hän voi julkaista kaikki reseptin kommentit avaamalla ne julkisiksi, mutta tarpeen tullen, myös sulkea reseptin kommentit julkiselta näkyvyydeltä.
Yksi mahdollisuus on kommentoida tietysti resepti yksityisviestinä ja vastata myös sellaisena, mutta silloin haasteena on resptikommenttien arkistointi itse reseptin yhteyteen...
Että tällaisia mietteitä...
FM
Niistä näkee paljon reseptistä, mielipiteitä, mitä variaatioita ko. reseptistä on tehty jne.
Reseptikommentti on ensisijaisesti reseptintekijälle ja itse reseptille.
Näen laajenemassa määrin samojen ongelmien kohdistuvan tällä hetkellä reseptikommentteihin, kuin mitä niitä oli aikoinaan yksityisviestien kanssa, kun olivat kaikille avoimia.
Ehdotuksessani on se mahdollisuus päättää jokaisen reseptin kohdalla, haluaako kommentit muiden luettavaksi vai ei - tai milloin? Kommenttistatusta voi reseptinkirjoittaja itse muuttaa tarvittavalla tavalla oman harkintansa mukaan!
FM
Nyt kun kaivan kopioituja reseptejäni, täytyy mennä reseptistä alkuperäiseen reseptiin, ennen kuin näen mitä siihen on kommentoitu.
Niin ja minulle on tullut monta viestiä yksityisesti, että piti rekisteröityä sivuille, että pääsen peukuttamaan ja kommentoimaan tätä reseptiäsi. Uusia kotikokkaajia siis :)
Nyt näyttää vaihteeksi siltä, että aletaan kyttäämään kuka sanoo tai kommentoi, mitä ja milloin kommentoi ja asia saa jo vähitellen turhankin negatiivisia piirteitä.
Ehdottamallani tavalla, jokainen voisi valita itselleen sopivan tavan toimia.
Yksi mahdollisuus tietysti välttää kaikki kommentit on olla julkaisematta reseptiä ollenkaan julkiseen käyttöön. Ei tarvitse itse pahoittaa mieltä, kukaan muukaan ei voi pahoittaa mieltänsä ja ei tarvitse miettiä, pitäisikö kommentoijaa kiittää vai ei.
Mielestäni asia vaatii muuta ratkaisua, kuin nykyinen, koska tätä keskustelua ei käydä aiheesta ensimmäistä kertaa.
FM
Mutta jos kyttäyksestä on kysymys, niin eikö tuon etusivun "viimeisimmät kommentit" poistaminen aja jo asiaa, ainakin jonkin verran?
Sittenhän pitäis muokkailla keskusteluissakin sellaisia mielipiteitä jotka ei tyydytä ;)
Luen aina kommentit ja useasti saan niistä vinkkiä.
Ja omat kommentit pyrin kirjoittaan siten, että niistä voisi olla vaikka hyötyä jollekkin toiselle.
Esim. että hyvää, mutta lapsille vähän liikaa pippuria.
Tai jos onnistuin korvaamaan jonkun kalliimman/harvinaisemman tuotteen jollain muulla.
Ja jos on pari reseptiä millä tehdä ja toisessa on kommentteja tai kehuttu kuinka koko perhe tykkäsi teen mielelläni sen.
Laitan myös itseäni varten vinkkejä. Esim. jos menee enemmän jauhoa, kirjoitan sen kommenttiin, että muistan seuraavalla kerralla.
Jauhojen määrähän riippuu niin kaikesta. Minusta kommentit ovat hyödyllisiä.
Mutta Futomakin reseptien kommentit voisi tieten salata. hän on ainut joka osaa tehdä täydellisen tyhjentäviä reseptejä mihin ei ole mitään lisättävää tai poistettavaa.
Niihin voisi lisätä kesto kommentin.
Ah, ihana kuva ja asettelu ja niin maukasta
Juuri tätä minäkin ajoin takaa :)
Nyt kun lukee reseptejä, niin yli puolet kommenteista alkavat olemaan:"Kiitos, kun kiitit ja kiitos paljon " - kommentteja, joiden sekaan kaikki muu mahdollinen tieto sitten sujuvasti hukkuukin.
Tai ketä ihmettä pitäisi kiinnostaa, laitanko reseptin itselleni talteen vain en? Riittää, jos ilmoitan sen tekijälle itselleen (jos hänellekään) ja senkin yksityisviestillä. Muille sillä tiedolla ei pitäisi olla mitään merkitystä ja miksi olisikaan? Mahdollisesti tietysti kaikille niille, joiden pitää omasta mielestä tietää mahdollisimman paljon tutuista ja tuntemattomista... Tätä kutsun "kyttäämiseksi" eli ihan julkiseksi tirkistelemiseksi.
Jos reseptintekijä haluaa jostakin syystä muuttaa reseptiään, niin muutoksen voi kertoa selvästi itse reseptissä.
Mutta, miksi antamaan kommenttia yli päätänsä, jos ei osata suhtautua suvaitsevammin esim. kommenttiin: "Tämä on kitkerää litkua" ? Tässä tapauksessa tekijä kirjoitti omaan, kommentoituun resptiinsä esseen vastauksena. Tuosta vastauksesta taas joku toinen saattaisi kolmantena osapuolena suuttua ja ilmoittaa kommentin ylläpidolle sopimattomana. Näin tämä vanha entisestään tuttu kuvio toistuu taas, ihan kuten aikoinaan yksityisviesteissä, kun ne olivat profiilista kaikkien luettavissa.
Voihan nuo kommentit tietysti välttää olemalla avaamatta reseptiä ollenkaan julkiseen käyttöön! Tietysti se oman reseptin julkaiseminen kaikkien käyttöön on jokaisen oma asia, mutta näitä mahdollisuuksia on muitakin ja juuri näitä muita mahdollisuuksia ajan takaa.
FM
Siis ei kyttäämistä..
Ja joskus näkee kommentista, että se on ihan vain ilkeilyä eikä reseptiä ole edes kokeiltu.
Kuten viimeksi tämä anaalimikälienimimerkki..
Tuskin oli kokeillut kahdessa päivässä haukkumaansa kahtakymmentä reseptiä??
Negatiivisen kommentin voi kertoa monella tavalla.
Olen itsekkin sortunut ilkeilyyn kommentissa, niinku se sinun paistettu marsu futomaki. En unohda sitä koskaan...
Mutta kyllä osaan asiallisestikkin kertoa jos joku asia reseptissä ei onnistu..
olen huomannut saman !
olen huomannut saman ![/quote]
kun annan peukun, en saa kiitosta, tai näe sitä, ellei se tule minulle suoraan pikaviestinä .... peukutettu resepti on jo siinävaiheessa tulostettu mappiin. tai kopsattu. eli siinä omassa reseptissä kiittäminen menee silleen sit ohi kiitoksensaajalta ...
Minä ainakin ja moni muukin vastaa näin sitten heti, ettei unohdu ja kuten aikasemmin sanoin, vastaan myös henk.koht. jos vaan muistan, se on taas toinen juttu, muistanko niin vastata, kun saan kiitokset reseptiin, loogista siihen vastata.
Mielipiteitä on monia, ja jokainen tekee, kuten parhaaksi katsoo, kuten Mailokin sen aiemmin totesi, eikös niin?
:D
En ymmärrä miten ne näkyy ?
siis pikaviesteistähän tulee ilmoitus kyllä. Mutta jos annan sinulle peukun ja sinä kiität minua siitä, siinä sinun omassa reseptissäsi kommentoimalla, niin enhän minä siitä tiedä mitään ?? ellen sitten uudelleen ohjeellesi menisi. 8-)
Esim. kysyn; vatkataanko se kananmuna ensin?
ja reseptin haltija vastaa siihen reseptiin vaikka viikon päästä. Mun pitäisi siis käydä katsomassa sitä reseptiä jatkuvasti odotellesani vastausta (jokohan se on nyt vastannut siihen..)... Ellen saisi myös ykstyisviestillä tuota vastausta.
tai sitten pitäisi olla ihan oma kysy reseptistä osio ??
terveisin harrastaja kokkaaja, joka etsii myös hyviä vinkkejä ja neuvojakin ohjeisiin.
Asiaa kirjoitit!
Itse olen jo aikaa tehnyt niin, että jos minun resepteistäni kysytään jotain tärkeää, vastaan kysyjälle henk. kohtaisella viestillä. Uskon sen menevän perille varmimmin. Siinä on vaan se huono puoli, että muut eivät sitten saa sitä tietoa.
Tuo sinun ehdotuksesi olisi todella hyvä parannus. Toivomme ylläpidon ottavan sen harkintaan ja käyttöön mahdollisimman pian.
Se sama teksti kannattaa laittaa kumpaankin!
Esim. mä teen niin että kirjoitan vastauksen reseptikommenttiin, sitten maalaan sen ja kopioin, klikkaan kysyjän nimeä (pääsen hänen profiiliin) ja liitän sen kysyjän viesti yksityisviesti laatikkoon ja lähetän.
Usein lisään viestin alkuun liittyen reseptiini tonnikalapiirakka.
Mutta kannatettava asia GORDONilta (tu)
Voisiko kommentin perässä siinä laatikossa (mikä näkyy vain itselle) olla samanlainen mahdollisuus kuin pikaviesteissä, että vastaa. ja että vastaus menisi nimenomaan PIKAVIESTINÄ kommentin antajalle !! Nyt pitää erikseen aina mennä kommentin antajan sivuille vastailemaan.
muuten samaa mieltä edellisten kanssa kommentoinnista yleensä. että nämä itse annetut kiitokset siellä oman reseptin perässä turhia, eivä välity kiitoksen saajalle ellei myös hen.koht pikaviestiä laita, nyt siis siellä vain turhaa tilaa viemässä.
Mielestäni tämä lainattu kommentti vahvistaa vain sen, miksi reseptin julkaisijalla pitäisi olla mahdollisuus valita.
FM
Jos ne haittaa niin silloinhan voi laittaa reseptinsä omaan ruokablogiin, missä voi hallinnoida otsikot, kommentit ja kaiken siltä väliltä....
- selvä nootti, että yritetään kirjoittaa resepti loogisesti ja johdonmukaisesti, työvaihe työvaiheelta
- selvä nootti, että huolellisempi asettelu lautaselle katsotaan negatiivisena tapana
- selvä nootti, että kuvan laatuun on yritetty satsata aikaa ja ajatusta
- selvä nootti, että resepteissä yritetään löytää myös makujen tasapainoa, sekä kunnioittaa raaka - aineiden omaa makua
- selvä nootti kommentoijille, mutta mistä hyvästä? Siitä, että ovat kommentoineet julkisesti ja se on näköjään kiinostanut jotakuta enemmän, kuin reseptit itsessään.
Tästä johtuen olen pyytänyt jo osaa kotikokkilaisista, jotka ovat kommentoineet reseptejäni, kommentoimaan tulevat reseptit toistaiseksi yksityisviestin kautta.
Haluan omasta puolestani vetää jonkinlaisen viivan tälle kyttäämiselle "sosiaalisen käyttäytymisen" ja kaiken "kiinnostuksen" varjossa. Silloin ei ainakaan kenenkään tarvitse pahoittaa mieltään saamistani reseptikommenteista.
FM
- Antaa tekijäkotikokille itselleen palautekanava reseptistä
- Antaa muille kotikokeille kyselyväylä, jonka kautta voi kysyä esim. jotain tiettyä reseptiin liittyvää asiaa. Koska kaikki kotikokit eivät ole sivuilla aina, niin avoin kommentointi mahdollistaa myös sen, että myös muut voivat vastata
- Antaa esim. reseptiä kokeilleille mahdollisuus jakaa omia kokemuksia ja vinkkejä liittyen reseptiin ja näin "laajentaa" alkuperäistä reseptiä.
- Samalla kommentointi toimii myös siten, että jos tekijäkotikokki unohtaa esim. tietyn aineosan, niin se voi selvitä myös kommenttien kautta eli tietty yhteisöllinen laadunvarmistus "if you wish".
Käytännössä kommenteilla on hyvin monipuolinen ja tärkeä tehtävä tällä hetkellä.
Ikävät ja turhat kommentit ovat tietenkin kovin ei-toivottavia, ja jos niitä tulee vastaan, niin ilmoittakaa, ja me annamme ensin tarvittaessa varoituksen ja asiattomuuden jatkuessa poistamme tarvittaessa kokonaan palvelusta.
Muistelen joskus Eeronkin jopa kehoittaneen, että kommentoikaa takaisin reseptissä, niin kaikki näkee sen vastauksen ,tai jotain sinne päin, ja siitä on mulle sitten tavaksi jäänyt kiittäminen reseptissä suoraan.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
:-)
oma ohjeeni on ollut tosiaan, että kun vastataan mahdollisesti reseptissä esitettyyn kysymykseen niin vastaus kannattaa kirjoittaa myös suoraan reseptin yhteyteen ja mahdollisesti sitten vielä kertoa pikaviestillä kysyjälle erikseen.
Sama kysymys / tarkennospyyntö / vastaava saattaa kuitenkin askarruttaa useampia muitakin käyttäjiä.
Kiittäessä suoraan resepteissä voi olla ihan fiksua kiittää aina silloin tällöin useampaa kiittäjää kerralla eli kokoaa yhteen ja samaan viestiin useamman kiitoksen; näin reseptistä voi ehkä mahdollisesti hahmottaa vielä vähän helpommin :) (kysymyksiin kannattaa tietenkin vastata suoraan). Toki ei ole myöskään väärin kiittää kiitoksesta vaikka ihan pelkästään pikaviestillä.
Tässä on hyviä esimerkkejä
Kiiitos, kiitos , mutta kylmä- vai lämminsavustettua lohta??? Kiitos ja vielä kerran kiitos ihan Kiitoksena ja kiitoksien kera vastauksesta. Mutta kaiken kiitoksien katveesta jää se kysymys melkein unohduksiin: lämmin- vai kylmäsavustettua lohta, vai onko sillä reseptissä mitään merkitystä? FM
Ja kiitos, kun vastasit, mutta kiitos, kyllä sen näkee ilman tuoteselostetta ja pientä prättiä, mistä muodosta kalaa on kysymys... että kiitos vaan tästäkin... FM
Onko tämä sitä fiksua kommentoimista?!!!!!!!!:X:X
Sehän on kaunis ja tärkeä sana, mitä jo äiti opetti käyttämään, kun oltiin pieniä.
Minusta on tylyä olla kiittämättä jos joku hyvä kokkikaverini kommentoi tai kehuu reseptiäni.
Kuten olen aiemmin todennut viestissäni tuolla aikasemminkin,kiitän myös yksityisviestein, aina kun muistan, mutta eikö sitä nyt voi siihen kohtaan kiittääkin, missä kehutaan?
Minä ainakin katson tylyksi, jos jossain kommentissa on kehuttu, eikä sitä ole kiitetty suoraan siinä.Todellakin jos joku vieraampi *kokki*esim. kehuu kovasti, enkä sitä muista kiittää siinä,eikö tälle nyt tule mieleen, ompahan olevinaan, tai jotain, kun ei edes kiitä!
Elikkä KIITOS tuesta hyvät kokkikaverit ja kiitellään niinkuin ennenkin jos on asiaa tai siltä tuntuu, ei se lie niin väärin ole.
ja lukekaa tuo Eeron viimeisin viesti tuosta ylhäältä, en jaksa sitä nyt lainata. Sillä mennään nyt.
(tu) :D
Puhut asiaa,Peetu1! (tu) Eihän Kiitos sanassa pitäs mitään ärsyttävää olla,on sellaisiakin ihmisiä,jotka eivät edes kiitä,kun lähtevät kahvipöydästä..minä kun vastaan kommentteihin,niin kiitän kyllä,ei ole vaikea SANA.Sehän kuuluu hyviin tapoihin.. :-)
(tu) :-)
Vaikka se on sana, niin se ei ole vain sana,>> vaan sana joka on sanottava ääneen. Kuten rakastaa myös.
Vaikka se olisi kuinka ilmiselvää niin tietyt sanat on vain sanottava ääneen.
Ole Hyvä on myös tärkeä sana ja anteeksi.
Itsepäisesti vaadin niitä ääneen sanottavaksi jokaiselta perheen jäseneltä.
Jos niin helposti päästetään suusta negatiivisia sanoja, niin miksi positiiviset pitäisi jättää sanomatta?????
Sit laitan sinne kans jos reseptiä pitää vielä jotenkin kehitellä tms. Ja se kirjahan on lähinnä omaan käyttöön kun suurinosa resepteistä siellä on julkaisemattomia.
Mutta sellainen muistivihko omaan käyttöön tänne Kotikokkiin ei olis kylläkään huono...
Jossa on näköjään 117 reseptiä ..
nyt kun muistin sen lisäsin sinne, niin niitä onkin 174kpl :D
Joista suurin osa on julkaisemattomia.
Eli ihan yhtä mahdoton tehtävä..
:D kieltämättä hieman hankaloittaa...
:D kieltämättä hieman hankaloittaa...[/quote]
Jep :D
Julkaistunahan mä löytäisin ne jo jonkun aines osan nimellä, tms. mutta näin en enää..
Mutta hyvä että asia on otettu pähkäiltäväksi :)
Kiittäkään minun puolesta minun reseptejä, mä kiitän teitä sitten yksityisesti :) joten älkää myöskään loukkaantuko jos en kommentteihini kiitoksia latele.
Kukin tavallaan, eikö?
Ainakin kuulostaa mahdottomalta, mutta onko se?
Ongelmani on, kun kirjoitan reseptejä (enkä julkaise), niin en enää muista miksi mun piti ostaa tuota maapähkinävoita, kun en ikinä sitä missään käytä, mikäköhän se resepti oli missä sitä tarvitsin.
Olen kokeillut lisätä heti tarvittavat raaka-aineet lapulle tietokoneen muistilapulle, mutta siinä tulee sama ongelma. Onhan sitä mahdollista kirjoittaa myös ne mihin sitä tarvitsen, mutta sekin on jäänyt.
Joten uteliaisuuttani kyselen, pitääkö minun yrittää muuttaa tapojani :D
Usein itsekin palaan pöytälaatikkoon tutkimaan monesti, mitä siihen ja siihen reseptiin nyt tarvittiinkaan, jos olen aikeissa tehdä.
(tu)
just näin ! viikon kun on pois täältä, niin saattaa olla 30 reseptikommenttia, ei aina kerkeä tai huomaa kiitoksia lähetellä, mutta kiitos kuitenkin kaikille kommenteista ...
Eihän se ole itsetarkoitus,
mutta kotikokki.net-sivustojen tarkoitus on palvella monia muitakin kotikokkeja, joten kitos on aina paikallaan, sanoo se sitten reseptin yhteydessä, mutta myöskin kunniamaininnan antajalle henkilökohtaisesti.
Se, jos mikään, lisää kotkokkien yhteysyyttä.
(tu)
Juuri näin tein, eli vastasin henk.koht + reseptiin oleelliset asiat ! eli kahteenkertaan :-)
Eli voisi ruksata tarpeen mukaan vaikka 3 vaihtoehtoa ??
Ja ne kaikki tupari, juhannus, romantiikka, kissanristiäiset jne juhlat on rasittavia ruksattavia.
Kuuluuko romatiikkaan muuta kuin sydämen muotoiset (ja meillä kunnon pihvit :D), tai juhannukseen grilli ruuat.. kai sitä voi muutakin syödä? Minkälainen ruoka on kaamosruoka?
Reseptihakuun toivoisi parannusta, vaikkapa että hakuun voisi rajata tekijän (tai keittokirjan omistajan, siis itseni) ! Minullakin keittokirjoissa kavereitten ohjeita kohta 200, ihan vain pötkössä siellä. Nyt pitäisi joku ohje sieltä hakea, ei muista kenen ja ei tarkkaa nimeä, mutta jos olisi haussa rajausmahdollisuus tekijään tai tekijän pöytälaatikkoon, keittokirjoihin, ... vaikkapa, niin löytyisi helpommin ?? osasinko selittää oikein ...
(tu)
Koottuja ohjeita viestien kirjoittamiseen
(Oli joskus puhetta, jos laittaisit sen ohjeisiin...)
Lisäksi samaan säikeeseen voisi ylläpito lisäillä, katsomiaan hyviä vinkkiviestejä...? Eli, olisi lukittu ketju ja saisi sit ehdottaa hyviä lisättäviä vinkkejä, mitä keskustelupalstalla tulee vastaan...
Mailo niitä hyviä vinkkejä kuiteskin keräilisi nippuun... :D
Pysyisi langat YP:llä käsissä ja me löydettäisiin tieto, ilman kymmenien sivujen kahlaamista... (tu)
Sä sit vaan pommitat ylläpitoa niillä sun bongauksillas, että:käviskö tää tuohon listaan, jooko? Miks ei? Pliis!
FM
Ainakin mun laittamat kuvat häviää, en ole rekisteröitynyt aijaahan.
Ja etsi keskusteluista linkki kohta, vaikka punaiseksi ja ohje viereen: etsi yksittäisellä sanalla (esim. aronia, kuivuri, hyttynen, hillo, remontti, niksi, hapansilakka, allergia, ...).
Harvemmin täällä käyvät ihmiset aloittaa ihan joka kerta uuden ketjun juuri otsikon alle tippuneesta aiheesta.
Vai pitäisköhän mun vaan pitää lomaa 8-)
Älä pidä lomaa mailo, tarvitaan sinua!
Ja olet oikeassa, tuo on hyvä idea!
(tu)
Älä pidä lomaa mailo, tarvitaan sinua!(tu)[/quote]
Pidä lomaa vaan! Silloinhan sä voit olla täällä 24/7, kun ei tarvi keskeyttää tätä töiden takia :D
(:D(:D
Älä pidä lomaa. Kyllähän tuo helpottais kaikkia löytämään jotain tiettyä keskustelua (tu) Joskus ei millään muista, että missä mikäkin juttu oli...
Noin ajatuksena hyvä, toinen juttu onkin sitten toteuttaminen?
noniin kukahan rupeis toteuttamaan... 8-)
Olishan sellanen kiva. Kaikki kuvat yhessä paikssa. Olisi varmaan kiva kattellla niitä.
Mutta voishan jokasella jäsenellä olla oma kuvagalleria.
Olishan sellanen kiva. Kaikki kuvat yhessä paikssa. Olisi varmaan kiva kattellla niitä.
Mutta voishan jokasella jäsenellä olla oma kuvagalleria.[/quote]
Hyvä idea olis tuokin italia!
(tu)
Varsinkaan, kun ei ehdi joka päivä selaamaan kertyineitä, että jäisi edes muistijälki...
tätä jo varmaan joku kysellytkin..?
Mut olisiko se mitenkään mahdollista..?
Selaan pöytälaatikkoa (omaani tai toisen), kurkkaan jotain reseptiä ja palaan takaisin - niin oho aina alkaa alusta! Siis voisko olla mahdollista, et palaisi samaan kohtaan takaisin pöytälaatikossa?
On aika tuskallista, jos reseptejä useita satoja (kenties yli tuhat) - olet kirjaimen S kohdalla, kurkkaat, palaat ja sitten aloitetaankin alusta???
Please, auttakaa ken voi?
t.isabella
Lisäpalikan voi asentaa tuolta, ihan sivun pohjalla:
Restore scroll position
[color=#FF0000]HUOM![/color] Ei toimi uusimmilla (versio 3.5) Firefoxeilla, joten tarkista selaimesi versionumero: Ohje->tietoja Mozilla Firefoxista.
EDIT: Toinen konsti on avata sivu, hiiren rulla/keski-painikkeella uuteen välilehteen, niin pysyy alkuperäinen sivu paikallaan...
Se toimii kuin junan vessa täälläkin. Palaa keskusteluista samaan kohtaan nätisti.
IE:seen en valitettavasti osaa neuvoa antaa, kun en sitä ole käyttänyt viiteen vuoteen...
Mutta sehän on nuhtelu! lukemattomien läksyjen vuoksi ... ;)
Nehän näkyy nyt tuolla Iltalehti:fin ruokapalstalla!
Tuli tuossa vaan mieleen, kun eihän siinä enää näy VIIMEISET suositellut.
:D
Tai sitten:
teema:
helppoa arkeen (on yleensä edullistakin), jos nyt mikään enää edullista on ?
ärsyttää muaki tuo ruuan hinta!!!
keitot tulee edulliseksi teki melkeen mistä vaan..