Miten korvata/tehdä itse siirappia?

heverkko
Hei,
asun toisella puolella palloa ja täällä ei siirappia ole... Eli siis miten teen itse siirappia (fariinisokeariakaan ei ole) tai miten sen korvaan? Ruskeaa sokeria on, mutta miten se pitäisi käsitella että toimisi?

kiitos vinkeistä...

jospa ensi vuonna olisi pipareita....

16.1.2007

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

mersu
Itse olen ostanut torilta "ruskeaa sokeria" ja sitä olen käyttänyt fariinisokerin ja siirapin sijaisena...Ranskassa siis...,

Ihan aiheen ulkopuolelta...Snike, minkä rotuinen koiruutesi on.. mulla samannäköinen, laitan kuvan tietoihini, kunhan saan aikaiseksi...mun koira beauceron-rotweiler...joka tykkää hyvästä ruuasta!!!!

Niin,siis anteeksi, pääasia taas unohtui, kun koirajuttu iski päälle...

Kiitos vinkeistä, enhän osannut tuota ruskeaa sokrua noin käyttää, mutta nyt tuli täälläkin siirapit kaalikääryleisiin...
5.3.2007

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

heverkko
Tuli kanssa kokeiltua siirappia... Ja toimi. Tein Jippiksen ohjeen mukaisesti ruskeasta sokerista ja lampimasta vedesta keitoksen... Maku oli ihan hyva ja piparit meni kuumille kiville...

Kiitos!

p.s. Kaikki suomalaiset "erityiskirjaimet" loistavat poissaolollaan... Sorry...
26.1.2007

Presence
Itse asun myos toisella puolella palloa. Tein eilen kaalikaaryleita ja niita tehdessani huomasin etta -just- ei mulla ole siirappia.
Taaltakaan ei saa-tuli todettua!Sitten laitoin kuumaa kaalilienta lasiin ja ruokalusikallisen tavallista sokeria, sekoitin niin etta sokru liukeni ja AVOT. Kaaryleet meni kun kuumille kiville!Siis toimi!(:P)
24.1.2007

snake
En tiedä onko tästä apua mutta googleen kun laitoin haun "kuusenkerkkä", niin ekalle riville tuli osoite, mene sinne. Sieltä kategoriat ja sieltä Kuusenkerkkä. On siirapin teko ohje. En tiedä sit, mutta kai ne kuusenkerkät voi jättää pois:S
22.1.2007

Eero
Tähän ei ole vielä tainnut tulla sitä lopullista vastausta, tietääkö kukaan miten on? Tai ehtikö heverkko jo kokeilla? Varmaan sitä sokeri liukenee paremmin kiehuvaan veteen (helpompi tapa saada sitä siirappia), mutta onko jollain tietoa näiden aineiden suhteista?
21.1.2007