Valmistin kaksi makutestikakku...

puukilainen
Valmistin kaksi makutestikakkua, sillä halusin kokeilla käytännössä muutaman täytteeni yhteensopivuutta. Olin vielä kätevästi menossa kyläilemään, joten ostin toisen kakuista itselleni kotiin ja toinen päätyi koulutoverin matkaan. Kätevää.
Kakut ovat halkaisijaltaan n. 15cm, eli hyvin pieniä. Makuna on mustaherukka. Maistui hyvältä, vaikka jonkin verran täytyy säätää, jotta palaset loksahtaisivat kohdilleen kunnolla. Kuvassa oleva hurjan liila tavara on kuohkeaksi vatkattua mustaherukkaganachea, joka on nukkunut yön kylmässä kelmun alla.
Käytin tilaisuuden hyväkseni ja valmistin ensimmäiset pikeeratut kakkuni. Kakun pinnassa oleva marsipaani on minun värjäämäni ja pikeeri on tavallista valkuais+tomusokeri+sitruuna -seosta värjättynä violetiksi.
Pikeeri osoittautui liian jäykäksi siistiin spritsaukseen, mutta valitettavasti huomasin sen liian myöhään. Lopulta päätin, että koska kakut olivat lähinnä kokeiluja kaikin puolin, en välitä tällä kertaa pikeerin hienosäädöstä sen kummemmin. Ajatus apuviivojen siirtämisestä leivinpaperin läpi tikulla piirtämällä ei myöskään toiminut, joten spritsasin kaiken vapaalla, kahden kahvikupillisen ryydittämällä tärinäkädellä. :D
Olin positiivisesti yllättynyt maun ja rakenteen toimivuudesta ja pikeeraukset olivat hauskoja puuhata. Pikeeraukseen käytin aikaa noin puolitoista tuntia tai vähän yli noiden kahden kakun osalta.
Linkki vie Flickr-kuvapalvelussa olevaan settiin, jossa on enemmän kuvia näistä kakuista.
Keskustelu liittyy Kotikokin ulkopuolle

30.1.2013

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit