Ravintola Tokyo55 oli tänään k...

FutoMaki
Ravintola Tokyo55 oli tänään kahden ystäväni kanssa meidän lounaskohteemme. Parkkipaikkaa tuossa Töölön Torin välittömässä läheisyydessä on vaikea saada, mutta lopulta saimme torin toiselle puolelle auton parkkiin.

Saavuimme ravintolaan n. 12:30 ja lounas olikin täydessä vauhdissa. Ovella hovimestari / ravintolapäällikkö otti meidät ystävällisesti vastaan ja saimme heti pöydän kolmelle, koska edellä tullut porukka hajosi jotenkin niin, että heitä ei ollutkaan kun muutama - meidän onneksemme.

Maksu lounaasta eli standard 15,00 € tapahtuu heti ovella. Lounasbuffetti on kellarikerroksessa, josta haemme itse ruokamme sen ylös kiikuttaen. Kun tulimme ylös, meille vakuutettiin kysymättä, että pöytämme on edelleenkin vapaa.

Lautasia tuli haettua vain 2 ja iso Miso - keitto, sekä espresso itsepalvelukoneesta, jossa tarjotaan Nespresson tuotetta. Espressoksi olin mieltänyt toisenlaisen napin Nespresson valikoimasta, mutta Lungo meni sellaisena "kevyenä" vaihtoehtona.

Itse Sushiin sitten. Sushit on rakennettu ns. lasisille portaille. Näyttävän näköistä silloin, kun asetelma on täynnä ja hiukan orpoa, jos yli puolet jo otettu. Riisi on mielyttävän makuista, eikä liian tiivistä. Raaka - aineet ovat tuoreita, joskin lohen leikkaamisesta tulee huomauttaa. Lohi on liian paksua ja suhteessa riisiin pala on pienehkö. Spicy Tuna oli aika mautonta, enkän alkujaan maistanut sitä tonnikalaksi saatika mausteiseksi tonnikalaksi. InSideOut - makit ovat turhan pieniä.

Kokonaisuudessaan voin sanoa kuitenkin kaiken olleen rahansa arvoista. Nautin lounaasta ystävieni tapaan ja olin kuitenkin laadullisesti tyytyväinen lopputulokseen. Paikka saa vahvat 4 tähteä.

Voin suositella tätä paikkaa vilpittömästi keskustan muihin lounas - sushi - paikkoihin verrattuna.
Keskustelu liittyy Kotikokin ulkopuolle

17.8.2012

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit