Keskustelut
-
2 11
Piparitaivas?
Jostain kumman syystä mua kiinnostaisi tehdä piparkakkutalo tänä vuonna. Ostin siis paketin valmista taikinaa ja törmäsin heti ensimmäiseen esteeseen eli jokainen talo-ohje vaatiikin kilon taikinaa ja paketissa on vain puoli kiloa. Joten aloin miettimään pitäisikö lähteä täysin tuntemattomaan ja...
-
2 6
Lappu paloi, suklaakakku hukassa
Onnistuin tuhoamaan vanhan suklaakakun reseptilapun ja se on lapsille se ainoa oikea kakku. Löytyykö keltään tuota ohjetta, jotta voisi laittaa mulle aineet ja määrät? Lapun numero on 6-22 ja takana merkinnät H17 ja RF22. Vieressä ehjä pizzan kortti mallina.
-
2 5
Halloween
Halloween lähestyy jo hyvää tahtia, ja Suomessakin juhla näkyy vuosi vuodelta enemmän. Onko teillä tapana juhlistaa Halloweenia? Millaisia ruokia Halloweeniin kuuluu? Kaikki vinkit ovat tervetulleita! Tuuli/Kotikokki
-
1 4
Jogurttimysli
Meillä on jäämässä vanhaksi pari kokonaista pakettia vadelmanmakuista jogurttimysliä. Onkohan jollain ideaoita, miten sitä voisi hyödyntää esim. leivonnaisissa?
-
0 0
Kääretorttu
herkullinen
-
1 1
Currywurst
Tiistaina
-
2 1
Imelletty Perunalaatikko "meidän mamman tapaan"
Tyttöjenpäivän herkuksi
-
2 2
Parhaat pullanleivontavinkit
4. lokakuuta, eli tänään, vietetään kansallista korvapuustipäivää. Tänään on siis hyvä syy leipoa ja syödä uunituoretta pullaa! Itse rakastan erityisesti omenasoseella täytettyjä korvapuusteja ja mustikkapullia. Mitkä ovat omat suosikkisi ja parhaat vinkkisi onnistuneen pullan leivontaan? Löytyyk...
-
0 0
Makaroonilaatikko
Todella nopea ja maukas
-
1 9
Hillo
Olen tässä yrittanyt tehdä hilloa, nyt sitten onnistuin =). Ja aijoin tässä kysyä. Mitä hilloa olette tämän vuoden aikana tehneet ja mikä hillo on vuoden hillo mielestänne? Vähän aikaa sitten valmistin omenakaneli hillon. Ja yllätyin positiivisesti. Siis tämä hillo on mielestäni vuoden hillo ITS...
-
0 2
Mobiilisovellus
Tarkastahan että laittesi päivämäärä ja kellonaika ovat oikein. Niitä käytetään tietoturvan varmistamisessa. Mikä avuksi?
-
0 9
Valokuvat muiden resepteihin
Kysyn tätä täältä, kun en löytänyt mistään ylläpidon yhteystietoja. Onko se kotikokkien tapojen mukaista, että lisäisi valokuvia toisten resepteihin, jos niistä puuttuvat kuvat? Löysin hyvän reseptin ja tein siitä pari kertaa ruokaa. Se oli hyvää, ja sitten kerran huvikseni valokuvasin tekeleitä...
-
2 14
Tärkkelysvapaita reseptejä haussa
Hei! Taas ajattelin antaa viisammille kysymyksen purtavaksi, saimme seuraavanlaisen sähköpostin: "poikani sairastaa selkärankareumaa ja on jättänyt tärkkelyksen pois ruokavaliosta. Joka paikassa on kuitenkin tärkkelystä, joten voisiko teiltä saada vinkkejä ja reseptejä - olisin kovin kiitolline...
-
1 1
Monivyöseitikki ja muut kuivat sienet
Mitkä olisivat parhaita tapoja hyödyntää monivyöseitikkejä. Löysin koivukujalta pelkästään niitä. Sienet aika kuivia, joten paistaminen ei oikein tunnu järkevältä. Vähän saman tapaisesti kuiva sieni on kehnäsieni.
-
4 3
Haukipihvit
Mtv:n makuja sivustolla on vinkki, että jos haukimassaan laittaa mukaan kookosjauhoa, niin haukipihvit maistuvat kampasimpukalta. Testasin idean, mutta en löytänyt siitä kampasimpukan makua, mutta maku oli hyvä ja hienostunut. Kokeilen toistekin.
-
2 0
Helppo omenahyve
2 ämpäriä omenoita etsi tapaa tulla herkutelluksi.
-
6 0
aurajuustoinen katkarapupasta
Isoja katkarapuja 500g, 1 sitruuna, aurajuusto kolmio, valmis pinaattipasta, sitruunapippuria, valkopippuria sekä 1 sipuli
-
4 203
Tupakointi... loistava harrastus!
Olen aloittanut tupakanpolton tässä pari viikkoa sitten. Ja oi miten hienoa se onkin! En ole aiemmin ymmärtänytkään. Hermot tasaantuu, vatsa toimii loistavasti, paino on pudonnut viitisen kiloa ja mikä tärkeintä... näytän ihan tosi hyvältä tupakoidessani!
-
0 6
Paras resepti
Eli kysyisin että mikä on mielestänne paras kotikokin resepti? Ei oma resepti.
-
1 0
Mustikkamuffinssit
.
-
3 0
Lammasvartaat
kyllä maistui, uudelleen tehdään meitin mökillä näitä.
-
1 0
Keitetyt ravut
kohta tehdään
-
1 17
Ruoan hinta
Tästäkin aiheesta saattanee löytyä jo aijempia ketjuja, mutta halusin kuitenkin aloittaa (uuden) Ruoan hinta-ketjun (tu) Eli, oletko vaihtanut tuotemerkkiä tai kauppaa ruoan hinnan takia? Itse ollaan mieheni kanssa suosittu (tähän mennessä) S-ryhmän kauppoja, bonuksien vuoksi. Myös K-ryhmän kaup...
-
1 1845
off topic
Tämä ei liity keittiöön kyllä mitenkään mutta ajattelin kertoo että kannattaa seurata puhelin laskua. Mulla on ollut ihmeen isot palvelutekstiviesti laskut. En ole käyttäny muuta kuin kalorilaskuria. Saan esim funmobilelta viestejä ja olen vain kerran käynyt puhelimella heidän internet sivuillaan...
-
0 0
Mojito (20.5.10)
Oikea nimi juomalle.
-
0 0
Kanawokki
Valokuva
-
0 0
VANHA KUNNON SIPATTI
Päivän ruoka
-
0 0
Mustikkapiirakka
Hiukan kuivaksi tuli piirakka.
-
6 4
HYVÄÄ JUHANNUSTA:)
Oikein ihanaa ja rauhallista juhannusta kaikille.t.tarja2
-
9 2046
TÄÄLLÄ SYÖDÄÄN
Meillä oli täällä ennen parikin kyseistä keskusteluketjua asian tiimoilta. Nyt olen niin itsekäs ja valjastan asian uudestaan tänne ketjun muotoon, mihin voi liittää reseptinsä, kommenttinsa, kuvan jne. Kaikkea ruokaan liittyvää ja välillä menee varmaan vierestä... TÄÄLLÄ on piste tai kohde, jos...