Keskustelut
-
3 1
Todellista herkkua
-
2 0
Aloitin päiväni mittaamalla voitaikinaa varten jauhoja pakastimeen jäähtymään. Sitä odotellessa oli sopivasti reilun tunnin mittainen kolo, jossa ehdin valmistaa vanilja-cupcakeseja (aika lailla isomman erän kuin ohjeessa) myymälään myyntiin. Näiden muffinien kanssa ei kauaa nokka tuhise, jos on...
-
4 5
“Ennen kaikkea sesongin mukainen syöminen tuo runsaasti rikkauksia elämäämme. Mitä hauskaa on syödä samoja asioita ympäri vuoden?” Miksi karitsa on täydellistä ainoastaan tiettynä kuukautena, mutta hummeri ei? Miksi sinun pitäisi valita mansikat karhunvatukoiden sijasta? Miksi sinun pitäisi su...
-
0 0
"“Ennen kaikkea sesongin mukainen syöminen tuo runsaasti rikkauksia elämäämme. Mitä hauskaa on syödä samoja asioita ympäri vuoden?”" Miksi karitsa on täydellistä ainoastaan tiettynä kuukautena, mutta hummeri ei? Miksi sinun pitäisi valita mansikat karhunvatukoiden sijasta? Miksi sinun pitäisi ...
-
0 3
resepti ehdotuksua!
Moi, kaapeissa lymyää muutamia tuotteita ,joista en millään keksi mitään kokattavaa,laittakaa tänne reseptejä/ruokia ,joissa seuraavia aineksia voisi käyttää *Punaisia linssejä *valkoisia papuja tölkissä *Mustia kidney papuja Löytyy muitakin siis mutta noita tarvis päästä käyttämään!...
-
2 0
Nam!!!
-
2 0
Ihan hyvää tuli...
-
1 0
Oikein hyvää
-
2 1
Se olis sitten elämän ensimmäinen kokonainen kalkkuna uunissa :) Seuraavat neljä tuntia pidetään peukkuja että syntyy syömäkelpoista ;) Ohessa linkki reseptiin joka oli suuntaa antavana omaani -suolaukset jäivät tekemäti, määrät on ihan omiani, valkkarin korvasin siiderillä, fenkolia kasvisten jo...
-
2 10
Paistoin iltapalaksi pancakeseja ja maistelin niitä mustikkasiirapin kanssa. Tuli oikein onnistuneita ja maukkaita. En ole ihan varma, tykkäänkö kotimaisista letuista vai näistä jenkkiletuista enemmän, sillä loppujen lopuksi en välitä letuista niin mahdottoman paljoa noin muutenkaan ja syön niit...
-
0 30
KOIRA IHMISIÄ LÖYTYYKÖ?
HEI! -Mä aloitin tän näin alkuun,jos löytys saman henkisiä olis kiva vaihtaa mielipiteitä ja keskustella näistä karvakuonoista kaikella tasolla.Keskustella näin kokkinetissä tietysti ruokinnasta. -Minulla on ollut 10v asti aina koira.Nyt pyörii kaksi vesseliä nurkissa;) -Eli katsotaan mi...
-
3 2
Jos noita alkaisi väsäämään. Valkosipuliperunatkin on tehtynä jo valmiiksi
-
2 0
Kokkaamme velliä usein, hyvää!
-
3 2
Paras pannari
-
3 6
Oi ja voi! Tulisipa Suomeenkin tällainen jäätelöbaari, jossa voisi oman annoksensa kustomoida alusta loppuun. Kysyntä ei ikinä riittäisi kattamaan kustannuksia näin vähäväkisessä paikassa, mutta ainahan voi haaveilla. :) Propsit uraauurtavasta teknisestä oivalluksesta! Videolinkki englanniksi. ...
-
3 0
Mikäli tahdot maalata omatekoisia kakunkoristeitasi tai muita, investoi heti kättelyssä kunnolliseen elintarvikekelpoiseksi luokiteltuun siveltimeen. Useista leivonnan nettikaupoista on Suomessakin saatavissa luonnonkarvaisia siveltimiä kohtuulliseen hintaan ja yhdelläkin hyvällä siveltimellä pää...
-
4 5
Harjoittelin huvikseni (ja hyödyksi) sokerimassakoristeiden tekoa. Sokerimassa ja marsipaani ovat aivan erilaisia työstää ja olen marsipaanin kanssa päässyt harjoittelemaan paljon enemmän kuin sokerimassan kanssa. Siinä missä marsipaani venyy ja joustaa, sokerimassa murenee. Käyttötuntuma on si...
-
2 1
Ajattelin kirjoittaa sesonkisyömisestä (ja myös siirtyä samalla syömään sesongin mukaan). Onko jossain hyvää listaa milloin Suomessa olevat tuotteet ovat parhaimmillaan? Mansikat, uudet perunat, sienet yms. ajankohdat ovat tiedossa, mutta avokadot jne. ovat täysin hukassa.
-
2 0
Lampaastakin saa hyvää.Karitsa mureinta se teurastetaan yleensä 6-8 kk. iässä. Suomenlampaan kantarotu on mureaa (suomessa näitä puhdasrotuisia suomenlampaita on n. 20-30 %)Suomenlammas ei ole yhtä lihaksikas, kuin muut rodut, eikä se kasva nopeasti, lihassyyt ovat lyhyitä mikä tekee lihasta pehm...
-
2 0
Antautumassa ja huomista odottelemassa. . .
-
0 1
BÄÄÄÄhähhää
Nyt on sitten ollunna se Bää marinaadissa iha mont päivää. Ekaa kertaan/ testaan jonkun muun ohjetta. Muorin.. aateltiin grillata se! Mitäs sanot? Ryppy rakkauteen..??? Kerron sitten miten kävi.'ROCK
-
0 2
Älkää koskaa tehkö tämän mukaan ei tule hyviä ja, jos tulee nii ei yhtää sen mukasia mitkä pitäs osa jää taikinamaiseksi tai raaoiksi tai jos teet oikein nii ei siltikää ole hyvä ohje en suosittele tätä ohjetta kellekkää.
-
3 0
hywee tuli!!!
-
2 0
Tuli hyvää!
-
0 0
Hyvä perusrahkapiirakka muropohjalla, kannattaa katsoa pääsiäiseksi Dell sivulta :)
-
8 3
Valmistin talon sisäisenä tilauksena sirkusteemaisen täytekakun 25-30 hengelle. Sisällä on suklaakakkua mangotäytteellä ja marsipaanin alla on kosteussulkuna suklaaganache. Ei saanut olla pellejä, mutta muuten sain vapaat kädet. Toteutin sitten iloisenvärisen eläinsirkuksen, jossa mustekalat j...
-
1 4
Ostin tuossa K-kaupan tarjouksesta pussillisen avokadoja ja olen miettinyt, että mitäs kaikkea niistä tekisi. Eräs kokki mieheni työp...
-
1 0
Oliskos se helppoa kiinalaista tänään. Suosikki alkuruokani kiinalaisessa ravintolassa.
-
2 3
Kun olen tutustunut perin pohjin leipien valmistamiseen, jolloin myös luonnollisesti ajattelin ainesosien laatua. Ja mikä olisi parempaa kuin itse jauhettu jauho. Esim. Espressopavut kannattaa jauhaa itse, koska se on halvempaa ja lopputulos on laadukkaampaa kuin valmiiksi jauhetta - miksei pätei...
-
3 0
Loistava! Mun eka kakku ja onnistu sata%. Thank's.