Keskustelut
-
8 8
Leivoin klassikkoviinereitä vadelma-vaniljatäytteellä. Pohjana on tanskalainen wienertaikina, jossa on ihastuttavasti noin 30-40% rasvaa riippuen hieman reseptistä. Paahdettu voi ja sokeri saavat kaiken maistumaan herkulliselta. Croissanteissa on rasvaa aivan yhtälailla. Taikinaneliöiden kulmat...
-
3 4
Tämän FutoMakin ohjeen olin tallentanut toivossa jokus myös valmistaa Tortiglioni 8 ) Kuten kuvasta näkyy eroja on alkuperäiseen, mutta lopputulos oli kuitenkin maukas. Mieheni tuumasi aterian jälkeen; on se hyvä että sulla on tällainen harrastus, otin tämän kiitoksena itselleni ja Futolle 8 )...
-
0 1
pinaattilettujen kastike
Tänään syötiin pitkästä aikaa pinaattilettuja tosin kaupasta ostettuja. Tuli tässä yllättäen mieleen mitä se valkoinen kastike on, jota yleensä syödään pinaattilettujen kanssa. Ja miten sen saa valmistettua?
-
1 0
Tein tällä ohjeella mutta tekeleet ovat vielä uunissa. Katsotaan mitä sieltä tulee. Tein tupla annoksen taikinaa, Toiseen tuli persikkaa ja toiseen ihan perus rahkajuttu.
-
9 1
Hyvää Minna Canthin päivää kaikille !
-
6 5
Aamiaiselle päätin hyödyntää Tumpen lepuskaohjetta ja hyviä olivat, vaikkei kyllä niin herkullisen näköisiä kuin alkuperäisen tekijän. Osan paistoin uunissa ja osan pannulla ja jos kysytään kumpi parempi, niin vastaus on, mieluimmin miten vain 8 ). Taskuvenuksen Meksikon antia olin suunnitellut t...
-
3 2
Iltapalaksi yksinkertainen, nopea ja herkullinen sipulikeitto vaatimattomista aineista vähällä vaivalla...
-
1 0
Viikonloppuna nopeana kokkailuna tätä, reseptiä kuitenkin hieman viriteltynä. Kookosmaidon sijaan kermaa ja reilusti chiliä. Lisäksi myös pilkoin joukkoon inkivääriä.
-
0 0
Perunalettu
-
5 0
Käynti Don Corleonissa oli unohtumaton kokemus ja hintansa väärti. Ravintolan sijainti on ainut asia joka hiukan harmittaa. Onhan se kauppakeskuksessa, ahdas ja ei mikään intiimi paikka, mutta palvelu, ruoka ja tunnelma huippua. Ruokamme koostui antipastosta tomaatti/sipuli/kaprisleipä annokse...
-
3 6
Katsoin juuri A-Studio Stream "Kotimaisen ruoan metsästys" YLE Areenasta, kuten AIMATO itseasiassa jo aikaisemmin suosittelikin. Yhden asian haluan nostaa pöydälle, josta olen täällä Kotikokissa saarnannut jo vuosia! ME, kuluttajat määräämme kysyntämme / ostojemme kautta, mitä meille tarj...
-
2 0
Tällä kertaa keskitymme valokuvauksen perustarvikkeisiin. Valokuvaajalle tarvikkeet ovat tärkeitä. Luodaksesi valokuvia tarvitset vähintään kameran, objektiivin ja valoa. Kuitenkin on olemassa erilaisia välineitä, jotka helpottavat valokuvaamista. Tässä luvussa käsittelen joitakin tavallisia ...
-
3 0
Lisäsin Satan's sweat chilikastiketta ni sai todella hyviä chililihiksiä
-
6 0
Ruiskakkaroihin tulee himo ja olen nyt tehnyt niitä pari kertaa lyhyen ajan sisällä.
-
1 6
tyhmä kysymys tai ei
Tuleeko laktoosittomasta maidosta myös laktoositon viili, kun sen tekee itse ??
-
2 0
Pohjaan käytin kermaviiliä. Päälle Valion vaahtoutuvaa vanilija kastiketta. niin hyvin kelpaa kaikille
-
3 1
hergguuuuuuuuu
-
2 2
Omnom.
-
3 0
Kakkukokeilut keväällä 2013. Vanha unohtunut harrastus uusiksi nyt kun synttäripäiväkin lähestyy. Huomasin, että tässä kotikokki nurkassani on myös viinikellari. Minun taloni viinikellarissa ei ole viinivalikoimaa. Vaan se on täynnä vanhoja nukkeja ja nalleja. Vanhin nukke on 1700-luvulta....
-
4 0
Hyvää Tuli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
4 1
Näitä pökkään kohta uuniin, saa viikonlopuksi patonkia
-
4 1
Keittelen aina kuivahtaneet ruisleivät puolukoiden kanssa puuroksi. Tänään tein sitten puolukkapuuron jämästä rieskaa. Ei tienny ruisleipä kaupanhyllyllä, mihin vielä päätyy... Hieman liian makeita tuli minun makuuni, mutta iltapalalla teen kanssa varmasti ihan ok.
-
4 4
Tänään on juhlat tiedossa. Olen menossa ystäväni kanssa ravintolaan syömään. Kohde on Don Corleone Kampissa ja odotukset ovat korkealla. Olen käynyt siellä aiemminkin ja ihastunut paikan hyvään ruokaa ja mahtavaan palveluun. Tarkoitus on syödä talon omatekemää pastaa lisukkeineen, juoda hyvää ita...
-
0 1
TEXMEX
Kysymys käyttäjältä metsänvartija kaikille TEXMEX ruoka. Onko faktatietoa mitä pitää sisällään mm. tortillat, fajitat,wrapit,tacot,burritot ym. onko täytteet kylmiä, kuumia vai salaatteja, salsoja yms. On täällä kotikokeissakin joskus termit sekaisin... tälläistä tietoa löytyi netistä, mutt...
-
5 3
Iltapalaksi herkullisia etanoita...
-
0 15
Mitä löydät jääkaapistasi?
Tartuin Iltasanomien artikkeliin [url=http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288548126623.html[/url]...Mitä löytyy jääkaapistasi...oikeasti :) Täällä kotikokkilaisilla on varmasti asiat paljon paremmin, kuin monissa perheissä...tuskin muuten olisi tällä foorumilla! Minäpä kirjaan oman jääkaa...
-
3 8
Kotileipurin opas - kaikki mitä kotikokin pitäisi tietää leivän leipomisesta. Leivän leipominen on tanssi yksinkertaisuuden ja monimutkaisuuden väliltä. Toisaltaan, mikään ei voisi olla yksinkertaisempaa: täytyy vain yhdistää jauhot, vesi, suola ja hiiva luodaksesi taikinan, josta leipuri le...
-
4 0
Tuollaisia olisi uunissa parasta aikaa ja muusi valmiina. Pääsee taas herkutteleen.
-
3 1
Taikina kohoamassa..tekastaanpa päiväkaffe pöytään :)
-
2 1
Paistoin aamulla loput uunipuurot ja hyvälle maistui mustikkasopan kanssa. Kiitos "Helinä-keijulle" kannustavista neuvoista!