Keskustelut
-
1 3
Joku kysyi hyla tuotteista ruoan valmistuksessa. Itse käytän hyla merkintää laktoosikkona useinkin, ilman että se kohdallani olisi jonkun määrätyn merkin tuote, nimenomaan tarkoittaessani vähälaktoosista ainesta.Jos ohjeessa on vähälaktoosinen, hyla tai laktoositon merkintä, ainakin minun ohjeis...
-
1 0
Jouluisia jälkikaikuja.Pakasteesta löytyi vielä lehtitaikinaa ja pipareitakin oli jäänyt.Aurajuustoa on aina jääkaapissa ja kas näin oli helppo valmistaa illan vieraille tarjottavaa. Eivät olleet muuten hassumpia, vaikka ite kehunkin.
-
0 3
Mitä häihin tarjottavaksi?
Pitäisi suunnitella lapsuuden ystävälleni häämenu, josta hän itse ei tiedä mitään. Se on yllätys ja lahja minulta hänelle. Kihlattunsa otti yhteyttä ja pyysi jos tarjoiltavat suunnittelisin ja toteuttaisin. Ikinä en ole moista tehnyt, joten apuja kaivataan. Vieraita tulee max. 40 henkeä. Juhla...
-
0 16
Lintujen tarkkailua ja bongailua
Ensi viikonloppuna 28-29.01 on taas pihabongauskisa. Osallistu. http://www.pihabongaus.fi
-
0 18
Kotikokkauksen tuntihinta?
Kyselisin teiltä apua miten hinnoitella itsensä. Monta kertaa tehnyt tutuille erilaisia ruokia, juhlaan ja arkeen. Ongelmana on perisuomalaiseen tapaan ettei osaa hinnoitella itseään! Rahaa olen pyytänyt raaka-aineista mitä ostanut, sitten esim mausteista, jauhoista jne joita käyttänyt omista kaa...
-
4 0
Tänä aamuna herkutellaan tukevilla pannareilla, mutta karpaten. Psylliumjauhe minulla ensi kertaa testissä ja ihastuin. Pannarit voittaa kyllä tavalliset vehnäjauholla suurustetut möhköt , niin ettei makueroa edes huomaa, jos ei tiedä. Suosittelen kaikille karppaajille, ja miksei muillekin. Lisä...
-
8 0
Lomareissun kohokohta oli leipominen lastenlasten kanssa. Isojen alakoululaisten kanssa voi leipoa jo vaativimpiakin juttuja ja niinpä teimme Empuloita yhdessä. Lapset tekivät itsenäisesti taikinan ja muotoilivat Empulat itse. Mummi toimi vain taustatukena ja paistettaessa apuna turvallisuuden ta...
-
1 0
HYvä ohje
-
2 2
Ainekset: 2 noin 2 cm:n paksua tonnikala pihviä oliiviöljyä 250g vihreitä papuja siistittynä 1,25 dl vinaigrette- tai valkosipuli vinaigrette kastiketta 2 salaatin sydäntä lehdet irroitettuna 3 isoa kovaksi keitettyä munaa neljään osaan leikattuna 2 mehevää tomaattia lohkoina 50g anjovisfileetä ...
-
0 0
nacho
-
1 0
Se oli tänään Paella -päivä... Aina niiiiin hyvää...
-
0 4
moi! mä tulin ihan vasta tälle sivustolle ja ku mä yritin tehdä uuden reseptin nii se sano että tunnustasi ei ole vielä tarkistettu. Nii kuin kauan siinä menee että se tarkistetaan?
-
0 0
uuni juureksia ja liha mureketta !!
-
1 0
Savulohipasta
-
4 0
Se oli tänään sitten Perjantain kunniaksi WanhanAjan kunnon Läskisoossia kera keitettyjen pottujen ja salaatin ;) Lapsetkin ottivat urakalla lisää...
-
0 0
Jauheliha cannelonit olivat aivan uusi kokemus. En ollut koskaan vielä tehnyt canneloneja, mutta kuullut kyllä että ne ovat herkullisia. Herkullista ja helppoa.
-
2 0
Jauhelihapannari
-
0 0
HUOMIO! Ennen kuin luet reseptin, voisitko käyttää 10 sekunttia elämästäsi ja painaa tätä linkkiä! :) http://adf.ly/4rQBw Kiitos että olit niin mukava! Laskiaispullat noin 30 kpl. Voit aina pienentää määrää jakamalla. 4dl maitoa. 50g hiivaa 2 munaa ja kolmas voiteluun 1.5tl suolaa 1.5dl sokeri...
-
0 1
Maidoton+gluteeniton leivonnainen? Linkkejä kaivataan:)
Mielellään resepti, joka olisi ns. idioottivarma... Tulee synttärivieraalle
-
0 0
Hyvää Uutta Vuotta!
Ja terkkuja Lapista:)
-
0 9
KokkiLoki =)
Kertokaa nyt tyhmälle... Onko tuossa Kokkilogissa sellaista mahdollisuutta - että merkintä näkyisi vain minulle??? Julkinen, löytyy... Kaverit, löytyy... Mutta, että vain minulle - onko mahdollista??? Johan mua kohta hulluna pidetään, kun ja jos syydän taukoamatta meidän perheen päittäisiä...
-
0 0
Tein tänään tofurisottoa. En ollut koskaan ennen maistanut tofua, mutta ihan hyväähän se oli:)
-
1 21
Mitä "hankalalle" vieraalle ruoaksi?
Tulossa on siis viikonloppuna vierailulle pariskunta joista rouvalle on todella, todella hankala miettiä ruokaa...Ei arvosta ollenkaan ruokaa, käsittääkseni on vielä suht nirsokin. Mausteinen ruoka kyllä käy. Tahtoisin tehdä sellaisen ruoan josta rouvakin edes jollain tasolla tykkäisi, lisäksi sa...
-
3 4
Töissä jatkettu erilaisten salaattien linjoilla, nyt alkoi kuitenkin jo hieman pelkkä vihreys tökkimään. Ratkaisuna pinaatti-salaatti-raejuusto-tomaatti-pekoni-härdelli. Pekonit cajunilla maustaen. Hyvä setti, huomenna sitten aineksista toinen vastaavanlainen.
-
0 39
Mitä biisiä kuuntelet nyt?
Eli niinkuin otsikko kertoo. Mitä biisiä kuuntelet nyt tai minkä biisin kuuntelit viimeksi? Kerro esittäjä ja biisin nimi. Voit halutessasi pistää myös linkkiä esim. YouTubeen, muttei se ole pakollista. Dean Martin - Ain't That A Kick In The Head http://www.youtube.com/watch?v=vaj6YGOLskQ...
-
5 0
Eilisen Sunnuntain kunniaksi... Aivan ihanaa ;-)
-
0 4
Lettupino
Rekistöröidyin juuri tänne ja ensimmäinen hakuni oli PERINTEINEN LÄSKISOOSI. Jota huomenna syömme. Ps. 2 pallola-ajenusta takana. Mutta silti.............
-
4 0
Meillä noin kerran kuukaudessa "pizzalauantai" ;-) Lapset haluaa aina sen normi kinkku, ananas, tuplajuusto... :D Ja tänään vanhemmille pizzan päälle herkkusieni, vuohenjuusto ja ilmakuivattukinkku =) Pohjana ihanan rapea ja ohut pohja......
-
2 0
Tein kaksi samalla kertaa, kun uuniin mahtuu ja toisen pakastin. Huippu pohja, todella makoisa pizza karppaajalle ja meille kaikille.
-
1 0
Karppiherkkua.