Keskustelut
-
0 20
Vuodenvaihteen menu!
Alkupalapöydän antia: Sillikaviaaria paahdettuja ruistikkuja verkkomelonia ilmakuivattua kinkkua savuporomousse pääruokana: kokonaisena paistettua poron ulkofileetä kossukarpalokastike puikulaperunat vihreä salaatti jälkkäri: hillajäädyke kahvi avec juomana: Mateus r...
-
0 10
Kinkku vai kalkkuna?
Aloitan ihan mielenkiinnolla kyselyn ( toivon, että mahd moni vastaa ) kumpi voittaa kalkkuna vai kinkku? Itse kerron mielipiteeni vasta, kun kymmenen tyyppiä on kertonut ensin! :)
-
1 0
Aatto aterialle täytyi tätä herkkua vielä valmistaa.
-
0 0
Tulihan taas leivottua
-
0 21
Hyvää joulua!
Hyvää joulua kotikokkilaisille!!! :D
-
0 11
Mikä oli joulukuusesi 2011 aihe / teema?
Täällä oli kultaiset joulupallot, punatulkut ja kävyt + valot... [URL=http://aijaa.com/006869244849.jpg][IMG]http://i6.aijaa.com/t/00686/9244849.t.jpg[/IMG][/URL] FM
-
0 9
Jouluruuat - kotikokista
Hei, mistä haet jouluruokien reseptit, vai kotikokista ;) Meillä on sivusto ollut auki iltapäivästä lähtien, sillä lanttu- ja porkkanalaatikkojen ohjeet otettiin täältä ja jo uunista ulos. Joulukinkku oman ohjeen mukaan vielä palviuunissa. Joululimppu meni juuri uuniin. Rosolli on valmis ja ...
-
0 7
Ei onnistu torttutaikina
Hyvät kannssa ihmiset auttakaa minua, kun olen yrittänyt kahdella eri reseptillä tehdä rahkatorttutaikinaa ja en saa onnistumaan. Tähän asti olen aina ostanut valmiit taikinat, mutta nyt eläkkeellä ollessa kun on aikaa niin halusin tehdä itse. Olen kyllä aika poropeukalo. Miltä taikinan tulee n...
-
2 5
Riisipuuro yöksi uuniin
Eli miten riisipuuro valmistetaan uunissa yön yli hauduttamalla? Mikä lämpötila uuniin? Vai sammutetaanko uuni alkulämmön jälkeen kokonaan? Lähinnä epäilyttää se, että jos uunin sammuttaa ja jättää puuron uuniin muhimaan, maitoa sisältävä tuote on aamulla jo pilalla.
-
1 0
Imeltymässä on. Namnam (:
-
1 0
Lanttulaatikkoa ihan parhaasta päästä.
-
0 15
Pähkinät - mistä sinä pidät?
Ostin tänään kahdenlaisia pähkilöitä ja tässä arvosteluni: -maapähinät, paahdetut ja suolatut - ihan tavallisen makuisia, joista ei moittimista (tu) -cashewpähkinät, paahdetut ja suolatut - pehmeät, maitomaiset, joista tuli mieleen navetan (karjakeittiön) maitohuone ja jälkimakukin oli sell...
-
0 18
Turkistarhaus ok?
No se ei kyllä todellakaan ole!!! Minusta turkistarhaus on MAAILMAN TURHIN ASIA!!!!! Jos olisi ihan " pakko " käyttää turkiksia voisi käyttää tekoturkiksia. En ikinä voisi pistää itseni päälle oikeaa turkista. Enkä edes teko. Koska minusta ne ovat kamalia ja ne ihmiset jotka, pitävät turkiksia pä...
-
0 4
Robotti-imuri kokemuksia?
Tekisi mieli ostaa, saisin 150 eurolla. http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120827407700&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en#ht_1851wt_1139 Kannattaako?
-
2 0
Jo toinen taikina tässä kuussa tehty ja paistettu! Nämä ovat kyllä ihan parhaita!
-
0 2
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2012.
Oikein ihanaa joulua kaikille kokkaajille ja ylläpidolle ja vielä ihanampaa uutta vuotta.t.Tarja eli tarja2.
-
0 2
Jouluaatto
Luulen, että jokaisessa perheessä on muotoutunut tarkka järjestys miten aattopäivä kulkee. Itse mietin tuossa omaani ja tulin ajatukseen josko muuttaisi tänä vuonna rutiineja ja tekisikin asiat eri järjestyksessä. Kaikkihan alkaa tietenkin aamupalasta ja kinkun ottamisesta uunista, johon se ed...
-
4 2
Tällaisia torttuja syntyy Lapin muorin keittiössä joka joulu. Vanhaa perimää on se, että torttuja pitää olla sekä tähti että taskumallisia ja kahdella täytteellä, luumulla ja omenalla. Tällä kertaa luumuhillo oli omatekemää ja siinä raparperia ja tuoretta minttua makuna. Mukana kuvissa lastenlas...
-
0 24
Eläintenoikeudet!
Yhteiskuntamme perustuu hyvin pitkälle eläinten hyväksikäyttöön, ja eläinten arvo määrittyy vain niiden tuottavuuden ja niistä saatavan taloudellisen hyödyn perusteella. Onko tämä eettisesti oikein? Tiedämme että eläimet ovat tietoisia ja tuntevia olentoja. Eläimet tuntevat mielihyvää ja tuskaa, ...
-
5 5
Nyt sain kuvatkin ladattua koneelle tuohon piparkakkukylään liittyen, (aiempi kokkilokimerkintä 10.12.). Toivottavasti tykkäätte, piparitaikinan ohje reseptinä myöhemmin... :)
-
0 0
Nyt sain kuvatkin ladattua koneelle tuohon piparkakkukylään liittyen, (aiempi kokkilokimerkintä 10.12.). Toivottavasti tykkäätte, piparitaikinan ohje reseptinä myöhemmin... :)
-
0 9
Pipari ja glögi?
Sopiiko teidän mielestänne kuuma glögi pipareiden kanssa täydellisesti yhteen? Minusta sopii ja syön useinmiten kuumaa glögiä ja pipareita yhdessä! Kertokaa mielipiteenne asiasta! :) Anteeksi, jos aihe on joidenkin mielestä turha. Ilmoittakaa vaan, tänne niin en enää tee " tälläisiä " mielipid...
-
1 34
Paras peruna imellettyyn looraan?
Mistä perunalajikkeista teet imelletyn perunalaatikon? Onko kukaan käyttänyt siikliä- ja jos on niin toimiiko se paremmin kuin jokin jauhoinen lajike?
-
0 15
12?
Onko teidän mielestänne kotikokissa ikärajaa? Minusta ei. Olen itse 12 vuotta ja 6 luokalla. Kokkailen välillä, mutta enimmäkseen iskän kanssa. Jotkut väittävät, että täällä on " ikäraja " ja pyytävät minua lähtemään/ olla käymättä täällä. Minua harmittaa se ja sillon en kirjoittele vähään aikaan...
-
1 1
mummon lihapullat ja perunamuusi
-
0 6
Lempiruoka?
Täällä voitte, kertoa mikä on lempiruokanne! Minun lempiruokani on lohta ja perunamuussia! :)
-
1 0
Hieman proteeinipainoitteisesti jälleen kerran raejuusto-tomaatti-tonnikalasalaattia. On alkanut muodostua aika tavalliseksi toimistoappeeksi; sopivan kevyt ja maittava annos.
-
0 12
Ystäviä?
Haluaako joku olla minun ystäväni? Käyn kotikokin nettisivuilla ( yleensä ) 1 kerran päivässä joskus, useammankin. Toivoisin ystäviä koska voitaisiin sitten, vaikka jutella uusista resepteistä ja muista leivonta/kokkaus jutuista. Toivon, että te pyydätte minua ystäväksenne! :)
-
1 0
Ihanaa perinteistä kotiruokaa, jota valitettavasti muistaa liian harvoin tehdä. Nyt kuitenkin, kun lunta satoi oikein kunnolla - alkoi tekemään mieli juuri tätä herkkua ;-)
-
0 7
Kokemäkeläisen joululimpun ohje ??
Tein tätä limppua eilen ja ainakin minun makuni mukaan tästä puuttui suola. Tänään aamun lehdessä oli sama ohje, mutta lisättynä 1rkl suolaa. Miten on?