Keskustelut
-
3 36
Appelsiinin ja sitruunan kuoret ruoka-aineena
Resepteissä on silloin tällöin maininta, että ruokaan kuuluisi raastettuna appelsiinin tai sitruunan kuorta. Eikö niissä ole kasviensuojeluaineita eli myrkkyjä, joilla tapetaan mahdolliset hedelmiä syövät hyönteiset tai niitä tuhoavat kasvitaudit? Jos niissä on noita tuholaismyrkkyjä, niin miten...
-
0 15
kudotteko käsitöitä?
minä kudon itselleni violetin väristä kaulaliinaa ,níin saan lämmintä kaulaani kun menene ulos myös talvella.
-
0 19
Sairaala ruuat/palvelut ?!
Ajattelin avata keskustelun sairaaloiden ruuista/palveluista yleensä. Olen ollut nyt viikon sairaalassa, ja olen positiivisesti yllättynyt ruuan mausta ja monipuolisuudesta. Makasin Lapin keskus sairaalassa Rovaniemellä ja talon keittiö saa kyllä täydet pisteet viikon ruuista. Kakki ateriat ...
-
0 14
Paras perunalajike perunamuussin tekoon?
Jälleen sarjassamme meille saapuneita kysymyksiä, joihin haemme fiksummilta eli teiltä mielipiteitä :) Käytännössä kysymys siis kuuluu minkälaisesta ja mahdollisesti myös mistä perunalajikkeesta saa loihdittua parhaimman perunamuussin? Vai onko lajikkeella lopulta isosti väliä?
-
0 8
Paprikajauhe
Hei, (olen uusi täällä :P ) kyselisin sellaista, että olenko ainoa jonka mielestä paprikajauhe on melko mitätön mauste eikä oikeastaan maistu miltään ruuassa? Onko vika maustamiskädessäni, makuaistissani, paprikajauheessani...vai? -Norsula
-
0 13
Uusi liike
Kävin lauantaina kaupassa, ja huomasin että kauppakeskus arabiaan oli avattu uusi keittiöväline liike. Sieltä tuntui löytyvän kaikki mahdoton ja mahdollinen, ja isona plussana sieltä sai ihan oikeasti palveluakin. Tuo viimeinen tuntuu nykyään puuttuvan kaikkialta paitsi stokkalta ja nyt tästä uud...
-
1 13
Mitä kokkaan Halloween-kurpitsasta?
Nyt olisivat kotikokkilaisten hyvät neuvot tarpeen: sain lahjaksi ystävältä aivan upean, 15-kiloisen Halloween-kurpitsan. Alkaa olla aika kovertaa sisus ulos ja veistellä kuoresta lyhty, mutta enhän minä onneton tiedä, mihin sitä sisustaa voisi käyttää! Marmeladi-reseptin jo huomasin täältä. Epäi...
-
0 10
ruoan tekeminen on kivaa, usein
tein tänään uuniruokaa.1kg porsaansisäfile, jonka laitoin kolmeksi tunniksi uuniin.lopuksi laitoin lohkoperunoita(itse tehtyjä) ja porkkanoita noin tunniksi uuniin.ranskalaisten perunoiden mauste sopii hyvin lohkoperunoille
-
0 12
Homing
Tämä on nyt trendikästä: http://www.kaleva.fi/uutiset/Kotimaa/Kaupunkilainen-lompsii-metsaan/819816 Mukavaa olla kerrankin muotitietoinen! :-)
-
0 4
Fänkål ??
Tietääkö joku mitä fänkål on suomeksi, mulla olis hyvä leipärecepti johonka sitä tulee. Ajattelin kirjoittaa sen suomeksi mutta haluisin tietää ensin tuon.
-
0 4
tonnikalfileen pakastaminen
Mahtaakoohan kaupan kalatiskiltä ostetun tonnikalafileen voida pakastaa ja sitten sulattaa ja paistaa n. kuukauden kuluttua? Oli tänään tarkoistus kaivaa tonnikala pakastimesta ja tehä illala mut rupesin kumminki pelkään et onkohan se ihan kunnossa kun kuitenkin jostain kaukaa tuotu ja olis ta...
-
0 197
Ottaako, vai eikö ottaa rokote sikainfluenssaan?
Siinäpä itselle kysymystä kerrakseen. Minä kun vierastan kaikkea ulkopuolista mikä tulee kehoon. Ja varmasti moni muu. Velikin saa influensarokotteestakin jo kaameen flunssan. Jaa a, sitten se toinen puoli asiasta, kun ei tahdo kestää korkeaa kuumettakaan. Tuntuu henki aivan lähtevän. Ntjaa...
-
0 7
Juttua poronlihasta
Olen kovasti iloinen, kun mies tilasi minulle DelìPorosta poron takaneljännes. Ei ollut monimutkaistakaan netinkautta tilata, ja noutopistekään ei ole liian kaukana. Eli valitsin EuroMarketin pakastinhuoneen, joka säilyttää vain 6E:a vastaan tätäkin tuotepakettia. Liha on kalvotonta, jota ar...
-
0 20
ALLERGIA-apua
Voi kuulkaas pieni pyyntöni tämä.. miten laitan hyvää ("kermaista" ja maukasta) ruokaa kun en voi käyttää näitä : maito, kaura, ohra, soija, pähkinät ... Eilen tuli "tuomio" ja nyt sitten olen sulatellu asiaa.. Voi hurja. Kananmuna käy ja kala (jos se ei haise lainkaan..eikä sitä lämmitetä e...
-
0 22
"KIINNOSTAVA KOKKI"
Taustaryhmälle TÖITÄ... Kotikokissa kaikenlaisia laskettuja juttuja... "hall of..." , eniten reseptejä... eniten kommenteja... Kukas nikkari tekis vaikka "kiinnostavin kokki" laskennat??? Olis siis laskettuna / vertailtuna reseptit, katselut, jne... Siis jos kokilla reseptejä 10, katseluja ...
-
0 11
Ruoan maustaminen.
Ruoan maustaminen monastikin ihmetytää minua!Kun ihmiset maustavat ruoan liian mausteiseksi ja käyttävät liiaksi esim. suolaa ketsuppia ja sinappia. ja varsinkin nuoremmat ihmiset ja tietysti ystäväpiiriinikin kuuluu sellaisia ihmisiä.Mutta tietysti ei sitä voi kohteliaisuus syistä monastikin san...
-
0 3
decoupage
askarteluhimo on taas iskenyt :-) olis ideana tehdä kangasta ja paperia käyttäen sisustustauluja ja siksi kysynkin olisko kukaan kokeillut tuota decoupage-lakkaa? onkohan sopivan helppoa ja nopeaa meitsin hermoille... ?::o ei viittis ostaa ennenkuin sais kuulla hiukka kokemuksia
-
0 8
Pakkaukset pienenevät, hinnat pysyvät samana
Nyt onkin Iltalehdessä tekstiä pakettien pienenemisestä ja hintojen pysymisestä kuitenkin samana:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101910449353_uu.shtml :X:X Nii`in, kuten lehtikin sanoo: "Näinkö meitä pidetään tyhminä."
-
0 64
Jouluvinkkejä
Nyt on lohi usein tarjouksessa ja tekisi mieli ostaa sitä jo joulua varten. Ajattelin, että jos sen suolaisi ja lykkäisi pakastimeen. Sitten sulattaisi ja maustaisi mukavasti vähän lisää ihanaksi graaviherkuksi. Vaan epäilyttää, säilyykö raaka lohi pakastimessa 2 kuukautta? Mulla on jossain t...
-
0 7
Onnistumisen iloa
Toivoisin tähän tekstiä, asioista, pienistäkin..., mikä oli nyt viimeinen onnistumisen tunne ja missä asiassa. Itse koin onnistuneeni, kun aterioimme, minun säilömäni siivutetut punajuuret, jotka säilöin etikkamausteliemeen, ne nyt taasen maistui niin hyville liharuuan kanssa. Oletko Sinä ...
-
0 2
Mitä syötaäisiin välipalaksi /iltapalaksi?
Tätä joutuu meillä useinkin miettimään varsinkin näin loma-aikaan. Tänään voileipiä ja mustikka-mansikka rahkaa ja iltapalaksi saunan jälkeen suunnitteilla pannukakkua omenahillon ja vaniljajäätelön kanssa. Ajatukseni olisi että myös välipalat, olisivat terveellisiä ja monipuolisia sekä maistuvi...
-
0 7
Kotikokki muuttaa lähiaikoina (ennakkovaroitus)
Hei! Kotikokki muuttaa lähiaikoina; kyseessä ei ole kuitenkaan sen kummoisempi asia kuin kotikokin muuttaminen uusille palvelimille. Muuton myötä kotikokin toiminnan pitäisi nopeutua selkeästi, kasvaneiden kävijämäärien vuoksi pientä hitautta on ollut viime aikoina ilmassa. Ilmoitamme tarkemma...
-
0 13
Hyvät ideat
olisko jollain hyviä ideoita antaa mulle että voisin kokeilla tehdä jotain uutta ruokaa eikä aina sitä samaa tavallista kotiruokaa? Ehdotuksia tulemaan. En siis tarkoittanut pelkästään mitään hienoja piperryksiä.
-
0 9
MAKU -lehti
Ihanaa, tänään se taas odotti minua postilaatikossa, kun tulin kotiin. Ihania ja loistavia ohjeita! Suositellaan kaikille!
-
0 1
Pimeäntorjuntaa
Miten te armaat kanssakokkaajat torjutte pimeyden aiheuttamaa "kaamosmasennusta"?? Kynttilöillä, ruualla, musiikilla, taiteilla, miten?? Itse polttelen kynttilöitä ja laittelen ulkolyhtyjä pitkin pihaa, tietysti nautin mahdollisimman usein hyvästä ruuasta ja mukavasta musiikista ja seurast...
-
0 2
Kesä-, syys-, talviomenat
Miten olet säilönyt kesäomppusi, syys-, minä täällä olen ekaa kertaa tehnyt talviompuistani hyytelöä. Tuli kivan näköistä. Epäilytti vähän kun huomasinkin ettei ohjeen vesimäärä riittänytkään omalle lajikkeelleni olivat varsin jauhoisia, Antnovka (jos oikein osasin kirjoittaa). Vaadittiin ...
-
0 6
OSALLISTU KISAAN JA VOITA! ???
Tuijotteletteko Te muutkin tyhjää ruutua, kun meinaatte kurkata fondi-kisaa??? :( Ei auta, kun kuvitella - mikähän kisa lie?
-
0 7
Toffeekarkkien kovettuminen
Hei kaikki! Yritin tehdä eilen toffeekarkkeja seuraavalla reseptillä. 1rkl margariinia, 2 dl rasvatonta maitoa, 2 dl sokeria, 2 rkl fariinisokeria. Keittelin toffeeta noin 45 minuuttia kaikenkaikkiaan. Aluksi aika hiljaisella lämmöllä, mutta lopulta vahingossa aika villisti kiehuen. Loppukeittel...
-
0 5
Sopisiko ihmisen kakka lannoitteeksi?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1736673
-
2 2
Perinteinen possunmakkara.
Eli olisin erittäin innokas löytämään perinteisen possunmakkaraohjeen joka sisältää mm, Munuaista, maksaa, ohrasuurimoita ja maustepippuri maistui melko mukavasti. Onko ketään tuon ajan kotikokkia liikkeellä, tai josko jollain löytyisi tämä suuripiirteinen ohje, ja valmistusjärjestys. Myös sivu...